.

Khamis, 8 Mei 2014

SIAPA LEBIH BERKUASA







Siapa berkuasa, Najib atau Ibrahim Ali? soal DAP
OLEH LEE SHI-IAN
Siapa berkuasa, Najib atau Ibrahim Ali? soal DAPSiapakah yang sedang mentadbir Putrajaya, Perkasa atau Barisan Nasional (BN)? soal DAP berikutan keputusan perdana menteri mengekalkan ruangan "kaum"... SELANJUTNYA


Perkasa bawa Kabinet ke mahkamah jika gugur ruangan ‘kaum’ dalam borang rasmi

OLEH MOHD FARHAN DARWIS
Perkasa bawa Kabinet ke mahkamah jika gugur ruangan ‘kaum’ dalam borang rasmiPertubuhan Pribumi Perkasa Kebangsaan (Perkasa) akan mengambil tindakan undang-undang jika Putrajaya berhasrat menggugurkan ruangan ‘kaum’ dalam..



KAH KAH KAH

najib berkuasa?

tok heng?


semua salah

yang berkuasa

bik mama

kah kah kah

--------

ULAMAK SIAPA INI?





KOMENTAR
ada yang berilmu
ada yang jujur
tapi 
ramai cari makan
jual agama
inilahj yang menyusahkan hidup
siang kena cukai gst
senja diserang nyamok
malam diserang ulamak



Nik Abdul Aziz Nik Mat
 KOTA BHARU - Mursyidul Am Pas,  Nik Abdul Aziz Nik Mat kesal dengan kenyataan keterlaluan Setiausaha Pertubuhan Ilmuan Malaysia (Ilmu), Mohd Radzi Othman yang menyamakan wanita bertudung yang menyertai demonstrasi GST 1 Mei lalu sebagai 'pelacur atasan'.

Kenyataan wanita bertudung bagai pelacur bersifat peribadi'Bernama | 2:46PM May 8
Ia tak melambang pendirian Umno atau Pemuda Umno, kata Khairy Jamaluddin.

Kenyataan Setiausaha Ulama Muda Umno Mohd Radzi Othman yang menyifatkan wanita bertudung dalam perhimpunan bantah Cukai Barang dan Perkhidmatan (GST) pada 1 Mei lalu sebagai pelacur, bersifat peribadi, kata Ketua Pemuda Umno Khairy Jamaluddin.
    


KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit... DAH KANTOI.... kah kah kah..

kah kah kah..BILA KANTOI PANDANGAN PRIBADI...kah kah

kah kah.. MEMANG  DARI MULUT PRIBADI. kah kah

woit... MULUT PRIBADI SAPA?... kah kah kah..

kkah  kah..ULAR DALAM SEMAK SIAPA PUNYA..kah kah

----------

BERITA SEDIH UNTUK ROBIN HOOD





PASAL TERLUPA
LANGSUNG KENA TENDANG

Adun Seberang Takir bakal ganti Ahmad Said sebagai MB Terengganu, lapor akhbar

Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Seberang Takir,  Abdul Razif Abdul Rahman dikatakan bakal menggantikan Ahmad Said sebagai Menteri Besar Terengganu yang baru, lapor akhbar The Star.
Memetik laporan beberapa sumber, akhbar berkenaan berkata, Abdul Razif yang juga anggota exco, diminta untuk bersiap sedia untuk menerima surat pelantikan daripada Najib TRazak, sekaligus bermakna beliau perlu berada di Kuala Lumpur untuk menerima surat itu.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit... INI LAPORAN STAR... kah kah kah..

kah kah kah..STAR MILIK CUKONG... kah kah kah..

kah kah... CUKONG LEBIH TAHU DARI IKANG.. kah kah..

