.

Isnin, 22 Februari 2016

LAPORAN SAHABAT MAT SABU








SAHABAT 

MELAPURKAN

SETAKAD 

PETANG 

22 FEB 2016

 RM73,340

TERKUMPUL

TERIMA KASEH

TERUSKAN LAGI

MAY BANK

5642 5857 6644




--------------

AWAS JIN SEDANG BERKELIARAN








AWAS WASPADA

KLIP VIDEO INI

WAJAH DALAM

KLIP INI SERUPA

WAJAH 
ZAMIHAN

TAPI MUNGKIN 

INI WAJAH JIN

HATI HATI


'Kalau saya pegang jin pun, apa salahnya?'

"Kalau saya pegang jin pun, apa salahnya? Dia (jin) pun makhluk Allah juga," kata Zamihan Mat Zin menjawab tuduhan sesetengah pihak yang mengaitkannya dengan makhluk ghaib itu.
Kata Zamihan yang kini ditugaskan di Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim), dia tidak pernah bercakap mengenai jin atau menguasai makhluk berkenaan.
Mengakui turut menjalankan perkhidmatan rawatan perubatan Islam, Zamihan berkata, pada ketika tertentu dia diminta bantuan bagi menghadapi masalah seperti kerasukan atau histeria.
"Apabila ada orang kena rasuk, kena histeria, orang panggil kita, kita pergi dan masalah selesai. Biasalah, itu anugerah Allah, bakat masing-masing," katanya kepada media di Bangi.
Zamihan yang juga Presiden Pertubuhan Ahli Sunnah wal Jamaah (Aswaja) diminta mengulas tuduhan terhadapnya yang berkaitan jin.
Dakwaan itu dibuat secara tidak langsung melalui klip video ceramahnya sebelum ini.
Kata Zamihan dia tidak pernah menyebut berkawan dengan jin.
"Saya tak pernah sebut pun. Dia (pihak yang menyerangnya) guna bahan ceramah lain dan buat kenyataan lain. Sepatutnya keluarkan kenyataan asal (penuh), jangan guna video yang disunting," katanya.
Zamihan adalah pegawai agama di Kementerian Dalam Negeri yang ditukarkan sehari sebelum program debat yang diusahakan Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Seri Shahidan Kassim dijadual berlangsung.
Sengaja diada-adakan
Dia dikatakan akan berdebat - atau berdialog - dengan Mufti Perlis Dr Mohd Asri Zainul Abidin berhubung isu ekstremisme di Malaysia.
Majlis itu disusun untuk diadakan pada 17 Februari lalu, manakala arahan pertukaran tugas dikeluarkan pada 16 Februari.
Ia adalah pengalaman pertukaran serta-merta Zamihan yang ketiga setakat ini.
Menurut beliau, dia tidak ada menyebut berkawan dengan jin atau menangkap jin.
"Mana kita tahu jin itu beribu-ribu? Benda ni makhluk ghaib. Kalau saya pegang 4,000 jin pun apa salahnya?" kata Zamihan.
Namun Zamihan yakin cerita itu sengaja diada-adakan oleh pihak yang tidak bersetuju dengan cara beliau serta mahu memburuk-burukkan imejnya.
Menjelaskan kerenah pihak yang ingin menjatuhkannya itu, Zamihan berkata, ia bukan sesuatu yang baru.
KAH KAH KAH

woit
muka sama
suara sama
watak sama
tapi ini mungkin jin
korek korek korek
awas ada 4000 jin berkeliaran
kah kah kah
lebih dari satu bas
tak caya tanya jinakolojis

