.

Isnin, 22 Januari 2018

JANGAN BUAT BOHONG








SALAH

FITNAH

BOHONG

PAS 

TAKDA

MUSUH 

Pas ramai ‘musuh’, tak mampu rampas Putrajaya



SHAH ALAM - Pas tiada keupayaan untuk merampas Putrajaya (membentuk kerajaan), demikian menurut pemerhati politik tempatan.

Menurut Pensyarah Kanan Hal Ehwal Politik dan Antarabangsa Univeriti Utara Malaysia, Md Shukri Shuib, ini berdasarkan dengan pola politik semasa, dengan kedudukan Pas yang ramai musuh daripada dalam dan luar parti, Pas dilihat sekaligus tiada upaya tersendiri membentuk kerajaan


YANG BETUL

YANG BENAR

TAK BOHONG

SEBENARNYA

PARTI ISLAM

BUKAN RAMAI

MUSUH

SEBENARNYA 

TAK RAMAI

PENYOKONG

INI SAJE

PENYOKONG SETIA

ADA DI GERMAN


----------------

CARA ISLAM KELANTAN






CARA
Adakah pentadbiran cara Islam yang dimaksudkan haji hadi itu seperti yang pas laksana di kelantan? Pentadbiran Islam maksud haji hadi ialah secara slow dan sengaja melambatkan proses pembangunan? 

ISLANG

Kalau itu konsep haji hadi dan pas, aku yakin itu bukanlah apa yang cuba diajar oleh Islam. Seloooooow dan perlahan tergedek-gedek tu ajaran melayu dan ikutan pemimpin umno! Orang umno je yang sering kita kritik dan ketawakan sebagai selalu tinggal bas dan tinggal keretapi. Dan orang melayu je yang berpegang kukuh tak boleh lepas pada peraturan biar lambat asal selamat. Lambat. Selo. 

KELATANG

Islam tak suruh selo, sebaliknya suruh laju, bila masuk waktu je terus azan dan solat fardhu, takde suruh rilek la selo2 tunggu dulu nanti solat masih dalam waktu jugak. Kalau ada yang kata eh, tu Islam suruh selo jalan ke masjid untuk solat jumaat, itu orang yang tak paham apa nak diajar sebenarnya. Yang disuruh ialah jalan dengan tenang dan jangan bergegas, ini untuk kalau yang pandu kereta dan motorsikal on 
LANCHAU LAH
Anonymous
on 1/22/18





----------------------

SAJE NAK TANYA







BERITA TERSEBAR
DI HEBOHKAN

HAJI HADI

MIMPI JUMPA

NABI 

BINCANG HAL

PRU 14

MAKA NAK TANYA

MACAM MANA

KITA TAHU

ORANG YANG

 KITA MIMPI

ITU NABI?

APAKAH ADA

KEMUNGKINAN

KITA MIMPI

JUMPA  PEMIKIR

LOKMAN ADAM

SAJE TANYA

KERANA PELIK

MACAM MANA 

NAK KENAL

ITU NABI DAN

BUKAN

LOKMAN ADAM





-------------

TAHNIAH CUKONG









TER NOWW 

MASA TERBAIK 

UNTUK

BERI TEKANAN

MCA hendak Gelang Patah, Wangsa Maju semula

CALON MCA dijangka akan bertanding di Gelang Patah, Johor dan Wangsa Maju, Kuala Lumpur iaitu dua kerusi Parlimen yang dipinjamkan kepada Umno dalam pilihan raya umum (PRU) pada 2013.

Bagaimanapun, perbincangan masih dilakukan mengenai sama ada Kuantan – satu lagi kerusi tradisional MCA yang dipinjamkan kepada Umno, akan dipulangkan kepada parti terbesar untuk kaum Cina di negara ini dan juga parti komponen dalam Barisan Nasional (BN


KETIKA INI

GEROMBOLAN

AMAT LEMAH

 INI MASA TERBAIK

UNTUK PAU

UNTUK TEKAN

DAN UNTUK

TARIK HARGA

TAHNIAH PADA

PARA CUKONG

KAH KAH KAH


-------------------

PONTENG CARA ISLAM






PONTENG
ini terbaik..selangor wajib ditadbir cara islam..cara islam itu adalah ponteng parlimen, tebang balak suka2 hati with iman, bina stadium kemudian runtuh..tapi nape selangor je nak ditakdbir cara islam? hudud gagal dimarang atau ruu355 sudah jadi sotong masak lemak..

