Selasa, 4 Ogos 2015

UCAPAN MENGHASUT





TANGKAP

TANGKAP


TANGKAP


Jumlah atau nilai pemberian yang luar biasa kepada seorang penguasa atau pegawai boleh dianggap rasuah jika tujuannya adalah kerana kedudukannya, kata Dr Mohd Asri Zainul Abidin.
Mufti Perlis itu berkata, seseorang penguasa, pegawai atau petugas hendaklah merenung dirinya, pemberian yang diberikan kepadanya itu mempunyai kaitan dengan jawatan dipegangnya atau tidak.
"Jika ada kaitan yang akan mempengaruhi tindakannya atau akan mengganggu keadilan atau amanahnya, maka itu rasuah. Kesan itu sama ada secara langsung atau tidak langsung," katanya dalam kenyataan Facebook, hari ini.
- See more at: http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/pemberian-luar-biasa-kerana-kedudukan-adalah-rasuah-kata-mufti-perlis#sthash.dQh4tW0B.dpuf


KAH KAH KAH
woit
tangkap mufti ini
mufti ini menghasut
najib dapat sumbangan
sebanyak 2.6 bilion ringgit
mufti ini kata jumalah amat besar
jika amat besar ini rasuah

ini ucapan hasutan
ini satu hasutan
ini nak jatuhkan kerajaan
ini anti demokrasi
ini anti raja raja
ini anti melayu
anti melayu ertinya anti islam

TANGKAP

----------------

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Ini mesti mufti yahudi.Ini mesti mufti nak tumbangkan gerombolan.mana pejuang melayu,mana brahim ali, mana tok syed benggali al basi, mana Tuan guru pil kuda, mana Harung jin? mufti ni sudah taruh mat mongol.Apa mat mongol masih tak sedar diri lagi ka. hayat poltik mat mongol dah jadi macam bangkai babi.kah..kah..kah...