.

Isnin, 2 Oktober 2017

PEMBODOHAN





PEMBODOHAN
Pembohongan dan pembodohan Umat Islam dalam hal halal-haram terlalu sulit untuk diluruskan. Terutamanya bila umat Islam itu majoritinya jahil dan senang ditakut2kan, maka mudahlah halal-haram menjadi barangan dagangan dan segelintir mereka mengeruk keuntungan dari kejahilan umat. 

HALAL

Siapa kita yang boleh jamin yang semua pakaian orang Islam itu suci dari najis. Adakah mereka ini TUHAN boleh melihat yang zahir dan bathin? Siapa kita yang boleh menjamin Orang Melayu tidak terpernah terkencit dalam seluar ? Ambil perhatian di publik toilet, hamper 90% Melayu, Bangla, Arab,Rohingya, Mamak dan Indon lepas pancut terus zip seluar. 

HARAM

Anak2 kecil jangan haraplah, kalau bapa kencing berdiri, anak kencing mengangkang. Tu belum pasal Melayu, Bangla, Arab, Rohingya, Mamak dan Indon yang terpaksa budget untuk beli sanitary pad dan baby napkin, walaupun benda Allah itu dah penuh dan berat, terpaksa pakai juga. Bukan semua Melayu Kaya, makan-minum pun selalu miss, inikan nak tukar sanitary pad dan on KERETA HALAL
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 10/2/17





------------------

MARI MULA MENDERMA






MARI MULA
Aku sebagai juruprihatin pada sumbangan derma tabung anak yatim bukan rais serta madrasah alaf terbaru mesra pengguna dan kalis api, rasa paling kuat panggil memberi penjelasan mudah dalam isu ini. Asasnya: derma tidak salah. Malahan derma mendatangkan pahala.

MENDERMA

Jadi pembaca semua marilah kita bersama menanam sifat suka menderma sejak dari kecil lagi walaupun baru umur 3 hari, mengikut kemampuan sendiri samada 5 juta, 90 juta ataupun 2.6 bilion. Jadikan menderma amalan negara, semoga kita semua beroleh derma. on 
SAJE TANYA - SPRM JANGAN MARAH
Anonymous
at 3:42 PM


BUKAN
masa jadi imam dia bukan ateis..ketika dia melakukan kejahatan maka dia ngaku ateis..maknanya, ketika nak minta jawatan imam, dia diuji dan mengaku pakar dlm ilmu imam..ketika dia melakukan kejahatan, maka imam mengaku tiada agama atau mengaku perbuatan jahat itu itu tiada kaitan dgn apa2 agama, maka secara matematiknya dia jadi ateis..ini sama juga saperti kafir dan bukan kafir..

ATEIS

bukan semua org islam itu islam selama 24jam shari, ada byk saat, byk jam, banyak ketika org islam itu mjd kafir dan tiada beragama, malah ada yg bersifat nafsu kebinatangan..tuhan ada ketika dia sedar tuhan ada dan byk waktu tuhan itu tiada walaupun dia ngaku islam, berjubah atau berburqa.. on 
SAJE TANYA - JANGAN MARAH
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 10/2/17







-------------------

JUAL TAPAK NIAGA







NIAGA JUAL

yb parti islam dan parti melayu sibuk dgn niaga tapak uptown downtown..tak caya tanya geng2 pekida dan geng2 gansgetr melayu sado, semua sibuk niaga jual tapak niaga..dan diorg jd tokey air je, org lain tak bole niaga air..kaum2 pendtang saperti bangladesh ,indon, kampuchea ni cuma perlu jd ahli pekida atau geng2 gangster melayu sado je utk dptkan permit tapak niaga..

