Isnin, 23 Mac 2020

INI BARU PENULIS PICISAN BELUM AMERIKA BELUM SINGAPURA







INI BARU 

PENULIS PICISAN

BELUM AMERIKA

BELUM SINGAPURA

mana paw nya, sakai? 
tunjuk la bukti kena paw tu, atau tu semua andai mainan mimpi berahi mat jemin nak jadi PM? satu masa nanti tu bila? semoga kau mati mereput di banir petai, sakai jelebu. on 
SATU MASA NANTI 
MEREKA ADA SEDAR 
APA ITU PAU
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 22/03/20





Anwar sahkan diugut RM400,000

PETALING JAYA - Presiden PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim mengesahkan beliau menerima ugutan dan diminta membayar RM400,000 sekiranya enggan buku ‘Mengapa Anwar Tak Boleh Jadi PM’ diterbitkan dan didedahkan kepada umum.

Menurutnya, Pengerusi PKR Kedah, Datuk Johari Abdul telah membuat laporan polis petang tadi dan beliau menyerahkan sepenuhnya siasatan kes tersebut kepada Polis Diraja Malaysia (PDRM).

“Sekarang dia (Johari) dah buat laporan polis (terhadap) orang yang jadi penulis picisan, dibayar, diupah. Masa untuk (penulis) diketahui oleh umum, disiasat dan diambil tindakan wajar

“(Adakah Datuk Seri maklum dengan ugutan itu?) Ya, dan polis harus siasat.

“Dia ugut, kita tak bayar RM400,000, dia akan publish (terbitkan buku itu),” katanya ketika ditemui dalam Majlis Makan Malam Hari Raya anjuran Majlis Perniagaan Malaysia - India di sini malam tadi.

Petang tadi, Johari mendedahkan sebuah manuskrip bertajuk ‘Mengapa Anwar Tak Boleh Jadi PM’ dihantar kepada beliau pada 10 Jun lepas.

Menurut Johari, penulis tersebut, difahamkan Yahaya Ismail turut menghubunginya dan memintanya berjumpa dengan Presiden PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim.

“Yahaya telah menghubungi saya untuk meminta saya berjumpa Anwar dan memaklumkan kepada Anwar bahawa dia telah siap buku ini dan ada pihak yang telah menawarkan kepadanya wang berjumlah RM400,000.

"Kalau Anwar tingkatkan sedikit jumlah wang tersebut, dia bersedia menyerahkan manuskrip tersebut kepada Anwar, maknanya ini ada elemen peras ugut.

“Saya harap polis akan ambil tindakan," katanya dalam sidang akhbar di Ibu Pejabat PKR di sini petang tadi.


SAKAI TAK NAK

CAKAP APA APA 


-----------

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Dia diugut. Dia tunduk ke dgn ugutan tu penulis picisan tu?