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit..INI TAK ADIL... kah kah kah

kah kah..MAT SAID DAH JADI ROBIN HOOD... kah kah

kah kah kah,..DAH JADI SUPERMAN... kah kah kah..

kah kah kah..PUN KENA BUANG... kah kah kah..

kah kah..INI MESTI PASAL TAK AJAK ROSMAH.. kah kah

kah kah kah..PERGI  ANTARTIKA DULU... kah kah

Kritik lawatan MB T'ganu ke Antartika kerana dengki ...

bm.harakahdaily.net/.../25144-kritik-lawatan-mb-t-ga...
Jan 23, 2014 - Kritikan terbaru ialah mengenai lawatan eksplorasi saintifik Menteri Besar ... berkaitan lawatan kerja dan eksplorasi ke Kutub Selatan yang

-------

BERHUDUD DI BERUNAI



SENDIRI JADI SAKSI


DUSTA DUSTI

tipu! ini cuma dusta dusti tukartiup!

 1.ini budak lain bukan anak sultan brunei. 

2.budak lelaki ini sengaja dicelak dan dimekap dan dipakai hitam dan ditambah topi menutup sebahagian kepala bertujuan mengaburkan wajah sebenar. 

3.aku sendiri yg kenal sangat sultan brunei malah boleh ingat dengan mudah rupa wajah hassan bolkiah tu dalam kepala aku, pun tak tau macamana rupa anak dia. korang tau? 

4.anak sultan brunei kaya raya hasil harta bapak dia orang terkaya atas bumi, maka nak dia mampu bergaya dengan suit lengkap, bukan macam budak lelaki dalam gambar ni yg hanya berkot lengan tak cukup malah tiada berkemeja pula cuma ada talileher saja! hei budak, duit tabung dah habis beli kot, tak cukup nak beli baju pulak ke?

 5.hei tukartiup, hentikan lah tiup angin fitnah! on CUKONG TAK MINAT HUDUD
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 5/7/14


----------

SPR - TIPU PILIHAN RAYA




LIHAT
lihat bagaimana  52% warga malaysia
kena tipu oleh spr
fahami apa itu
pilihan raya



OBARAK OBERAK OBAMA





BARACK HUSSEIN OBAMA 
MAKAN BUDU

Bila Obama menyatakan kesanggupannya ke Malaysia, hati aku sangat teruja. Aku merupakan rakan pen-palnya semasa dia masih belum menjadi presiden. Kami sering berutus surat bercerita tentang diri, keluarga dan negara kami.

Selepas dia menjadi presiden Amerika, kami agak jarang berhubung. Aku tahu dia sibuk. Namun sesekali terutama pada sambutan hari lahirku baru baru ini dia menghantar ucapan hari lahir melalui Whatsappnya.

Berkali kali aku diajaknya ke Amerika, katanya aku tidak perlu risau untuk menyewa hotel kerana aku boleh tinggal di Rumah Putihnya. Segalanya dia tanggung termasuk makan dan kenderaan.

Dua hari sebelum kedatangannya ke Malaysia aku menerima Whatsappnya : hj, saya akan ke Malaysia. Pastikan kita dapat berjumpa.

Aku agak terkejut. Setelah kali terakhir Presiden Amerika datang hampir 48 tahun dahulu, ini merupakan Presiden Amerika kedua akan hadir. Aku tahu, antara faktor utama kehadirannya ke Malaysia kerana beliau tentu tertarik dengan cerita cerita aku tentang Malaysia.

Dengan ringkasnya saya menjawab. "Sure Mr Presiden"

Bila Air Force One mendarat dengan selamatnya di Kuala Lumpur, dia memukul telefonnya menelefon aku. Seperti biasa sekiranya nombor yang tertera di skrin telefon saya bertulis Private Number, aku tahu ia daripada Obama.

"Hj, akhirnya saya sampai. Ok, saya akan melayan Perdana Menteri kamu dengan isterinya. Saya akan cari masa untuk berjumpa kamu secara senyap senyap. Saya akan telefon Hj balik.

Saya jawab ringkas,

"Ok bro!"

Aku mengikuti setiap acaranya bersama PM ku dan isteri kesayangannya melalui kaca tv.

Tengaharinya beliau sempat menghantar whatsappnya kepada aku,

"Saya baru habis makan tengahari bersama Pembesar kamu. Saya di jamu dengan lauk pauk tradisional. Ikan pekasam terbaik serta budu. Ia memang sedap sebagaimana yang kamu ceritakan kepada saya. Saya juga mencuba durian. Saya letak di dalam budu dan di makan bersama petai dan kerdas. Sekarang saya di tandas. Ok, selepas segalanya selesai, kita jumpa bro".

