Selasa, 10 November 2020

BETUL TEPAT BENAR

 

 

BETUL TEPAT

AMAT BENAR

KAH KAH KAH

KITA BODOH DULU

SEBELUM JADI

PANDAI

KAH KAH KAH


Saya Melayu dahulu, kata Wan Ahmad Fayhsal

KETUA Pemuda Bersatu yang baharu Wan Ahmad Fayhsal Wan Ahmad melihatnya dirinya sebagai Melayu dahulu dan selepas itu rakyat Malaysia, senada dengan Perdana Menteri Muhyiddin Yassin sedekad yang lalu, semasa diajukan soalan sama menyentuh isu identiti dan perpaduan.

Dalam satu wawancara dengan The Malaysian Insight, Wan Ahmad Fayhsal berkata menjadi Melayu dan warga Malaysia ada dua perkara yang tidak boleh dipisahkan.

Melayu adalah sebahagian daripada warisan jati diri, katanya, manakala kerakyatan Malaysia adalah status yang mengikat dari segi perundangan. 

 KITA TAKDA

DUIT DULU

SEBELUM KITA

DAPAT DUIT

RASUAH DARI

CUKONG

KAH KAH KAH




2 ulasan:

panglimo potaseh berkata...

Kita Melayu dulu ..Melayu boleh mashuk UMNO atau Bersatu jadi MP atau Pengarah ..slogan tetap Idoop Melayu ..tapi bagi projek biliyun2 pada CINA ..bila tombolok dah nak picah disumbat duit ..penggal dah nak abis ..mula ckp yg cina kaum Kapir Laknat yg sgt jahat ..berjuang bela Melayu wajib diteruskan ..perjuangan bolom solosai ..Insyaallah 203O nanti kita sifar ..SIFAR MISKING ..pukiomak kau.

Tanpa Nama berkata...

Ini soalan kejar ekor Tak Tak.....atau berhampiran soalan Telor menjadi dulu ke Ayam yang datang dulu....

Errrr jadi bermakna manusia nih dia Bijak dulu assebab dia mengerti dia tidak Bodoh...yakni manusia hanya pandai menilai setelah menemukan apa itu Bodoh, tapi Bodoh diartikan datang sebelum Bijak kerana manusia menjadi sedar yang dia boleh menjejak Bulan setelah lama menggelamun kelangit perhatikan sang bulan setiap malam.

Maka manusia nih dia Bodoh tidak memikirkan apa yang boleh dia mampu capai tapi Bijak memikirkan bermacam cara nak potong jalan dekat!

Kalau tidak Faham cubalah berfikir apa itu Faham sebelum datang nya Faham setelah datang Faham..., atau sebalik nya!

Pengajaran disini....jangan membuang masa mengejar benda yang berpusing bikin kita pening bagai Tak Tak mengejar ekor nya.....bahasa mat saleh, A DOG CHASING AFTER IT's OWN TAIL!