Selasa, 9 Januari 2024

RAJA TANPA NEGERI


Tiada cadangan bawa pulang 'Raja Dadah Malaysia’, kata timbalan KPN

LELAKI dikenali sebagai ‘Raja Dadah Malaysia’ yang ditahan di Laos baru-baru ini akan menghadapi pertuduhan di Thailand, dan tiada cadangan untuk beliau diekstradisi ke Malaysia, kata Timbalan Ketua Polis Negara Ayob Khan Mydin Pitchay.

Beliau berkata lelaki berusia 41 tahun berasal dari Perak yang berkahwin dengan wanita Thailand itu dipercayai telah melakukan kegiatan menyeludup dadah sejak sekian lama.

“Mana-mana rakyat Malaysia di luar negara dan melanggar undang-undang negara terlibat kita serah kepada negara berkenaan untuk ambil tindakan,” katanya dalam sidang media pada Mesyuarat Jawatankuasa Pemandu Pelaksanaan Usahasama Polis Diraja Malaysia Bersama Universiti Kebangsaan Malaysia di Bukit Aman hari ini.

“Biarlah lelaki itu hadapi pertuduhan di Thailand.. pihak berkuasa Thailand ada bukti mencukupi untuk ambil tindakan ke atasnya,” katanya.

Media sebelum ini melaporkan suspek yang dikehendaki polis Thailand kerana kesalahan menyeludup dadah ditahan dalam operasi bersama Thai-Laos pada 29 Disember lepas. – Bernama, 8 Januari, 2024.

PASAI APA

TAK NAK

BAWA PULANG

KAH KAH KAH

PASAI TAKUT

DAI BUKA CERITA

POLITIK KE ?

KAH KAH KAH

ATAU

MALAYSIA

DAH RAMAI RAJA?

KAH KAH KAH

RAJA DADAH

TAK PERLU NEGERI

KAH KAH KAH

AMIN

Tiada ulasan: