.

Isnin, 26 Februari 2018

TUN APA TERBAIK




TUN APA

YANG TERBAIK
Wahai pembacha Tukar Tube yang budiman.... Jika di tanya siapakah  Favourite Tun seseorang,pasti jawabannya berkisar kepada umur seseorang.

Chontoh nya jika orang itu umurnya 70an atau 80an... Tun Razak lah.

Kalau budak muda bawah 40 tahun  selalunya Tun Dr  Mahathir dan Tun Dr Hasmah..Biasalah mereka besar bawah ketiak Tun Dr M.

Namun berlainan bagi saya... My Favourite  Tun is...

JENG! JENG! JENG!....

Field Marshal  TUN  Thanom Kittikachorn  !!!!!

Kerana hanya ada  Bang! Bang! Bang! kat  Siam  tapi di Malaya ni tak ada Skandal Siikit Habok pun.

kah kah kah

Kittikachorn lah kamu sebelum kamu di Kittikachornkan !



---------------------

PRU14 PAKATAN MENANG








APA

MAKNA

BERITA 

INI?

Jangan ambil risiko pilih gabungan belum diuji, kata Najib
 | February 25, 2018
Najib berkata, masyarakat perniagaan perlu terus menaruh kepercayaan kepada kerajaan BN yang sudah dicuba dan duji berulang kali serta mampu menunaikan tanggungjawab






SHAH ALAM: Najib  menggesa masyarakat perniagaan tidak mengambil risiko memilih sebuah kerajaan atau gabungan yang belum dicuba dan diuji.

Beliau berkata, masyarakat perniagaan perlu terus menaruh kepercayaan kepada kerajaan Barisan Nasional (BN) yang memberi manfaat kepada mereka.



MAKNANYA

PRU14





PAKATAN

MENANG

KECUALI

DITIPU


--------------------

CALON PAS N9







TUAN HAJI

NAK TNAYA

11 ORANG CALON

BUKAN ISLAM 

JENIS KAPIR APA?

APA BEZA MEREKA

DENGAN CINA DAP

SAJE TANYA 

JANGAN MARAH

PAS Negeri Sembilan Bertanding Bagi Semua Kerusi DUN Dan Parlimen

SEREMBAN, 25 Feb (Bernama) -- PAS Negeri Sembilan akan bertanding bagi semua kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) dan Parlimen pada pilihan raya umum ke-14, kata Pesuruhjaya PAS negeri   Tuan Haji Mustaffa Daharun.

"Kita juga akan meletakkan sekurang-kurangnya 11 calon bukan Islam, yang akan bertanding atas tiket PAS, di kawasan yang majoritinya terdiri daripada bukan Melayu seperti DUN Temiang dan Lobak," katanya kepada pemberita selepas majlis perisytiharan Gagasan Sejahtera dan pelancaran jentera pilihan raya PAS, di sini malam tadi.

Sementara itu, Ketua Pengarah Pilihan Raya PAS Pusat,  Tuan Haji Ahmad Samsuri Mokhtar berkata parti itu akan melancarkan manifestonya pada 11 Mac ini, yang antaranya mengandungi Wawasan Induk Negara Sejahtera dan Dokumen Hijau yang menampilkan aspek dari segi ekonomi.


INI KE YANG

DINAMAKAN

TAHALUF SOTONG

ATAU

TAWUN SOTONG

KAH KAH KAH



------------------

SIAPA TOKAN ?






SIAPA
Daripada teks penulisan hisham berkenaan mahathir dan hasmah yang tidak henti-henti dikerumuni ramai orang di suatu kedai makan, dan digabung dengan gambar hiasan yang melengkapkan penulisan itu, dapatlah saya rumuskan saudara hisham cuba menyampaikan maklumat secara berahsia 

TOKAN?

bahawa mahathir dan hasmah adalah penjual atau pusher/dealer dadah syabu atau ice yang popular di kalangan pengguna di kawasan bangsar khususnya, maka polis mestilah memberi bayaran saguhati pada hisham sebagai pemberi maklumat atau confidential informer, serta membuat tangkapan pada dadah syabu itu sebelum sempat masuk mencemar tubuh muda mudi pewaris negara, amin. 
on BERITA TAKUT
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 2/26/1



---------------------

AJARAN KARL DIDI






AJARAN KARL DIDI
das kapital membertahu dunia...agama umpama candu..maksudnya...hisaplah candu kalau nak beragama...kakkakakakakakak..menang lagi banyakkkk....kakakkakaka on 
SIAPA JANTAN ICE MALAYSIA?
Publish | Delete | Spam
DIDI KOTA BELUD
on 2/26/18






---------------

LAGI PANTUN JARUM





PANTUN JARUM
kalau ada jarum yang patah, 
janganlah disimpan didalam peti, 
banyaj sekarang menteri yang rasuah, 
janganlah kita menyimpanya lagi.....

kakakkakakaka..menang banyakkkkkkk..... on JUAL PANTUN
Publish | Delete | Spam
DIDI KOTA BELUD
on 2/26/18








------------------

MANA HILANG DIN AYAM?









DIMANA

HILANG

DIN AYAM
DIMANA

HILANG

NIK ABODOH
RAKYAT

RINDU

NAK DENGAR

SUARA

MEREKA






------------------

BRIM KUMPUL MAKLUMAT








BRIM
yeaa..betul betul betul..sila la rakyat malaysia apply br1m..betul korang dapat duit tp jgn lupa, sblm dpt duit segala maklumat2 pekerjaan wajib diberitahu..dan pada ketika itu, lembaga hasil dalam negeri akan cari sampai lubang pantat kak mah sesapa yg tidak pernah bayar cukai pendapatan, 

KUMPUL

atau buka file cukai atau tipu cukai atau niaga goreng pisang tp pakai audi q7, atau jual hadis quran tp pakai porsche walaupun maklumat itu 10taun yg lalu atau..bro tt, lembaga hasil dalam negeri akan mencari semua maklumat2 pendapatan para pemohon br1m..so selamat berhari natal ke atau berhari nakal..br1m satu cara mencari maklumat utk cari duit cukai..

MAKLUMAT

cuma ahli umno saja yg akan lepas..dan majoriti miskin dikampung itu adalah ahli umno..orang2 muda, org2 yg nak rosakkan undi, org2 yg benci madey benci harapan, sila la mohon br1m atau tolong jgn amik pot langsung..duit utk pru ke duit utk bayar hutang 1mdb..??hanya haji hadi saja yg maha mengetahui..puiii.. 
on KRISMAS SAMPAI AWAL
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 2/25/18





-------------------

BIK MAMA MINTA 69





BIK MAMA

MINTA 69
Hang silap bro. Berita ngeri bagi Haji Monggol Mappadulung Daeng Matti­mung Karaeng Sanrobone bukan berita palsu. Berita yg paling ngeri bagi seekor mat Monggol adalah bila mana Bik Mama mintak 69. Aku memey Tak dpt nak membayangkan berapa berahinya mereka beradu. Cuma aku berdoa agar tidak Ada berita seekor lebai haji mati mengejut sebab sesak napas. on BERITA TAKUT
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 2/25/18





-----------------

BERITA PALSU





BERITA
ini contoh berita palsu, banyak lagi berita palsu alam diadakan, semgaja dibuat.bagi.menyakinkan rakyat, macam berita derma tok arab, org ada rasional, org ada akal, org ada fikrah tak percaya berita palsu, akan terdikir adakah manusia pernah menderma 2.6 billion? kenapa derma ? 

PALSU

apa nak sebagai.balasan ? kenapa masuk akaun sdn bhd? akan bertanya? bukan terima bulat montel sendat padat mantap kah kah lah, elok kamu berdikir sebelum kamu dibonsaikan kah kah lah 
on BERITA TAKUT
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 2/26/18



----------------

CHINA MERAH ALONG NAJIB







PENCERAHAN

AMCJL BERJAYA

CHINA MERAH

BANTU NAJIB

TIPU  GADAI

TANAH  MELAYU

Tak benarkan sabotaj hubungan Malaysia-China

KUALA LUMPUR - Kerajaan BN tidak akan membenarkan sebarang percubaan merosakkan hubungan dua hala yang kukuh antara Malaysia dan China.

