.

Rabu, 15 Februari 2017

HEBAT PARTI ISLAM INI





 MURSYIDUL AM 
PARTI ISLAM
Alaaaa tt... itu porsche tahun 2007 laaaa... dah 10 tahun umo nate tu! Kau tau ke rege dia kalo dah tua gitu? Di indonesia cayman 2014 kira umo 3 tahun memang la sampai 1.5 bilion, tapi yang tahun 2007 umo dah 10 tahun baru je 975 juta. 

Rupiah tu bukan ringgit. Jadi tak perlu la kecoh, takdenye cecah 2.6 bilion atau 0.6 bilion ringgit. Cumanya, dokumen kau tu seolah cayman tu dibeli tahun 2012. Ada 2 la mafhumnya, satu, masa dibeli baru umo 5 tahun jadi lebih mahal la dari harga sekarang dah 10 tahun.
 Dua, dibeli atas nama si bapak, tapi laporan media yang aku baca si bapak kata cayman tu anak dia punye. Jadi camne? Selain jadi ahli politikus, apa keroje si bapak nih sebenornye? on SIAPA PUNYA KERETA
Publish | Delete | Spam
Anonymous
at 6:21 PM






------------

APA ITU GUINNESS







G.U.I.N.N.E.S.S

ialah

GABUNGAN

ULAMAK 

ISLAM 

NEGARA

NEGARA

EROPAH


bersetuju

GUINNESS

BAIK UNTUK

KITA



-------------

SIAPA PUNYA KERETA








 PORCHE SAPA PUNYA?
Tuh PORSCHE tak boleh jalan kampong takut banjir habis lah PORSCHE nih kena duduk tempat bagus ada kelas.... Pandai pandai dah anak Melayu zaman sekarang 
Bagus lah Bebende KARUNG dan GADAI nih boleh di kira macam KONTOL dan TUNGGAO lah.... Syok kalau kentut wangi perut kenyang..... on JANGAN SEBAR FITNAH
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 2/15/17





--------------

BERITA MULA MENULAR







BERITA 

MENULAR

HUSAM MUSA

TELAH PINDAH

TELAH LARI

KE ALAMAT BARU

YANG TIDAK

DIKETAHUI

KERANA TIDAK

MAHU TERIMA

SURAT SAMAN

DARI PARTI PAS

ATAU

PARTI ISLAM INI

TAK TAHU 

DIMANA HUSAM

TINGGAL?

MARI KITA 

SAMA BANTU










-------------

ABANG GITAR





KENAPA GAGALIS
Sweet nya abang guitar tu Kenapa Gagalis? Introduction sikit TT on BACA SEKALI LAGI SENARAI GAGALIS 2017
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 2/15/17



---------------

BOLEHKAH TRUMP DIPERCAYAI?




TRUMP - BOLEH DIPERCAYAI?

Dalam tulisan yang lepas saya telah memperkenalkan siapa Donald Trump. Kenapa dia berjaya masuk ke Rumah Puteh untuk menjadi Presiden Amerika ke45. Saya juga telah menelanjangi sosok Minah bernama Hillary Clinton. Saya juga telah menerangkan kenapa Trump terus diserang dan siapa yang sedang menyerang Trump tanpa henti-henti hingga ke hari ini.

Dari semua tulisan ini pasti timbul persoalan hakiki - apakah kita boleh percaya kepada Trump?  Apakah rakyat dunia akan diselamatkan oleh Trump? Apakah dasar Trump akan berjaya? Jika berjaya apa maknanya. Jika gagal apa resiko yang akan muncul.

Sebelum saya cuba menjawab persoalan hakiki ini, biar  sekali lagi saya terangkan bahawa dalam badan politik  Amerika - malah dalam  badan politik mana-mana negara pun dalam dunia ini wujud apa yang dipanggil ‘deep state’ atau daulah terpendam. Ini adalah kumpulan rahsia - pekakas kerajaan - dalam bentuk resmi atau tidak resmi. Tugas daulah terpendam ialah  mengendalikan arah dan dasar negara. 

Daulah terpendam ini menyusun dan mengatur dasar kerajaan dan mempertahankan bentuk kuasa  dan sistem ekonomi yang sedia ada. Jika di Amerika sistem ekonomi kapitalislah yang dipertahankan. Jika di Malaysia  yang dipertahankan ialah kuasa United Malays National Organisation dengan sistem kapitalisma kroni.

