Isnin, 23 September 2019

RASAKAN NIKMAT BIAWAK









NIKMAT



BIAWAK

------

CALON TERBAIK






Umno Tanjung Piai mahu tanding pilihan raya kecil



CALON

BAIK

JUJUR

UNTUK

UMNO

PASTI

SAHRIL

SAMAD

ABANG

KHALID

SAMAD


------------

NAJIB MASUK PENJARA







NAJIB

MASUK

PENJARA

KERANA

ADA

PEM

BANTU

PRIBADI

YANG

KENG





-----

ISTILAH BARU






KENG

ISTILAH

BARU

ERTI

BELOT
Pembelot kepada boss...kur..rap dipanggil KENG....sekarang ni dah ada lagi satu pembelot nak panggil apa??? KENG 2?? 
on 
MINTA PADA BOS KU
Publish | Delete | Spam
hamim
at 15:52

sia


------------

KENG DALAM SEJARAH






SEJARAH

AKAN

RAKAM

KENG

YANG

BELOT


Najib tidak pernah beri arahan lapor 1MDB kepada polis, kata saksi


NAJIB Razak tidak pernah mengarahkan sebarang laporan dibuat berhubung isu dana 1Malaysia Development Berhad (1MDB) selepas pemimpin pembangkang membangkitkan skandal kewangan itu pada 2015, kata saksi dalam perbicaraan terhadap bekas perdana menteri hari ini.

Bekas pegawai khas perdana menteri Amhari Efendi Nazaruddin memberitahu Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur, beliau tidak maklum adanya sebarang arahan seperti itu daripada majikannya.

Beliau memberi keterangan itu semasa disoal pada peringkat pemeriksaan semula oleh pendakwa raya dilantik Gopal Sri Ram.

Sri Ram: Pada bila-bila masa, antara 2015 dan 2018, adakah kamu terima arahan daripada tertuduh untuk membuat laporan polis berhubung 1MDB?

Amhari: Tidak.

Sri Ram: Laporan kepada SPRM (Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia)?

Amhari: Tidak.

Terdahulu, Amhari ditanya oleh Sri Ram untuk menjelaskan mengenai komen “Duit 1MDB lah, bro!” komen dibuat oleh ketua setiausaha peribadi Najib, Azlin Alias ​​pada awal 2015.

Azlin meninggal dunia dalam nahas helikopter pada 4 April 2015.

Amhari berkata komen itu dibuat selepas Azlin turun dari pejabat Najib dan bersikap di luar kebiasaannya.

Beliau menambah persekitaran kerja di Pejabat Perdana Menteri (PMO) sangat tegang antara akhir 2014 dan awal 2015.

“Ini kerana banyak laporan dan bukti penipuan dalam 1MDB muncul pada masa itu. Ia boleh dikatakan PMO dikepung 1MDB pada 2015.

“Kami di pejabat memutuskan untuk mengambil pendirian membela kerana kami percaya ia adalah konspirasi terhadap PM.”

“Isu penyelewengan dana, perjanjian PetroSaudi, gaya hidup mewah Jho Low dan The Wolf of Wall Street - semua ini timbul daripada 1MDB,” kata Amhari sambil menambah perkara itu diterima umum.

Kemudian, Amhari yang merupakan saksi pihak pendakwa kelapan dibebaskan dari kandang saksi.

Najib dibicarakan atas empat pertuduhan mengikut Akta SPRM 2009 dan 21 tuduhan pengubahan wang haram membabitkan dana 1MDB berjumlah RM2.28 bilion. – 23 September, 2019.