PUTAR LAGI





















--------------

AHLI PAS KANFUSE








                            MASYOOK
Mana ada sama ORANG MASYOOKKK Dengan Orang Bahalol Melayu Melayu kan orang Bahalol Ulam Mamak MASYOOKKK
teknik GERMAN Mana ada sama Teknik Rokiah 
dan Bujang Teknik GERMAN senyap dulu baru meletop SOTONGgila hidup JERUNG mana nak sama JERUNG masyookkkkk besar duduk HIGH SOCIETY lah Abang Melayu BODOH BANGGANGBAHALOL TUHAN pun tak boleh tolong Ada MASYOOOKKKK Mesti CUNT - FULUS !!!!!!!!! 
on AHLI PAS RAMAI KANFUSE
Anonymous
on 2/22/16

TIDAK RELEVAN
Pas sudah tidak releven utk rakyat malaysia berbilang kaum.
elok pas buat satu perkampungan dlm hutan rimba nun lepastu
depa menyalak sesama depa aje sudahla.jgn masuk dgn masyarakat umum.memalukan aje,mengabiskan beras lagi menyesatkan....
pakai ayat quran demi menjaga nama tp geng2 porno jugak. 

Kahkahkah. Ape ke nama pelakon porno tu mst tantawi
masih igt terngiang2 suaranya dtelinga tontowi.kahkahkahkah.
oh yeahh. on AHLI PAS RAMAI KANFUSE
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 2/22/16

TGNA
Memang tujuan PAS selepas TGNA meninggal...
pecah kecil kecil ahlinya dan bagi BNumno menang
PRUakan datang.pecah perintah...MU TUNGGU PAS
...sial punya pemimpin.nauzubillah. 
on AHLI PAS RAMAI KANFUSE
Nasrudin Abd Shukor
on 2/22/16



--------------

SAHABAT MAT SABU





TERKINI

TELAH 

MENCECAH

70,325 RINGGIT

TERIMA KASEH

TERUSKAN 

MENDERMA


MAY BANK

5642 5857 6644


--------------

LAGI BUKTI MEDIA KAPIR FITNAH






LAGI MEDIA

KAPIR LAKNAT

FITNAH TOHMAH

PEMIMPIN ISLAM

KITA - BILA NAK

SAMAN?


FBI gathers clues in massive Goldman Sachs money scandal

Fallout from Goldman Sachs’ involvement with the controversial Malaysian state fund continued last week.
US law enforcement officials are gathering sensitive documents — and identifying potential witnesses — in the massive money scandal that has ensnared the bank and one of its regional chairmen in a global probe, an international investigator told The Post.
The bombshell case involves Tim Leissner, 45, Goldman’s chairman for Southeast Asia, who recently decamped to Los Angeles to take a personal leave.
He’s married to the glamorous businesswoman and former model Kimora Lee Simmons, ex-wife of hip-hop mogul Russell Simmons.
The fallout is widespread, and it affected both Goldman and Leissner badly because of their reputed close ties with high-ranking government officials in Malaysia.
“My sources within the US government have told me that they are looking into 1Malaysia Development Berhad (1MDB) on all fronts and are actively acquiring documents and identifying witnesses from around the world,” international investigator L. Burke Files, who heads up an antifraud agency, told The Post. “They are not interested in fines this time,” Files added, without elaborating.
The fallout escalated as reports and allegations about the tainted 1MDB emerged — from the $681 million in fund money that mysteriously showed up in the bank account of Malaysian Prime Minister Najib Razak, to reports of “exorbitant” fees for transactions charged by Goldman.
The high-profile case has resulted in an international money-laundering probe by law enforcement agencies, and has involved international and domestic laws ranging from the Patriot Act to the Foreign Corrupt Practice Act, say people familiar with the case.
“I think Goldman is being heavily advised by probably three or four of the top law firms that are saying, ‘Basically, don’t say anything,’ ” said Gary Swiman, head of compliance and regulatory consulting services at the accounting firm EisnerAmper.
The FBI said it can’t comment or confirm any investigations. Goldman declined to comment.


