Selasa, 10 November 2020

APA MAKN UCAPAN NAJIB INI

 


 APA MAKNA

UCAPAN NAJIB INI

KAH KAH KAH

MAKNANYA

JAGAN BERZIANA

KAH KAH KAH

JANGAN 

BERALTANTUL

KAH KAH KAH

BERALTANTUL

BAWA BALA

KAH KAH KAH 

RM85.5j untuk Jasa buat rakyat marah, kata Najib

KERAJAAN tiada alasan untuk memperuntukkan sehingga RM85.5 juta bagi menubuhkan semula Jabatan Hal Ehwal Khas (Jasa) kerana dana sebanyak itu lebih bermanfaat dibelanjakan untuk kesejahteraan rakyat, kata Najib Razak.

Peruntukan sebesar itu hanya mengundang kemarahan rakyat, yang terjejas teruk akibat kesan penularan Covid-19, kata bekas perdana menteri.

“Semasa kerajaan sedang berkembang memang kerajaan perlu unit komunikasi untuk terangkan dasar kerajaan agar tidak diputar belit. Tetapi masa sekarang, dengan kenaikan empat kali ganda peruntukan dana Jasa berbanding masa BN, adalah amat sukar diterima ramai.

“Ini mengundang kemarahan rakyat,” katanya, semasa membahaskan Belanjawan 2021 di Dewan Rakyat, hari ini.

Jelas Najib, secara peribadi beliau dapat terima jika peruntukan sebesar itu digunakan untuk kemudahan rakyat semasa menghadapi pandemik Covid-19.

“Saya boleh terima kalau peruntukan itu dibelanja beli sanitizer dan pelitup muka untuk rakyat, atau diberi kepada ibu bapa untuk menggantikan rancangan bekalan makanan tambahan bagi murid yang dinafikan sarapan pagi kerana sekolah ditutup sehingga awal tahun depan.

“Tapi saya tak boleh terima jumlah RM85.5 juta untuk Jasa,” katanya. 

Belanjawan 2021 memperuntukkan RM85.5 juta untuk penubuhan semula Jasa, dengan RM4 juta daripadanya bagi tujuan komunikasi strategik.

Jasa sebelum ini dimansuh dua minggu selepas Pakatan Harapan menang pilihan raya pada Mei 2018, antara lain dengan alasan kerana kepakarannya tidak lagi diperlukan susulan pertindihan fungsi dengan Jabatan Penerangan.

Jasa sebelum ini digunakan sebagai alat propaganda Barisan Nasional, yang antara lain diingati kerana menggambarkan DAP sebagai sebuah parti politik yang perkauman dan cauvinis.

Menjelang PRU14, Jasa menganjurkan siri ceramah yang dibawa menjelajah ke seluruh negara untuk “membetulkan salah tanggap” mengenai skandal 1Malaysia Development berhad (1MDB), yang dikaitkan dengan bekas perdana menteri Najib Razak.

Bekas ketua pengarah Jasa Mohd Puad Zarkashi kelmarin menegur Menteri Komunikasi dan Multimedia Saifuddin Abdullah agar tidak apologetik dalam soal agensi itu kerana ia sememangnya sebuah badan politik.

Kementerian Komunikasi dan Multimedia dalam satu kenyataan sebelum itu mempertahankan Jasa bukan sebuah unit politik.

Sumber di Putrajaya juga memberitahu The Malaysian Insight, Saifuddin tahu jabatan itu hendak dihidupkan semula tetapi tidak dimaklumkan jumlah peruntukannya, yang kini jadi perhatian umum. – 10 November, 2020.


 BILA NAJIB

CAKAP HAL BUJET

BIK MAMA 

JADI DARA

KAH KAH KAH

BILA NAJIB

CAKAP HAL BUJET

VINCEN TAN

JADI IMAM

KAH KAH KAH

BILA NAJIB 

CAKAP HAL BUJET

ANWAR IBRAHIM

HILANG NUMBO

KAH KAH KAH



1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Mat Bugis nih menjadi Bijak akibat dia terlalu Bodoh apabila nak temberang kalau dia nak songlap tak kan nak masuk kan wang kedalam account sendiri, dalam negeri lagi.....begitulah ucapana dia sebelum kelentong dia tidak menjadi....1MDB anyone?

So dia nih Bijak Bijak Bodoh atau Bodoh Bodoh Bijak...sudah lah mat bugis nasib kamu cukup baik dah official banduan tapi masih berlagak orang baik baik baik...cuba harta yang kamu songlap (bukan wang dan harta kamu pun) kamu taburkan kembali kepada rakyat dan kemudian minta maaf dan ampun pada rakyat...jenama Bossku akan jadi suci sesuci nya dari kekata PENCURI malah rakyat akan lebih bersifat pemaaf.....