TAPAK NIAGA

pastu tiada la sekor polis atau sprm atau imigresen yg berani serbu tapak2 uptown downtown ini sb ini kawasan itu dato sri tan sri yg punya atau dipajak oleh dato seri tan sri..ibarat contoh jual cd lucah di kelantan, kalo utk tonton suka2 tak bole dijual, tp kalo utk menambah keintiman keluarga islam maka ianya harus dan bole sokmo.. on HIDUP MELAYU
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 10/2/17





------------------

IMAM MAHDI NAK DATANG




TANDA
ribut dan petir itu adalah tanda2 imam mahdi dtg ke program parti islam 1malaysia..black out agar tiada org terperanjat atau menyedari bahawa imam mahdi dan nabi musa dtg dgn memakai pakaian arab pakai jubah serban..ini program direstui allah azzawajala..

IMAM MAHDI

maka, bukan saja yg dtg itu manusia, malah malaikat2 dan jin2 berIC islam juga turut serta dan berselawat ke atas haji hadi dan pari pas parti islam 1malaysia..syukur la kalian yg berada di program allah azzawajalla..semuga kalian yg dtg itu diberikan derma rm90juta dlm akaun bank masing2..tp mesti melalui affin bank..

NAK DATANG

sesapa yg tiada akaun affin bank, sila la buka akuan dulu..nanti allah bayar dgn tunai segala kerja2 agama, keje anti beer, kerjakan bini dan segala2 hutang piutang yg kalian buat demi allah dan rasul..ameen.. pru dah dekat, nanti allah titipkan wang utk pilihan raya juga..ameen ameen ya robbalalamen.. on 
BALA DAN RAHMAT
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 10/2/17




-----------------------

SATU LAGI SANDIWARA?




KALAU 

DISARING

SIAPA NAK

JADI CALON

PARTI 

KETUANAN

MELAYU


PRM: Saringan calon PRU14 tak babit keluarga mereka

 | September 30, 2017
Ketua pesuruhjaya SPRM berkata, saringan itu bukannya siasatan dan sebarang perkembangan saringan itu akan dimaklumkan kepada parti politik terbabit untuk tindakan lanjut.







KUALA LUMPUR: Saringan yang dibuat Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) terhadap senarai nama calon pilihan raya umum ke-14 (PRU14) yang dikemukakan parti politik, hanya tertumpu kepada calon sahaja dan tidak melibatkan ahli keluarga mereka.
Ketua Pesuruhjaya SPRM, Tuan Haji Dzulkifli Ahmad berkata, ahli keluarga tidak perlu menjalani saringan seperti yang dilalui calon parti.
“Tidak timbul persoalan anggota keluarga mereka juga perlu melalui proses sama…sebab ini hanyalah saringan dan tidak bertujuan melakukan siasatan,” katanya selepas menutup Kembara Jelajah AntiRasuah 2017 (Kejar 17) hari ini.
Beliau berkata, SPRM juga tidak akan mendedahkan nama individu yang disenaraikan untuk saringan itu atau sebarang maklumat yang diterima daripada parti politik.

WOIT...

INI PROJEK

NAK HALANG

NAJIB KE?

KAH KAH KAH

ATAU HANYA

SANDIWARA?

KAH KAH KAH

----------------

WAJIB SOKONG



WAJIB

SOKONG

JANGAN

BESAR

KAN

BUAT

KECILAN




Saran tidak besarkan isu Oktoberfest di Johor


JOHOR BAHRU - Kerajaan Johor menyarankan agar isu penganjuran pesta makanan dan minuman Jerman (Oktoberfest) khususnya di negeri ini, tidak diperbesarkan.

Menteri Besar, Tuan Haji Mohamed Khaled Nordin berkata, acara membabitkan minuman keras itu telah dianjurkan pada setiap tahun, namun secara tertutup dan tidak menjemput orang ramai secara terbuka.

Menurutnya, acara berkenaan juga tidak dianjurkan di kawasan terbuka dan pada skala besar berbanding negeri-negeri lain.

"Benda ini sudah lama dibuat dan tidak diwar-warkan atau dihebahkan. Program itu buat di lokasi tertutup sahaja dan bukan seperti di sesetengah negeri yang buat dengan menjemput orang ramai, secara terbuka.

“Jadi kita tidak perlu membesar-besarkan perkara itu," katanya ketika ditemui, di sini, sebentar tadi.
Sebelum ini, poster menunjukkan acara pesta minuman keras itu yang akan diadakan di sebuah hotel di bandar raya ini pada 13 dan 14 Oktober ini menjadi tular di beberapa laman-laman sosial.