KAH KAH KAH

woit
satu lagi bukti 
media kapir laknat
fitnah pemimpin melayu islam
media kapir cemburu 
kejayaan pemimpin islam
media kapir laknat
suka buat fitnah
media kapir laknat cemburu
pembangunan malaysia
media kapir laknat cemburu
malaysia ada najib & rosmah
tangkap media kapir laknat
tapi kenapa najib tak berani saman
ada apa apa ke?
kah kah kah

FiTNAH LAGi 


-----------

HARAP MAKLUM




MAKLUMAN

adalah diberitahu

ini bukan 

muka jin

ini gambar wajah

zamihan mat zain


-------------

BERITA EKONOMI HARI INI






EKONOMI DUNIA

GAWAT 


MAKIN NAZAK



The US Economy Has Not Recovered And Will Not Recover
February 18, 2016 "Information Clearing House" - The US economy died when middle class jobs were offshored and when the financial system was deregulated.nerated by higher profits.
- See more at: http://www.informationclearinghouse.info/article44261.htm#sthash.zU74aJhK.dpuf

Asian stocks look set for a sluggish start

Futures tip the Nikkei 225 to open 1.3% and for the Hang Seng to slide 0.5%


Saudi Arabia says it 'will not cut oil production': The development, reported by the AFP news agency, comes after an agreement with Russia on Tuesday in which they agreed to freeze output.

Venezuelan gasoline prices jump 6,000%: Starting from February 18, the price of premium gasoline is going rise from 0.1 bolivars (less than 2 cents) a liter to 6 bolivars (87 cents) per liter; an increase of over 6,000 percent. The price for regular 91 octane gasoline is set to jump from 0.07 bolivars (1 cent) to 1 bolivar (14 cents) per liter, reports the Associated Press.



-------------

BERITA KESEHATAN









RISIKO PENYAKIT JANTUNG
Mengikut risikan aku...selain dari minum kopi o dan menternak
kucing...melayari blog tukartiub juga dapat mengurangkan 
risiko penyakit jantung...sekian...talk percaya?....
mampuih pi kat hangpa! on DEWAN KOSONG
Publish | Delete | Spam
batara enam sembilan
on 2/21/16



-----------

AL-FATIHAH






TELUK INTAN: Four people, including three in a family died when their car collided with a four-wheel drive vehicle at KM7 Jalan Sitiawan-Teluk Intan, today. The victims were on their way home to Changkat Lada, Seberang Perak when the incident occured at 5pm. A police spokesman said initial investigations revealed that the four-wheel drive had tried to overtake another vehicle but failed. Instead, it crashed into the victims' Perodua Viva. All the victims died at the scene. Their identities have yet to be revealed by police.


KERETA BUATAN

MALAYSIA

TERKENAL

 TINGKAP TIDAK

 BOLEH DIBUKA

KERETA BUATAN

MALAYSIA

KALAU 

BERLANGAR

 JAMIN HANCUR

KENAPA TAK ADA

KAJIAN TENTANG

HAL HAL INI


HIDUP MELAYU


-------------

AKHBAR SEBAR FITNAH








SEMUA

DISEBABKAN

OLEH FITNAH

W.S.JOURNAL
Kementerian Dalam Negeri (KDN) akan mencadangkan undang-undang digubal supaya penulis blog wajib mendaftar dengan Kementerian Komunikasi dan Multimedia Malaysia (KKMM) sebagai usaha mengekang bahan penulisan berunsur fitnah dan tidak bertanggungjawab.
Timbalan Menterinya, Tuan Haji Nur Jazlan Mohamed berkata cadangan kepada KKMM itu bertujuan memastikan mutu bahan penulisan dalam laman blog atau pengguna laman sosial dibuat secara betul, sah, beretika serta tidak menyalahgunakan Internet
- See more at: http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/kdn-syor-gubal-undang-undang-daftar-penulis-blog#sthash.umblnzjD.dpuf