ALANG LANG

NAJIB MASUK JIL

BIAR SAMP[AI

MAMPOOS

JADI TAULADAN

UNTUK MELAYU
--------------

SAJE TANYA JANGAN MARAH







KENAPA BIAWAK

SAUDI HALAL

DIMAKAN
APA BEZA

DENGAN 

BIAWAK

MALAYSIA

SAJE TANYA

JANGAN MARAH



------------

BIAWAK UNTUK BIDADARI



BIAWAK UNTUK

NIKMAT BIDADARI

biawak saudi tu ubat keras konek..sebab tu bani melayu terutama pak lebai suka makan bewok tu...siap sedia utk kongkek bidadari nnti...lagi pun ramai pak lebai duduk dalam kes rogol..bewok saudi punya pasal on 
BANI MAKAN BIAWAK
Publish | Delete | Spam
Unknown
on 23/09/19

Ka



--------

JANGAN HINA MAKAN BIAWAK






SETUJU

JANGAN HINA

MAKAN BIAWAK

RASA NIKMATNYA
Kamu nak makan babi panggang ke, kera rebus ke, cicak goreng ke, kamu makan lah sesuka hati. Tapi org lain makan dhab janganlah kamu marah. Org mkn dhab kamu hina, kamu makan babi kamu kira kamu up lah. Kamu kata prinsip kamu jangan melarang. Poorah.. 
on 
BANI MAKAN BIAWAK
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 23/09/19

biaw




---------

KOUTA BIDADARI



SAPA NAK 

KOUTA 

BIDADARI GUA

Kau ni Tt.. Dalam bab Islam kau Jahil .. Jahil Muraqab .. Bab Islam kau sunyi kan diri aje.. LAKNAT ALLAH berat .. Kau tak tertanggung .. Bab duniawi kau boleh celoteh .. Itu keistimewaan kau .. Aku akan gelar kau JAHIL MURAQAB.. Sorry Tt 
on 
AL-KARUTUN
Ahlul Sunnah
on 23/09/19

LAKNAT ALLAH. 
Menanti kau .. Tt kau cakap bab bak duniawi ok.. Bak Agama Islam kau tu Jahil Muraqab.. Jangan mengundang sial keatas diri kau 
on 
AL-KARUTUN
Publish | Delete | Spam
Ahlul Sunnah
on 23/09/19

Member a

--------

POYOLAH





POYO KALAU

TAK PERNAH 

DALAM KERETA
Kemon Isham Rais....
Gagalis mana boleh Fail! 
Pa Chu Ceng forever! 
on 
ISTERI MINTA CERAI
Publish | Delete | Spam
herman adnan
on 23/09/19

kesian oran

--------

MINTA PADA BOS KU






PADAN

MUKA

AKHBAR

JUAL 

BERITA

UTUSAN

JUAL 

LEBONG 

Kakitangan Utusan rayu Dr Mahathir bantu atasi masalah gaji

KAKITANGAN Utusan Melayu Berhad merayu kepada Perdana Menteri Dr Mahathir Mohamad supaya campur tangan membantu mereka yang sehingga ini terus berdepan masalah tidak dibayar gaji oleh syarikat.

Dalam sepucuk surat terbuka kepada perdana menteri, Kesatuan Kebangsaan Wartawan Semenanjung Malaysia Cawangan Utusan (NUJ-Utusan) mengadu kepada Dr Mahathir nasib mereka yang masih lewat dibayar gaji sehingga tiga bulan.

Nasib sama juga menimpa bekas kakitangan Utusan yang mengambil skim pemberhentian sukarela (VSS) tetapi tidak dibayar pampasan mengikut jadual, kata surat itu.

Mereka meminta Dr Mahathir campur tangan ketika timbul desas-desus ada pihak dalam kalangan “konglomerat media” yang mahu mengambil alih Utusan tetapi bimbang akan mewarisi tanggungan hutang yang tinggi.

“Kami memohon budi bicara dan jasa baik YAB Tun campur tangan untuk memberi perhatian sebaiknya dalam pengurusan Utusan Melayu (M) Bhd ke arah lebih baik. 

“Bantu kami untuk mengharungi kesukaran yang dilalui ketika ini dan memudahkannya,” kata NUJ-Utusan dalam surat berkenaan, yang kandungannya dilihat oleh The Malaysian Insight.

