Khamis, 26 April 2018

TSUNAMI BANI MELAYU - LUMUT PARIT






OMBAK

VETERAN

MARAH


JAM 4 PETANG HARI RABU
HARI BEKERJA
TAPI TIDAK MENGHALANG
HAMPIR 2000 
WARGA MANJUNG BERHIMPUN
DEPAN PINGU MASUK PENGKALAN
TENTERA LAUT MANJUNG

YANG 
DATANG  PARA VETERAN
TENTERA LAUT DARAT DAN UDARA
ANAK DAN KELUARA
ADA BERSAMA
JUGA JIRAN TETANGGA

ADA BEKAS PANGLIMA TENTERA LAUT
ADA GENERAL BARU BERSARA
PEGAWAI TINGGI
VETERAN BIASA
SEMUA DATANG DENGAN RASA MARAH
TIDAK PUASHATI
BILA RAFIDAH UMUMKAN
BILA RAFIDAH BOCORKAN
BAGAIMANA
 NAJIB JUAL TANAH TENTERA
RIBUAN EKAR
BAGAIMANA 
LAPANGAN TERBANG SUNGAI BESI
DIREMBAT CHINA MERAH







TSUNAMI MELAYU

DI MANJUNG

DI PARIT
SEBELAH MALAM 
DI SERI ISKANDAR PARIT
HAMPIR 6 RIBU WARGA DATANG
SEMUA DIHASUT
SEMUA DIBERITAHU
PENIPUAN TELAH DIJALANKAN
PENIPUAN SEDANG DIJALANKAN
DAN
PENIPUAN AKAN DILAKUKAN

NAJIB HANYA
 AKAN MENANG PRU14
DENGAN TIPU

PAKATAN HANYA AKAN KALAH
PRU14
KERANA DITIPU












----------------------

5 ulasan:

Awanama berkata...

Syabas warga manjung & seri iskandar!! Solidariti bersama mu
-bekas manjung & SI

Awanama berkata...

Tsunami polis @ askar pencen.Bila ada kuasa buat apa? Ini jaga perut sendiri semua. Yang masih dalam perkhidmatan buat apa? Tak kan tunggu pencen baru nak reformasi? 100% Najib akan menang pru 14 ini.Mau betting ka?

abror rivai berkata...

Semalam aku di Parit

Awanama berkata...

Demi mr & mrs 2,600,000,000 kami khidmat..
Kae-B-Net Malayu buat cukai GST..
Speek Ker Malayu larang soal tanya 1mdb..
Men Teri Malayu curi felda fgv..
Malayu Islam RoS aniaya larang daftar PPBM..
Malayu Islam RoS haramkan PH..
Malayu Islam SPR urus penipuan pru..
Malayu Islam JPN kasi pendatang IC..
Malayu Islam gadai tanah ATM..
Malayu Islam 90,000,000 tanding 160 kerusi..
Kangaru Malayu halalkan umno dacing nanti???

Awanama berkata...

alahai org perak la bro..biar papa asal bergaya..lu jgn fikir mereka sokong tun atau PH..mrk semua akan sokong pas..sb apa? sb pas bawak jalan agama.para veteran2 askar semua dah nak mampos, mereka cuma fikirkan jalan pulang, jalan beramal sebelum mati..pas byk berceramah agama, membencikan dap gunakan ayat quran hadis dan sunnah..gua tak fikir warga perak akan pangkah PH..mrk semua suka ust/cikgu kazim..ceramh berlagu walaupun terkait noda dipusat madrasahnya..ini islam perak..mereka tunduk dgn dua kalimah yakni kalimah allah dan rasul..mrk tetap setia dgn bangsa2 melayu.nak beli barang mesti beli kat melayu, beli beras kat melayu, beli barang makan kat melayu tapi hasil kelapa,sawit, getah depa juai kat cina sb cina beli mahai dari melayu..cina tetap bagi duit walau pun pokok melayu takda hasil..nak harapkan oirg melayu yg beli,emm harap cakap je la..labon sakan ..tak caya tanya libang libu rocker dari perak yg nyanyi lagu lembuuuuuu...