Ahad, 22 Mac 2020

PENCERAHAN VIRUS KARONA




PENCERAHAN

VIRUS

KARONA

ADA YANG BERKATA
'Ia hanya membunuh orang tua, jadi orang muda boleh berehat'

Kebanyakan orang muda tidak mempunyai banyak masalah keadaan kesihatan yang akan menjadikan  kritikal dari serangan  Covid-19. Tetapi penyakit itu masih mempunyai peluang yang lebih tinggi untuk membawa kepada gejala pernafasan yang serius daripada selesema bermusim. 

Terdapat kumpulan risiko lain - pekerja kesihatan, misi , jururawat misalnya, lebih terdedah kerana mereka mungkin mempunyai pendedahan yang lebih tinggi terhadap virus itu. 

Tindakan yang diambil oleh orang muda, orang sihat, termasuk melaporkan gejala dan mengikuti arahan kuarantin. Kerjasama ini akan mempunyai peranan penting dalam melindungi masyarakat yang paling lemah dalam membentuk trajektori keseluruhan wabak.








---------------

1 ulasan:

Amier The Hero berkata...

Jadinya, suruh orang² muda tolong kat spital sg.buloh. diorang kuat, kebal dari virus.. dari dok melahu mlm² smpi Diva AA turun padang nak halau suh balik. Lagi satu, warga malaysia yg di bawa pulang dr Iran, India, Indonesia sume tu make sure bukan org tabligh. Yg tabligh, suruh diorg berjuang lawan covid 19 kat sana. Ini ujian Allah swt, so diorg jadi la barisan hadapan di negara yg diorg kunjungi tu. Tima kasih.