.

Ahad, 21 Mei 2017

HIBURAN MALAM AHAD





MUKHANAS
LEBIH HEBAT DARI
FILEM ROSEMARY BABY
FILEM OMEN
KINI MUNCUL
MUKHANAS








GUA CAKAP LU TAK CAYA






gua udah

bilang lu 

tak caya

ni koperal

kena tangkap

SPRM tahan 3 anggota polis terima rasuah daripada pemandu

Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) menahan tiga anggota polis kerana meminta dan menerima rasuah daripada seorang pemandu kenderaan sebanyak RM500.
Pengarah SPRM Pulau Pinang Tuan Haji Abdul Aziz Aban berkata seorang koperal dan dua lans koperal berusia 26 hingga 28 tahun itu ditahan pukul 4 petang serta 11 malam tadi ketika sedang bertugas di Balai Polis Seberang Jaya.
"Berdasarkan siasatan, mereka meminta rasuah daripada seorang pemandu kereta yang melakukan kesalahan memandu kenderaan dengan cukai jalan tamat tempoh," katanya ketika dihubungi Bernama hari ini
hebat SPRM

jaya tangkap

abang koperal

TAPI kes 1MDB

kes SRC

bila nak buat

tangkapan

saje tanya

jangan marah

KAH KAH KAH




------------------

BODOH PENYAKIT TANPA KUMAN









BODOH

PENYAKIT 

TIADA KUMAN




Perlis tidak setuju Harumanis ditanam di luar Perlis

ARAU: Kerajaan negeri Perlis tidak bersetuju dengan cadangan supaya pokok mempelam Harumanis ditanam secara besar-besaran di negeri-negeri lain, kata anggota Majlis Mesyuarat Kerajaan Negeri Ahmad Bakri Ali.
Beliau berkata cadangan itu ditolak kerana Harumanis merupakan hak eksklusif Perlis dan kebanyakan rakyat negeri ini menjana pendapatan dengan menanam pokok mempelam itu.
“Saya membantah kerana Harumanis merupakan satu-satunya hak eksklusif Perlis.
“Jika nak ditanam sepokok dua tidak mengapa tetapi menanamnya secara ladang untuk dikomersilkan, kita memang tidak bersetuju,” katanya selepas pelancaran Fiesta Mangga @ Medan Gerai Buah-Buahan Segar (GBBS) Ulu Pauh dan Pelepasan Konvoi Kembara Harumanis Perlis ke Putrajaya dan Klang di Medan Gerai GBBS Ulu Pauh, Lebuhraya Kuala Perlis-Changlun di sini, hari ini.
Turut hadir Pengerusi Lembaga Pemasaran Pertanian Persekutuan (Fama) Badruddin Amiruldi
BAYANGKAN
BERPADI HANYA BOLEH
DI KEDAH
BERSAWIT HANYA
BOLEH DIPAHANG
IKAN HANYA BOLEH 
DIPUKAT DI KELANTAN
DURIAN HANYA DI N.9
APA JADI NEGARA INI
RAMAI KENA TANGKAP
RAMAI MASUK JIL
JENAYAH TANAM PADI
JENAYAH TANAM SAWIT
JENAYAH TANAM DURIAN
JENAYAH TANAM 
HARUM MANIS

BANGANG

KELIHATAN

SEDANG JADI

DI SINTOK

DAN PERLIS

-------------

KANGKONG SINTOK







KANGKONG SINTOK
Mamat piang yang tampor cina kapir harbi makan babi tu pun satu lagi contoh kangkong sintok. Maap la aku bukan mengata sintok tu keseluruhan pekan begitu, tapi cuma mengata spesis kangkong dari sintok je. Spesis kangkong sintok ni tolol dia ada satu macam punya bangang yang orang bodoh lain takde. Kangkong sintok ni baghal kawin dengan lembu tahap ketololan jingga, tapi boleh pulak perasan depa terrer gila. Memang gila mental. 