KAH KAH KAH

woit
cilaka akhbar wall street journal
cilaka akhbar new york time
cilaka akhbar guardian london
cilaka akhbar le monde paris
cilaka akhbar sydney herald
cilaka akhbar KOMPAS JAKARTA
cilaka portal sarawak report
cilaka porta malaysian insider
cilaka portal malaysiaKini
semua sebar fitnah
buat cerita najib entot altantuya
buat cerita najib entot ziana zain
semua fitnah dan tohmah
semua karut lagi marut
WALL STREET JOURNAL paling cilaka
fitnah najib rembat duit 1MDB
tak lama lagi ada berita baru
kah kahkah
cisss... akhbar laknat 
cisss... dengki  pemimpin ISLAM
cisss... cemburu  pemimpin MELAYU

TAK LAMA 

LAGI


------------

KES SUNNAH WAL RASUAH






APA DAH JADi

CAKAP BESAR

BOLEH

TANGKAP JiN

 

Asri, Shahidan ‘sepak’ saya seperti bola – Zamihan

Beliau mendakwa menjadi mangsa serangan Asri dan Shahidan sejak 2006 kerana kelantangannya mengkritik fahaman Wahabi.
BANGI: Biarpun menyambut baik salam perdamaian yang dihulurkan Dr Asri Zainul Abidin, penceramah Zamihan Mat Zain tetap mahu Mufti Perlis itu memberikan fakta setiap tuduhan yang dilemparkan kepadanya.
Presiden Pertubuhan Ahli Sunnah Wal Jamaah Malaysia (ASWAJA) berkata;
“Fakta mesti dijawab dengan fakta. Tidak boleh disudahi dengan salam perdamaian.
“Kalau salam perdamaian untuk kemanusiaan, nak ajak minum teh, itu tak ada masalah. Tetapi (setiap tuduhan) tetap perlu dijawab. Dia tuduh saya Syiah, tapi mana buktinya?


KAH KAH KAH

woit apa sudah jadi
dulu kata  boleh tangkap jin
bukan empat ratus 
tapi empat ribu
kah kah kah
ni mat tungau pun takut
dengan maza pun kalah
sampai jadi BOLA 
apa sudah jadi
kah kah kah
tak kan tak da power
bila jadi bola boleh meletup
kah kah kah
letup laaa apa lagi
bagi para walabi gempak
baru sunnah wal rasuah hebat
kah kah kah

SUNNAH WAL

RASUAH 


---------------------

HARUN JIN LAWAN ZAMIHAN JIN









MASA DEPAN

JINAKOLOJIS

HARUN JiN

TERGUGAT?


  Saya Pernah Pegang 4 Ribu Jin
Presiden Pertubuhan Ahli Sunnah Wal Jamaah Malaysia (Aswaja), Zamihan Mat Zin berkata dirinya pernah menangkap hampir 4 ribu ekor jin ketika diminta untuk membantu mangsa yang dirasuk oleh makhluk halus itu.
Zamihan ketika menyampaikan kuliah agama baru-baru ini berkata, beliau turut berkesempatan untuk berdialog dengan jin-jin tersebut ketika melakukan upacara memulihkan mereka.
“Saya pernah pegang beberapa ekor jin (lebih kurang) 4 ribu jin saya pernah pegang bukanlah saya berniat nak angkuh pula… (kemudian) saya bertanya (pada jin tersebut) siapa tuan kamu? (Jin tersebut menjawab) aku tidak mempunyai tuan.
“Habis kamu mari sini buat apa? Jalan-jalan (jawab jin itu lagi). Mana boleh jalan-jalan, saya pegang lagi (jin tersebut) sambil baca-baca… barulah dia (jin tersebut) bercerita nama Tan Sri itu (nama) Tan Sri ini… huyooo Tan Sri pun main (mengunakan khidmat jin) juga ” katanya melalui sebuah rakaman klip video berdurasi 1:04 saat yang dikirimkan oleh pembaca SuaraTV.
Berdasarkan rakaman tersebut, Zamihan turut mendakwa terdapat orang-orang kenamaan di negara ini yang mengunakan khidmat jin untuk mendapatkan ilmu penunduk.
“Jangan main, (sebab mereka) mahu pegang ilmu sihir atau ilmu penunduk dengan memakai jin, khadam dan jin Islam.
“Saya pernah tanya mereka (jin tersebut) kamu jin apa Islam, kafir atau kristian?.. Aku jin Islam (jawab jin), Islam apa kalau ganggu orang dalam bulan puasa? Kurang ajar kau jin.
“Malah ada sesetengah jin yang saya tanya, kamu kenal aku siapa? Aku tahu mu, mu ni ustaz Zamihan, aku takut.. takut.. takut, aku tak nak, tak nak.. aku nak keluar.. pembohong (sebab) bila kita suruh keluar dia tak nak keluar pula,” ujarnya lagi.