Najib berkata, hubungan dua hala antara kedua-dua negara kini berada di arah yang betul dan berkembang maju dalam semua sektor.

Bagaimanapun, beliau berkata, beberapa pemimpin pembangkang cuba  mengelirukan dan menyemai kebencian dalam kalangan rakyat dengan menuduh kerajaan gadai kedaulatan negara menerusi hubungan strategik itu.


HUBUNGAN 

STRATIGIK

KEPALA BANA

BUKTI JAHAT

CHINA MERAH

NAK JAJAH

TANAH MELAYU

AJEN CHINA

JHO LOW

KINI DI PILIHARA


-------------------

MENANG KECUALI DITIPU







APA MAKNA

BERITA INI?

Zahid mahu pemimpin akar umbi kerja keras pastikan BN menang

SEMUA jentera parti di peringkat akar umbi diminta bekerja keras untuk memenangkan calon Barisan Nasional (BN) yang terpilih untuk bertanding dalam Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU14)  tanpa mengira parti komponen mana sekalipun.

Timbalan Perdana Menteri Tuan Haji  Ahmad Zahid Hamidi berkata dalam keadaan kritikal pada masa kini, perkara itu perlu menjadi pegangan anggota parti untuk memastikan BN terus memperoleh mandat untuk memerintah negara dengan mencapai kemenangan besar dalam PRU14 itu nanti.

“Di waktu kritikal ini, setiap pemimpin Jawatankuasa Kemajuan dan keselamatan Kampung khasnya juga perlu menjadi mata dan telinga kepada kerajaan negeri dan pusat selain memberi perkhidmatan yang terbaik kepada rakyat/


MAKNANYA

ZAHID HAMIDI

TIDAK YAKIN

GEROMBOLAN

AKAN MENNAG

MAKNYA  PRU14

PAKATAN HARAPAN

MENANG  LAGI

KECUALI DITIPU



------------------

GEROMBOAN AKAN BUAT ONAR





APA MAKNA

BERITA INI?



Peralihan kuasa akan sukarkan pembangunan, kata timbalan menteri

PERALIHAN kuasa akan menyukarkan kesinambungan pembangunan dilaksanakan di negeri ini berikutan pihak pembangkang tidak akan mampu melaksanakan tanggungjawab kepada rakyat.

Timbalan Menteri Kewangan Tuan Haji Othman Aziz berkata ini berikutan kekangan yang dihadapi mereka untuk melaksanakan pembangunan demi rakyat.


MAKNANYA

SAH SAHEH

PRU14 PAKATAN

MENANG

SAH SAHEH

GEROMBOLAN

AKAN BUAT ONAR


-----------------

BUKTI SAHEH PAKATAN MENANG





INI BUKTI

PRU14

PAKATAN

MENANG

KECUALI

DITIPU



Pengundi Felda di Johor beri sokongan senyap pada Pakatan


JALAN masih panjang untuk Pakatan Harapan (PH) mencapai kemenangan tetapi sudah ada gangguan dalam Umno di kawasan Felda di Johor.

Walaupun sokongan untuk pembangkang wujud di kawasan tanah rancangan Felda sejak 1998 apabila timbalan perdana menteri pada masa itu, Anwar Ibrahim dipecat dan dipenjarakan, penyokongnya memilih untuk tidak menonjolkan diri.

Tetapi kini tidak lagi apabila otai Reformasi Mohd Noh A Karim, 60, berjaya menganjurkan program umum pertamanya untuk seorang lagi timbalan perdana menteri yang disingkirkan, Muhyiddin Yassin di Felda Belitong semalam.

“Ketika saya cuba mengadakan program di sini pada Disember 2012 untuk Nurul Izzah Anwar (ahli Parlimen Lembah Pantai), kami dihalang oleh orang Umno di sini,” kata peneroka Felda generasi pertama itu.