CARA ISLAM

masa pas jd yb diselangor ni dah tutup kilang arak yg dirasmikan haji tun razak ke..saja tanya, kot2 yb sabak nak jd mb..yb sabak ni suka jumpa sultan kalo dijentik azmin.. on LANCHAU LAH
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 1/22/18






-------------------------

JANGAN PANDANG BOTOL WISKI








JANGAN PANDANG
lancau la tt. patut selama ni tt suka sarang bila ada pos serang islam. apasal athese x serang krestian x serang yahudi x serang hindu dan x serang yg lain2. Sbb yg lain bole koutem hal hukum hal akidah. amik mana yg sama selera tembolok penganut. 

BOTOL WISKI

Jangan pandang islam pada penganutnya Tolong pandang Islam itu sendiri. X spt selain islam bole pandang penganutnya cam ok ok jer tapi hal agama ikut kepala lancau sendiri tu yg segala nak hala dan bole. Kalu suka bole terbitkan . x suke hipokerat la lu tt. on 
LANCHAU LAH
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 1/22/18






----------------------

BERITA TERBAIK KURUN INI







HAMDUL
 

WAL BERITA

TERBAIKI

WAL KELANTANI

WAL BUNGKUSI

WAL AMINI
Tak peduli logik, 

penyokong tegar PAS

 yakin menang PRU14

KEYAKINAN amat tinggi dalam kalangan penyokong tegar PAS di perhimpunan semalam, walaupun kaji selidik menunjukkan parti Islam itu akan kehilangan Kelantan dan separuh kerusinya di Selangor jika ia melangkah masuk gelanggang Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU14), secara sendirian.

Penyokong tegar PAS yang hadir ke perhimpunan di Shah Alam semalam kekal yakin dengan “kejayaan” PRU14.

Kaji selidik itu menunjukkan presiden mereka, Abdul Hadi Awang juga tidak selamat di kawasannya sendiri di Marang, Terengganu.

Namun tidak seperti parti politik lain, di mana matlamat utama mereka ialah untuk menang kerusi, kesetiaan atau “wala” dalam PAS percaya usaha juga sama tarafnya dengan kejayaan.




HAMDUL


WAL TAMATI

WAL SURAHI

WAL SOTONGI

WAL KUNTUM

TAK MALUUUN

KAH KAH KI


----------------------

NAK KAUTIM BIDADARI








TANYA


ADAKAH ZAMIHAN

INI TUHAN

ATAU

NABI?



Haram undi DAP: Zamihan perlu muhasabah diri

Koordinator Deklarasi Rakyat  Khairuddin Abu Hassan mahu  Presiden Pertubuhan Ahli Sunnah Wal Jamaah Malaysia (Aswaja), Zamihan Mat Zin bermuhasabah diri apabila menyentuh mengenai  kerjasama Pakatan Harapan dengan  DAP.

“Secara peribadi saya agak keliru dengan kenyataan Zamihan yang mengatakan hukumnya haram bekerjasama dengan parti DAP kerana tidak sokong hudud.



SAJE NAK TANYA

KALAU BOLEH

AWAL AWAL

NAK KAUTIM

BIDADARI

NAK BOOK YANG 

SLIM KETAT DULU

YANG CUN MACAM 

ALTANTUYA

KAH KAH KAH

--------------------

MAHATHIR MASIH DI HATI RAKYAT SAABAH



MAHATHIR  MASIH

DI HATI RAKYAT

SABAH



Najib: Boleh saya dengar suara rakyat Sabah?

Rakyat Sabah : BOLEH 

Najib: Rakyat Sabah sokong siapa?

Rakyat Sabah: MAHATHIR 

Najib: Sokong?

Rakyat Sabah: MAHATHIR 

Najib: Sokong? 

Rakyat Sabah: MAHATHIR 

Dengan rasa malu dan nadah marah najib luahkan: Kalau rakyat.......... (dah hilang perkataan) Ini semua bukan rakyat Sabah sambungnya. 

Hehehe..... 
tak kan pulak itu pun masih tak perasan yang rakyat bukan saja diSabah, bahkan di Semenanjung juga turut tidak memberikan sokongan kepada najib. Tuntun video. dan dengarkan adakah rakyat menyokong najib/BN.


INI SIAPA PUNYA 

KERJA?

CIA? BBC?

INI PROJEK 

TERAJANG NAJIB

YANG DISUSUN

TERANCANG RAPI 

INDAH

MENYENGAT