.

Isnin, 1 Ogos 2016

SUMPAH SUMPIT - LADA API





        SUMPAH LAKNAT

Sumpah laknat boleh dilakukan di mana-mana saja; di bawah pokok, dalam pasaraya, dalam sampan di tengah laut ketika candat sotong, semua tempat dibolehkan, hatta di white house pun boleh. Yg penting saksi najib mestilah orang islam yg suci murni sesuci embun, contohnya hadi awang, cikgu pa, takiyudin ataupun tontonwee asalkan bertaraf ulama, semua layak jadi saksi.

 Kalau kapir harbi mcm hillary clinton atau donald trump tak dikira, tak boleh jadi saksi. Selepas buat sumpah laknat mesti wajib buat umrah di tanah suci, selesai semua tu barulah najib dan 1mdb dapat pengampunan dari FBI, aset yg telah disita akan diserah semula pada kerajaan malaysia. 

InsyaAllah, silap2 haribulan bila 1mdb dah bersih selepas sumpah laknat, ramai akan melabur, amerika pun akan melabur dan nilai ringgit akan pulih, saham felda akan melambung dlm pasaran terbuka, makcik dan pakcik felda tumpang gumbira sebab bakal dapat bonus berlipatkali ganda. Takbirrrrr!!! on SUMPAH LAKNAT AMERIKA
Publish | Delete | Spam
Anonymous
at 7:12 PM




-------------

TURUN DAN TANGKAP





KENYATAAN MEDIA : 1 OGOS 2016
ANAK MUDA MENGGERAKKAN MOBILISASI BESAR-BESARAN #TangkapMalaysianOfficial1 (#TangkapMO1), 27 OGOS DI KUALA LUMPUR.


Genap setahun yang lepas, seramai 35 orang anak muda ditahan di Sogo kerana menjalankan protes #TangkapNajib. Protes itu dibuat kerana kekecewaan anak muda terhadap kepimpinan Najib Razak yang gagal menyelesaikan kemelut 1MDB. Laporan US Department Of Justice (US-DOJ) baru-baru ini mengesahkan lagi kekhuatiran rakyat terhadap pengurusan dana 1MDB. Menerusi laporan DOJ ini, Riza Aziz, Jho Low dan Malaysian Official 1 merupakan tiga nama yang dikatakan bertanggungjawab dalam pengkhianatan berbilion ringgit dana awam.

Sehingga hari ini, ketiga-tiga individu ini masih bebas malah tidak ada inisiatif bersungguh-sungguh daripada Kerajaan Malaysia untuk bertindak ke atas mereka. Malah Kerajaan Malaysia juga masih enggan untuk mendedahkan siapa sebenarnya individu yang dinamakan sebagai Malaysian Official 1 yang dipercayai sebagai dalang utama disebalik penyelewengan wang rakyat ini. 

Kami percaya, rakyat Malaysia akan menerima kesan paling buruk jika kecurangan pengurusan dana awam ini berterusan. Lebih malang apabila anak muda yang mewakili 60% daripada komposisi rakyat Malaysia akan terus berhadapan dengan ketidaktentuan masa depan. Anak muda terpaksa menanggung beban kos hidup yang terus meningkat dalam keadaan peluang kerjaya dan purata pendapatan di Malaysia masih terkebelakang. 

Kami selaku generasi muda merasa amat malu sekiranya tiada tindakan tuntas bagi menyelesaikan krisis pentadbiran ini. Isu 1MDB bukan lagi rahsia dalaman negara, malah menjadi berita hangat di seluruh dunia. Anak muda tidak sanggup lagi menjadi bahan ketawa oleh masyarakat dunia apabila dilihat seolah-olah masih merelakan sekumpulan individu tidak bertanggungjawab terus merompak harta Negara.

Maka menyedari hal ini, mahasiswa dan anak muda sepakat untuk menggerakkan Kempen #TangkapMalaysianOfficial1. Kempen ini akan memobilisasi rakyat Malaysia secara besar-besaran pada 27 Ogos 2016 di Kuala Lumpur bagi mendesak pihak berkuasa segera menangkap dan mendakwa individu yang digelar sebagai Malaysian Official 1 (MO1). 

Menuju kepada himpunan aman ini, mahasiswa dan anak muda akan menjalankan program-program penerangan secara berkelompok dengan memfokuskan mahasiswa dan masyarakat luar Lembah Klang. Selain itu kami juga mengalu-alukan pembabitan semua pihak tanpa mengira sempadan politik dan ideologi untuk bersama dengan kempen ini. 

