.

Jumaat, 31 Ogos 2018

MALAM ESOK GUA CERAMAH





CERAMAH LAGI

ESOK MALAM

BANDAR TUN HUSEEIN ONN
CHERAS SELATAN

JEMPUT DATANG



-------------------------

APA SURAT KHABAR SINGAPURA KATA



PETANG KELMARIN

YAYASAN 

KEPIMPINAN

PERDANA

APA SURAT KHABAR
STRAIGHT TIMES SINGUPA LAPOR
JENG JENG JENG



Activists invite Malaysia PM Mahathir to conference on democracy 

 Fugitive and former Singapore student union leader Tan Wah Piow with Malaysian Prime Minister Mahathir Mohamad and Malaysian political and social activist Hishamuddin Rais in Putrajaya on Aug 30, 2018.PHOTO: FACEBOOK/TAN WAH-PIOW


PUTRAJAYA - Activists aiming to open up democratic space in South-east Asian countries met Malaysian Prime Minister Mahathir Mohamad on Thursday (Aug 30) to invite him to open a conference next year on the issue.

The group, which included Malaysian political and social activist Hishamuddin Rais, fugitive and former Singapore student union leader Tan Wah Piow, academic Thum Ping Tjin, and three other Singaporeans whom Tan said did not want to be identified, met Tun Mahathir at the Perdana Leadership Foundation in Putrajaya.

The Straits Times understands that the three were Singapore activists Jolovan Wham, Kirsten Han and Sonny Liew.

Dr Mahathir regularly uses his office at the foundation, an institution that holds information on the work of Malaysian prime ministers, for his meetings.

Tan said after the 80-minute meeting that they discussed Pakatan Harapan's win at the May election, which he said "brought hope that change is possible in our lifetime through the ballot box".

"Personally, I am grateful for this open, democratic space that Tun Mahathir's government has now opened, and is now a beacon for many struggling for democracy not just in Singapore, but also in other parts of South-east Asia," he added.

Mr Hishamuddin, who lived in self-exile abroad for several years, and Tan, who fled Singapore in 1976 after failing to report for national service enlistment and was stripped of his Singapore citizenship in 1987, belong to a group called Forces for the Renewal of Southeast Asia.
By the end of the day, you would know from all mainstream media that I met Tun Dr Mahathir for 1hr 20 minutes, together with Dr P J Thum, and three other Singaporeans.
Hisham and I presented our Peoples’ Charter for Southeaast Asia to Dr Mahathir.

They also presented Dr Mahathir with a document titled Peoples' Charter For South-east Asia. Details of the charter were not made available immediately. Dr Mahathir and the Prime Minister's Office have not commented on the meeting, or whether he accepted the invitation to the conference.

But Tan said the Malaysian leader agreed to attend so long as a suitable date could be found. He added that the conference aimed "to help the promotion of democracy in other parts of South-east Asia".

"It is giving opportunities to other countries in South-east Asia to learn and to see how much of the Malaysian template... can provide an example for other countries."

Mr Hishamuddin, who initiated Thursday's meeting, said there was a need to manage and defend the success of what was achieved at the May general election.

"We see how People's Power in Manila ended in (Filipino president Rodrigo) Duterte's win. We saw in Indonesia there is government change, but not much change. In South-east Asia, NGOs and people see Malaysia as an example. We have to defend this... In the blink of an eye, it can be lost, as we have seen in the Philippines. The conference will talk about experiences in Laos, Vietnam, Cambodia, the Philippines and Indonesia, so that Malaysians can learn from these," he added.

Asked if the Malaysian general election that toppled Barisan Nasional will influence voters in Singapore, Tan, who is based in London, said: "I hope so because Malaysians have pointed the way to Singaporeans that change is possible, change is not frightening."

I met with Malaysian Prime Minister Tun Dr Mahathir today. I urged him to take leadership in Southeast Asia for the promotion of democracy, human rights, freedom of expression, and freedom of information. I also expressed hopes for closer relations between the people of Malaysia and Singapore, and presented him with a copy of “Living with Myths in Singapore

The meeting with Dr Mahathir was one of several Tan has had in Malaysia in recent weeks, going by his Facebook posts. He was at a panel discussion with Mr Hishamuddin and Dr Thum, among others, on Aug 18 in Johor, and visited Penang, Pahang and Kelantan.

In 1975, the year before he fled Singapore, Tan and two others were found guilty of unlawful assembly, criminal trespass and rioting at the Pioneer Industries Employees' Union, and sentenced to a year in prison.

Dr Thum posted on Facebook about his meeting and said he asked the Malaysian leader to "take leadership in South-east Asia for the promotion of democracy, human rights, freedom of expression, and freedom of information".

-------------------

KAH KAH KAH







KAH KAH KAH  

MALAYSIA BARU

ISI KOMIDI BARU

KAH KAH KAH

SEMUA LAWAK

BARU

LEPAS 9 MEI 18




---------------------

COOL? BETUL KE?






COOL

IA KE?

BANTUAN SAPA?