Daulah terpendam ini memiliki kuasa mutlak. Mereka bekerja secara TIDAK nampak. Mereka tidak tunduk kepada parlimen. Dengan bujet yang tidak diaudit. Dengan kuasa melimpah ruah. Mereka hanya tunduk kepada yang kerkuasa. Kalau di Malaysia maka yang berkuasa pastilah  Rosmah dan Najib.  Siapa mereka ini  - kita tidak  tahu secara jelas. Tapi mereka wujud. 

Biar saya kesahkan  tentang pegalaman saya dengan daulah terpendam. Pada tahun 2001 saya ditahan dibawah ISA. Selama dua bulan -  awal April/Mei/Jun - saya disoal siasat disatu tempat rahsia. 

Dalam proses  soal siasat ini seorang pegawai penyiasat yang sampai hari ini tidak saya ketahui namanya dengan angkuh telah berkata ’ ….kami ada kuasa - siapa naik siapa turun …siapa nak bertanding kami selidik siapa dia…menteri naik.. menteri turun pun kami yang atur….’ Ini berlaku di Malaysia. Kalau di Amerika pasti lebih licik lagi.

Pada 17 Januari 1961 Presiden Amerika ke34 Eishenhower telah menyampiakn ucapan selamat tinggal kepada rakyat Amerika. Induk isi  ucapan  bekas Presiden ini ialah  ‘ kumpulan rahsia’ yang semakin merapati badan politik Amerika dalam bentuk Komplek Industri Senjata-Military Industrial Complexs.

Pada 27 April 1961 - Presiden Amerika ke 35 J.F. Kennedy telah juga memberi ucapan tentang  kumpulan rahsia dan jaringan mereka. JFK secara terbuka telah menyatakan penolakan dan penentangan dari dirinya  terhadap kumpulan rahsia ini.

Eishenhower menimbulkan ‘ kumpulan rahsia’ ketika dia mahu meninggalkan Rumah Puteh. JFK menimbulkan pekara yang sama pada masa dia sedang menginap di Rumah Puteh. Lihat apa hasilnya. Eishenhower selamat. Manakala dua tahun sesudah menyampikan ucapan - pada 22 November 1963  Kennedy dibunuh mati.

Dan lihat pula Trump. Dia memberi ucapan yang sama isinya 50 tahun kemudian. Trump memberi ucapan SEBELUM  dia  menang pemilihan. Kemudian Trump memberi ucapan dengan isi yang sama pada hari dia mengangkat sumpah. 

Maka saya bertanya  kepada ada diri saya sendiri - apakah Donald Trump ini akan selamat? 

Pada hari kedua Trump di Rumah Puteh dia telah bergegas ke Langley melawat ibu pejabat CIA. Dalam lawatan ini Trump telah cuba mereda kritikan yang dilemparkan terhadap dirinya yang ‘ kurang yakin’ dengan CIA. Ucapan  Trump di ibu pejabat CIA agak berbeza dari ucapan ketika dia berkempen. Kini Trump telah memuji dan membodek CIA. 

Apa yang berlaku jelas menunjukkan bahawa  ketika ini Donald Trump  memilih jalan selamat.  Tapi saya  wajib memberitahu bahawa -  jantan-jantan sasa yang berjaket, berdasi dan  bercermin mata hitam dengan talian  masuk ke telinga itu adalah pengawal pribadi Trump. Untuk Presiden mereka ini adalah ajen-ajen CIA. Tetapi Trump tidak lagi menggunakan khidmat CIA dan ajen dari kerajaan.  Jantan-jantan pengawal itu diupah oleh Trump sendiri. Amin.

Saya ulangai sekali lagi - untuk masa ini Trump selamat. Tetapi beranikah  Trump mengkotakan segala apa yang telah disuarakan ketika dia berkempen. 


Kini Trump adalah sosok yang paling berkuasa diatas muka bumi ini. Dapatkan Trump secara tuntas menjalan dasar yang selama ini dimimpikan.

Untuk menjawab pekara ini marilah kita semua sedar bahawa Trump ini adalah presiden kepada  negara  Amerika. Negara ini ialah negara imperialis numero uno dalam dunia ini. Amerika menggunakan sistem ekonomi kapitalis.  Trump  sendiri adalah seorang kapitalis besar. 

Maka pada hemat saya mustahil Trump akan melanggar hukum dan syarat-syarat  ekonomi kapitalis. Tapi sabar dahulu - Trump ini adalah kapitalis nasionalis. Trump bukan kapitalis globalis.  Trump ini mahu Amerika didahulukan. Trump tidak mahu kera Maxico atau kera Vietnam di susukan manakla  rakyat Amerika hilang pekerjaan. 