Saya menjawab ringkas.

"Baru anda tahu sedapnya budu. Ok, saya menantikan anda di Kota bharu."

Alhamdulilah pagi ini sempat membawa Obama pergi melawat rumah TGNA.
Sebenarnya ini permintaan utama Obama.Dia tertarik dengan TGNA kerana aku selalu menceritakan kezuhudan TGNA.

Kami bertolak selepas subuh. Obama sempat merakamkan gambar masjid TGNA dan berselfie dihadapan rumah TGNA.

Dia sungguh bangga. Dia akan menggunakan gambar selfie itu untuk kempennya yang akan datang. Kan ramai pemimpin buat macam terutama bila musim pemilihan.
Selepas pekena nasi kerabu, bergegas aku menghantarnya ke airport Pengkalan Chepa untuk menaiki pesawat tambang murah Air Asia ke Filipina.

Aku tanya dia bagaimana dengan passportnya? Dia menggunakan passport yang dibeli dari Siam. Ala, macam yang terjadi pada 2 orang Iran dalam trajedi MH370 tu. Senang saja lepas.

Dan dia tidak naik MAS kerana dia bimbang MAS akan hilang lagi.

Oh anda tentu tertanya tanya bagaimana Obama boleh datang jumpa aku sedangkan dia sudah berlepas dengan Air Force One ke Filipina kelmarin.

Mari aku ceritakan. Tapi ini benar benar rahsia. Jangan sesiapa menghebohkan hal ini. Janji tau.

Selepas Obama berlepas dengan Air Force One nya dan melalui ruang udara Laut China Selatan, Air Force One nya membuat pusingan U dan terbang secara rendah menghala ke Perairan Kelantan.

Dengan menggunakan payung terjun(macam yang korang tengok James Bond dalam tv tu) Obama mendarat di Pantai Kandis. Disitulah aku mengambilnya. Aku pasti perkara ini tentu tidak diketahui oleh pertahanan negara kita.

Hampir setengah jam dia menunggu aku. Sebenarnya aku sampai lebih awal tapi aku mencari cari Obama melalui location yang dihantar melalui whatsappnya.

Akhirnya aku menemuinya sedang menyaksikan bunker jepun. Dengan penuh kesal beliau mengatakan, "kalau di Amerika bahan sejarah sebegini saya akan baik pulih untuk dijadikan monumen sejarah."

Aku membawanya berjalan di sekitar Bachok dan ke Pantai Irama. Semasa melalui jalan di Kampung Badak, beliau melihat signbord Pusat Khidmat Ahli Parlimen Bachok, Ustaz Ahmad Marzuk Shaary.

Dia bertanya," eh bukan ahli Parlimen Bachok Usta Nasa",(aku ingat aku pernah menerangkan kepadanya dalam surat aku kepadanya dulu) aku jawab kepadanya" itu dulu bro. Sekarang Ustaz Marzuk. Dia lah yang mengalahkan duta Malaysia ke Amerika sekarang dengan 201 undi". Dia tersenyum. Aku tak tahu apa makna senyumannya itu.
Sepanjang berada di Pantai Irama Bachok, dia sangat tertarik dengan keindahannya. Sambil berseloroh ketika makan satey ikan dan satar "Kalaulah diketahui orang, saya pernah ke sini pantai ini tentu akan diberi nama Pantai Obama bukannya Pantai Irama lagi".

Kami pulang ketika azan Maghrib sedang berkumandang di Masjid Mahmudi.

Malam itu aku menjamu Obama dengan ayam percik isteriku dan sambal belacan emak aku. Habis 2 pinggan Obama memakannya.

Dia juga telah mengambil resepi ayam percik ini dan berjanji akan menyuruh isterinya belajar bagaimana membuat ayam percik ini. Obama tidur kekenyangan.