Dalam surat sama, NUJ-Utusan turut menggesa pihak pengarang Utusan memohon maaf kepada Dr Mahathir atas pemberitaan mereka mengenai perdana menteri selama ini, yang dibuat atas arahan politik ketika Umno masih memiliki pegangan saham terbesar syarikat.

“Seharusnya mereka harus memohon maaf kepada Tun kerana keterlanjuran (pada) masa lampau di mana Tun difitnah, dimaki hamun dan dihina dek kerana arahan politik,” kata surat itu.

Menurut NUJ-Utusan, hanya Dr Mahathir – sebagai pemimpin nombor satu negara – mengubah nasib kakitangan Utusan, yang 99% orang Melayu dan beragama Islam.

Pada akhir tahun lalu, hampir 800 kakitangan mengambil skim VSS dengan persetujuan pampasan mereka dibayar oleh syarikat secara ansuran dalam tempoh 12 bulan, berakhir November ini.

Bagaimanapun bayaran pampasan itu tertangguh berkali-kali sejak pembayaran pertama dan setakat ini baru diselesaikan sehingga jadual pembayaran bagi Jun 2019.

Pengerusi Eksekutif Utusan Abd Aziz Sheikh Fadzir sebelum ini berkata Utusan, yang pernah dikuasai Umno, sekarang tidak cukup dana untuk melunaskan pembayaran pampasan bekas kakitangan dan gaji kakitangan kerana belum dapat wang daripada pihak yang membeli aset syarikat.

Penjualan aset itu pula dilaporkan tertangguh disebabkan beberapa masalah antaranya kerana sesetengah bangunan itu tidak memiliki sijil layak menduduki.

Masalah tunggakan gaji kakitangan ini memaksa NUJ-Utusan menganjurkan piket pada 19 Ogos lalu, menuntut gaji yang tertunggak sejak tiga bulan.

Pihak pengurusan Utusan, yang berdepan kerugian sehingga RM3 juta sebulan, mengumumkan keputusan tidak menghentikan operasi cetak akhbarnya seperti yang digembar-gemburkan selepas piket.

Mereka sebaliknya menaikkan harga akhbar Utusan Malaysia dan Kosmo sebanyak 50 sen, antara lain untuk menampung kos operasi.

Utusan dimiliki oleh Abd Aziz sebagai pemegang saham majoriti melalui syarikatnya Opulence Asia Sdn Bhd. Bekas Ahli Parlimen Kulim Bandar Baru itu membeli pegangan saham Umno sebanyak 31.6% pada Februari lalu.

Pada Julai pula, tokoh perniagaan Syed Mokhtar Albukhary meningkatkan pegangan ekuitinya kepada 19.72% menjadikan beliau pemegang saham kedua terbesar melalui Nilam Setar Sdn Bhd, diikuti Umno yang masih memegang 18.1%.

Sejak 31 Ogos lalu, Utusan tidak lagi disenaraikan di Bursa Malaysia kerana masalah kewangannya. – 22 September, 2019.


WOIT

MENGAPA TAK

MINTAK DUIT

PADA ROSMAH

PADA NAJIB

DULU GILA2

PERTAHANKAN

MALAON INI
KAH KAH KAH


-----------


SOTONG NGOK




NGOK

KANTOI


Ketua sel 'Wolf Pack' dipindah ke Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur

KUALA TERENGGANU - Mahkamah Sesyen Kuala Terengganu hari ini membenarkan kes melibatkan ketua sel ‘Wolf Pack’ pengganas Daesh, Mahadi Mamat, 34, dipindahkan ke Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur.

Hakim Jamaluddin Mat membenarkan permohonan yang dikemukakan Timbalan Pendakwa raya, Mohamad Iskandar Ahmad dan Izhanuddin Alias agar semua lapan pertuduhan terhadap Mahadi dipindahkan.

