Selasa, 16 Jun 2015

KELANTAN DUA PULUH TYAHUN OKAY





            CARI ULAMAK
Hanya orang2 Melayu yang tak faham islam saja mengatakan Pas tak relevan. Mereka yang memuji puja Dap adalah jenis kurang akhlak dan bacul, bersetuju paak2 kafir ini mencaci ulamak dan Hukum Allah yang cuba ditegakkan.

Yang menghairankan puak2 Melayu ini jugalah akan terkejar2 alim ulamak untu8k menikahkan anak2 mereka dan menguruskan jenazah ibubapa mereka! Apa, Kelantan lingkupkah swetelah lebih dua puluh tahun ditadbir oleh ulamak2 Pas??? on PAS PRODUK ROSAK
Publish | Delete | Spam
XUMNO
on 6/12/15


-------------

9 ulasan:

Awanama berkata...

kah,kah,kah...kalo bukan sebab ramai anak kelantan yang merantau keluar negeri cari makan dah lama lingkup kelantan ni...dorang nak kerja ape woi..takkan semuanya nak jual nasi kerabu atau nasi berlauk? dorang ni la yang banyak membantu kelantan dengan mengurangkan persaingan dalam pekerjaan dan menghantar wang pulang untuk menghidupkan ekonomi..kalo ustaz tak pela pegi surau ajar cara mandi hadas nanti dapatla duit sumbangan(derma)..

Awanama berkata...

Kahkahkah kelantan dua puloh dua tahun okey? Kahkahkah berentilah isap pil kuda woi... rakyat kelantan lah yg paling ramai jadi imigran dtg ke negeri lain ..bila kutuk kelantan tak maju dia ckp tak dpt royalti tp duit balak puak2 tertentu jerk dpt mkn tak bising plak bila rakyat tak dpt kahkahkah okey kepala bana...kalau okey kita tgk ada tak rakyat kelantan yg sambut raya puasa dlm khemah tahun ni ...lanchoww okey

Awanama berkata...

Kami nak ulamak yang macam Allahyarham TGNA tu bukan ulamak yg macam ini yg rasa mereka maksum dari dosa, buat sesuatu ikut suka macam parti Pas syarikat dia punye sendiri, kita bukan nak puja Dap tapi ini adalah persetujuan politik, kena faham dan bijak dalam percaturan politik, kalau tak tahu berpolitik, duduk saja mengajar ugama, biar kita jaga negara, apa ulamak dah bantu pada mangsa banjir diKelantan? habis2 cakap ini satu bencana yg Allah turunkan kerana tidak mahu pada Islam, ingat Islam ini hudud saja ke? kalau begitu tak payahlah Nabi bersusah payah berdakwah, turunkan ayat hudud saja sudah cukup, yg berkaitan kehidupan yg lain, pandai2 le kamu nak ikut yg macam mane, kalau setakat Pas nak bertanding PRU secara solo, sampai kiamat tidak akan dapat rampas putrajaya, kamu kata nak redho Allah bukan nak jawatan atau perintah negara, dah tu mengapa bising2, redho je la, duduk diam2 mengaji, bagi kami berpakat untuk tumbangkan umno dan BN, kamu jangan kacau

Awanama berkata...

org yang menyediakan syurga bila mati baik atau org yang menyediakan syurga bila hidup lebih baik ? kah kah kah

Awanama berkata...

Saya sokong komentar bahawa hanya orang yang tak faham Islam saja yang memuji Dap dan mengatakan Pas dah tak relevan. Sebenarnya pucuk pimpinan Pas sebelum ini telah bermurah hati mengangkat golongan profesional berada dalam saf kepimpinan Pas. Tapi mereka ini berlagak lebih kuah daripada sudu sehingga Tuan Guru menghadapi kesulitan menjalankan tugasnya sebagai Presiden Pas.

