Rabu, 7 Oktober 2015

ADAKAH INI MENGHASUT?








ADAKAH

KENYATAAN

RAJA RAJA INI


MENGHASUT?

SAJE TANYA

JANGAN 

MARAH



Raja-raja Melayu mahu siasatan 1MDB selesai secepat mungkin 

Raja-raja Melayu mahu kerajaan menyelesaikan secepat mungkin siasatan berkaitan 1Malaysia Development Berhad (1MDB) dan mengambil tindakan tegas sewajarnya terhadap pihak-pihak yang terlibat.
Dalam satu kenyataan, baginda sekalian menegaskan semua pihak bertanggungjawab untuk memberi kerjasama yang sebenar dan jujur agar usaha serta maksud siasatan tersebut berjaya.
- See more at: http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/raja-raja-melayu-mahu-siasatan-1mdb-selesai-secepat-mungkin#sthash.VwiElYG4.dpuf



---------

6 ulasan:

Awanama berkata...

Lanchow pdrm akan tangkap sekelian raja2 ini atas dakwaan menghasut
Lanchow juga pdrm takkan berani tangkap madey kutty.

pdrm hanya berani tangkap orang biasa/pakatan rakyat saja.

kalau madey kutty kata mat sabu curi duit, dengan pantas kilat pdrm akan ketuk pintu rumah atau pintu kereta mat sabu dan cekup terus.

Lanchow sama pdrm.

Awanama berkata...

Tuanku2 telah menghasut. Mungkin macam tu lah pendapat kami rakyat jelata. Jangan cepat panik. Bukan kami kata, tapi umno bn yang kata. Bukankah sampai sekarang belum ada respon dari pmo? Biasanya hal atau berita besar macam ini pihak pm najib mesti respon segera. Sekurang2nya berkata ' Kami amat terharu atas titah tuanku2 terhadap situasi negara kita sekarang. Kami akan menurut titah tuanku dengan kadar segera demi kesejahteraan rakyat jelata'

Kalau tak ada sepatah pun kata respon dari pm najib, kami merasakan tuanku2 dalam bahaya. Kami yakin pm najib telah bergegas berjumpa snaiden dan apco untuk merancang rancangan mahu tibai tuavnku2 secukup2nya. Mereka bukan diam, tuanku. Mereka bekerja siang malam untuk kepentingan diri mereka sahaja.

Oleh itu tuanku2 yang memikul berkilo2 lencana dan pangkat selaku penaung angkatan tentera kita di darat, laut dan udara hendaklah mengambil tindakan segera. Duli yang maha mulia seri paduka baginda yang di pertuan agong bolehlah berdiri megah selaku pemerintah agong angkatan tentera bersenjata di raja malaysia menitahkan satu perintah yakni mengambil habis semua pihak yang membuat kerosakkan kepada negara kita selama ini. Terutama sekali yang melibatkan 1 mdb.

Ambil habis semua sekali. Jangan tinggalkan walau seekor pun! Begitulah pandangan rakyat jelata sekarang ini, tuanku. Selamat berjuang tuanku..

Awanama berkata...

Semua baca skrip saja bah....

Biasa lah

air gunung berkata...

Lps neh ade la soltan yg kena tukar mcm AG PAC dan abg SB sorg tuh.kih kih.
Agak2 cmaner nak tukar ek TT.

Alaa...
Kejap jer.
Lps kena ugut bongkar gambar pelik2 kontrak suku sakat pakat senyap ler smua tu...
Pok jibmah gelak jer..
Diakan anak belaan mahadeath gak.
So sama jer laa caranya...

Awanama berkata...

Weiiii Lan.!
Jom kita pekena ayaq cinchow
ha...ha..ha..ha..

Awanama berkata...

Lawan Rosmah

Kumpulan payong kuning ini dengan jelas lawan najib.
Nak tumbangkan kerajaan.
Najib dah jelas kata bahwa 1MDB tak boleh disoal dan tanya pon Tak boleh.

Ini jelas bukan Hasutan....bukannya Hasutan
Ini nak mamposkan najib dan badak
Mesti guna pakai Sos dari Rosmah....Sos-Mah...kakakaka