Sekarang tiba masa untuk bertindak. Kami juga ingin menyeru anak muda yang menjadi penghuni terbesar arena maya untuk kali ini kita bersolidariti di Kuala Lumpur pada 27 Ogos akan datang. Ini masanya untuk kita rayakan kemerdekaan dengan erti kata sebenar.  Jika anak muda tidak bertindak hari ini, kita khuatir tiada lagi masa depan untuk generasi akan datang.

Sekian. Terima kasih. 

Dikeluarkan oleh Gabungan #TangkapMalaysianOfficial1






------------

LAWAK DARI PELAWAK AGAMA





LAWAK AWAL

BULAN OGOS




BAYANGKAN

JIKA BIDADARI 

 TIDAK ADA

APA 

AKAN  TERJADI


INI KAH MUKA DICARI FBI






INIKAH 

MUKA



MALAYSIAN 

OFFICIAL 1

YANG SEDANG

DICARI OLEH FBI




------------------

HUTANG 1MDB







Suara Rakyat's photo.

KEKHINZIRAN UMNO apakah ini hutang 1MDB pada akhir tahun 2015 RM40.4 bilion. TIBA-TIBA masuk tahun baru 2016 terus jadi RM50 bilion ??!!

KECELAKAAN UMNO apakah ini dah gadai aset negara berbilion2 ringgit pon hutang 1MDB TETAP MAKIN NAIK ??!!!

HAKIKATNYA.. Sifat2 munafik WAJIB ada pada pemimpin negara kita. Bohong & mungkir janji itu satu kemestian..









































--------------

SUMPAH LAKNAT AMERIKA






BILA NAJIB

DIDAKWA

DI AMERIKA

BOLEHKAH 

NAJIB PAKAI

SUMPAH LAKNAT

DAN MINTA 

EMPAT JANTAN

SEBAGAI SAKSI

SAJE TANYA

MANA TAHU

KALAU BOLEH






--------------

MUSUH DAN MENONGGENG FRUS





KEMPEN BELUM

MULA LAGI

MUSUH KATA

DAH GAGAL

APA MAKNANYA?

INI MAKNANYA

MUSUH TAKUT

AWAL AWAL

DAH TONGENG




Siri jelajah 1MDB pembangkang, tiada kesan pada kerajaan

 | July 31, 2016
Isu berkenaan 1MDB bukanlah satu perkara yang baharu, malah sudah mula dipermainkan pihak pembangkang sejak tiga tahun lepas.






KUALA LUMPUR: Siri jelajah pembangkang bagi menerangkan isu 1Malaysia Development Bhd (1MDB) tidak akan memberi kesan kepada kerajaan, kata Anggota Majlis Tertinggi (MT) UMNO Johari Abdul Ghani.
Beliau berkata ini kerana isu berkenaan 1MDB bukanlah satu perkara yang baharu, malah sudah mula dipermainkan pihak pembangkang sejak tiga tahun lepas.
Katanya keutamaan sepatutnya diberikan dalam usaha mencari jalan penyelesaian mengenai isu berkenaan supaya perkara yang sama tidak berulang kembali.
“Kita tidak boleh halang pihak tertentu untuk mengadakan program jelajah ke seluruh negara, perkara ini (jelajah) sudah pun berlaku sekian lama, kebanyakan isu yang diperkatakan adalah isu lama dan tiada perkara baharu yang hendak diterangkan kepada rakyat.

POK CIK 

MOK CIK 

NAK TAHU

SIAPA DIA

LORETTA LYNCH

NAK TAHU

APA ITU FBI

DIMANA FBI

DUDUK DI KL

BETUL KE AGEN

INI KACAK KIUT

MACAM BRAD PIT


-----------------

MENCARI MAKLUMAT






SIAPA ADA

LIHAT JANTAN

BERJANGGUT

 INI

SILA PUKUL 

TALIPON BERI

TAHU PEJABAT

DUTA AMERIKA

ATAU HUBUNG

TERUS FBI USA







-------------

MIMPI DAN ANGAN ANGAN





APA HUKUM

BERKHAYAL 

ANGAN ANGAN

SAJE TANYA 

MANA TAHU 

ADA HUKUM

PRU 14: Pas sasar pertahan Kelantan, ambil semula Terengganu dan Kedah


Setelah selesai dua ijtima' (seminar) pilihan raya iaitu Pahang dan Kedah, Pas mensasarkan untuk mengekalkan Kelantan dan merampas semula Terengganu dan Kedah dalam pilihan raya umum akan datang.

"Kelantan kita akan pertahankan kerajaannya dan Kedah diambil alih semula.

"Kita mensasarkan 20 kerusi Dun di Terengganu (dari 32). Target kita untuk memerintah. Perlu ditawan semula kerana negeri itu pernah di perintah oleh Pas," kata Mustafa ketika berucap di ijtima' pilihan raya Pas Terengganu dekat Rusila, Marang semalam.