Syukur, golongan profesional telah berjaya dinyahkan daripada saf kepimpinan Pas pusat secara total. Kami sebagai penyokong parti yang mentaati ulama amat merasa lega dengan kejayaan ini. Namun pihak kepimpinan parti jangan berhenti sampai di sini saja. Ingat! selepas ini akan ada pula muktamar dan pemilihan beberapa tahun akan datang! Jangan mudah berpuas hati.

Bagi mengukuhkan dan mengekalkan kepimpinan ulamak, kesemua pimpinan yang bukan ulama di peringkat negeri dan ranting hendaklah dicantas. Sesuatu hendaklah dilakukan agar mereka yang tidak memahami Islam ini agar meninggalkan Pas. Akhirnya, biarlah hanya mereka yang taat beragama seperti ustaz, imam dan ulama sahaja menjadi ahli Pas. Pucuk pimpinan Pas sepatutnya merasa serik selepas ini untuk menerima mereka yang jahil sebagai ahli Pas.

air gunung berkata...

Menikah jadi tok imam ngajar fiqh tauhid taswuf blaa blaa memang org cari ustz or ulamak.tak kan nak cari pomen basikal...gitu gak kalo nak wat bagunan.tak kan nak cari ustz or ulamak kot.masing2 ade bahagian.haper laaa luu sentap.tak kan nak talqin suruh TT.jgn sempitkan otak...org pkai serban kerana cinta nabi.bkn nak tunjuk alim sampai 12 kg kain.sebab tu almarhum tgna hanya baca belanjawan tahunan.yg berbahas jwb pong pang pong pang hussam dan exco2 lain.nantilah kalo seluar aku koyak kat kangkang aku panggey kau jahit elok2.tak pon aku nak dgr gak setara mana tajweed alquran kao dgn jadi imam aku solat tarawih esok or lusa.

kiedentech berkata...

haji Hadi tidak memerlukan sokongan kita semua dan seluruh umat manusia untuk menegakkan islam fahamannya. Jadi biarkan dia bersama tuhannya untuk menegakkkan islam fahamannya. Bermuafakatlah sesama kita berpandukan quran dan hadis bersama orang yang ikhlas dan tunduk kepada Allah untuk memperjuangkan islam sebagai pemberi rahmat seluruh alam, memberikan kebaikan dan kebajikan untuk seluruh umat manusia

Awanama berkata...

Kesian MANGSA BANJIR TINGGAL DALAM REBAB REBAN AYAM.....

Mana Ulamak Ulamak dan GOMEN PAS????

Ada negeri dan hasil ekonomi pun tak pandai jaga

BAHALOL

Nasib baik ada DAP sedekah DUIT buat Rumah Rumah

Mana ULAMAK AL TOLOL pergi ????

Awanama berkata...

Kah kah kah...dah faham sgt islam ke smpai perjuangan hudud sahaja yg diutamakan...ape pulak yg salahnye ngan dap...jgn taksub sgt ngan islam yg kita faham smpai nak memandang rendah agama dan kepercayaan umat lain...jgn pulak kita lupa agama yg kita kafirkan umatnya adalah agama yg dibawa oleh nabi terdahulu yg kita ketahui dan sebutkan dlm bacaan alquran...

Kah kah kah...islam kita sbb keturunan...sebab kita keluar dari rahim seorang wanita 'islam'...cube kita keluar dari rahim seorg ahli dap...jgn slhkan dap atau yg lain...cari kekhilafan pd diri sendiri...

Islam yg dibawa nabi junjungan x pula suruh membenci dan mengkhianati bangsa dan agama lain...jadi fikir2kan...apakah wadah perjuangan islam...membenci dan mencaci yg x seagama ngan bani melayu 'islam' atau membuatkan mereka kagum dengan islam sebenar...

Tekanan dari kerajaan memerintah yg menghimpit kos sara hidup rakyat yg patut diperjuangkan dan dipikirkan...setidaknya kagumlah aku dengan kesungguhan dap dlm wadah perjuangan....kah kah kah...ape punya kagum...