.

Isnin, 13 April 2015

NAJIB TIPU MAHATHIR







KOMENTAR
memang najib ini kaki kelentong
dengan mahathir janji 
nak buat jambatan
dengan rakyat janji
nak hapus akta hasutan

dua dua kelentong
padan muka 
mahathir naik darah
















Dua hari selepas Najib Razak muncul di kaca televisyen menjawab secara langsung kepada kritikan Mahathir Mohamad terhadapnya, bekas perdana menteri itu kembali lagi dengan serangannya.


KAH KAH KAH
woit
najib akan terbarai
tunggu dan nanti
kah kah kah
APA PUNYA NASIB

SEBELUM 1 JUTA 1 MEI







KEJAYAAN HIMPUNAN
 #KITALAWAN DI JOHOR BAHRU 
 SETERUSNYA FORUM BLACK 14  
Pihak Sekretariat #KitaLawan ingin mengucapkan syabas dan tahniah khususnya kepada rakyat Johor yang berani berhimpun secara aman pada Sabtu lepas bagi menyatakan bantahan terbuka terhadap pelaksanaan GST. Tuntutan mereka agar kesengsaraan kos sara hidup rakyat diambil peduli, yang akan terus diperjuangkan anak muda #KitaLawan. Ternyata Himpunan #KitaLawanGST versi Johor telah menyuntik semangat dan keazaman kepada rakyat Malaysia untuk turun beramai-ramai ke Kuala Lumpur pada 1 Mei 2015.   
Terima kasih juga kepada pihak polis dan polis trafik Johor Bahru yang telah bertugas pada hari tersebut. Kami tegas berpendirian bahawa hak berhimpun secara aman adalah dijamin oleh undang-undang tertinggi negara iaitu Perlembagaan Malaysia. Namun, kami juga akan memberi kerjasama dengan pihak berkuasa yang hanya menjalankan tugas mereka agar anak muda dapat terus fokus dan menumpukan kepada usaha membela isu-isu rakyat.
Selain penahanan 4 orang peserta Himpunan #KitaLawanGST pada Sabtu lepas (mereka semua telah dibebaskan), pihak polis Johor Bahru telah meminta saudara Akmal Nasir, Pengarah Strategi AMK untuk hadir ke Ibupejabat Polis Daerah (IPD) Johor Bahru untuk memberi keterangan. Saudara Akmal akan bekerjasama dan hadir ke IPD Johor Bahru esok, Selasa 14 April 2015 jam 11.00 pagi dengan ditemani oleh peguam Hassan Karim.  
FORUM BLACK 14: DARI REFORMASI KE #KITALAWAN
Rencana anak muda #KitaLawan akan diteruskan lagi dengan diskusi forum anjuran bersama Malaysiakini sempena mengimbas kembali peristiwa Black 14 dimana saudara Anwar Ibrahim dijatuh hukuman penjara pada 14 April 1999 dan juga mengenang kembali penahanan tanpa bicara 10 orang aktivis Reformasi pada tahun 2001 di bawah ISA.
Seterusnya, forum akan membincangkan kebangkitan anak muda #KitaLawan dan bagaimana ia akan mengubah senario politik dan masyarakat Malaysia.
Butirannya adalah seperti berikut:
Tarikh: 14 April 2015 (Selasa)
Masa: 8.00 malam – 11.00 malam
Tempat: @Kini No. 9, Jalan 51/205A, Off Jalan Tandang, 46050 Petaling Jaya, Selangor

Panelis:
1) Akmal Nasir, Seketariat #KitaLawan
2) Michelle Yesudas, Peguam Hak Asasi Manusia LFL
3) Malek Husin, Bekas Tahanan ISA
4) Amin Iskandar, Pengarang TMI

#BebasAnwar #UndurNajib #PecatIGP #KitaLawanGST
13 APRIL 2015
SEKRETARIAT KITA LAWAN


-------------

SIAPA AKAN DITANGKAP?