Zamihan sebelum ini pernah mencetuskan kontroversi selepas mengaitkan Jihad Salafi dengan militan Negara Islam.
Bagi mengelak berlakunya perbalahan sesama umat Islam di negara ini Zamihan telah dicabar untuk berdebat dalam satu wacana tertutup anjuran Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Tuan Haji Shahidan Kassim dengan Mufti Perlis,  Dr Mohd Asri Zainul Abidin.
Atas nasihat pelbagai pihak, debat itu kemudianya dibatalkan manakala Zamihan ditukarkan dari Kementerian Dalam Negeri (KDN) ke Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim) dalam tempoh 24 jam. – SuaraTV
WAJIB DIADAKAN
PERTARUNGAN
ANTARA 

HARUN JIN
DENGAN 

ZAMIHAN JIN
THE FINAL BATTLE

-------------

AHLI PAS RAMAI KANFUSE









JANGAN SiLAP

BUKAN 

PERMATA NAN

HiLANG

TAPI

PEMIMPIN HiLANG



Kajian dedah kepimpinan tanpa hala tuju ulama PAS punca ahli keliru

Selepas 8 bulan kumpulan konservatif mengambil alih kepimpinan PAS, ahli akar umbi kini terkontang-kanting dalam pelbagai isu kerana tidak mendapat penjelasan sikap sebenar parti dalam banyak hal, menurut satu kajian.
Kajian terbaru Ilham Centre mendapati, ahli akar umbi turut keliru disebabkan kenyataan bercanggah kepimpinan PAS terutamanya mengenai kerjasama dengan Umno.
Kajian juga mendapati ramai pemimpin di peringkat kawasan di utara semenanjung tidak berpuas hati dengan kepimpinan negeri yang dilantik PAS.
Pengarah Ilham Centre Mohamad Hisomuddin Abu Bakar berkata, kepimpinan PAS di peringkat nasional juga tidak begitu aktif bertemu dengan ahli akar umbi dalam ceramah atau program.
Selain itu, ahli PAS juga merungut tentang kepimpinan nasional yang tidak mengeluarkan sepatah perkataan pun tentang strategi parti untuk berdepan Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU14), kata Hisomuddin.
"Mereka mula mempertikaikan apa yang dibuat Ahli Jawatankuasa (AJK) PAS Pusat yang menang besar muktamar lalu dalam menjelaskan isu ini kepada mereka.
"Pada masa sama, kenyataan media yang dibuat pemimpin bercanggah antara satu sama lain," kata Hisomuddin kepada The Malaysian Insider.
Pemilihan PAS pada Jun tahun lalu antara yang paling memecahbelahkan dalam sejarah 55 tahun penubuhannya.
Kumpulan konservatif berjaya menyapu bersih semua jawatan utama dan menyingkirkan golongan progresif.
Kumpulan progresif  – terdiri daripada ahli Parlimen PAS yang terkenal meninggalkan parti dan menubuhkan Parti Amanah Negara (Amanah).
PAS pada masa sama menolak untuk menyertai gabungan baharu Pakatan Harapan tetapi mengekalkan kerjasama dengan PKR.
Hala tuju PAS tidak jelas
Sejak itu, terdapat persoalan mengenai hala tuju PAS.
Sesetengah pemimpinnya mahu hubungan lebih rapat dengan Umno sementara yang lain mahu PAS kekal sebagai parti pembangkang independen.
Hisomuddin berkata, rungutan terbesar ahli akar umbi ialah berhubung kenyataan bercanggah kepimpinan nasional.