Tertuduh yang berasal dari Kampung Teris, Hulu Terengganu itu didakwa kerana dikatakan merancang pembunuhan ke atas empat individu berprofil tinggi dan serangan berskala besar ke atas rumah ibadat di negara ini pada minggu pertama Ramadan lalu.

Mengikut pertuduhan pertama, tertuduh didakwa dengan pengetahuan telah mencari sokongan terhadap suatu perbuatan pengganas dengan membuat ancam serangan di Kuil Sri Maha Mariamman Seafield.

Bagi pertuduhan kedua, tertuduh didakwa dengan pengetahuan telah mencari sokongan terhadap suatu perbuatan pengganas dengan membuat ancaman untuk membunuh empat orang warganegara Malaysia melalui kumpulan WhatsApp ‘Sejati Sejiwa’.

Tertuduh juga didakwa dengan pengetahuan telah bersetuju untuk memberi latihan dalam penggunaan senjata api kepada ahli kumpulan WhatsApp ‘Sejati Sejiwa’ dan memberi arahan untuk melakukan perbuatan pengganas kepada ahli kumpulan iaitu bagi pertuduhan ketiga dan keempat.

Selain itu, dia didakwa dengan niat untuk melakukan perbuatan pengganas, telah mendapatkan enam butir ‘pipe bom’ untuk melaksanakan perbuatan pengganas.

Manakala untuk pertuduhan keenam pula, Mahadi didakwa dengan niat untuk melakukan perbuatan pengganas telah mendapatkan sepucuk pistol semi automatic CZ 75 B dan 15 butir peluru jenis ‘Luger 9MM’ untuk melaksanakan perbuatan pengganas tersebut.

Pertuduhan ketujuh pula, tertuduh didakwa dengan pengetahuan telah merekrut beberapa orang lain untuk menyertai kumpulan WhatsApp ‘Sejati Sejiwa’ untuk melakukan suatu perbuatan pengganas.

Tertuduh juga didakwa telah memiliki item-item yang mempunyai kaitan dengan kumpulan pengganas Islam.

Kesemua pertuduhan didakwa dilakukan di Kampung Teris, Hulu Terengganu kira-kira jam 5.45 petang dan 9.48 malam pada 7 Januari hingga 5 Mei lalu.

Dengan itu, dia didakwa melakukan kesalahan di bawah Seksyen 130J (1)(b), Seksyen 130J (1)(b), Seksyen 130F (a), Seksyen 130F (b), Seksyen 130JD (1), Seksyen 130E dan Seksyen 130JB (1) (a) Kanun Keseksaan.

Tertuduh yang diwakili oleh Muhammad Rohan Muhamad Razi daripada Rohan & Co kemudian telah memohon untuk menyerahkan dokumen bagi tujuan perbicaraan.

Sebaik sahaja selesai pertuduhan, Mahadi dibawa balik oleh polis dari Bahagian Antipengganas E8 dan ditempatkan di Penjara Sungai Buloh bagi menunggu sebutan kes di Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur.


KES BANGANG

INI NAMANYA

GERILA WATAPS

DARI GANU

BANYAK MAKANG

SOTONG
KAH KAH KAH

---------------

MAKANG KUANG SAJANG




MAKANG  KUAH
Ni nape duk ngate kat aji presideng nih..kalau tak suke kat aji skalipung kene hurmat kat umno. Aji yang ejas buat penyatuang.. Aji ambik 90juta tu ibarat makang kuah saje isi aji tak makang..ggitu dakpe jangang makang ngang isi isi tu dok bulih..pahtu tulang lagumane bulih makang dok..tulang dok bulih kerah tak lut nak kekoh.. 
on
 HADI PALING BIJAK
Publish | Delete | Spam
Unknown
on 22/09/19