Najib 'dedah rahsia' bagaimana sentiasa kekal 'cool

KERAMAT - Najib, mendedahkan bahawa berkat doa rakyat membolehkan beliau terus bersikap tenang tatkala kini berhadapan dengan pelbagai isu.


HEBAT MEBAT

INI MESTI 

POWER

DARI 

BOMOH KERALA



----------------------

SATU CADANGAN





Sejahtera Malaysia


@AaaaTentuSekali
Follow Follow @AaaaTentuSekali
More
Aku harap @IshamRais akan kembali menulis tulisan-tulisan merayakan kehidupan seperti sebelum zaman Mat Mongol. Atau patut bukukan memoir.







-----------------

BAHAYA




PH DALAM BAHAYA
Isham Rais berapa lama mau beri PH realisasi agenda reform? Bekas Umno yang makin keliling PH sudah cucok buat PH bongsai. Tak lama lagi reform sudah pupus. Agenda Melayu jadi bongsai semula. No reform no PH. Lo buat apa? on
 CUCU TOK GOPOH
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 8/30/18



---------------

SULTAN MELAKA BERAK






SULTAN MELAKA

BERAK TEPI JALAN
tegur lah adat manusia, kalau berak kat jamban ok, kalau berak tempat umum macam Bangla mesti orang marah, kah kah kah walau kerabat kerambit kah kah kah..walaupun kita tanggung makan berak mereka Bagi kah kah kah on 
TEGOR ELITE DAN SULTAN
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 8/30/18


---------------

SAPA KAWIN SAPA PAK?








JENG JENG

SAPA KAWIN 

SAPA PAK

korang cerita apa ni? sapa kawin? kawin org ukraine ke? on 
CERITA KAHWIN BARU KE?
Anonymous
on 8/30/18
Teka teki Siapa kawin siapa? Tak faham... tak reti PH tendang bola Masuk gol sendiri Semua pakat ternganga..! on 
SELAMAT KWIN
Publish | Delete | Spam
Whiteeagle Brando
on 8/30/18




-----------------

PELUANG ABIH RAHAI





PELUANG  KAYO

ABIH RAHAI
Habis la ekau TT. Sapo suruh ekau pocah lubang mak Siti sailang. Habis punah, ranah, rahai Ekau punyo peluang nak jadi senator ke timbalan monteri ka... Kalu ekau tak pocah lubang, den raso paling koman pun ekau dapek ceo GLC. Habis la peluang ekau nak berbini mudo macam hj hadi, TT... Ekau gelojoh sangat on 
PECAH LUBANG
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 8/31/18








-----------------

SAHEH DAN TEPAT






SAHEH & TEPAT
Tok janggut, tok bahaman yang berjuang sebelum india lah tt.. lu sudah salah fakta... on 
APA KATA HISHAMUDDIN RAIS
Delete | Spam
Anonymous
on 8/30/18



--------------

Khamis, 30 Ogos 2018

APA KATA HISHAMUDDIN RAIS






MERDEKA 
RAKYAT ANGKAT SENJATA
LAWAN PENJAJAH INGGERIS





CUCU TOK GOPOH







CUCU

TOK GOPOH

BETUL TEPAT

KALAU NAK KUASA

CAKAP

AWAL  AWAL

INILAH  BUDAYA

ASLI

TOK GOPOH


'Azmin tak bertanggunjawab, lambat umum tanding PKR'

Calon ketua Angkatan Muda PKR (AMK), Akmal Nasir menyifatkan penyandang jawatan Timbalan presiden PKR, Datuk Seri Mohamad Azmin Ali sebagai seorang yang tidak bertanggunjawab.
Akmal berkata ia berikutan kelewatan Menteri Hal Ehwal Ekonomi itu mengumumkan pencalonannya sebagai orang kedua terpenting PKR.
“Kalau kita ingat pencalonan yang berlaku bulan lepas pun terdapat pertikaian macam mana saudara Azmin boleh terlambat umumkan jawatan mana beliau hendak bertanding.

JANGAN JADI

TOK SLOO

ATAU JADI

TOK AMPOO

PAKAI BUDAYA

TOK GOPOH

IDUP NELAYU

KAH KAH KAH




--------------------

PECAH LUBANG








PECAH LUBANG
Suara Keadilan boikot karya TT sebab dah pecah rahsia siapa si Tukang Sailang tu. kahkahkah!! on MERAKAM SEJARAH DISAILANG LAGI
Publish | Delete | Spam
SukuSamdol
on 8/30/18







------------------

BACA LAGI



BACA LAGI


  1. With mat songel, Cik siti n Si kitul and nepotism hoovering over the controversial... why are Hishammudin anak Rais exposing all this ugliness... Everybody want the truth even if terpaksa menelanjangkan in public...PKR true color..or is it politics 3 world.






---------------------

CERITA KAHWIN BARU KE?