BUAT DALAM

BOTOL KECIL

TAK PERLU

BOTOL BESAR

NANTI 

PEMEGANG

MOHOR

BOTOL BESAR

MARAH

KAH KAH KAH

---------------------

NAJIB JUAL HARTA NEGARA









NAJIB LELONG

MALAYSIA PD

CHINA MERAH




-----------------

SAJE TANYA - SPRM JANGAN MARAH






SPRM INI

BADAN

LAWAN

RASUAHKAN

SPRM perlu tolak peruntukan RM5j Najib

Semalam dalam program sambutan ulang tahun ke-50 Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM), Najib yang juga pengerusi Barisan Nasional (BN) mengumumkan peruntukan segera RM5 juta kepada Yayasan Prihatin SPRM yang berperanan menjaga kebajikan warga badan itu.

Peruntukan segera RM5 juta ini dibuat selang beberapa hari selepas Najib mengumumkan yang beliau telah menyerahkan senarai sebahagian calon BN untuk Pilihanraya Umum ke-14 (PRU14) untuk disaring SPRM.

Peruntukan segera ini juga dibuat pada ketika Jabatan Peguam Negara belum lagi menerima kertas siasatan SPRM berkenaan RM42 juta wang SRC International Bhd yang didakwa dimasukkan ke dalam akaun peribadi Najib.

Malah pembongkaran ketua pembangkang minggu lalu terhadap jumlah kompaun RM115.8 juta yang dikenakan Bank Negara Malaysia terhadap entiti-entiti berkait skandal mega 1Malaysia Development Bhd (1MDB) turut melibatkan Najib.

Ini kerana pada ketika kesalahan tersebut berlaku, Najib merupakan Perdana Menteri yang perlu memberi kebenaran bertulis kepada sebarang komitmen kewangan (termasuk pelaburan) berdasarkan Artikel 117 Memorandum & Artikel Pertubuhan 1MDB pada yang terpakai pada ketika itu.

Mengambil kira perkara-perkara ini, dan mengambil kira SPRM akan membuat saringan tidak wajib terhadap calon BN di mana Najib adalah pengerusi dan juga salah seorang calon, peruntukan segera RM5 juta kepada Yayasan Prihatin SPRM ini bakal mengundang pelbagai spekulasi tidak sihat di kalangan orang ramai.

Malah sukar mengelak kemungkinan peruntukan segera ini dilihat sebagai suatu hadiah atau derma yang mungkin bermotif politik.

Justeru untuk mengelak spekulasi atau persepsi tidak sihat, SPRM wajar mengambil pendirian moral yang jelas dan memulangkan 'derma' RM5 juta ini kepada pihak kerajaan.

Dengan memulangkan wang ini, SPRM akan menjadi contoh terbaik kepada rakyat Malaysia bahawa bukan sahaja rasuah yang perlu ditolak, malah sebarang hadiah atau derma yang mungkin dilihat sebagai rasuah juga perlu ditolak.

Pada masa sama, saya berharap anggota parlimen pembangkang dan juga kerajaan akan mengambil maklum isu peruntukan serta kebajikan SPRM ini, dan membahasnya pada sidang akan datang.

Parlimen sebagai badan perundangan merupakan forum terbaik untuk mengumumkan peruntukan kepada SPRM dan Yayasan Prihatin SPRM, berbanding pengumuman oleh Perdana Menteri yang merupakan ketua eksekutif. Ini adalah untuk mengelak persepsi SPRM tidak bebas dari pihak eksekutif.

Selain itu, Parlimen juga perlu mengeluarkan SPRM dari Jabatan Perdana Menteri dengan menjadikannya badan bebas yang melapor terus kepada Parlimen.

Read more at https://www.malaysiakini.com/letters/396946#ZQECmfYIOU2et9ZC.99

SPRM INI

BUKAN 

BADAN

TERIMA 

RASUAH

SAJE TANYA

GUA CUNTPIUS

JANGAN 

MARAH

KAH KAH KAH



-------------------------

GUA TAK MAHU STORY








KAH KAH KAH

KAH KAH KAH

WOIT...