Ap

-----

ISTERI MINTA CERAI






SATU MALAM

DENGAN ISTERI KAMU
PASTI ESOKNYA DIA MINTA CERAI
Yang ni bukan gambar TT kahwin, jodoh dia belum ada lagi, yang ni gambar orang lain kahwin dia letak gambar kepala dia pada gambar pengantin lelaki, macam gambar najib pakai baju ungu tangan bergari, gambar tu gambar rafizi letak gambar kepala najib, Hisham ni bukan berani dengan perempuan.....aww...aww 
on 
KHALAS
Publish | Delete | Spam
hamim
on 22/09/19

Ettt




---------

AL-KARUTUN





3OO 

TAHUN

BARU WUJUD SUNNAH
200 TAHUN BARU
ADA HADIS

KSyiah tu maksudnya pengikut.mmg nabi pun syiah nabi terdahulu sebelum baginda, alih2 khutbah jumaat khatib sebut ahlul sunnah warisan nabi. 
300ratus lps nabi wafat baru wujud ahlul sunnah, abu hassan as syaarie plak yg menentukan aqidah islam bukannya nabi, abih tu kalu islam tu hanya ahlul sunnah nabi jatuh kapir ke. guane tu ustaz. on 
HUBAYA HUBAYA
Publish | Delete | Spam
yeop_sepet
on 22/09/19

Syi




--------

SAPE MADEY?



SAPE

MADEY?

Kakitangan Utusan rayu Dr Mahathir bantu atasi masalah gaji


BERITA MENYUSUL


-----------

IRAN TUNGGU





IRAN

TUNGGU

amerika tidak akan berperang dengan iran. trump seorang ahli perniagaan. dia lihat semua hal dalam bentuk untung dan rugi. trump nak untung besar. implikasi serangan dron yemen serang loji minyak iran ialah trump dapat hantar tambahan tentera ke saudi dan uae yang sudah tentu akan dibiayai oleh negara2 bangang tersebut.
 agak2 tambahan berapa bilion akan masuk dalam bank amerika? kemungkinan serangan tersebut dibiarkan oleh amerika agar amerika boleh jual stok simpanan yang ada. 
on 
TRUMP JADI BADUT
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 22/09/19

sunni



-----------

CIPAP KUT





CIPAP
taawun, tahaluuf, tabayuun, kelentit ..
cuba terke, mana satu 
perkataan Melayu kita? 
on 
PROJEK TIPU MELAYU
Publish | Delete | Spam
panglimo potaseh
on 22/09/19

Bu



----------

BANI MAKAN BIAWAK





MAKAN

BIAWAK

Bani saud badwi makan biawak,banyak bani melayu yg nak jadi badwi mkn biawak.gaya mau ada,jubah serban lilit.sunnah nabi bwk rahmat mkn bnda yg sedap2 tp biawak jugak depa tibai.
 Asri bgtau biawak tu sedap reka hadith nabi mkn biawak.taat setia asri bukan dgn sultan syed tu tp badwi mkn biawak. 
on 
PADAN MUKA
Publish | Delete | Spam
yeop_sepet
on 22/09/19

kaw



---------

OTAK BISNES





OTAK

BISNES

Trump tu otak bisnis....apa-apa tindakan mesti untung punya....gertak huawei...ada saham naik ada turun....sapa untung? trump takkan serang iran....peranan iran tu sebijik le masa tun m dulu dr pm ke4, ugut nk gabung dgn singapura sbb nk takutkan melayu tp mmg takkan terjadi. 
israel nk serang iran? lawak ape nie oiii....kau ulas isu antarabangsa tp kau tolak dr perspektif agama....tak berapa menjadi. kt iran ada berpuluh ribu org yahudi, iran tlg amerika serang iraq & afghanistan....gaduh adik berdik je tu wakakakaka....oitttt 
on 
TRUMP JADI BADUT
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 23/09/19

Kaw


----------

Ahad, 22 September 2019

KAWAN PALING SETIA







KAWAN  KITA

PALING SETA

 --------

PROJEK TIPU MELAYU




GUNA BAHASA

ARAB UNTUK

TIPU MELAYU

Kerjasama Umno-PAS Belum Sampai Pakatan Politik, Kata Mohd Amar

(FMT) – Naib Presiden PAS,  Tuan Haji Mohd Amar Nik Abdullah berkata pihaknya belum melangkah ke peringkat pakatan politik atau “tahaluf” dengan Umno, sebaliknya hanya mengesahkan “taawun” dengan memeterai Piagam Muafakat Nasional minggu lalu.

