.

Sabtu, 20 Jun 2015

BOLEH PAKAI KASUT




 Channel Islam International
11 hrs · 
 


Mustafa Riaz Khan For all thoes educated idiots who are making nonsense issue on shoes...for ur kind information Mujaheedins are allowed to pray in shoes...and all palestinians are Mujahids who are in a state of Jihad all the times.
Like · Reply · 15 · 9 hrs



----------------

HARI KE 3







HARI KE 3
petang ini paling nyaman
redup berangin
macam musim bunga di laut tengah
cahaya matahari yang reda
dengan angin bertiup
enak untuk puasa hari ke 3


gwa saperti biasa saban petang
wajib bawa jai dan ezi
berjalan di taman kubur

petang ini gwa terserempak
dengan seorang mamat bangla
yang hitamnya agak hitam
memakai tengkolok
macam nelayan di kelantan
bila mamat ini tersenyum 
nampak puteh giginya

di tangan ada tiga butir nenas
tidak besar tapi dua butir
 menguning  ranum

ini nenas kubur
ini nenas wakaf
memang banyak dikawasan kubur ini
pokok nenas yang ditanam
gwa rasa
macam kubur melayu
ada pkok buah buiahna
kubur cina
mereka menanam nenas
warna kuning
sebagai ucapan kesejahteraan
dari anak beranak
 yang telah ditinggalkan

mamat bangla ini tertiba berkata
' ambil satu..'
dalam bahasa melayu yang amat asing
aku ketawa dan menjawab
' tak perlu..'
tanpa ditanya dia berkat;
' saya kerja kubur'
aku menjawab
'selamat'

aku bejalan ke kiri
mamat bangla berjalan ke kanan
petang itu kami berpisah
hanya aku lupa
untuk mengucapkan
selamat hari raya

di hadapan kami
kota kuala lumpur yang anggkuh


SELAMAT BERBUKA











-------------

LAWAK PETANG SABTU






BERITA 

SOTONG


'Pakatan Rakyat masih wujud'MARANG - Abdul Hadi Awang semalam, menyifatkan PR masih lagi wujud apabila masih ada kerjasama di antara Pas dan PKR, walaupun DAP mengisytiharkan gabungan tersebut sudah berakhir.


KAH KAH KAH

lawak sotong

kah kah kah

------------

BODOH MACAM SOTONG






FACE BOOK


Ada orang tanya mengapa putus hubungan dengan dap? Sebab mereka hina pas? Sebab mereka hina presiden? Sebab mereka tolak hudud?
Saya jawab saya tak tahu....
Dia bertanya lagi. Bukankah pkr juga hina presiden sampai pas pulau pinang nak boikot prk Permatang Pauh? Bukankah pkr juga tolak hudud pas? Mengapa dengan pkr ok dengan dap tak ok?
Saya jawab saya tak tahu...
Dia tanya lagi habis apa yang tuan tahu?
Saya tahu UMNO tu penipu dan orang yang percayakan UMNO adalah bodoh...



-----------------

SEMUA SANDIWARA





KOMENTAR
orang ramai selalu terdengar
cakap cakap BN akan kalah
dalam PRU 14 akan datang

mahathir kata kalau najib berkuasa lagi
parti ketuanan melayu akan hilang kuasa
parti melayu  ini akan lingkup

kadir jasin zainuddin maidin
memiliki pandangan sama

malah ada sasatengah pemimpim PKR
malah ada sasatengah pemimpin DAP
percaya akan berlaku tsunami melayu
menolak parti ketuanan melayu

sebenarnya semua ini  cerita DONGENG
sebenarnya semua ini hampeh

dalam negara DUNIA KETIGA
dari asia afrika dan latin amerika
tidak pernah berlaku perubahan kerajaan
melalui undian pilihan raya

adalah mustahil kerajaan akan berganti
melalui pengundian pilihan raya
di malaysia kalau pilihan raya boleh mengubah
maka pilihan raya itu akan di haramkan

justeru jawapan najib kepada mahathir 
adalah satu jawapan tepat dan betul
najib menjawab bahawa
dia akan buktikan pada mahathir
dalam PRU14 nanti parti ketuanan melayu 
mendapat sokongan rakyat
akan menang lagi dan terus berkuasa