AKU TAHU

APA HANG

PIKIAK

KAH KAH KAH



PM umum peruntukan RM5j bela kebajikan anggota SPRM
Najib mengumumkan peruntukan RM5 juta kepada Yayasan Prihatin SPRM, sebuah yayasan di bawah Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia, sebagai tanda sokongan terhadap usaha membanteras rasuah di negara ini.
Najib berkata, peruntukan itu agar usaha menjaga kebajikan anggota SPRM akan dapat berjalan dengan lebih lancar.

Read more at https://www.malaysiakini.com/news/396897#IypqHFMP0E3UZrDW.99



GUA TAK 

NAK STORI

KAH KAH KAH

LU SUDAH

TAHU SEMUA

KAH KAH KAH


----------------

AKAN CABUT LARI





CABUT
ketahui bahwa dia selalu - no show.... ketahui bahwa dia asyik buat - act deaf & dumb -.... ketahui bahwa menang pru14 dia pun berhadapan dgn negara dipinggir bankrupt.... ketahui bahwa dia akan kekurangan wang utk program sosial.... ketahui bahwa dia hanya akan blh buat janji janji kosong di perlanjauwan dlm parlimen nanti.... 

LARI

maka dia akan tabur dedak sana sini... jijik punya jijik dibuat bagai hamba tiap pru menjelang.... warga bawahan institusi2 negara & parti ust2 ikut tolak kleptokrat... jeng jeng jeng.... ketahui dia pengecut... air force one msia - standby one way trip .... join kat jholow dimane mane le.... mampusss on 
SATU PERINGATAN
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 10/2/17




------------------------

BACA SAMPAI KERONKONG




BACA

Hanya akal yang boleh menjadikan kita insan yang baik dan dapat memberi rahmat kepada orang lain. Akal yang dapat bezakan mana baik dan buruk, mana haq dan batil. Kau ingat mereka yang bergelar ulamak dan uztaz, yang hafal quran dan baca kitab, semua betul. 

SAMPAI

Ada kalangan mereka baca Quran dan Kitab sampai ke kerongkong sahaja. Tak masuk ke kalbu dan akal. Tu pasal mereka banyak merapu walaupun mereka tak togok todi. Mereka mabuk dunia. Bukan agama, ideology dan teknologi yang buat kita jadi insan yang baik dan rahmat kepada orang lain. 

KERONGKONG

Kristian, Hindu, Islam, Buddha, Communist, Socialist, democracy hatta menyembah busut sekarang ini menjadi komoditi untuk menipu dan menindas yang lemah dan bongok. TT, geng kau Orang Albania yang murtad jadi Atheis, yang agama resmi nya Atheist hidupnya masih lagi karut marut. 1. Pijak kasut orang lain boleh sebab mak-bapa orang itu mati. 2. Gantung " Evil Eyes" dalam kete, boleh elak accident. 3. Makan lidah kambing boleh buat kita fasih cakap on ATEIS - ORANG DALAM
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 10/1/17





-------------------

BERITA FITNAH





INI BERITA

FITNAH DARI

WARTAWAN

JAHAT

Tiada siapa masuk PAS di Fastaqim 2.0



TIADA sebarang kejutan pada Himpunan Fastaqim 2.0 yang digembar-gemburkan sebelum ini bakal jadi pentas penyertaan "dua atau tiga tokoh nasional" ke dalam PAS.

Yang muncul hanyalah dua bekas pegawai kanan perkhidmatan kerajaan yang sudah bersara yang kini jadi aktivis anti rasuah melalui Yayasan Anti Rasuah Malaysia.

