Ahad, 5 September 2021

RAKYAT MUAK DENGAN POLITIKUS

 


 RAKYAT  MUKA

DENGAN

POLITIKUS

KHALAS

Mat Tulih commented on

 "SSS - SABRI SANGAT SILAP"

Naik menyampah aku kaum politik hampeh ni. Tak habih-habih nak berpolitik memanjang. Tak kiralah politik kerajaan ke atau pembangkang ke. Semuanya sama saja. Tapi yang kerajaan ni aku ada nampak la buat kerja untuk rakyat, walaupun perlu ada penambahbaikan lagi. Yang PH pembangkang ini tak sudah- sudah melalak suruh orang letak jawatan, cop orang sebagai gagal, kitar semula, bangang, derhaka dan sebagainya.



 Korang pembangkang hebat sangat ke. Cukup la 22 bulan korang memerintah dulu habis tunggang-langgang lintang-pukang Malaysia korang buat. Sekarang sedap jer mulut apek tua ni cakap orang lain kitar semula. Lim anak beranak, Anwar anak beranak, Madey anak beranak tak kitar semula ke? Dah berpuluh tahun asyik muka yang sama saja. Kalau nak ubah politik Malaysia ni, ubah muka-muka hampeh ni dulu. 



Aku dan orang-orang yang sewaktu dengan aku hanya mahukan Malaysia ni aman, damai, selamat dan sejahtera supaya senang rakyat nak meneruskan kehidupan dan mencari rezeki yang halal dan diberkati. Ahli-ahli politik yang hampeh ni lebih elok dihumban ke Laut China Selatan, biar diorang hidup di atoll menumpang belas ehsan China Merah. Aku bukannya marah tapi nak melepaskan geram aje.


1 ulasan:

Arymanchino berkata...

Aku setuju.Abam dah 20thn asik kitar
Smula nak jadi PM.Dok menunggu tp d kitar lg utk tggu PRU15.Apek LKS dah brape lame kitar,pah tu lantik anak sendiri jadi Sanator.Atok Kerala dah brapa abad dok kitar lg..Xde pula melaon2 ni bising.Haramjadah..