.

Khamis, 5 Jun 2014

MARI KITA BERFIKIR




KOMENTAR 

maza bekas mufti perlis
telah bersuara
agar dibuka kembali pintu itihad
untuk berbincang
tentang sesiapa yang
tidak mahu lagi menganut islam

ini kerana hukum lama
diwujudkan dalam konteks 
masyrakat lama

kini masyarakat telah jauh berbuah
jauh berbeza dari 1000 tahun dahulu


KACAU MAJLIS ORANG
Kecik-kecik malam membaca dan merantau orang-orang JAIS ni. Bila besar jadi lahanat menyusahkan hidup orang lain dan memalukan umat. Nak jadi hero penyelamat umat la konon. Kumpul Bonuslink nak masuk syurga. Weii kalau jahat mengganggu majlis orang, itu perangai SHAITON! on DIA PUNYA PASAL
cucutokabah
at 4:32 PM
JAIS BUAT TAIK
Jais cukup terrer buat taik..dulu serbu gereja pastu tangkap penceramah takde tauliah pastu rampas bible pastu serbu kuil pastu khalid ibrahim plak nak kene cuci semua.. on DIA PUNYA PASAL
Anonymous
on 6/5/14
PELIK PELIK BIN PELIK
Saya mempunyai satu kemushkilan.. Bukankah pasangan yang hendak berkhawin wajib membuat pendaftaran di JPN? Dan diberikan tempoh tertentu untuk pihak ketiga membuat bantahan sekiranya ada masalah. Kenapa pada masa itu JAIS x ambik tindakan? Setahu saya tanpa surat pendaftaran dari JPN, pihak kuil tidak akan menerima sebarang upacara perkhawinan. Apakah Ketahian ini? Perlu Percerahan dr TT... -Rebellious Monkey- on DIA PUNYA PASAL
Anonymous
on 6/5/14

CAP MOHOR BOTOL BESAR
Jais....anak sultan cop mohor botol besar bila lg nak siasat? Jgn kacau rakyat miskin mcm kami,Jais hanya kacao org miskin...yg kaya tak kacau...nama aje Jais...belum tentu lg ko masok syurga atau neraka... on DIA PUNYA PASAL
Anonymous
on 6/5/14
JANGN INGKAR
Islam agama allah, mutlak dgn hukumnya, kalau nak Sama dgn agama lain tak boleh. Lain pd islam adalah agama ciptaan sendiri sudah tentu hukum hakamnya kebanyakan syok sendiri. Islam mempunyai hukum mutlak yg tak boleh diingkari.

Itu milik pencipta. Nak anuti agama mcm nak tukar baju ja, itu tanda kuasa manusia lebih dari kuasa tuhan. Saya harap org bukan islam jgn cuba2 beri komen utk perlekehkan islam on DIA PUNYA PASAL
Anonymous
on 6/5/14
APA PUNYA TUUUR
Bila masuk Islam, Tuhan dah buka kan hati mereka. Tapi bila keluar Islam, pukimak la lu.......Apa punya turrrrrr lah lu Melayu!! Dah pergi "Kocak".. on DIA PUNYA PASAL
Tukarspender
on 6/5/14
KONON PEJUANG
sham, mamat-mamat melayu yg kononnya pejuang islam ni sebenarnya ramai yang bodoh-bodoh, terutamanya ahli2 pukida dan aku rasa ramai jugak yg bodoh-bodoh kerja kat jais tu. diorang ni biasanya buat-buat tak nampak bila ada jiran tetangga yg miskin dan fakir. diorang ni tak pedulipun kalau ada org tua-tua atau kanak-kanak jiran diorang lapar tak cukup makan.

 tapi kalau ada kes kat kampung lain yg murtad contohnya, diorang ni akan turun buat ramai bikin kecoh. bodoh mcm telur ayam, ada jasad tapi takde akal. ada kawan aku tu (ahli pukida), kalau pegi pejabat melaram mengalahkan ketua pengarah, padahal kerja juruteknik je. kereta berkilat-kilat tapi kalau tengok pakaian anak ke sekolah, berkerak-kerak, kepam!! mcm harem.

 bagi duit belanja anak pun ciput je. jihad pejadah? tunaikan tanggungjawab dan kebajikan keluarga dan jiran tetangga dulu la, kalau ada orang kampung lain nak murtad, apa nak kesah? dakwah diri sendiri dulu, kendian dakwah kat keluarga sendiri lepas tu dakwah kat jiran on DIA PUNYA PASAL
Anonymous
on 6/4/14



----------

TUKAR TIUB PECAH BERITA





 INI MUKA
JANTAN INDIA  YANG BERI
RASUAH MALIK HUSIN


PECAH

 BERITA

jantan india 

yang beri rasuah

pada malik husin

ialah 

yb xavier 

jayakumar 

adun seri andalas

malik husin telah

membalingkan

 duit 

rasuah itu dan 

berkata

'fuck your boss'

soalannya siapa

boss jantan india

 ini

jeng jeng jeng


Ahli PKR yang digantung keahliannya, Badrul Hisham Shaharin, yang lebih dikenali sebagai 'Chegubard', telah memfailkan aduan bertulis kepada pihak parti itu berkaitan rasuah yang didakwa melibatkan pemimpin tertinggi dan lembaga rayuan pemilihan parti itu.