Sebelum tidur, aku terfikir patutlah askar Amerika datang ke Kelantan sebelum ini, dia mahu servey bila Obama mahu melawat aku. Akhirnya aku tertidur kebingunan.

Banyak lagi benda yang kami sempat bualkan sepanjang sehari suntuk di Kelantan. 

Nantilah aku ceritakan lagi lain kali. Semoga terhibur dan terima kasih kepada kawanku OBAMA kerana sudi melawat kawanmu ini Hj OSAMA.

Saya sempat menghadiahkan Baju Bersih 2.0 yang menyebabkan saya ditangkap dahulu kepada Obama. Dibelakang baju itu Obama meminta saya menulisnya : Hj OSAMA DAN OBAMA FOREVER!!

Tak percaya? Kau pergi tanya OBAMA!!

Hj Osama
Penyelaras SAMM Kelantan

-----------

KEBAJIKAN BUKAN MENGHUKUM






KOMENTAR
kelantan masih kelam kabut
kelantan masih tidak terurus
kelantan masih ada salah guna kuasa
kelantan masih banyak rasuah tumbuk rusuk
kelantan masih banyak kemiskinan 

semua ini bukan rahsia
pemimpin pas sendiri tahu hal ini

pembalakan gila-gila 
meroskana bumi allah
merosakan alam
sedang berlaku di lojing kelantan

lakukan kebajikan dahulu
bukan potong tangan isu induk islam
tiga par empat ayat dalam kitab suci
ialahj tentang kebajikan

yang ini semua lupa


Malaysia belum kondusif untuk laksana hudud, kata Asri

Malaysia masih mempunyai banyak masalah dari aspek rasuah sehingga jenayah sekaligus menyaksikan pelaksanaan hudud bakal menyukarkan keadaan, kata mantan Mufti Perlis  Mohd Asri Zainul Abidin.

Untuk melaksanakan hudud, Kelantan jelas Asri perlu menyediakan "landasan yang jelas" kerana jika berlaku kesilapan, ia bakal menyebabkan komuniti bukan Islam menjauhi umat Islam.
"Nak buat hudud, 'landasan' mesti jelas. Saya bersama Kelantan dari sudut kehendak. Kepada pelaksanaan, saya bimbang. ibaratnya kita ada 'pintu yang sangat cantik, tetapi pasang di reban."

----------

KOMIDI POLITIKAL MALAM INI






KAH KAH 

KAH

malam ini

lawak

 berdiri

dari tukar tiub 


Displaying CERITA MALAM JUMAAT- POSTER 2.jpg



---------


MAHKAMAH APA INI?



Waran Menuntut Hadir ke Mahkamah Kes Perhimpunan Aman

1. Sekitar jam dua petang tadi, saya telah dihubungi oleh seorang anggota polis yang memohon kehadiran saya ke IPD Dang Wangi untuk menandatangani satu notis waran.

2. Saya dimaklumkan bahawa waran tersebut adalah berkenaan tuntutan kehadiran pihak saya ke Mahkamah Jalan Duta bersabit kes akta perhimpunan aman, iaitu kes dakwaan yang saya telah dibebaskan oleh mahkamah yang sama pada 28 April lalu.

3. Apakah saya akan didakwa untuk kali kedua di atas kesalahan yang sama oleh mahkamah yang sama? Jika ini berlaku, bermakna negara ini sedang sakit tenat dalam usaha menguburkan musuh politiknya.

4. Seperti yang diketahui umum, semalam YB Nik Nazmi telah dipanggil semula di atas sabitan kes yang sama, namun telah dibebaskan buat kali kedua. Saya yakin mahkamah juga akan membebaskan saya buat kali kedua. Namun apa yang menyedihkan ialah pembaziran masa dan wang rakyat tidak terbendung.

5. Saya sedia bekerjasama menerima notis waran tersebut. Walaupun menolak untuk hadir ke IPD Dang Wangi, saya memilih untuk bertemu anggota polis ini di tempat umum iaitu di perkarangan LRT Universiti pada jam 5.15 petang ini. 

Sekian

Edy Noor Reduan
Pengarah Propaganda
Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM)


----------