Sehubungan itu kata beliau, masih terlalu awal untuk PAS membentuk kerajaan campuran dengan Umno biarpun kedua-dua parti menandatangani piagam itu pada 14 Sept.

“Sekarang ini bagi saya, kita lebih kepada taawun iaitu kerjasama, kerjasama yang longgar. Kita tidak masuk kepada tahaluf, pakatan politik lagi,” kata beliu.



KABILAH  ANTA

KABILAH

IBNU CHARMURTA
KAH KAH KAH




------------

ABAM SKANDAL KECIK AJE






ABAM SKANDAL

KECIK AJE
Skandal lama Abam kira skandal kechik je, kok nak dibandingkan dgn skandal Bini Rosmah, Teuku, Azeez, Shahrizat, Nazri yg nelan ratos ribu juta. Abam hanya masukan mende dia dalam lobang je ..tu pun lobang bontot ..tak boleh ngandong punye. Kos nye pon hanya minom teh je, abis-abis pon sewa bilik ..cian Abam. ..love u Abam. 
on 
SKANDAL LAMA
Publish | Delete | Spam
panglimo potaseh
on 22/09/19

Ni


----------

ALAM MELAYU





DUNIA MELAYU

Professor Kangkung sudah ubah semua fakta untuk menubuh Ketuanan Melayu. Kasjian sains DNA pun digali sehingga ada DNA - Melayu - Dalam bidang DNA tiada ada DNA berdasar - race -! Ironi nya Istilah Melayu di reka tiada kait sangkut dengan DNA tetapi hanya ujud dalam Perlembagaan Malaysia! Istilah Melayu adalah rekaan!! 
on 
BACA LAGI
Anonymous
on 22/09/19

Nusantara adalah gugusan kepulauan Melayu. Kaum lain dari gugusan ini adalah pendatang haram. Kaum lain jangan minum sekole mabuk setempayan. Jangan mimpi mau jadi tuan di nusantara ini! Jangan jadi bodoh! Sembang kosong dalam FB apa barang? Bawak lu punya hujah jumpa pakat sejarah. U Chang Eng boleh pigi pacuceng! 
Kah kah kah. 
on 
BACA LAGI
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 22/09/19

Sk




---------------

LULUK LIAM LIAM - HALI SELASA






LULOK LIAM LIAM

GUA SELAH

JAWATAN

 HALI SELASA
Shut the fuk bontot lah Tok Sheik.
Jawatan PM takan kosong...
Khalas.. 
on 
SHUT THE FUCK UP
Publish | Delete | Spam
Arymanchino
on 22/09/19

Lu luluk tiam tiam. 
Gua akan selah itu lawatan
 pala hali selasa. 
on 
SHUT THE FUCK UP
Anonymous
on 22/09/19

Pro



----------

PADAN MUKA







PADAN

MUKA
Padan muka Arab Saudi..
dulu suruh Amerika dan sekutunya menyerang iraq dan Afghanistan..sekarang iraq dan Afghanistan sudah menjadi negara syiah terbesar setelah sunnah di kedua dua negara itu telah di hapuskan..sekarang iran punya syiah yg ramai di sekeliling Arab.. Sekarang syiah sudah kuat didunia arab.. 
on 
AMARAN UNTUK SAUDI
Publish | Delete | Spam
Unknown
at 15:28

Kah



---------