.

Isnin, 30 Julai 2018

HEBAT - CINTA KASEH SAYANG





LU PIKIR

SENDIRILAH





USTAD PORNO





AL-PORNO
Org pas silap pilih tontovi jd pemimpin pas. Rupanye dio umno darah biru. Pdn muko hj hadi titm. Ramai ajk pas berjiwa umno spt aboduh din q7 zohdi. Pdn muko ahli pas walaunta n walauntit. Ako dah join amanah. Bsama sabu salahudin husam mahfuz mujahid dr dzul hanipa ahmad awg dll. Takbirrrrrr on 
KETUA PORNO PAS
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 7/29/18




------------------

WAWI RATU ADIL




WAWI 

RATU ADIL
Wan azizah ini aku nobatkan sebagai ibunda negara. Berpegang teguh kpd janji. Gua ingat, kalau azmin ali ni, terus dia kata betol tuanku. Patiklah akan jd pm ye tuanku. Emmmuacchh! Dgr khabar , agong sengaja ingin menduga kesetiaan perjanjian ini. Rupanya silap. Digenggamnya janji ini dgn nyawa oleh ibunda negara. on MERAKAM SEJARAH - PROJEK SAILING MAHATHIR
Publish | Delete | Spam
Nole
on 7/28/18



-----------------------

AZMIN KAKI SAILANG





AZMIN KAKI

SAILANG
Betoi ka Azmin ni pun kaki sailang?. atau mat pet ni yg meracau sebab gian..? Mungkin TT ada maklumat pasai dia pakar bab strateji...!kita tunggu...! on 
MAT PET
Publish | Delete | Spam
Whiteeagle Brando
on 7/30/18





--------------------

YAM SENG

.

 
YAM SENG

kimak kau tt. kau gi london tu utk yamseng dgn raja petra ke? on 
HASUT
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 7/30/18

doran

.---------------


BETUL KE?





 
BETUL KE?
DD... kalau isham komunis. ..masalah buat lohhhhhh.......????...!!!!.... Kkakakakakakakaka on BACA SEKALI LAGI
Remove content | Delete | Spam
DIDI KOTA BELUD
on 7/29/18
--------------

BACA LAGI






.


ukaBalas4h
Rohzad Ridzwan
Berhati hati dgn penulis ini. Lama di luar negara. Terdedah pelbagai taktik “matlamat menghalal cara”. Percaya sumpah sang kelembai sampai ditulis amin. Sekarang akhir zaman, cucu cicit dajal berkeliaran
SukaBalas24h
Mohd Riduawan
Hishamuddin Rais ni telah murtad...ayat nya ada yang mempersendakan agama...elok d jauhkan dari mendengar pandangan beliau...kerana merbahaya untuk orang islam.


baca disini
https://www.malaysiakini.com/columns/435767

----------------------

Ahad, 29 Julai 2018

MAT PET







 
MAT PET
Wan azizah ini aku nobatkan sebagai ibunda negara. Berpegang teguh kpd janji. Gua ingat, kalau azmin ali ni, terus dia kata betol tuanku. Patiklah akan jd pm ye tuanku. Emmmuacchh! Dgr khabar , agong sengaja ingin menduga kesetiaan perjanjian ini. Rupanya silap. Digenggamnya janji ini dgn nyawa oleh ibunda negara. on MERAKAM SEJARAH - PROJEK SAILING MAHATHIR
Publish | Delete | Spam
Nole
on 7/28/18


-----------------

BUANG TERAJANG


 
BUANG

TERAJANG


Ketua pentadbiran UiTM didakwa bawa agenda politik BN

Warga Universiti Teknologi Mara (UiTM) menggesa Menteri Pendidikan, Dr Maszlee Malik supaya mengambil tindakan ke atas ketua pentadbiran institusi pendidikan berkenaan kerana dikatakan membawa agenda politik Barisan Nasional (BN) sekali gus memburukkan kerajaan Pakatan Harapan (PH).

