Ahad, 5 Julai 2020

PROJEK KETEPIKAN ANWAR



SAH SAHEH

PEMIMPIN ISLAM

ANWAR IBRAHIM

TAK DAPAT

SOKONGAN


Shafie dicalon kerana Anwar tak ada sokongan, kata penganalisis

PENCALONAN Mohd Shafie Apdal sebagai calon perdana menteri Pakatan Harapan Plus oleh bekas perdana menteri Dr Mahathir Mohamad hanyalah penyelesaian jangka pendek, kata penganalisis.

Kata mereka, sebab utama Shafie dicalonkan adalah kerana Anwar Ibrahim kekurangan sokongan ahli Parlimen.

Dilaporkan juga yang Dr Mahathir berjaya mendapatkan sokongan bekas timbalan presiden PKR Mohamed Azmin Ali dan bekas naib presiden Umno Hishammuddin Hussein yang menyokong pencalonan Shafie sebagai perdana menteri PH Plus.

Penganalisis politik dari Universiti Teknologi Malaysia Mazlan Ali memberitahu The Malaysian Insight yang jika Azmin dan Hishammuddin menyokong Dr Mahathir dan juga Shafie, PH Plus akan mempunyai sokongan 116 ahli Parlimen.

Menurut aturan kerusi Dewan Rakyat pada sidang 18 Mei lalu, Perdana Menteri Muhyiddin Yassin mempunyai sokongan 114 ahli Parlimen, hanya lebih 3 kerusi berbanding PH.

Mazlan berkata Dr Mahathir besar kemungkinan mencapai persetujuan dengan Azmin dan Hishammuddin untuk merampas kuasa dalam pertemuan yang dikatakan berlaku di Langkawi baru-baru ini.

Untuk rekod, pembantu Dr Mahathir sudah menafikan pertemuan itu berlaku.

“Dr Mahathir mencalonkan Shafie kerana dia tahu tidak ada sokongan cukup jika dia calonkan Anwar. Anwar tidak dapat sokongan Warisan, kumpulan Dr Mahathir dalam Bersatu dan parti Sarawak. Itu masalahnya,” kata Mazlan kepada The Malaysian Insight.


JANGKA

PENDEK INI

AKAN SELAMATKAN

MALAYSA 

DALAM JANGKA 

PANJANG 

DARI KENA

PAU OLEH

DATIN SERI

 GHISLAINE 

MAXWELL

KHALAS

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

hang dok cakap pau pau pau, hang suka makan pau cibai kah ? sapa jadi pm pon akan kena pau,asyik asyik pau pau char siew pau kan ramai suka, cukong pon melayu suka, cukong yang dok bela pembela pendekar segala selama ini, penguatkuasa pon suka pau pau pau, sapa kena pau ? atok cakap pau cina tak apa, yang pau melayu, yang kena pau cina, akhirnya melayu kena bayar pau kat cina merah sehingga seluruh tanah air tergadai kah kah kah ingat bossku ? bukan dia kena pau oleh Rosmah ? atok tak kena pau dengan Ting pek Kong kah kah bodoh tu simpan sikit untuk anak cucu, ooopssss hang tarak sapa ooppss lupa ha ha ha

Tanpa Nama berkata...

Sah tu apa? Petai ke? Mana ko ambek hukum ni? Kat kedai lendir Brickfields ke? Berhukum pulak.