Sabtu, 14 Mac 2020

DEMI ZEUS





DEMI ZEUS

KAH KAH KAH

PASAI APA

ORANG MELAYU

TAK SOKONG 

PEMIMPIN ISLAM

KAH KAH KAH

PASAI GOTU KE?

KAH KAH KAH


Kesabaran saya tahap dewa, kata Anwar

ANWAR Ibrahim berkata beliau tidak terjejas sedikit pun dengan apa saja pandangan Dr Mahathir Mohamad mengenai dirinya, seperti yang disebut oleh bekas perdana menteri itu dalam satu wawancara minggu ini.

Kata Anwar, Dr Mahathir sudah berpuluh tahun berkata macam-macam mengenai dirinya, namun semua itu tidak mencalar pendiriannya dan PKR, dalam perjuangan keadilan untuk rakyat.

“Kesabaran saya itu tahap dewa. Orang kecam maki hamun saya itu sudah lama. 

“Saya tidak mahu diheret dan diundang untuk menjawab satu persatu,” katanya pada sidang media di ibu pejabat PKR di Petaling Jaya, petang tadi.

Beliau juga beberapa kali mengulangi terbuka untuk berunding dan bekerjasama dengan sesiapa saja, demi rakyat, termasuk dengan Dr Mahathir.

Anwar menegaskan keutamannya beliau dan parti sekarang ialah mengembali PKR ke landasan perjuangannya yang sebenar, selepas mereka yang mengkhianati parti dikenakan tindakan atau keluar parti.

Beliau juga mahu memberi fokus kepada masalah rakyat yang terbeban kesan masalah ekonomi dan penularan wabak Covid-19.

Pada sidang media itu, Anwar ditanya beberapa soalan mengenai kedudukan Dr Mahathir dalam Pakatan Harapan, dalam konteks pandangan bekas perdana menteri itu mengenai beliau dan partinya dalam satu wawancara minggu ini.

“Itu kena tanya dia… dia mungkin ubah fikirannya esok,” kata Anwar, mengenai beberapa pandangan Dr Mahathir itu.

Dalam wawancara dengan Sinar Harian, Dr Mahathir antara lain berkata orang Melayu menolak Anwar kerana falsafahnya yang liberal.

“Tun Mahathir tolak saya, tapi orang Melayu saya belum pasti sebab saya bertanding di semua kawasan majoriti besar orang Melayu sokong saya.

“Di PD (Port Dickson) majoriti besar orang Melayu, lebih 60% sokong saya… di Permatang Pauh, based-nya Melayu. 

“Saya ingat tak perlulah saya (komen) lebih daripada itu,” katanya.

Anwar seterusnya enggan mengulas soalan yang diaju yang meminta pandangan balasnya terhadap kenyataan Dr Mahathir dalam wawancara tersebut.

“Saya tidak mahu respons kepada kenyataan Dr Mahathir kerana ada terlalu banyak kenyataan yang bercanggah,” katanya. – 13 Mac, 2020.


CILAKAK MADEY

MULA TIBAI

PEMIMPIN ISLAM

KAH KAH KAH

NI DAH BERAT 

KAH KAH KAH

DEMI ZEUS

MAKIN BERAT

KAH KAH KAH

TEPIS SILAT

PUTAR LAGI

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


--------------

2 ulasan:

azam berkata...

Sebenarnya Hisham frust sebab Abam dah tak mahu jadi tunggangan atok untuk lawan gerombolan.
Pasal apa Abam tak mahu layan atok?
Itu sebab Hisham frust.
Nak ajak sendiri malu.
Sebab langkah Sheraton menolong gerombolan ni dulu ada terpampang muka sakai.

Puaka Rimba berkata...

Kesabaran tahap dewa tapi nafsu tahap paria.