SiNTOK

Contohnya tu la mat tampor tu, dah la berlakun hampeh macam najis yang meloyakan kalau tertengok kat TV dari dulu sampai sekarang takde langsung up cara dia berlakun, sebijik macam majoriti melayu lain yang kununnya aktor dan aktres tapi boleh nampak depa ni masuk bidang lakunan sebab tak pas spm. Kangkong sintok! on NAMA SINTOK AMAT BERAT
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 5/21/17




-----------------

LAWAK HARI AHAD





KAH KAH KAH

LAWAK HARI

AHAD DARI

TOK AJI SPRM


Dzulkifli: SPRM akan siasat, dakwa setiap minggu

Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) mempunyai senarai kes penyelewengan kuasa dan rasuah yang akan disiasat atau dituduh di mahkamah setiap minggu, kata Ketua Pesuruhjaya SPRM, Tuan Haji Dzulkifli Ahmad.
Beliau berkata mereka berkenaan hanya menunggu masa untuk diambil tindakan.
KES KOPERAL

KES SARJAN

KES INSPEKTOR

KES 20 RIBU

KES 1 JUTA

TAPI KES

NAJIB REMBAT

DUIT SRC SENYAP

DUIT 1MDB

DUIT 2.6 B

KES JHO LOW

SENYAP SEPI

BILION RINGGIT

LESAP ILANG

SEMUA TARAAAK

BALIK BALIK

KOPERAL KENA

INI SEMUA

SANDIWARA


----------------------

USTAZ LURUS BENTUL







USTAZ INI

TIDAK FAHAM

APA DIA SPRM



'Gelang besi' untuk exco kerajaan Kelantan

Bekas ahli dan penceramah Pas menganggap tindakan untuk mengheret mana-mana Exco Kerajaan Negeri Kelantan ekoran kes rasuah dan salah guna kuasa bukan mustahil untuk dilakukan.
Ustaz Hamid Derani berkata, hal ini memandangkan pihak Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) pernah menahan Exco kerajaan negeri Johor pada Mac lalu berhubung kes penyelewengan hartanah.
"Kalau Exco Johor pun boleh diberi rantai besi (gari), takkanlah Exco kerajaan negeri Kelantan payah untuk diberi gelang besi," ujarnya.
Beliau berkata, saiz Kompleks SPRM Negeri Kelantan di Lundang, Kota Bharu yang besar dengan sifat baik pemimpin badan itu wajar untuk berbuat demikian.
"Pejabat SPRM di Lundang besar. Pemimpin SPRM yang ada pada hari ini beriman, boleh jadi pak imam, pandai baca al-Quran.

USTAZ INI

JUJUR LURUS

TAK FAHAM

SPRM HANYA

MENANGKAP

MUSUH NAJIB

PENASEHAT

TAK AKAN 

DIGANGGU

KERANA ITU

JHO LOW

NIK ARIFF

RIZA AZIZ

TAK DIDAKWA

KESIAN USTAZ

LURUS BENDUL





--------------------------

PAK LEBAI BARU ADA KERETA


 



AH LONG
Tu la... Semut sbrg laut nampak kut hise, tp gajah dpn mata juak2 sendiri mcm AMK Ampang tu guna keta apa ya? Siap bli rmh guna loan Ahlong lg tu. Halai harem main bedal ja, inika pemimpin harapan kita?ingat!matlamat xmenghalaikan cara dlm bersyariat ni. on 
PAK LEBAI RASA NIKMAT DUNIA
Anonymous
on 5/21/17

KERETA APA?
Hisei ni pakai dreba ja. Duduk blkg masa kna serang dgn bebudak umno masa tour bersih dlu. Muka pucat ja masa moto byk keliling eskot kereta dia. Kira lg kaya issey pakai dreba, keta apa ya? on 
PAK LEBAI RASA NIKMAT DUNIA
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 5/21/17

HUSAM TANDING PUTRAJAYA
Teringat lg Husam masa tanding MP putrajaya. Keta apa taktau dia pakai sampai blh kluaq pala dia kat ataih bumbung keta tu? Skrg dia dgn PAN, masa tu arwah TG ada lg. Blh komen dak issey? on 
PAK LEBAI RASA NIKMAT DUNIA
Anonymous
on 5/21/17




---------------

APA AKAN JADI PADA TRUMP





APAKAH

TRUMP

AKAN

DINIXONKAN

ATAU 

DIKENNDYKAN


Impeach Trump? Houston lawmaker holds unusually agreeable town hall

In a political season marked by livid constituents railing at their representativesduring town hall meetings, an event on Saturday in Houston was positively mellow by comparison. But then, the topic was not a divisive issue such as healthcare. It was the impeachment of Donald Trump.