Dalam surat yang bertarikh hari ini dan dilihat oleh Malaysiakini, Badrul Hisham membangkitkan satu tuduhan yang telah tersebar luas di internet sejak dua minggu lalu.

PKR top leaders implicated in bribery claim
Kow Kwan Yee | 3:35PM Jun 5 |      4
UPDATED 4.26PM A complaint has been filed with the party, to probe the matter.

PERNAH JADI EXCO
tapi 
digugurkan 
ada kes beli beg sekolah

Malik Husin 
ialah pengarah pemilihan 
parti keadialn rakyat
yang berjalan sdekarang

----------

KELAS PEMIKIRAN KRITIKAL





KELAS

FALSAFAH
 
malam kelmarin
kelas telah
 melihat pemikiran al-ghazali

seramai 23 sosok bersama
dalam studio

seramai 276 orang bersama
mengikuti kuliah
melalui radio bangsar utama

ada pertanyaan dari pendengar
tentang tareekat al-ghazali
saya tidak dapat menjawab
berjanji akan menjawab
minggu depan

MINGGU DEPAN
kita akan melihat pandangan dan pemikiran
ibn rushd menjawab kembali
buku anti falsasaf dari al-ghazali

SEMUA DI JEMPUT DATANG
universiti bangsar utama
jalan kemuja
bangsar utama
belakang stesen 
lrt bangsar




----------

JALAN RAYA PILIHAN TEPAT






PILIHAN JALAN RAYA
bukan
PILIHAN RAYA



KOMENTAR
dulu madey kata demo bukan budaya kita
dulu madey kata demo impot dari barat

kenapa berubah?
kenapa  sekarang kata demo boleh
kalau kerajaan zalim hanya demo jadi jawapan

kenapa? 

mesti ada eee
disebalik dhoti

adakah ini perangkap?
adakah ini signal
untuk jatuhkan rosmah dan najib

adakah sudah ada satu
rabcangan jahat dari tim madey

waspada
harimau tidak lupakan belang
madey tidak lupakan kerala

NOTA
akhirnya garis
politik hishamuddin rais
terbukti tepat


'Boleh guling k'jaan dengan demo jika...'

Bekas perdana menteri Mahathir Mohamad berkata pemimpin yang menindas boleh digulingkan melalui demonstrasi besar sekiranya ia tidak boleh dilakukan melalui undian.

Katanya, pemimpin yang tidak boleh dikritik akan "sedia melakukan perkara salah", dan proses demokrasi juga boleh disalahguna walau proses tersebut memberi ruang bagi rakyat menolak pemimpin melalui pilihan raya.

“Hanya dengan mengundi saja anda boleh menggulingkan seorang pemimpin, namun apabila demokrasi disalahguna dan mereka tidak begitu mengamalkan demokrasi, kita tiada cara lain untuk menggulingkan seorang pemimpin melalui pilihan raya.

"Kemudian, jika pemimpin itu sangat menindas, beliau harus digulingan dengan cara lain. Dan cara lain itu tentulah termasuk demonstrasi besar dan mungkin malangnya melalui pertempuran," kata Mahathir.

KAH KAH KAH

jelas 

jalan raya

pilihan tepat

kah kah kah



---------

SOLDADU AMERIKA DIBEBAS TALIBAN





 LIHAT SAKSI

saat saat pembebasan
sarjan bowe bergdhal

anak muda ini 
telah
lima tahun ditawan oleh taliban
minggu ini dia dibebaskan
dengan janji amerika
akan membebaskan
lima tahanan anngota taliban
dari guantanamo

dari e-mail anak muda ini
kepada ayah dan ibu
 jelas menunjukkan dia menentang
apa yang berlaku di afghansitan

satu malam yang gelap
bowe telah meninggalkan pengkalan 
dan menghilangkan diri

mengikut laporan
dia ditangkap oleh taliban

bertukar tahanan
antara rumah puteh dengan taliban
ialah perkembangan baru
dalam politik afghansitan

dan 
obama sedang
ditibai kerana
pertukaran tahanan ini

kita lihat dan tunggu
perkembangan saterusnya


SALUT 

ANAK MUDA 


SULTAN INI BENDA APA?








SULTAN CONTOH
seorang raja 
tapi buat kerja jual basikal
inilah sultan yang kita mahu


KOMENTAR

apa peranan raja raja melayu?

selain dari menjual datuk?
selain dari bergaduh dalam kelab malam?
selain dari pukul orang tapi tidak didakwa?
selain dari rembat tanah jual pada cukong?
selain dari rembat hutan balak?
selain dari dapat kontrek direknego?
selain dari berjudi di casino london?

sultan dan raja 
sebagai ketua agama?
kah kah kah
tolong jangan buat lawak
kah kah kah

SOALAN
zaman nabi muhamad dahulu
ada raja dan sultan ke?
saje nak tanya

NOTA

nak jadi raja
naK jadi sultan 
bukan satu kesalahan
malah sesiapa sahaja
boleh jadi raja dan sultan
tetapi buatlah kerja
jangan nak makan free saje


Akta Hasutan 1948 perlu penambahbaikan

KUALA LUMPUR 4 Jun - Satu peruntukan khusus bagi melarang perbuatan menghina raja-raja Melayu di dunia siber perlu diserapkan dalam Akta Hasutan 1948 bagi mengekang perbuatan yang menghalalkan fitnah, tohmahan serta pelbagai bentuk hasutan.