Tetapi satu kaji selidik dijalankan oleh Merdeka Centre for Opinion Research bulan lalu bagaimanapun menunjukkan BN dalam keadaan bahaya di Johor kerana sebahagian rakyatnya yang ditemu bual berkata mereka terbuka untuk mengubah kerajaan negeri.

Lebih membimbangkan untuk BN ialah 48% daripada mereka yang terbuka kepada perubahan dalam kerajaan ialah pengundi kawasan luar bandar.



SATU DEMI SATU

KAJIAN 

MENUNJUKAN

PAKATAN RAKYAT

TELAH MENANG

DALAM PRU13

DAPAT 52% UNDI

TAPI DITIPU

KALI INI PRU14

PAKATAN MENANG

LAGI KECUALI

DITIPU





---------------------

CAKAP PALSU







INI

BUKAN

BERITA 

PALSU



BERA - "Cadangan memperkenalkan undang-undang menangani berita palsu bukan untuk menyekat kebebasan bersuara rakyat tetapi bertujuan mengekang penyebaran fitnah melampau yang boleh menimbulkan ketegangan kaum," kata Ahli Majlis Tertinggi Umno, Tuan Haji Ismail Sabri Yaakob.


INI

TUAN 

HAJI

CAKAP

PALSU



---------------------

SIAPA JANTAN ICE MALAYSIA?





SIAPA
brader tt..ini malaysia la..tak mungkin mamat jarum atau tokey2 jarum tokey ice, tokey dadah akan didakwa dan dipasong..tak mungkin polis akan pecah lubang..tak mungkin polis berani bertindak tangkap polis..polis pencen musa hasan sendiri pun tau.

JANTAN

yg wajib ditangkap adalah jarum, dadah, ice..semua mak nenek jenis dadah ini akan dipenjarakan tetapi tokey2 dadah semuanya terlepas..bak kata sanjeeven, berapa ramai polis2 yg didakwa, dihukum..jawabnya tiada seorgpun dijatuh hukum..

ICE

yg paling bahaya dimalaysia ni bukan dadah, bukan ice, bukan jarum tetapi yg paling bahaya adalah bila ada islam syiah, ada pemuda lukis badut, ada awek cun lepaskan belon..ini malaysia bro..

MALAYSIA

kalo pencuri saperti najib pun bole masuk kaabah, inikan pula ulama penasihat pencuri mendpt sijil syurga..berkat islam dan derma dari saudi..allah pelihara malaysia dari fitnah kafir.. 
on SYABU DAN JANTAN AIS
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 2/25/18








------------------

JUAL PANTUN







JUAL PANTUN
Aku pun nak jual pantun, murah je lepas diskaun, rm2.6 bilion serangkap... 

Kalau ada jarum yang putih, 
Jangan dibuat cungkil gigi, 

Kalau ada jarum yang hitam, 
Susah mata tengok tika gelap, 

Kalau gst ragut mu punye pitih, 
Jangan diundi bn lagi,

Kalau najib dah menjadah haram, 
Sudah masa masuk tido lokap. 

on PANTUN TERBAIK
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 2/25/18






-------------------

SIAPA ICE MAN MALAYSIA?








SIAPA ICE MAN 

MALAYSIA?
AG agaknya?????????????.??? Beku kes 1MDB. Beku kes Felda Jalan Semarak. Beku kes Mara. Beku kes Sabah Watergate. Beku kes NFC Shahrizat Lembuuuu. Beku kes Tan Sri Bali Kongkek Bini Orang. Beku kes Human Traffic Wang Kelian. Beku kes Dedak Najib-Habibur. Ice Man Malaysia Apamdi. 
on JANTAN ICE DARI OTZTAL
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 2/25/18



--------------------

QUINOA KANG KANG








QUINOA

KANGKANG
Makan cabai tak pe lagi. Jangan termakan quinoa kangkang nanti jadi bodoh dan dayus.. on 
TAK PERLU MAKAN CABAI
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 2/25/18






-----------------------