The meeting was held by Al Green, a 69-year-old Democratic Houston congressman who took office in 2005 and is typically softly-spoken and understated. Not on Wednesday, though, when he became the first member of Congress to take to the floor and ask for the president’s impeachment.
“I rise today, Mr Speaker,” he said, “to call for the impeachment of the president of the United States of America for obstruction of justice.”







---------------------

DUTA KEPALA BUTUH






SIAPA KEPALA

BUTUH DUTA

KETIKA ITU?

TAHUN 2002

SIAPA LANCAU

PEGAWAI

KETIKA ITU?

Terkandas 24 tahun di Kemboja, Zulkifli syukur kembali ke Malaysia

 | May 20, 2017
Zulkifli pergi ke Wilayah Koh Kong, Kemboja pada tahun 1993 bersama 14 rakyat Malaysia yang lain selepas syarikat balak milik rakyat Malaysia mendapat tender membalak di wilayah berkenaan
Ditanya mengapa pihak kedutaan Malaysia di Kemboja tidak membantunya untuk pulang ke Malaysia semasa berkunjung ke pejabat kedutaan itu pada tahun 2002, Mohd Zulkifli berkata, kedutaan memberitahunya bahawa mereka tidak dapat menghubungi keluarganya.
Mohd Zulkifli juga berkata, sekembalinya ke Malaysia dia sudah berhubung dengan anak-anaknya dan akan balik ke kampung halaman di Pulau Tambisan esok untuk menemui mereka dan saudara-maranya yang lain di sana

INI MESTI

PEGAWAI

LULUSAN 

SINTOK

------------------

MENCURI HARTA RAKYAT






FACE BOOK

Mereka seru agar Melayu tidak berpecah pada saat mereka sedang mencuri harta rakyat.

Comments
Wan Hadi Umno curi duit rakyat okay setuju. Yang dap penang curi okay la? Kaji selidik terowong bila nak siap?

Yang selangor, pasal splash tu bila nak settle? Xkan tgk salah org saje. Salah sdiri senyap. Hehe


Wanji Wanhussin Wanji
LikeShow more reactions
Reply8 hrs
LikeShow more reactions
Reply8 hrs
Teuku Zacharyah Iskandar ISU TULISAN HANNA YEOH (DAP) YG DIPUTAR BELITKAN OLEH UMNO DAN PAS BAGI MENCETUSKAN PERMUSUHAN AGAMA DALAM NEGARA DEMI MERAIH KEUNTUNGAN POLITIK MURAHAN MEREKA..

Apa masalah dgn tulisan Hanna Yeoh tersebut? 

Apakah ianya bertentangan dgn Perlembagaan Negara Malaysia? Perlembagaan Malaysia menjamin kebebasan beragama. Bersesuaian dgn keyakinan akidah masing-masing.. 

Sila semak semula Artikel dan Klausa-klausa di dalam Piagam Madinah yg dibuat dan ditanda tangani oleh Rasulullah saw.

Bukankah di dalam Piagam Madinah juga membenar dan menjamin hak kebebasan beragama serta diharamkan mana-mana umat islam dari menghancurkan rumah-rumah ibadat bukan islam selagi mana masih ada manusia yg menyembah tuhan-tuhan mereka...?

Hannah Yeoh mengalakkan para fellow dan cerdik pandai dari kalangan umat Kristian Malaysia yg berada di luar negara agar kembali ke tanah air bagi sama-sama membangunkan negara Malaysia yg tercinta ini..

Di mana salahnya kenyataan dalam tulisan Hanna Yeoh tersebut?

Apakah ianya bersalahan dengan Perlembagaan Malaysia serta bertentangan dengan Artikel dan Klausa-klausa yg terkandung di dalam Piagam Madinah?

Akhirnya melayu ditipu oleh golongan yg memakai Neck Tie dan Lebai

Itu gunanya menimba ilmu agar Melayu jangan jadi KAYU..

Teuku Zacharyah Iskandar
LikeShow more reactions
Reply5 hrs
Aidid Sabry Mahzan Status win Ustaz