Mahathir ditangkap sebelum Najib jika Pakatan berkuasa, kata Zam 

Zainuddin Maidin memberi amaran Mahathir Mohamad akan ditangkap sebelum  Najib Razak jika Pakatan Rakyat (PR) menang pilihan raya umum akan datang.
Zainuddin yang lebih dikenali sebagai Zam berkata demikian dalam tulisan terkini di blognya semalam sebagai respons kepada kenyataan  Mahathir yang mengatakan pemimpin Umno akan ditangkap dan dipenjara sekiranya Barisan Nasional (BN) tumbang.
- See more at: http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/dr-mahathir-ditangkap-sebelum-najib-jika-pakatan-berkuasa-kata-zam#sthash.4MQJ6txV.dpuf


KAH KAH KAH

woit
ini satu fitnah
ini berita tak betul
pakatan telah bersetuju
madey TIDAK 
akan ditangkap
pakatan sebulat suara
bersetuju untuk 
menangkap
zainuddin maidin 
a.k.a ZAM
kerana kes bodoh
APA PUNYA BODOH


-------------

LIHAT DAN JADI SAKSI




SOALAN
siapa beri arahan
pada sirul & azilah
untuyk bunuh altantyu
siapa upah sirul & azilah
pergi bunuh altantuya




Mahathir: Anggota polis 

tidak mungkin bunuh orang

SHAH ALAM - Mahathir Mohamad menegaskan anggota polis tidak mungkin membunuh orang awam melainkan diserang atau diminta pihak lain berbuat demikian.

Beliau berkata, jika benar anggota polis itu boleh membunuh sesiapa sahaja tanpa alasan yang munasabah, sudah tentu orang awam akan terancam.

"Kalau dia betul-betul pergi bunuh orang, gantung laa, tapi dia ni anggota polis...seorang anggota polis tidak membunuh orang, kecuali orang menyerang dia atau ada orang minta dia lakukan.

"Kalau tidak kita pun takut dengan anggota polis nanti dia tembak kita sekali," katanya, semalam.

Beliau berkata demikian mengulas dakwaan bekas anggota pasukan elit polis, Sirul Azhar Umar bahawa pembunuhan warganegara Mongolia, Altantuya Shaariibuu itu dilakukan kerana mengikut arahan.



SERANGAN MADEY TEPAT





MADEY
terus menyerang
lagi lama perang
lagi baik untuk rakyat




KAH KAH KAH
kalah jadi longkang
menang jadi jamban

BARU SEKARANG SEDAR






Umno hari ini ialah tentang duit, Mahathir 

Ketika Mahathir Mohamad diserang semula oleh parti yang diterajuinya selama 22 tahun, bekas presiden itu membidas pengkritiknya, mengatakan Umno kini "ialah tentang duit"

- See more at: http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/umno-hari-ini-ialah-tentang-duit-dr-mahathir-jawab-pengkritik#sthash.88GGGUdC.dpuf





KAH KAH KAH

woit
baru sekarang
hang tahu
selama 22 tahun
mana hang gi
selama ini
hang buta ke?
kah kah kah

APA PUNYA TUUR

------------------

LAWAK HARI SENIN


KOMENTAR
kebodohan ini
nampaknya semakin
menjadi jadi
bangang ini nampaknya
mula berjangkit

semakin rakyat tidak menyokong
semakian bodoh ahli
parti ketuanan melayu




Proton setanding BMW


MINGGU ini heboh dalam media sosial tentang kenyataan Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri,  Mustapa Mohamed yang menyifatkan Proton setanding dengan BMW. 
- See more at: http://www.utusan.com.my/rencana#sthash.yxlwXlvi.dpuf


KAH KAH KAH

woit
menteri ketuanan melayu
buat lawak seram
tipu mak cik felda
kah kah kah

PROJEK TIPU MELAYU


---------------

LAGI BODOH LAGI BAIK






Ahli Parlimen Kluang Liew Chin Tong berkata Timbalan Menteri Kewangan Ahmad Maslan perlu ditukarkan ke kementerian lain serta merta ekoran saranannya terhadap mahahsiswa Universiti Teknologi Mara (UiTM) semalam.

 
Mahasiswa kampus itu mengkritik saranan beliau supaya mereka memasak sendiri daripada makan di luar bagi mengurangkan beban Cukai Barang dan Perkhidmatan (GST) kerana asrama pelajar universiti tidak membenarkan memasak.