Dalam sepucuk surat yang mereka alamatkan kepada Menteri Pendidikan, mereka yang menggelar diri sebagai Warga UiTM Prihatin berkata, setiap tindakan yang dibuat oleh Kerajaan PH dipertikai oleh pegawai-pegawai yang rapat dengan pendaftar melalui mesej tertentu yang dihantar menggunakan platform teknologi alam maya (contohnya isu MARA, UEC, Raja-raja Melayu dan Islam).

 
TAK DA

AMPON


-----------------

TERUSKAN LAGI

-




SANG SAKA
Tt haramjadah penipu... Bila nak tukar lagu kebangsaan baharu .. Bendera baharu yg ala_ala indon... on 
SABAR KARO
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 7/28/18







---------------

HASUT




 
HASUT
Wah TT cayalah..memang betul pun warlord gerombolan pun banyak yang dobi duit kat singapur tu pasal ulasan papernya yang memburukan kerajaan baru dengan ulasan ala RePeK.Hasut lagi TT dah sampai London apakata kau hasut RePeK agar belot on 
TENGOK LIHAT DENGAR
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 7/29/18



------------

Sabtu, 28 Julai 2018

TENGOK LIHAT DENGAR





 
TENGOK

DENGAR




BACA SEKALI LAGI

-






Dhomdhom Dasuki
khulasah cheritera Isham
1..Isham memang komunis...samakan 9mei dgn Bolshevik campur bulan Mei bulan Suci Komunis ..1 mei hari buruh.
2...Komunis memang anti Agong...hina Agong pergi Chow Kit Road.
3..Kerja komunis utk lagakan sesama demokrasi.....macam revolusi Iran...bagaimana komunis Tudeh main peranan.
Isham memang pakar bab ini sbb dia berguru dgn komunis Eropah puluhan tahun semasa regimTunM buru dia.Anwar masuk Kemunting.Isham lepas

 
BACA SINI
https://www.malaysiakini.com/columns/435767


------------------

LOKMAN ADAM JADI LOKMAN ADAM








 
TERANIAYA

Kalau Lokman Adam angkat dan julang Rosmah Mansor di Sungai Kandis, maka wajib makbul segala doanya nak jadi ADUN Yang Berkhidmat Kopi 3 dalam 1. Rosmah Mansor ialah insan malang teraniaya nombor 3 di dunia selepas Donald Trump dan Zakar Naik. 
Sungguh tiada hijab doanya dengan Tuhan. Amin. Sayang Lokman Adam Najib Razak pulak yang mari. Ini insan paling bertuah no 1 dunia kaki sontot budak hitam dan minah Mongol. on
 JANGAN JADI LOKMAN ADAM
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 7/26/18


-------------------

SAPA NAK SAILANG SAPA





 
SAPA NAK

NAK SAILANG

SAPA
Lu punya cerita ni betul betul bikin saspen laa...kalau cerita sinetron. Day berminggu minggu wa nak klimak tapi tak pancut pancut. Bila mau kasi abeh wehh...lutut sudah ketar ketar ni mau tau ending kahkahkah on MERAKAM SEJARAH - PROJEK SAILING MAHATHIR
Publish | Delete | Spam
batutepi jalan
on 7/27/18

Orang tu mantan PM. Kan pagi tu dia kata sapa yg ada majority boleh bentuk kerajaan. Betui dak? on MERAKAM SEJARAH - PROJEK SAILING MAHATHIR
Anonymous
on 7/26/18



-----------------------

KETUA PORNO PAS





 
KETUA PORNO

PARTI PAS

OPPS...

PAS undi mana? Takkan kena ajar satu persatu, kata Nasrudin

Ketua Penerangan PAS Nasrudin Hassan sekali lagi menyatakan pendiriannya agar Pakatan Harapan (HARAPAN) tewas dalam PRK Sungai Kandis Ogos ini.
Berucap dalam Himpunan Kebangkitan Ummah hari ini, beliau malah berkata akan menyertai kempen PRK untuk tujuan itu.
 