Ini termasuk kenyataan daripada presiden, timbalan presiden, naib presiden dan setiausaha agung.
Mesej dihantar kepada orang ramai menggambarkan PAS tidak mempunyai pendirian rasmi terhadap sesuatu isu, tetapi lebih kepada pandangan peribadi yang kemudiannya bercanggah sesama sendiri, kata Hisomuddin.
Dalam isu kerjasama dengan Umno, rata-rata ahli PAS sukar menerima pendirian parti untuk bekerjasama dengan Umno melalui konsep "taawun" (bekerjasama untuk kebaikan).
"Tiada penjelasan tuntas terhadap satu polisi besar ini. Ahli di bawah berbalah dan bertengkar atas perkara yang tidak difahami dengan jelas. Lebih malang pimpinan tertinggi tidak membuat pekeliling atau penjelasan rasmi parti.
"Bayangkan selama ini ahli PAS bertembung sengit dengan ahli Umno di kedai kopi, tiba-tiba sesi ini mereka diminta 'bekerjasama' dengan Umno yang dahulunya musuh politik kepada mereka.
"Sebahagian memberikan gambaran akan tawaqquf (tangguhkan) sementara daripada gerak kerja parti ekoran pendirian PAS dengan Umno ini," kata Hisomuddin.
Bahagian pertama kajian Ilham Centre dilakukan sejak 2 bulan lalu dengan menemui pemimpin akar umbi PAS di Kedah, Perlis, Pulau Pinang dan utara Perak. Bahagian kedua akan dilakukan di kalangan ahli PAS di Kelantan dan Terengganu.
Pemimpin “hilang”
Di antara rungutan diterima ialah ahli akar umbi tidak dapat bertemu secara langsung dengan kepimpinan pusat sejak pemilihan Jun lalu.
Sebagai perbandingan Hisomuddin berkata, ahli yang ditemui mengatakan kepimpinan sebelum ini lebih menonjol dan rajin memenuhi ceramah anjuran kawasan.
"Ceramah hanya kepada ahli PAS saja. Gagal menarik minat pihak yang lain.
"Lebih malang, nama sebesar ketua Pemuda, ketua penerangan, kehadiran sekadar mereka yang hadir ke majlis tahlil saja," katanya.
Menurut Ilham Centre, pelantikan kepimpinan negeri di Kedah dan Perak menimbulkan rasa tidak puas hati di kalangan ahli akar umbi.
"Pemimpin yang dilantik untuk memimpin di negeri ini tidak dikenali atau bersifat kontroversi," kata Hisomuddin.
Terakhir yang menjadi rungutan di kalangan ahli ialah PAS masih belum melakukan persiapan untuk menghadapi PRU14.
"Ada beberapa sebab antaranya aktivis atau penggerak sebenar jentera sudah berhijrah menyertai Amanah.
"Tinggallah mereka yang tiada pengalaman mengurus kendali modus operandi pilihan raya," katanya. – 22 Februari, 2016.
- See more at: http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/kajian-dedah-kepimpinan-tanpa-hala-tuju-konservatif-pas-punca-ahli-keliru#sthash.uHF0QmO2.dpuf
KAH KAH KAH

woit
ini berita kurang baik
ahli pas sudah kan fuse
kah kah kah
tak kan fuse macam mana
sotong yang jadi kepala
kah kah kah
sotong ke hulu ke hilir
tak ada tujuan
hanyut bersama gerombolan
dibantu oleh jinakolojis
dibantu bersama tonton pornowi
dibantu oleh nik abodohi
satu tim cukup lengkap
kah kah kah

PORNOWi


------------