KAH KAH KAH

woit
gwa tak setuju
munkee letak jawatan
munkee ini terbaik
munkee ini lubok
munkee ini jujur
membantu pakatan
munkee bodoh
munkee baik
lagi bodoh lagi baik
kalau munkee bijak
susah hasut rakyat
APA PUNYA TUUR




--------------

BETOI HANG PEKAK




WOIT
lain aku tanya
lain hang jawab
telinga hang pekak
tersumbat bulu rosmah



AMACAM?
M: Woit! u belum jawab soalan sy lagi woh.... Amacam??? on HANG PEKAK KE?
Loh CK
on 4/12/15
MEMANG HANG PEKAK
Soalan mcmtu pun kau xblh jawab...dulu Dolah zzzz, sbbtu Aku pilih kau tapi kau ni pekak...telinga kau sumbat bulu rosmah ka on HANG PEKAK KE?
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 4/12/15
PEKAK BADAK
Pekak badak macam FLOM.Rosmoh the fat lady of Malaysia.Kah..kah..kah.. on HANG PEKAK KE?
Anonymous
on 4/12/15
DUIT DOPANG
Chedet :Nama saya Tun Mahathir... Najib :eh. Duit dopang sapa jatuh ni. on HANG PEKAK KE?
underBear
on 4/12/15



-------------------------

MAHASISWA/SISWI SEDANG DICARI






Kenyataan ‘masak makanan sendiri’ dimanipulasi, kata Ahmad Maslan

Ahmad Maslan hari ini meminta semua pihak berhenti memanipulasi cadangan yang dibuatnya semalam, meminta pelajar universiti memasak makanan mereka sendiri, mengatakan ia hanya ditujukan kepada mereka yang tinggal di luar kampus.
Timbalan menteri kewangan itu, dalam laporan Astro Awani hari ini, mempertahankan cadangannya sebagai sebahagian usaha mengurangkan beban dihadapi rakyat akibat pelaksanaan cukai barang dan perkhidmatan (GST) mulai 1 April.
- See more at: http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/kenyataan-masak-makanan-sendiri-dimanipulasi-kata-ahmad-maslan#sthash.f7BujQZd.dpuf

KAH KAH KAH

woit
cari pelajar itu
cari siswa itu
cari siswi itu
ini sudah lebih
pelajar sudah berani 
lawan menteri
berani malukan menteri
tukar tiub minta panda
buang dari UITM
gantung dari berlajar

CARI CARI


---------------

PUTAR LAGI PUTAR








FACE BOOK



Aboo Muaz shared Aboo Muaz's photo to the group: .
6 hrs · 
Kalau orang kata UMNO bawa ajaran sesat... Hampa maghah... Bila geng hampa bawa AJARAN SESAT... Hampa senyap sunyi jer macam SETUJU...
















KAH KAH KAH

woit
i rest my case
may lord
kah kah kah
PUNYA PUTAR



---------------------

PERANG MAKIN MEREBAK





KOMENTAR
ini baru perang kecil
ini belum perang besar
tunggu dan nanti
perang besar akan meledak





Adun Kedah desak Mukhriz letak jawatan jika tidak sokong Najib

Ketika pemimpin Umno bersegera mempertahankan presiden mereka  Najib Razak, Menteri Besar Kedah  Mukhriz Mahathir dikritik kerana tidak secara terbuka menyatakan sokongannya terhadap perdana menteri.
Seorang wakil rakyat Umno Kedah mahu Mukhriz meletak jawatan sebagai menteri besar jika beliau tidak secara terbuka menyatakan sokongannya terhadap Najib, kerana katanya, anak bekas perdana menteri itu terhutang budi kepada presiden Umno itu untuk jawatannya.
Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Bukit Lada Ahmad Lebai Sudin itu juga mengkritik Mukhriz kerana mengaitkan sokongannya terhadap Najib dengan penyiasatan terhadap syarikat  1Malaysia Development Berhad (1MDB) yang dibebani hutang.
- See more at: http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/adun-kedah-desak-mukhriz-letak-jawatan-jika-tidak-sokong-najib#sthash.y8FKxkcJ.dpuf

KAH KAH KAH

woit
keadaan tambah baik
perang sudah merebak
ini yang kita minta
musuh berbunuh 
sesama sendiri
sokong yang lemah
tibai yang kuat

TAKTIK & STRATEJI

---------------

INI KES BODEK TERBAIK





FACE BOOK



bwk mengucap Dato.. berpada-pada lah..




KAH KAH KAH

bodek jangan tak bodeh
kah kah kah
ampoo jangan tak ampoo
kah kah kah
APA PUNYA BODEK

-------------