Wajib kita sedari bahawa Trump menang kerana dia mendapat sokongan kelas bawahan - kelas buruh   kulit puteh  dan juga kulit hitam yang selama ini telah hilang pekerjaan. Trump mendapat sokongan kelas bawahan yang selama ini dipinggir oleh elit politik Washington.  Kelas bawahan ini melihat Trump sebagai Imam yang dinanti-nantikan.

Hillary Clinton memperlekeh penyokong Trump. Feminist yang bernama Hillary ini memanggil penyokong Trump ‘ deplorables’ - dalam Melayunya  membawa makna  - kumpulan  sedeh, busuk, hancing dan bangang. 

Wajib disedari bahawa Trump TIDAK mendapat sokongan dari media arus perdana Amerika. Media dan pemilik media semuanya berkiblat kepada perempuan bernama Hillary Clinton yang digambar sebagai  feminis, demokratik dan liberal.
Ketika ini  media arus perdana Amerika  terus menjalankan kempen anti-Trump. Ini  beretujuan untuk  menguli dan mencanai Trump untuk dimasukkan ke dalam rangka  acuan badan politik Amerika. Trump dilihat terlalu indipenden, bebas dan TIDAK mengikuit skrip daulah terpendam. Ini menimbulkan mara bahaya.

Para globalis, syarikat kilang senjata, kumpulan pemikir neo-con, syarikat koperat  sedang diganggu oleh Trump. Syarikat koperat yang tuhannya ialah keuntungan maksima tidak memiliki sikap nasionalis Trump - American First.

Kaum pemodal globalis amat gumbira dan senang hati membuka kilang di Mexico, China atau Vietnam. Sama saperti para cukong di Malaysia - kaum pemodal di Amerika juga ‘SAYANG’  dengan  buruh  imigran - yang halal dan yang haram. Buruh imigran ini datang  memburuh dengan upah yang murah.

Hakikatnya Trump sedang menghuru harakan kaum pemodal dan para globalis yang merancang untuk mewujudkan satu dunia baru dimana kuasa mutlak dan hegemoni Amerika tidak diganggu gugat oleh apa-apa kuasa.

Bagaimana dengan perang? Bagaimana dengan seteru  Amerika? Bagaimana  dengan Israel? Bagaimana dengan China? Dan paling penting apakah Trump akan berjaya menjalinkan satu hubungan baru dengan Russia.

Pada hemat saya  Trump tidak akan berani mengubah dasar Amerika terhadap Israel. Kini dapat dilihat bahawa  Trump agak lunak dengan Saudi. Dari  segi fakta  Saudi ialah negara yang paling jahat yang memberi dana kepada kumpulan penggans Isis. Tanpa sokongan  dinar dan senjata Saudi pengganas Isis telah lama dikambus mati.  Tetapi Trump tidak membuat apa-apa kenyataan tentang rejim Saud.

Ketika berkempen Trump melihat perjanjian nuklear Iran yang ditanda tangani oleh Obama  sebagai satu kerja bodoh. Apakah Trump akan menyerang Iran?  Soalan yang sama juga boleh diajukan kepada China dan Korea Utara. Trump  ketika berkempen telah menuduh China Merah sebagai ‘ kaki putar’ dan tukang manipulasi nilai  duit. 

Untuk membuktikan kemarahan Trump terhadap China Merah , presiden Trump telah berbual melalui talipon dengan Presiden China Taiwan selama 10 minit. Ini  melanggar dasar Satu China yang dipersetujui oleh Nixon dan Mao dalam tahun 1972.

Trump juga  kelihatan bengis dan marah terhadap China Merah yang kini cuba menalok Laut China Selatan dan membuli negara-negara di Asia Tenggra.

Pada hemat saya dasar Trump  terhadap  Iran,  Syria, China dan Korea Utara semuanya bergantng dengan Russia.  Negara-negara ini semuanya bersahabat baik dengan Russia.


Dari pembocoran berita di Washington DC - Trump memang berniat untuk mengubah dasar Amerika terhadap Russia.  Ini terbukti jelas dalam satu  temu bual  FOX TV dengan  Trump dua minggu lalu. 

Si wartawan telah bertanya kepada Trump apakah pandangan Trump terhadap Putin. Trump  menjawab dia menghormati Putin tapi sama ada boleh bekerjasama  belum pasti. Si Wartawan telah mencelah cepat ‘…. Putin ini pembunuh’ apakah perlu dihormati.

Trump telah menjawab ‘ …pembunuh memang ramai.. malah kita sendiri pun apa kurang….’ Jawapan Trump ini telah sekali lagi meledakan media Amerika. Media arus perdana terus menerus membantai Trump. Walau pun pada hakikatnya apa yang dikatakan oleh Trump itu tepat dan saheh.