LU GI

CHAK WOW

DLM BILIK

HOTEL

LAGI AFDAL

KAH KAH KAH
--------------

SABAR KARO








 
SABAR KARO

jangan biar kami tertunggu2..(boleh agak dah siapa orang tu) on 
MERAKAM SEJARAH - PROJEK SAILING MAHATHIR
anon
on 7/27/18

tt suka sangat potong stim. Kah kah kah on MERAKAM SEJARAH - PROJEK SAILING MAHATHIR
Anonymous
on 7/27/18
x perlu nak beriwayat long2. mana janji nak jelkan haramjadah. mana nak songkit kes mara nfl kapal selam engin kapalterbang lesap dll. mulut lu tt cam pantat ayam. janji tong kosong. da dekat 1o0 ari abok je yg ada. on MERAKAM SEJARAH - PROJEK SAILING MAHATHIR
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 7/27/18





---------------------

PROJEK SAILANG







 
SAILANG
hang mmg pandai.. mmg suspen... jgn hang padam tanpa upload ini cerita aaa... kasi tulis cepat2, kasi wasiat itu tulisan aaa... ingat, pasai crita nie hang hutang dgn rakyat m'sia tau... on MERAKAM SEJARAH - PROJEK SAILING MAHATHIR
Publish | Delete | Spam






--------------

JADI ABAH

 

 
 
ABAH
 
 
Ikut suka kau lah konek, oops silap senik. Asalkan Bukan Abdul Hadi ABAH!! on
 
 




---------------

SATU TEORI BARU




SATU TEORI
 
AMAT PELIK

 
 
Demo di Kg Baru akan bawa isu anti-Islam, LGBT, UEC
 
Pemimpin NGO AlifBaTa Srikandi Masyur itu mendakwa golongan LGBT mengancam kedudukan wanita tulen dan turut menjadi punca gejala rogol.
 
“Kami rasa kedudukan kami tergugat dengan transgender. Kita tak nak hak kami sebagai wanita tulen diganggu golongan transgender dan mak nyah ini,” katanya.
 
Beliau menjelaskan, gejala rogol ke atas wanita berlaku akibat golongan lelaki tertarik kepada mak nyah yang kelihatan seperti wanita.
 
“Orang ingat dia perempuan bila dia pakai buah dada. Kita tidak pernah dengar lagi ada jenayah rogol dalam kalangan mak nyah. (Tapi) yang dirogol kami, golongan wanita tulen,
 
KAH KAH KAH
 
WOIT
 
KAH KAH KAH
 


---------------

Jumaat, 27 Julai 2018

DARI LONDON







LONDON

PANAS GILA

NASIB BAIK

ADA ALE

KAH KAH KAH




KALAU ADA

FB LIVE

GUA BERI

TAHU 





----------------

Khamis, 26 Julai 2018

MERAKAM SEJARAH - PROJEK SAILING MAHATHIR




 
MERAKAM SEJARAH

PROJEK SAILING MAHATHIR

Dalam dewan Sheraton sibuk sibuk sibuk. Ada tiga ruang. Satu untuk pucuk pimpinan. Satu dewan tengah yang luas untuk para YB dan penyokong. Disini juga dijadikan dewan makan juga untuk teh dan kopi. Satu lagi dewan – kecil sadikit dari dewan makan - dimana terpampang skrin besar untuk menonton keputusan PRU14. Saya mundar mandir. Dari skrin ini saya perhatikan saluran tv ini kerap dialih alih kerana ramai kurang sabar menunggu keputusan. Ketika ini sabar bukan komoditi yang laris.

Bila saja diumumkan keputusan saya terdengar sorak gegak gempita. Ini ertinya calon Pakatan Harapan telah menang. Dalam jam 10 malam semakin jelas Pakatan Harapan ialah kerajaan baru. United Malays |National Organisation , Najib dan Rosmah telah lungkup.

Saya amat yakin ketika ini para gedebe dan malaon di RTM atau TV3 pasti hilang pedoman. Tidak tahu apa yang wajib diumumkan di kaca tv. Pengerusi SPR hilang dari skrin tv. Penasehat Najib pasti gelabah. Ini berbeza dengan suasana kami di Sheraton. Kami semua terseringai senyum melihat tv. Kami terus bersalaman sesama sendiri. Entah siapa yang saya salami saya pun tak kenal tapi hakikatnya – semua gumbira.

Di ruang skrin besar tv ini terdapat ramai pekerja parti dengan komputer. Mereka sedang menerima keputusan dari sana sini melalui komputer. Teknoloji oh teknoloji. Semua pantas dan tuntas. Hanya keputusan dari Sabah dan Sarawak agak lambat dan samar.

Saya berligar sambil mengambil gambar. Dalam fikrah saya – ini adalah detik-detik yang sama saperti Sepuluh Hari Mengoncang Dunia – tulisan John Reed tentang Revolusi Bolshevik 1917. Tapi ada beza. Di Moscow bulan Oktober 1917 sejuk dan lapar. Di Dewan Sheraton pada 9 Mei 2018 suhu enak dan makanan melimpah.

Untuk para wartawan dan pengamal media mereka menunggu dalam dewan dan tingkat yang lain.

Awal petang Rabu 9 Mei 2018 saya telah memastikan lori besar bersama skrin telah dipasang betul-betul dihadapan Emcorp Mall. Semua sistem pembesar suara teratur. Lewat petang orang ramai – penyokong Pakatan Harapan telah mula datang ke padang. Di padang Amcorp saya tauliahkan kepada dua sosok anak muda yang amat saya yakini kerja dan tugas politik mereka. Sorang bernama Jonah dan seorang lagi bernama Kecik.

Dalam budaya gerakan kiri atau dalam perjuangan angkat senjata – nama samaran wajib digunakan. Justeru dunia hanya mengenal nama Che, Tito, Amado Guerrero, Abu Ammar atau Abu Nidal. Dibelakang nama samaran ini ada nama asli yang lain. Ini dilakukan untuk keselamatan. Tapi sekarang dengan kerajaan baru – saya rasa kita semua sudah selamat - maka nama dua anak muda ini boleh diumumkan. Jonah ialah Khairul Anwar dan Kecik ialah Fitri. Mereka berdua ini terlatih dari Universiti Bangsar Utama. Mereka memainkan peranan yang penting dalam detik-detik peralihan kuasa ini.

Delegasi ke Istana Negara telah bergerak. Mereka membawa surat yang akan disampaikan kepada Agong. Isi surat ini jelas – menobatkan Mahathir Muhamad sebagai Perdana Menteri ke 7 dan Dr Wan Azizah sebagai Timbalan. Surat ini telah ditanda tangani oleh Muhyiddin Yassin, Mat Sabu , Dr Wan Azizah dan Tan Kok Wai.

Kami di dewan Sheraton menunggu. Masa berjalan melintasi jam 11. Berita sampai mengatakan bahawa Agong masih belum muncul. Bah! Kemana pulak Agong ini hilang. Mustahil Agong ini meleser ke Chow Kit. Apa pulak yang hendak dicari oleh Yang DiPertuan Agong kita di Chow Kit malam-malam buta ini. Lewat malam yang berkeliaran di Chow Kit pastilah Mat Pet. Mustahil Agong kesana. Baginda pasti berada di Istana Negara. Hakiktnya berita yang mengatakan Agong tidak ada dalam Istana pasti berita palsu.

Berita lek lok dari Istana Negara ini menimbulkan suasana tegang antara kami-kami di Sheraton. Persolan hakiki timbul lagi. Apakah Najib akan menggunakan Majlis Keselamatan Negara? Apakah Najib akan menggunakan Sosma? Saya yakin bukan saya seorang sahaja yang berfikrah sademikian. Awal-awal lagi Ketua Polis Negara telah mengumumkan senarai lebih 3000 sosok yang berpotensi menimbulkan huru hara sesudah pengundian dijalankan.

Suasana menjadi tegang kerana wujud satu kumpulan orang ramai dilaporkan sedang berhimpun di Putra Jaya. Kawat kawat berduri telah dipasang. Mereka di Putra Jaya terkeluar dari kawalan war room Pakatan Harapan. Malah war room langsung tidak mengetahui siapa mereka ini. Dari mana mereka datang. Siapa memimpin mereka.

Saya berligar dan terserempak dengan Bro Sam. Sosok ini adalah sosok penting yang memainkan peranan dibelakang tabir. Sam tahu apa yang sedang berlaku. Jika ada sosok yang 'incognito' bermaian dibelakang tabir Sam-lah orangnya. Saya mengenali Sam semenjak era Deklarasi Rakyat - satu tahun yang lalu. Sam ini adalah sosok muda yang amat-amat diyakin oleh Mahathir Muhamad. Ketika kempen Jelajah berjalan saya terserampak dua kali dengan Sam. Satu  di Perak dan satu kali lagi di Melaka.

' Bro... macam mana sekarang?...' Soalan yang amat luas dari saya untuk memulakan labon.

' Kita .. dah menang..' Ringkas dan jelas.

' Betul ke.. Najib nak gunakan NSC ...'

' Ada.. tapi gagal... dia panggil semua datang tapi IGP hantar wakil..'

' Hantar wakil... biar betul... IGP hantar Tok Sarjan ke?' Dalam menerima berita gumbira ini saya sador dengan lawak. Kami sesama terbarai ketawa.

Ketua Polis Negara hanya hantar wakil. Ini adalah berita baik. Ini bermakna elit politik telah pecah. Ini sama saperti apa yang berlaku di Manila ketika rakyat berdemo menghalau Marcos. Leftenan General Fidel Ramos dan Menteri Petahanan Juan Enrile enggan menghantar kereta kebal untuk membedil orang ramai yag sedang berdemo dijalan raya.

' Betul ke ni....' Saya mahu kepastian dari Sam. Jika ini telah berlaku maka hari hari akhir saekor Najib semakin jelas. Lalu saya teringat kembali pertemuan war room kali terakhir dengan Mahathir. Bakal Perdana Menteri ini menyebut satu nama yang dianggap orang jahat. Nama yang disebut oleh Mahathir ialah Zulkifli. Siapa malaon ini walah hu alam bissawab tidak lah hamba mengetahui. Tapi dari kata-kata Mahathr sosok ini adalah orang jahat yang dibayar oleh Najib untuk memastikan Najib dan Rosmah terus berkuasa sesudah PRU14. Apa Zulkifli ini akan muncul. Nampaknya tidak. Amin.

Lewat jam 12 delegasi dari Istana Negara pulang. Dewan gempar kerana tetiba beberapa jantan segak masuk dengan senjata ditangan. Muka jantan jantan ini ketat metat. Mereka tidak pula memakai pakaian polis atau tentera. Akhirnya saya diberitahu bahawa jantan-jantan ini adalah suku sakat Sirul dan Azilah. Kini mereka bertugas mengawal keselamatan bakal PM Mahathir Muhamad.

Pada malam ini – pada awal pagi 10 Mei 2018 - Mahthir Muhamad masih lagi bakal PM. untuk kerajaan Pakatan Harapan. Delegasi ke Istana Negara telah gagal. Tidak ada angkat sumpah malam itu.

Sebaik sahaja delagasi pulang dari Istana Negara satu sidang akhbar telah diadakan. Sidang akhbar ini hanya mengumumkan bahawa esok sekali lagi pemimpin Pakatan Harapan akan ke Istana Negara. tidak dijelaskan kenapa gagal dan apa terjadi di Istana Negara.

Sebenarnya ada kesah dibelakang kesah. Ada riwayat dibelakang sejarah. Ada fakta tersorok lagi terbenam. Apa yang berlaku malam itu lebih licik dari licik. Lebih jahat dari jahat. Maka ianya menjadi tugas saya untuk menggali dan mengumumkan kepada orang ramai apa sebenarnya telah berlaku. Jika saya tidak menuliskan apa yang telah berlaku maka saya mengkhianati perjuangan rakyat. Jika saya menenggelami babak babak dengan niat untuk mendapat jawatan atau kedudukan maka saya bukan lagi sosok yang bernama Hishamuddin Rais. Hidup saya sebagai manusia telah sia-sia – hanya mengotorkan oxygen sahaja. Zaleha Sidek dan Rais Manaf akan menolak saya sebagai anak kandung jika saya tidak berani berkata benar.

Jika saya gagal menulis kebenaran maka saya adalah pembelot dan penkhianat terhadap cita-cita rakyat untuk mewujudkan agenda reformasi. Jika saya belot maka Sang Kelembai wajib menyumpah saya agar saya menjadi batu. Amin.

Babak babak ini saya pungut dari perawi saheh. Apa yang berlaku pada malam itu datangnya dari mulut Mat Sabu dan Mahathir Muhamad. Mereka berdua ini perawi saya..

' Apa jadi malam itu? Surat itu disampaikan atau tidak kepada Agong? ' Surat yang dibawa oleh Wan Azizah?' Pertanyaan jelas dari saya kepada Mat Sabu satu minggu sesudah dia menjadi Menteri Pertahanan.

' Surat itu tidak dibincangkan. Tak buka pun surat itu. Agong nak lantik Wan Azizah. '

Fakta Agong nak latik Wab Azizah ini disahkan oleh kenyatan Anwar Ibrahim beberapa hari kemudian. Bagaimana ini berlaku? Apa intrik dalaman ketika ini? Projek siapa ini?

Pada Selasa 5hb Jun 2018 saya telah bertanya pekara yang sama kepada Mahathir Muhamad. ' Tun malam itu apa terjadi? Surat itu dibincangkan atau tidak?'

' Agong ingin melantik Wan Azizah kerana dia ada majoriti. Surat itu tidak pun dibincangkan. Terbengkali disitu...' Ini kata Mahathir tuntas dan jelas.
Agong ingin melantik Dr Wan Azizah? Surat tidak dibuka untuk dibincang. Untuk saya ini pelik lagi menghairankan. Ini ajaib lagi halimunan. Bagaimana dan kenapa ini berlaku. berlaku?

' Beta difahamkan parti Datuk Seri Wan Azizah telah mendapat kerusi majoriti. Maka beta merasakan Datuk Seri boleh beta angkat untuk menjadi Perdana Menteri'. Ini isi bunyi kata-kaya Agong pada malam itu.

Maka babak ini menimbulkan persoalan hakiki. Persolaan yang fudumental untuk sejarah bangsa kita. Soalan yang wajib kita semua tanya dan bersama-sama mencari jawapan.Amat jelas lantikan Mahathir Muhamad pada malam 9 Mei 2018 telah cuba disailang. Lantikan Mahathir telah digagalkan. Siapa punya projek menyailang Mahathir.

Soalan sejarah yang memerlukan jawapan yang jujur. Siapa bertanggungh jawab mencucuk Agong untuk menimbulkan soalan ini? Saya amat yakin sabda Agong pada malam itu pasti puncanya datang dari orang lain. Siapa orang lain itu? Tunggu minggu hadapan. (TT)





--------------------------