Ahad, 18 Oktober 2020

ANWAR KE PENJARA SAKALI LAGI ?

 

INI MESTI KONSPIRASI BARU NAK HALANG ANWAR IBRAHIM DARI JADI PERDANA MENTERI

AMIN 




Anwar tidak ke Putrajaya tapi ke penjara?

Anwar menjadi TPM dari 1 Disember 1993 hingga 2 September 1998, malah pernah memangku jawatan PM dari 19 Mei 1993 hingga 1998. Jadi, beliau sudah pernah menduduki kerusi PM sebelum tersingkir dari Kerajaan Umno-Barisan Nasional atas sebab yang semua orang tahu.

Ogos lalu, tular akuan berkanun (SD) mendakwa seorang lelaki mengadakan hubungan luar tabii dengan Anwar empat kali di hotel berbeza di Selangor, Kuala Lumpur, Johor dan Pulau Pinang pada 2013.

Namun demikian, individu SD itu membuat laporan polis mendakwa aktivis politik Ramesh Rao mempengaruhinya membuat tuduhan tersebut dengan memberikan habuan. Ramesh walau bagaimanapun memberitahu dia tidak pernah berjanji bahawa seorang menteri akan membiayai lelaki itu.

Anwar pernah dipenjarakan selepas disabitkan bersalah meliwat bekas pembantunya, Mohd Saiful Bukhari Azlan.

Walaupun klise, tetapi enam tuduhan sekali gus memang mengejutkan peguam Anwar, Ramkarpal Singh!

Ramkarpal hairan anak guamnya itu disiasat enam kes serentak. Biasanya, kata beliau, siasatan tidak dijalankan dengan tergesa-gesa, tetapi melibatkan tempoh masa tertentu.
 
Anwar, yang memberikan kerjasama penuh, menganggap ia satu rencana politik untuk menekan beliau. Apa pun, ia klise kerana dakwaan tiba-tiba muncul, dan masih ada juga kes liwat!

Anwar disiasat bawah Seksyen 505(b) Kanun Keseksaan dan Seksyen 233 atas dakwaan menimbulkan kegentaran awam.

Beliau juga disiasat di bawah Seksyen 505(b) Kanun Keseksaan dan Seksyen 233 Akta Komunikasi dan Multimedia 1998 berkaitan dakwaan penggunaan tidak wajar kemudahan rangkaian, atau perkhidmatan rangkaian.

Dengan perkembangan memualkan ini, adakah Anwar tidak akan ke Putrajaya, tetapi ke penjara?

LEWAT LEWAT LEWAT

OPSSS....

TAK ADA KES  CEPAT

SEMUA KES LEWAT

ASTAGA

KAH KAH KAH



1 ulasan:

Sniper berkata...

Lu as Sakai.. Memang sial.. Babi.. Haram jadah Makan duut haram untuk hidup.... U r nothing...