CERITA  KAHWIN

BINI BARU KE?
Bhai TT.... Ader benda yang lu ngan gua tau... yang mana rata2 rakyat Malaysia tidak tahu... Siapa disebalik aemua ini dan bagaimana benda ini boleh twrjadi... Hahaha.... ini semua akan berlarutan sampai PRU15 ... insyaAllah on MERAKAM SEJARAH DISAILANG LAGI
Publish | Delete | Spam
C++
on 8/29/18



--------------

SELAMAT KWIN





SELAMAT KAWIN
siapa kawin ni?
lu jangan main main
lu jangan buat fitnah
lu mau entot lu entot

APA KHABAR PAK?




----------------

TEGOR ELITE DAN SULTAN






TAHNIAH
 SULTAN  MELAKA 

INI APA?

 ELIT NI APA

PENYANYI POP?

NAPA TAK BOLEH

TEGOR

SULTAN MELAKA

SAJE TANYA

JANGAN MARAH

Aktivis bebas 14 tuduhan hina Sultan Johor

 | August 29, 2018
Khalid Mohd Ismath berkata, aktivis tidak perlu lagi takut untuk bersuara dan menegur golongan elit.



PETALING JAYA: Timbalan pendakwa raya menarik balik 14 pertuduhan menghina Sultan Johor yang dihadapi aktivis, Khalid Mohd Ismath, kata peguamnya.

Roger Chan yang mewakili Khalid berkata, 3 pertuduhan itu membabitkan Akta Hasutan, manakala baki 11 pertuduhan di bawah Akta Komunikasi dan Multimedia.


KALAU ELIT

BERAK

TEPI JALAN

PASTI ADA

YANG TEGUR

KAH KAH KAH



----------------------

PUKRTAK ARAB SAUDI






PUKRAK MUKRAK

ARAB SAUDI


Arab Saudi tak taja haji, sedia pesawat khas untuk Najib

MENTERI di Jabatan Perdana Menteri Dr Mujahid Yusof Rawa menyangkal dakwaan kononnya Kerajaan Arab Saudi menaja Najib Razak menunaikan haji serta menyediakan pesawat khas kepada bekas perdana menteri itu.

“Ingin saya tegaskan dakwaan tersebut tidak benar sama sekali,” katanya dalam kenyataan hari ini berhubung dakwaan yang tular itu.

“Tiada sebarang pesawat khas mahupun tajaan yang diberikan kepada bekas perdana menteri berkenaan,” tegas Mujahid. – Bernama, 27 Ogos, 2018.


DULU BERI

2.6 BILION

SEKARANG DUIT

TAMBANG 

SATU SEN PUN

TAK BERI

PUNDIEK


------------------

MERAKAM SEJARAH





MERAKAM

 SEJARAH



Ahmad Albab
Penulis dah kempen untuk Azmin.....sebenarnya....habisle kena sailang pulak le Rafizi.....๐Ÿ˜†๐Ÿ˜† ....bagaimana penulis boleh menulis artikel yg memberi persepsi buruk kpd salah satu Parti PH.....ini akan menyebabkan sokongan kepada PKR semakin kurang......mari kita lihat sapa yg kena....kalau DSAI naik jadi PM....sapa le yg nak kena sailang....๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚
SukaBalas8m
Ghaney Daruz
Ini sejarah peralihan kuasa politik baru, Hishamudin Rais patu membukukan semua kisah perebutan kuasa ini. Agar rakyat kenal siapa Tun M dan siapa DSAI yg sentiasa gelojoh, kegelojohan itu yg membuatkan musuh2 politik mudah merancang sabotaj terhadapnya. Kerana orang gelojoh nafsunya gila dalam apa jua keadaan.
SukaBalas1j
Aliteh Abdullah
Dalam dunia politik gabungan berbagai parti sudah lumrah terdapat perkara yang tidak bersefahaman. Masing-masing parti merasa parti mereka paling disokong rakyat dan apabila menang dalam pru mahu diutamakan. Oleh itu dalam gabungan Pakatan yang bagitu muda dalam arena politik demi pru perlu ada tolak ansur demi perpaduan. Rakyat telah memberi mandat bukan kepada satu parti tetapi kepada empat parti utama walaupun ada parti yang mendapat kerusi sedikit namun itu bukan menjadi isu, yang penting selamatkan negara. Banyak masalah boleh diselesaikan kalau ada persefahaman. Kalaulah bukan TDM yang 22 tahun pengalaman menjadi PM hamba percaya Pakatan akan sukar membentuk kerajaan baru kerana badi 61 tahun masih kuat. Bersyukurlah apa yang ada dan berkhidmatlah dengan amanah dan jujur demi rakyat bukan demi peribadi. Hamba amat tertarik perkataan 'sailang' yang digunakan oleh sdra Hishamuddin, umpama bermain poker kata ini sering digunakan oleh dialek Hokkien.
SukaBalas2j
Sahril Omar
PKR kena belajar dengan Mahathir tentang protocol.
SukaBalas4j
Zack Yess
Cerita yg menarik



BACA LAGI

https://www.malaysiakini.com/columns/440752


----------------------