Isnin, 23 Mac 2020

BERHATI HATI






BERHATI HATI

4 kawasan di Kuala Lumpur diwarta 'zon merah' koronavirus


EMPAT kawasan di Kuala Lumpur diwartakan sebagai “zon merah koronavirus” oleh kerajaan berikutan jumlah kes jangkitan Covid-19 yang tinggi.

Kawasan terlibat adalah Parlimen Lembah Pantai, Titiwangsa, Kepong dan Cheras, kata Menteri Wilayah Persekutuan Annuar Musa.

Operasi polis, tentera dan penguatkuasa tempatan akan dipergiatkan di kawasan ini bagi memastikan penduduknya mematuhi Perintah Kawalan Pergerakan (PKP).

Annuar berkata, sebanyak 1,413 anggota tentera, 1,500 anggota polis dan 1,500 penguatkuasa tempatan ditugaskan ke Wilayah Persekutuan untuk penguatkuasaan PKP.

“Tambahan tenaga kerja daripada Angkatan Tentera akan membolehkan kita meningkatkan jumlah sekatan jalan raya di sekitar bandar raya daripada 40 ke 58 sekatan,” kata Annuar dalam satu kenyataan di Facebook hari ini.

Anggota pasukan keselamatan juga akan melakukan rondaan di Brickfields, Chow Kit dan Selayang kerana beliau menerima laporan penduduk dan premis perniagaan masih gagal mengamalkan penjarakan sosial.

Lembah Pantai muncul sebagai daerah kedua tertinggi jumlah jangkitan Covid-19 iaitu 90 kes di belakang Petaling Jaya yang mencatatkan 96 kes.

Hulu Langat (75), Johor Baru (52), Seremban (42), dan Titiwangsa (41) merupakan antara daerah yang mencatat kes tertinggi.

Setakat hari ini, Malaysia mengesahkan 1,306 kes Covid-19 dan jumlah kematian 10 orang. 46 pesakit kini dirawat di unit rawatan rapi (ICU). – 22 Mac, 2020.


SAMA SAMA

BANTU

MEMBANTU
-----------

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Hisham lamo tak borak ngan ekau ....kek Jolobu dah ado ko yg kono Covid 19 ni....tanyo yo...

he...he...he...

sajo yo nak hilang boring lamo bona duduk kek rumah ni....orang tuo den kato macam dalam penjarolak....kihkikih...

satu lagi dah lamo tak tanyo..... pasal bungo durian kek Jolobu tu.......tompek den kato bongo durian dah luruh sobab paneh bona.....