kata kata najib ini betul
harus disedari bahawa yang dilawan
oleh pembangkang bukan parti ketuanan melayu
bukan united malays national organisation
tapi
jentera daulah
jentera kerajaan
dan daulah terpendam

semua ini dibawah kuasa najib
semua ini akan memstaikan najib menang

NOTA
tak percaya
tunggu dan lihat


Melayu, Bumiputera tetap tidak berubah jika BN kalah pilihan raya

 | June 19, 2015
Kadir turut memberikan contoh negeri Kelantan yang diperintah Pas sejak awal merdeka masih lagi mundur dan merdeka.
PETALING JAYA : Nasib orang Melayu dan Bumiputera tidak akan berubah sekiranya Barisan Nasional (BN) kalah pada Pilihan Raya Umum (PRU) ke 14 dan pembangkang menjadi pemerintah.
Wartawan veteran, A Kadir Jasin memberi contoh nasib orang Melayu di Kelantan yang tidak berubah di bawah pentadbiran Pas.
“Setelah Pas menyertai pakatan pembangkangpun nasib orang Melayu Kelantan sama saja – mundur dan miskin,” katanya


 PRP

APA ITU PRP

TUNGGU & NANTI

-------------

MAT ONLINE






Kemelut Pakatan: PAS terima qada, qadar Allah
  • 12:17PM Jun 19
    PAS kekal dengan kerjasama bersama PKR yang tidak pernah putus.
KAH KAH KAH
woit
ini perangai mat online
sama macam mat sotong
sendiri  buat taik
tuduh  semua takdir
kah kah kah

PUNTAT MUNTAT




-----------------

SELAMAT BERPUASA




KENAPA PUASA
tau kenapa kita puasa ? kenapa kita diajar kesederhanaan ? supaya kita dapat merasai kesusahan orang lain... supaya kita tidak salah guna kuasa supaya kita sentiasa ingat hidup tidak panjang supaya kita tidak.bawa apa apa bila mati supaya hidup kita lebih bermakna tetapi tetapi tetapi apa berlaku sekarang ? 

ramai ular dan emak.hoi... ramai penjilat kemungkaran... ramai penyapu baru dalam keluarga... ramai pendukung ketidak adilan ramai ramai ramai selagi ada kuasa selagi ada jawatan selagi itu mereka mempunyai penjilat jubur kah kah kah mahathir mohamad satu nama terkenal terkenal seluruh dunia lantang melawan amerika lantang melawan kuasa besar samada ianya wayang atau drama hanya Allah memgetahuinya tetapi mahathir mohamad dikeji dihina oleh penjilat penjilat.

yang sewaktu dengan.nya dulu kah kah kah betapa mudah hidup berubah kan ? bapa pemodenan.malaysia dihina dengan pelbagai sindiran mamak anak mendeliar anak.kerala melayu mudah lupa mahathir ini menjadi tempat mengadu seluruh on KENAPA ROSMAH DIBENCI
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 6/20/15




---------------

MASIH LAGI SOTONG






FACE BOOK


Pak Lebai ni mmg bodoh dan ketagih untuk dikencing... Dah kena kencing, nak lagi.. Mula2 bln Mac.. Lps tu Mei... Nak lg kena kencing bln oktober... Hahaha ketagih sungguh...

Harap ke lebai ja tp bodo.






































--------------

FRUS MENOMGGENG





Mohd Amar Abdullah
KOTA BHARU - Pas Kelantan memberi ‘peluang’ kepada Kerajaan Persekutuan untuk menunaikan janjinya sehingga hujung tahun ini bagi membenarkan Rang Undang-undang (RUU)..

KAH KAH KAH
woit
kah kah kah
kalau sampai ujung tahun 
masih tak jadi  apa
lepas tu nak buat apa?
frus menonggeng
keluar parlimen
terus candat sotong
tong tong sotong
kah kah kah

TONG SOTONG




PRP

APA ITU PRP

TUNGGU & NANTI


-----------------