Menurut Pensyarah Kolej Undang-Undang, Kerajaan dan Pengajian Antarabangsa, Universiti Utara Malaysia (UUM), Mohamad Faisol Keling, langkah tersebut wajar bagi membantu kelancaran menguruskan undang-undang negara berkaitan institusi beraja dan beradat.

Jelasnya, undang-undang sedia ada sudah memadai namun pada masa sama terdapat keperluan untuk menambah baik undang-undang tersebut dalam memastikannya tetap relevan dan dipatuhi oleh masyarakat termasuk memperketatkan peraturan berkenaan agar institusi beraja tetap dilindungi.

Katanya, sekiranya langkah tersebut tidak dilaksanakan, dikhuatiri bukan sahaja menggugat peranan raja sebagai payung negara sebaliknya masyarakat turut hilang penghormatan terhadap raja malah akan menghancurkan institusi kekeluargaan, masyarakat dan negara.




KAH KAH 

KAH 

bukan salah 

untuk jadi raja

tapi buatlah kerja

jangan jadi

freeloader

kah kah kah





-----------

MALAM INI KAH KAH KAH








 MALAM INI
tukar tiub
buat lawak berdiri
mak janda
mengaku dara
jam 9:00
pj live center
seksyen 17 petaling jaya
pj one



--------

ISLAM PARK LANE





KOMENTAR
islam sultan berunai ialah
islam park lane
hudud berunai 
tak sangkut paut dengan islam
pasal 84B dalam hukum hudud berunai
memastikan sultan TIDAK boleh didakwa

hukum ini dibuat
kerana rakyat berunai
makin jelak dengan sultan
rakyat makin ramai
akan sampai masanya
mereka akan bangun berontak

NOTA
apa dia islam park lane?
kalau kita main monopoly
wilayah mahal ialah park lane
tak jauh dari istana raja
berhadapan dengan hyde park
justeru tempat orang kaya kaya
dalm dunia ini
hotel hotel mahal

hotel dorchester
termahal dalam dunia
terletak di park lane
hotel ini milik sultan berunai
justeru
nama islam park lane

PENGANUT ISLAM PARK LANE


KERAJAAN BRUNEI HARAMKAN 19 PERKATAAN INI UNTUK ORANG BUKAN ISLAM

Seperti yang anda tahu, Hukum Hudud telahpun dilaksanakan di Brunei. Kini, Kerajaan Brunei telah mengharamkan penggunaan 19 perkataan kepada orang bukan islam di negara itu termasuklah perkataanALLAH dan masjid.

Selain itu,perkataan yang diharamkan adalah azan, baitullah, al-Quran, fatwa, firman ALLAH, hadis, haji, hukum syarak, Ilahi, kaabah, kalimah syahadat, kiblat, imam, mufti, mukmin, solat dan wali.

Mohd Salleh iaitu Pegawai Undang-Undang Syariah Kanan Unit Undang-Undang Islam Hardifadhillah berkata, Kod Penal Syariah juga  digunapakai kepada bukan Islam, termasuk kesalahan berzina dengan pasangan Islam, minum arak di tempat awam dan khalwat dengan pasangan Islam.



KAH KAH KAH

gila ada seribu 
macam gila

warga bukan islam 
dilarang guna pakai 
perkatan haji di berunai

jadi pak haji di berunai
nak panggil apa?

panggil kontol berserban?

bukan islam dilarang
guna pakai perkataan masjid

ganti tempat tunggang tunggit?

CONTOH: pak kontol berserban
rehat dalam bilik 
tunggang tunggit
kah kah kah

LAGI ISLAM PARK LANE

---------

SAH TAK ADA YANG BACA







Edaran akhbar milik Umno, NSTP turun selepas PRU13


Media New Straits Times Press (NSTP) yang dikawal Umno menyaksikan penyusutan jumlah pengedaran bagi pertengahan 2013 dengan kedudukan akhbar lain kekal, kata laporan Audit Bureau of Circulation Malaysia (ABC).
Angka berkenaan menyusut selepas Pilihan Raya Umum (PRU) pada 5 Mei yang turut menyaksikan Barisan Nasional (BN) kehillangan tujuh kerusi Parlimen meskipun mengawal media utama yang memerlukan lesen dan dikawal parti politik kerajaan.
"Kebanyakan akhbar harian tidak mampu menahan angka mereka selepas tempoh pertama 2013 (Januari hingga Jun 2013)," kata ABC dalam kenyataan di Hanoi, Vietnam.


KAH KAH KAH

saheh terbukti

akhbar tak laku

kah kah kah



------