Rabu, 29 Mac 2023

KAKI KELENTONG AKAN BUAT KACAU



Zakir Naik akan kembali ke Malaysia, lapor media

PENDAKWAH bebas Dr Zakir Naik akan pulang ke Malaysia tidak lama lagi selepas semua programnya yang masih berjalan di Oman selesai, kata peguamnya Akberdin Abdul Kader.

“Dia (Zakir Naik) akan pulang dalam masa terdekat selepas selesai semua program di sana,” katanya seperti dipetik BH Online.

Akberdin juga berkata Zakir mendapat layan baik selama berada di Oman, selepas media minggu lalu melaporkan ada kemungkinan beliau akan ditahan di negara itu dan dihantar balik ke India.

“Zakir juga memaklumkan, laporan yang mendakwa penahanannya sekadar berita rekaan,” katanya.

Akberdin bagaimanapun tidak memperincikan jadual perjalanan Zakir ke Malaysia atas alasan keselamatan, kata laporan itu.

Zakir, orang yang dikehendaki di India, tiba di Muscat pada Rabu untuk beberapa program sempena bulan Ramadan, atas jemputan kerajaan Oman.

Beliau berhadapan beberapa pertuduhan jenayah mencuci wang haram, mendukung keganasan dan menghasut ketegangan agama di India.

India dan Oman mempunyai hubungan diplomatik sejak 1955 yang dinaik taraf menjadi hubungan strategik pada 2008.

India mengharamkan yayasan milik Zakir pada hujung 2016 susulan dakwaan beliau menghasut pengikutnya untuk membenci penganut agama lain.

Beliau menafikan tuduhan dan berpindah ke Malaysia pada 2016. Kerajaan India selepas itu menghantar permohonan rasmi untuk mengekstradisi Zakir namun tidak dipersetujui oleh Malaysia. – 27 Mac, 2023.

WOIT

ZAKAR NAIK

KAKI PUTAR

DATANG KEMBALI

AMIN

MANA RAMASAMAY

MANA KIT SIANG

MANA TONY LOKE

MANA MANA ?

KAH KAH KAH

KAKI PUTAR INI

BAWA BAHAYA

PADA PAKATAN

TERUTAMA DEKAT

DGN PRN

AMIN

KAKI PUTAR AKAN

BUAT KACAU

KELING MELAYU

CHINA AKAN 

GADUH

PASAL ZAKAR

KAH KAH KAH

KHALAS

Tiada ulasan: