Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Isnin, 24 Januari 2011

DENGAR DAN LIHAT




SAEKOR LAGI FIRST LADY


NOTA:
ini ialah leila si first lady tunisia
tiga kali menjanda
bekas tukang andam
menjadi first lady
lari dengan jongkong mas
sebeart 1.5 tan ke saudia
apabila diburu rakyat !!!



PM BARU










INI BANG MAT NAK ROYAK !!!



nota:
bik mama
sudah jadi menteri luar
sudah jadi menteri pertahanan
sudah menjadi menteri pelajaran
sudah jadi perdana menteri
hanya menunggu nak jadi yang dipertuan agung!!


UTUSAN SUDAH BERANI




ANAK BADAK



nota:
siapa punya idea buat karton ini?
bik mama sudah marah
akan ada yang kenaa buang kerja nanti
siapa agaknya
kita tunggu dan lihat

adalah ini idea dari presiden NUJ
yang sentiasa berada di depan
bangunan utusan kah kah kah


SIAPA BUAT KERJA INI?


nota:
apakah orang muhyiddin telah pandai melukis?
apakah ada guru lukisan naik mual dengan
menteri pelajaran yang baru?

kilo dan tan adalah berat anak badak
bagimana cerita kilo dan tan ini terlepas?
kah kah kah


SHAHIDAN MB TERBAIK !!!




SEMUA SUDAH SEDIA



nota:
keranda pun sudah ada
dari subuh telah disediakan
hanya menunggu huntang belum
selesai dibayar - lepas tu
nak tanam di siam kah kah kah





DEBAT TALKIN BUANG AG MASA : MD ISA – berita hairan

KANGAR: Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Perlis, Md Isa Sabu, hari ini mengajak ahli UMNO negeri itu menumpukan kepada usaha memastikan kemenangan Barisan Nasional (BN) pada pilihan raya umum akan datang.

Tindakan itu, kata Md Isa yang juga Menteri Besar Perlis, adalah jauh lebih berfaedah daripada berdebat mengenai isu "Talkin untuk UMNO Perlis".
"Bagi saya debat itu hanya membuang masa dan rakyat Perlis sendiri akan meluat dengan isu perdebatan tersebut," katanya.
Beliau mengulas cabaran debat yang dilontar bekas Ketua Penerangan UMNO negeri, Hashim Suboh, baru-baru ini.


"Talkin Untuk UMNO Perlis ditimbulkan sekumpulan ahli UMNO negeri itu yang dikatakan tidak berpuas hati dengan pemilihan Md Isa sebagai pengerusi badan perhubungan UMNO Perlis.

Talkin itu dikatakan sebagai amaran bahawa UMNO Perlis kini dalam keadaan "tenat

KAH KAH KAH
KAH KAH AKH
KAH KAH KAH

woit… INI CUKUP HEBAT… INI BERITA BAIK…. kah kah kah…

kah kah kah… BETUL LAAA KATA MB INI…. kah kah kah..

kah kah kah…SUBUH SUBUH LAGI SUDAH TERANGKAN…..TALKIN TALKIN INI BUANG MASA…. kah kah kah…

kah kah kah… SUBUH SUBUH NI SIAPA?....kah kah kah

woit…. SIAPA?... BARUA SHAHIDAN???…. kah kah kah…

kah kah akh…AHLI PKR KE?.... kah kah kah…

kah kah kah… INI MESTI KUDA TUNGGANGAN DAP… kah kah kah

nota:
dalam masa terdekat
perlis mungkin akan menarik diri
bukan untuk keluar dari kerajaan sahaja
malah untuk keluar dari malaysia untuk masuk siam
jadi nefgeri tanah jajahan siam lagi best – tiap malam
boleh tmakan peha ayam kah kah kah


LAGI BERITA BERGAMBAR





INI SUARA KETUA WANITA




GIGI JAGA SIKIT

nota:
nak jadi pemimpin ini jaga lah
rupa paras - ini gigi tunggang langang
depan tumbuh
belakang tumbuh
kiri rongak
kanan rongak
kah kah kah

gigi macam ayer terjun di batang kali
masa bercakap mesti tempias
kah kah kah

muka china bukit - gigi berterabur
macam mana nak jadi pemimpin
pergi lah repair - jumpa toyo
tak ada duit bagi dia jilat sekali

tengok breheng ali
dulu mat jongang
sudah repair
baru ada pengikut
itu pun nampak muka ngok lagi
kah kah kah

kalau gigi macam ayer terjun
mulut mesti bau busuk
nafas lagi busuk
patutlah parti ini bungkus
tak ada penyokong
pemimpin gigi pun tak boleh repair
macam mana nak bantu orang ramai

woit.. pergi repair gigi dulu..
kah kah kah


BERITA BERGAMBAR




JANGAN TERSILAP SEMBAH




nota:
adalah di ingatkan
bahawa lord murujib
tidak sama tarafnya
dengan lord murugan

walau pun patong lord murujib
lebih besar dari patong lord murugan
jangan buat kesilapan
lord murujib sedang terseksa
diseksa oleh suaminya sendiri.


EEE NAK JADI MELAYU




EEE SUDAH MARAH



nota:
eee mempertahankan
hak asasi para eee
eksklusif emo
eee erotik
eee entot entot!!



100 ANGOTA PKR TASEK GELUGOR KELUAR PARTI SERTAI,BN
- meloya

TASEK GELUGOR, 23 Jan. - Seramai 100 anggota Parti Keadilan Rakyat (PKR) Tasek Gelugor di sini mengambil keputusan meninggalkan perjuangan mereka bersama parti berkenaan selepas hilang keyakinan terhadap kepimpinan parti itu yang gagal membela nasib dan kebajikan rakyat.

S. Thevandass yang mewakili kumpulan itu berkata, tindakan mereka keluar dari PKR juga disebabkan kecewa dengan parti itu yang gagal menunaikan janji kepada penduduk di kawasan Ladang Mayfield, di sini.

"Semua janji yang ditabur sebelum pilihan raya hanya janji kosong semata-mata, mereka (PKR) kata nak bantu orang India, tapi sampai sekarang apa pun mereka tidak beri,” katanya kepada pemberita selepas menyerahkan borang penyertaan mereka kepada Anggota Jawatankuasa UMNO Bahagian Tasek Gelugor Dr. Mohd. Rozi Yusuf.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH AKH


woit… TERGOLEK DOG BILA BACA BERITA INI…. kah kah kah..

kah kah kah… INI BERITA SILAP…. kah kah kah…

kah kah kah… PATUTNYA YANG KELUAR PARTI IALAH ORANG PAS… kah kah kah..

kah kah kah… PAS YANG BERTANDING DI TENANG… BUKAN PKR...LAWAK LAH BERITA INI… kah kah kah..

kah kah kah... NAK KELENTONG PUN TAK BIJAK... kah kah kah..

kah kah kah… LAGI SATU PALING LAWAK… kah kah kah…

woit… NAMA MALAON INI THEVANDASS… BUKAN EEE…. kah kah kah…

kah kah kah… MALAON INI MARAH PKR KERNA TAK TOLONG ORANG INDIA… kah kah kah..

woit…. TENGOK… YANG TERIMA JADI AHLI PARTI APA??? … kah kah kah…

kah kah kah… BAGI BORANG PADA SETIAUSHA GEROMBOLAN… kah kah kah..

kah kah kah…. UNTUK TUKAR STATUS… DARI INDIA JADI EEEE… kah kah kah…

kah kah kah… INI RANCANGAN NAK RAMAIKAN MELAYU DI TANJUNG… kah kah kah…

SEBELUM MENGAKU ISLAM



BISUL ZUL NORDIN



nota:
bisul dan lama pecah
takkan nak gunakan kes
bisul ini untuk dapat
simpati sampai hari kiamat !!!





ANWAR WAJAR DEBAT DENGAN SAIFUL BIKHARI TERLEBIH DAHULU
- meloya

KUALA LUMPUR 22 Jan. - Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR), Anwar Ibrahim dinasihatkan berhenti mencabar Najib Razak untuk berdebat sebaliknya menyelesaikan masalah peribadinya terlebih dahulu.

Zulkifli Noordin berkata, Anwar sepatutnya berdebat dengan Mohamad Saiful Bukhari Azlan berhubung kes liwat yang sedang dihadapi beliau dan bukannya menangguh, mengelak dan melengah-lengahkan perbicaraan.

Pada masa sama, katanya, Anwar juga sepatutnya berdebat dengan Ahli Parlimen Padang Serai, N. Gobalakrishnan yang mencabarnya melalui Twitter atau dengan peguamnya Karpal Singh yang sebelum ini mendedahkan mengenai salah laku homoseks dan liwat beliau.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit… MAT BISUL…. SEBELUM BUKA MATA… kah kah kah..

kah kah kah… SEBELUM TARIK NAFAS…. kah kah kah

kah kah kah… SEBELUM MENGUCAP… kah kah kah..

kah kah kah….SEBELUM MENGAKU MASUK ISLAM…. kah kah kah….

kah kah kah…SILA BERI TAHU …MANA DUIT 15 RIBU RINGGIT…. kah kah kah…

kah kah kah…. BILA NAK BAYAR HUTANG INI?..... kah j kah kah…

woit… TAK KAN TAK INGAT…. WANG PERTARUHAN MASA JADI CALON…. kah kah kah…

kah kah kah... TAK KAN LUPA ..DARI MANA DUIT ITU DATANG.... kah kah kah..


nota:
dinsman ada tulis baru
kenal dinsman tak?
dia ada ajak baru
nak tahu nama sajaknya
kah kah kah


KETAWA PAGI INI




SELARAS



nota:
kah kah kah
kah kah kah
kah kah kah

menteri guna selaras
berok tak reti
kah kah kah


TUKANG KRITIK MEMANG RAMAI




SENANG CAKAP



nota:
cakapm senang
nak buat susah
cakap senang
nak buat takut
kah kah kah





SURAT DARI PEMBACA


Kalau anda mahu perubahan, reformasi dan tidak suka kepada Umno, maka anda TIDAK berhak mengkritik Anwar Ibrahim, PKR, DAP, PAS, Raja Petra atau sesiapa sahaja yang melawan Umno !

Kebelakangan ini saya selalu membaca artikel dan juga komen-komen di dalam blog yang mengkritik samada Anwar Ibrahim atau Pakatan Rakyat atau Raja Petra atau sesiapa sahaja pihak yang melawan Umno. Artikel-artikel dan komen-komen yang ditulis oleh mereka yang inginkan perubahan atau reformasi ini mengkritik apa yang mereka anggap sebagai kelemahan, kesilapan atau ketidakcekapan para aktivis atau pejuang yang sedang melawan Umno ini.

Saya melihat perkara ini daripada sudut yang berlainan. Bagi saya, aktivis dan pejuang ini bukan pemegang atau penjawat satu jawatan awam. Perumpamaan apa yang dilakukan oleh manusia seperti Anwar, Raja Petra, ahli politik Pakatan Rakyat atau Hishamuddin Rais atau aktivis-aktivis ini hanyalah seperti beberapa orang jiran kita yang ‘volunteer’ untuk menjaga kampung atau taman perumahan kita supaya tidak dimasuki pencuri. Jika saya sebagai penghuni sebuah kampung tidak boleh berjaga malam atau mengambil bahagian dalam aktiviti rukun tetangga kerana sibuk dengan kerja dan sebagainya, adakah patut dan masuk akal sama sekali untuk saya mengkritik kelemahan jiran-jiran ini di dalam mereka menjaga taman perumahan saya?

Kalau jiran-jiran yang prihatin ini tertidur di dalam aktiviti mereka sehingga pencuri masuk ke dalam rumah saya sekali pun, saya tetap tidak berhak untuk mengkritik mereka. Apa yang saya boleh dan berhak lakukan hanyalah dengan saya sendiri melakukan kerja rukun tetangga ini dengan cara yang lebih baik daripada apa yang mereka ini lakukan. Cuba bayangkan perumpaan ini, seorang jiran di dalam taman perumahan kita (Anwar Ibrahim) sedang mengejar pencuri (Umno) yang sedang bermaharajalela di dalam taman perumahan kita pada waktu malam, iaitu ketika kita semua sedang tidur lena kerana keesokan harinya kita kena pergi kerja dan sebagainya. Apabila bangun dari tidur keesokan harinya, kita meluahkan rasa kecewa kerana jiran kita ini (Anwar Ibrahim) tidak begitu bagus taktiknya mengejar pencuri semalam sehingga gagal menangkap pencuri tersebut.

Bagi saya, kalau kita mahu reformasi atau perubahan atau mahu menyingkirkan Umno, maka kita tidak berhak untuk mengkritik sesiapa atau mana-mana pihak jua yang sedang melawan Umno dengan apa cara dan taktik sekali pun. Kita juga tidak berhak untuk mempersoalkan keikhlasan atau motif sebenar jiran kita yang mengejar pencuri ini. Kita hanya berhak untuk melakukan sendiri perkara tersebut dengan cara yang kita fakir adalah lebih baik.

-ExPet-
http://expet.blogspot.com

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH



woit... BANYAK BANYAK TUKANG... YANG PALING RAMAI TUKANG CELA... kah kah kah...

kah kah kah... RAMAI RAMAI TUKANG... YANG PALING RAMAI TUKANG KRITIK... kah kah kah..

kah kah kah... TAPI MALEH BUAT KERJA.... kah kah kah..

kah kah kah.... CAKAP BEDEGAR DEGAR....DALAM SELUAR PANJANG SEJENGKAL... kah kah kah...