Menurutnya, pengundi atas pagar menjadi undi penentu untuk kemenangan parti itu di Terengganu.

"Ini termasuk pegawai kerajaan, keluarga mereka dan peniaga, mereka perlu didekati," katanya.
Namun begitu, Mustafa berkata, Perlis sukar (untuk dimenangi Pas) kerana BN menggunakan 3M (Money, mechinery and Media). Parti itu kenal semua pengundi," katanya.
Untuk tujuan mencapai kemenangan itu, katanya, menjadi tugas jentera parti Pas untuk pastikan pengundi bukan Islam mengundi parti itu dalam PRU 14 nanti.
Mustafa, veteran pilihan raya Pas itu menjangkakan, PRU14 akan diadakan tahun depan iaitu 2017, tidak sampai 2018.

NASIB BAIK

ANGAN ANGAN

TAK NAMPAK

DILIHAT KALAU

TIDAK MACAM

MANA AGAKNYA

PASTI TERGOLEK

DOG KAH KAH 




----------------

SULTAN MELAKA KAH?






SULTAN MELAKA


SULTAN 

PERTAMA

 TANAH MELAYU

SULTAN INI KAH

MSIAN OFFICIAL

NO  1

YANG DICARI

OLEH PEGUAM

NEGARA  USA





---------

CURI DERMA




ADAKAH INI

LAWAK BERDIRI

SAJE TANYA 

JANGAN MARAH



Tabung Pahlawan: Rosmah seru lebih ramai tampil memberi derma

 | July 31, 2016
Beliau juga meluahkan rasa sedihnya hanya segelintir syarikat berkaitan kerajaan (GLC) dan sektor korporat yang menghulurkan sumbangan.






KUALA LUMPUR: Suami Najib merangkap penaung Tabung Pahlawan, Rosmah Mansor menggesa lebih ramai rakyat Malaysia memberikan sumbangan kepada tabung khusus untuk bekas tentera itu.
Beliau berkata, purata kutipan setiap tahun tabung itu hanya RM1.5 juta, jauh lebih sedikit jika dibandingkan dengan populasi negara.
“Jika separuh daripada rakyat menyumbang seringgit seorang, sekurang-kurangnya Tabung Pahlawan dapat mengutip RM15 juta setahun,” katanya.

SEMUA BERES

MINTA NO PONE

PUTERA ARAB 

DARI ISTERI

DINAR & DOLAR

AKAN MASUK

BERBILION LION


---------------

SIAPA DIA DICARI OLEH FBI?





SIAPA DIA
MALAYSIAN

OFFICIAL 1

YANG DICARI

OLEH FBI




-----------

UNTUK EKSPOT SAHAJA



JUARA TERNAK BABI
Syahidan Quassim dari Perlis menderma je dah rm44juta .. dia dah lama kekenyangan .. ketum dia tak pandang .. takat ni lah. Isa dulu plak juara ternak babi .. katanya hasil dari babi tulah dia bina Noghogi Sombilan .. yo lah tu. 

Teori Sanusi Jonet, tanam padi atas atap mungkin lebih praktikal untuk ketum. Risda kata ketum ditanam hanya untuk ekpot ke negara Kapir Harbi & Kapir Isin .. ianya boleh dihalalkan malah sahid sebab kasi weng Si Kapir .. teringat gwa hikayat Perang Chandu dulu. Phuuuh .. 

Risda pong dah pandai tipu sebab pitih. Ekspot tu apa .. kilang pistol ke. Gwa ingat kita ikut cara Mirzan Chedet bukak kilang todi kat luar negara. Apa kata kita bukak ladang ketum kat Indonesia plak gantikan sawit. on KETUM TAK DIBENARKAN DI PERLIS
Publish | Delete | Spam
panglimo potaseh
on 7/31/16






------------

PADAN MUKA LU





LUAR NEGARA

DIMANA?

DUBAI KATAR

USA UK UM

P.PINANG

MANA? MANA?


Twitter KPN digodam menggunakan server luar negara

 | July 31, 2016
Siasatan sedang dijalankan untuk mengesan individu yang bertanggungjawab atas perbuatan itu

KUALA LUMPUR: Polis akan menjalankan siasatan terhadap individu yang menggodam laman Twitter rasmi milik Ketua Polis Negara Khalid Abu Bakar.

“Saya difahamkan ia digodam mengguna server dari luar negara maka kami akan jalankan siasatan,” kata Timbalan Ketua Polis Negara  Noor Rashid Ibrahim.

GUA TAK MAHU

KOMEN APA 

GUA TANYA

LU INGAT

LU TERER KE

PADAN MUKA 


--------------