Bekas Timbalan Ketua Pesuruhjaya Suruhanjaya Pencegahan Rasuah (SPRM), Zakaria Jaafar dan bekas Pengarah Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ) Abdul Rahim Che Daud yang muncul di pentas Himpunan Fastaqim 2.0 bagaimanapun kemudian menjelaskan mereka hanya hadir memberikan sokongan, dan bukannya masuk PAS

ADA BERIBU

JIN JIN DAN

MALAIKAT

YG DATANG

MENDAFTAR

JADI AHLI PAS

WARTAWAN

TAK NAMPAK

KAH KAH KAH


--------------

SELAMAT MENGINGATI KARBALA





FACE BOOK


Setiap hari adalah Ashura. Setiap tempat adalah Karbala. Selamat Hari Ashura 10 Muharam 1439.






-------------------------

PARTI AHLI SYURGA




PARTI

bro isham..jgn salah baca..ada benarnya kat parti syurga ahli syurga bernama salleh itu..yg sokong cina adalah cina dari sabak bernam sahaja..kalo semua org melihat pd benda2 besar, sekali sekali cuba lihat benda kecik pulak..pas cuma nak menang sebahgian kawasan saja, 

AHLI

atau 1 parlimen je atau sebenarnya pas cuma nak jadi YB je..dgn jd YB maka adala harapan wang masyuk, bergaji yb, berstatus yb..jd adalah projek2 yg yb bole cari makan terutama projek dgn jais..tak caya lu tanya haji hadi dan para ahli syurgawan yg lain, adakah mereka ingin merampas putrajaya dari perompakan umno bn?jika ia, siapakah calon perdana menteri mereka? 

SYURGA

apakah mereka akan meghapuskan sistem raja berparlimen sistem british sistem penjajah ini? bagaimana perdana menteri pas mahu mejdkan malaysia sbg negara taliban sdgkan sultan johor pun tak mahu bangsa j jadi bangsa taliban..bagaimana pasukan bola sepak akan main bole tanpa seluar pendek..??pastinya byk soalan dan jawapan..oleh itu, susah2 sgt, jd yb pun ok la. on MELANCAP SAMBIL BERKHAYAL
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 9/27/17





----------

KERETA HALAL





KERETA

Apa nak hairan dobi halal. U buka semua siaran tv kita terutama waktu subuh. Semua tv tayang bab halal dan haram. Ada satu tv kata, semua wajib halal. 

HALAL

Contoh makanan. Penyediaan wajib halal. Pembungkus mesti muslim untuk halal. Bekas dan bungkusan mesti halal. Orang menghantar mesti muslim dan halal. Kenderaan mesti empunya muslim dan halal. Duit bayaran tak pula disebut, wajib halal atau tidak. on 
YA AMPOOON
Publish | Delete | Spam
yb
on 9/27/17



--------------------

YB IALAH YANG BEBAL





YB CHINA

Hahaha..Yb cina yang bersuara kan??Tak payah jauh,Pergi Chow Kit..kedai baju bundle..Lesen terpampang nama Pak Chue Cheng,tak pon nama Mustarjo Bin Mustar..Bila Imigresen datang..Hilang habis tokey bundle bangla,tokey bundle Acheh..Tiba2 Asoi-Nyonya jadi tokey kedai..Yb cina duduk mana?yb cina,yb melayu duduk country homes,shopping di Cold storage,Dining di The Gardens,Yb Cina-

YB NELAYU

Yb Melayu tak akan hadap ludahan air liur merah di sidewalk dari pendatang,Yb Cina -Yb Melayu tak akan kongsi lift ramai2 dengan pekerja binaan,Hipokrit,kononnya prihatin dengan rakyat la kot..padahal dapat tekanan dari tokey2 sayur dek kerana wujud persaingan berniaga..Rakyat Malaysia,Baik dari spesis Cina-Melayu-India..Otak sakai sama taraf..cara sakai je berbeza..

YG BEBAL

TukarTiub tak kan tak tahu fenomena orang Malaysia puja kekayaan dengan cara senang..Bagi sewa kat pendatang,bagi lesen berniaga kat pendatang,Penguasa korup makan duit mingguan dengan tokey -tokey Acheh,Myanmar,Bangla,Arab,Cina Tanah besar..Lupa, on 
HIDUP MELAYU
Publish | Delete | Spam
GODISDEAD
on 10/1/17



-------------