---------------------

MALAIKAT UNDI PAS





MALAIKAT UNDI PAS
TT, lu cakap baik2. Pandang kiri kanan dulu. Lobai2 ni ada bantuan spesel dari langit. Beribu2 malaikat akan turun mengundi dan pangkah PAS. Ini kita kene yakin pertolongan Allah utk memenangkan parti Allah. Takat 40 kerusi menang, ini perkara biasa. Sepatutnya dgn bantuan Allah, PAS xdak masalah utk sapu bersih 222 kerusi parlimen dan 587 kerusi ADUN. 
Tak caya bantuan Allah, boleh menjadi kapir TT. Hang jgn buat2 main. Ini keimanan pak2 lebai. Silap haribulan, x bertanding pun boleh jadi PM. Kuasa Allah TT. Segala idi donia adalah hak Sang Pencipta. Dia boleh menangkan PAS (Parti Allah Semalaysia) tanpa PRU. Ini mudah.. dgn kun-fayakun ja TT. Hang jgn buat leceeey noh.. on PARTI SOTONG
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 5/9/17





------------------

SILA PILIH




SILA PILIH
1.Najib kata tak kenal shy fool. 
2.Najib kata tak kenal altantuya. 
3.Najib kata takde duit masuk akaun dia. 
4.Najib kata takde telor dalam seluar dia. 
Sila pilih ayat yang benar. Pihak penganjur tidak bertanggungjawab atas pilihan anda. Penganjur bukan penghasut. Nak kena hasut tanya tt. on NAJIB BUDAK ITAM
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 5/20/17



-------------------

GUNA BAHASA ARAB TIPU MELAYU





TIPU MELAYU
GUNA BAHASA ARAB 
Kau tengok la tt, ni cara2 nak tipu melayu. Alasan pas taknak keluar dari selangor, majlis soru bagitau sebab nak jaga maslahah. Mula2 putuskan tahaluf siyasi (guna bahasa arab), kemudian taknak keluar dari selangor pun guna perkataan arab jugak, MASLAHAH. Bila pusing2 guna bahasa arab, nampak laa mcm nak jaga kepentingan umum dan islamik padahal sebab sayangkan elaun2 yg dapat ribu ribu di selangor.. 
maka terhangguk hangguklah penyokong walaunta kononnya pemimpin diorang amalkan cara islam dan walaunta pun dapat la tumpang sekali saham akhirat dan tumpang sekaki memantat bidadari. Sekian. Nota: kesian kat arwah harun din, janji dia nak bawa pas keluar dari selangor tak dipedulikan oleh majlis soru. on 
KUASA FULUSIKOM
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 5/12/17





------------------------

SAYANG KUCING SAYANG NEGARA



SAYANG KUCING
SAYANG NEGARA
bagus sayang kucing, lagi bagus sayang negara. kucing hidup tak lama. manusia hidup lama. bila nak protes bila tanah dijual. sayang kucing saja,? aset negara kena jual tak kesian rakyat? nak belajar pun kena hutang, hutang mak bapak, hutang kawan kawan, hutang ptptn, mula gidup ngan hutang...sebab taiko lanun. sebab taiko penyamun, sebab taiko mau hutwng kah kah kah...jgm sayangbkucing...ramai tau kenapa pompuan syka kucing...kah kah kah on 
MEREKA YANG BAIK HATI
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 5/21/17






----------------

PAK LEBAI RASA NIKMAT DUNIA



RASAKAN NIKMATNYA
hadi nak duit, tok guru nik Aziz lain, dia dulu tak mau duit, abduh nak mini coooet, nasha nak vrllfire, zaman dah ubah, ustz tok guru maksum nak jugak lah rasa nikmat kemewahan.... setiap manusia ada harga dan kelemahan.... yang pakai cawat, yang pakai tasbih, yang pakai jubah nak juga merasa porni german, geram juga lihat ozawa, terangkat juga bayang ziana zzzzs.. kah kah kaj syukut nikmat on 
HADI MAKIN MENTAL
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 5/21/17




--------------

LOBAI TUAN PUNYA NERAKA




LOBAI MEMILIKI API NERAKA
Ginilah kita kalau banyak sgt berurusan dgn org agama. Lebai2 ni xperlu belajar teknologi tinggi2 pun. Ilmu Ekonomi dan Matematik pun x perlu. Apatah lagi ilmu Sains. Cuma perlu melatih diri lebong orang ramai dgn kisah nabi dan tuhan ja. Reramai cerdik pandai berduyun2 sanggup jadi super tolol percaya lebong lebai. 
Lobai2 ni memiliki api neraka, syurga dan mereka boleh tentukan siapa boleh masuk syurga neraka. Spawn sana sini utk takutkan org ramai yg x setuju dgn lebong derang. Ini yg para teknologis xder. Terpaksa ikut lebong lebai. Nasib ko la labu.. on DAPAT WAHYU
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 5/17/17





----------------