Sabtu, 3 Oktober 2015

JANGAN HINA CIKAH









SETUJU

SOKONG

LEMPANG

PORTAL CINA

MALUKAN

MARUAH

MELAYU

NOTA: INI BUKAN CIKAH
JANGAN HINA CIKAH

Saya ahli politik veteran, takkan guna perkataan ‘lempang’ – Tajuddin

PETALING JAYA: Timbalan Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani,  Tajuddin Abdul Rahman menafikan beliau menggunakan perkataan ‘lempang’ dan ‘tampar’ untuk memberi amaran kepada orang Cina.
Ahli Parlimen Pasir Salak itu berkata, penggunaan perkataan seumpama itu tidak sesuai dengan kedudukannya yang telah lama menjadi ahli politik.
“Macam mana saya boleh guna perkataan ‘lempang’ dan lain-lain? Ini bahasa budak-budak sekolah. Wartawan ini, saya tidak faham dengan dia. Itu tafsiran dia.
“Saya bukannya budak-budak lagi. Macam mana saya boleh guna perkataan seperti itu! Jika saya mahu berkata sesuatu, ia seharusnya bersesuaian dengan kedudukan saya sebagai ahli politik veteran,” katanya, lapor The Star Online.
“Cina Malaysia adalah warga Malaysia. Jika ada sebarang masalah di negara ini, selesaikannya secara dalaman,” kata Tajuddin.
Beliau mengulas laporan sebuah portal yang menyiarkan Tajuddin memberi amaran kepada orang Cina Malaysia supaya tidak mengadu mengenai kerajaan negara ini kepada pihak luar dengan harapan akan mendapat pembelaan daripada kerajaan asing.
Malaysiakini melaporkan Tajuddin memberi amaran akan lempang orang Cina yang mengadu masalah dalam negara kepada pihak luar.
Katanya, orang Cina perlu berhenti bermimpi bahawa negara China sebagai ‘God Father’ yang akan menyelamatkan mereka apabila ditimpa kesusahan.


KAH KAH KAH
woit
datuk seri
portal ini malukan
maruah melayu
bila nak lempang
ini mesti portal duit cina
kah kah kah
ini mesti portal DAP
kah kah kah
lempang ajar sama dia
kah kah kah

MAIN PAKAU

-----------------

2 ulasan:

panglimo potaseh berkata...

Lempang, lompang, boda, tenyeh, tempeleng, bekhen, hayun, sewing .. apo laee .. sumo perkataan ini makno eeaa samo, cakap Cino tuwi.

Tak tau lak den kek dalam Malaya ni lain orang lain pokataannyo .. sesuai dongan kedudukan dan kastanyo .. kulibatak bahaso eeaa lain .. datuk seri lain .. tan sri lain .. rajo sudah tontu lain, tak cayo cubo dongar Rajagopal sobut lompang.

Tanpa Nama berkata...

Kalau sudah Bahalol , muda tua sama saja macam Mat Bahalol

Sudah entot di kabommmmmmm!!!!!!!! pulak.

Kepala Otak !!!!!!!!

Nak enjoy sakan anak bini suroh Rakyat tanggung bayar harian 6% pulak

Kepala Otak !!!!!!!!!!!