Dari  zaman berzaman kuasa militari Amerika  telah membantai mengebom puluhan juta rakyat  dunia. Dari Amerika Latin ke Vietnam dan ke Timur  Tengan jutaan  rakyat telah dibunuh. Semuanya atas dasar Amerika. Semua atas arahan Presiden Amerika.

Sekali lagi saya bertanya - apakah daulah terpendam akan membiarkan Trump menghuru harakan status quo? Pada hemat saya semuanya bergantung dengan sokongan untuk  Trump dari kaum buruh , kelas tertindas dan para penggangur di Amerika.  

Suasana dunia juga sedang beralih. Rakyat dunia semakin bosan dan muak dengan elit politik. Ini disahkan dengan pemberontakan Brexit di UK. Di Peranchis, Austria, Itali  dan di Belanda parti haluan kanan National Front terus mara. Di German rejim Angela Merkel semakin goyang.

Manakala di Greece parti Syriza yang berhaluan kiri sedang mara memimpin. Di Sepanyol kumpulan  anak muda penyokong politik jalan raya kini menjadi Parti Podemos yang berhaluan kiri  sedang mengancam kuasa kanan yang sedia ada.

Hakikatnya dunia sedang berubah. Kesampaian Trump juga disambut oleh Duterte dari Manila. Maka persoalan timbul bagaimana dengan Malaysia? Kita masih lagi jauh kerana persoalan nasional belum selesai. Apa dia persolaan nasional?  (TT).

NOTA
tulisan ini telah disiarkan
dalam SUARA KEADILAN
sesiapa ingin melanggan 
akhbar mingguan ini
sila pukul talipon
03-92-21-30-45

---------------

BABI PERCUMA UNTUK ANDA









MALAYSIA

‘No pork’ restaurants can be penalised for trying to confuse Muslims, says ministry officer

- See more at: http://m.themalaymailonline.com/malaysia/article/no-pork-restaurants-can-be-penalised-for-trying-to-confuse-muslims-says-min#sthash.iuSEh2tf.dpuf



BAGAIMANA

DENGAN 

RESTAURAN

YANG BAGI

BABI PERCUMA?

SAJE TANYA

BABI GULING

BABI BAKAR

ENAK UNTUK

SELERA ANDA

KAH KAH KAH






------------

ASAL BALIK USUL






YA ASAL BALIK

USUL

SAH EEE INI

ADALAH 

MAT BAGLA

SIAPA ADIK

SIAPA ABANG?



-------------------

BERITA BAIK UNTUK KESEHATAN ANDA







HAM DU LIL

YA LAMIM

PIKUNTUM

TAK HARAM

HAM DU LIL



Drinking Liquor Without Getting Drunk Not Sinful: Islamic Scholar




In a sharp contradiction to what is common among Muslims, Khaled Al Gendy, a famous Islamic cleric and a member of the Supreme Council for Islamic Affairs, stated that drinking liquor without getting drunk is not sinful.

“If the same alcoholic drink was consumed by one person without getting drunk, it is not haram, while being consumed by another person to drunkenness makes it haram [for this person],” the sheikh said, highlighting the difference between drinking liquor and getting drunk.
During a talk show on DMC TV channel, Al Gedy said that getting drunk is haram, sinful and forbidden in Islam, and all Islamic sharia laws related to the punishment apply to getting drunk as a consequence of drinking alcoholic beverages.
A drunken person is defined as one who cannot tell the bottom of a valley from its top, Al Gendy added.
According to Abo Hanifa, a renowned Islamic scholar for sharia lawmaking and often called the Great Imam, drinking alcohol without getting drunk is not sinful.




-------------

JANGAN SEBAR FITNAH






JENG JENG

JENG

BETUL KAH INI

ATAU

FINTAH

 

SAJE TANYA

KALAU BETUL

HAM DUL LIL

TAPI KENA

CARI MINAH

CUN DUDUK

SEBELAH

BARULAH AFDAL

IKUT SHARIAH








------------------

TELAH DITENDANG KELUAR



TENDANG KELUAR 

Hishamuddin Rais mana? Emperor Gagalis. on BACA SEKALI LAGI SENARAI GAGALIS 2017
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 2/14/17






---------------

TAK PERLU MENANGIS



NO WOMAN NO CRY

makna no women no cry...bukan tiada wanita tiada tangisan...perempuan kuat jon..susah menangis..makna sebenar eh...tiada perempuan..semua lelakaiiiiii..menangisssss......

kakkakakakakakakakkakaa.....lu tak percayo...lu malas baca...kakakkakakakakakakak...LELAKAAAAIIIIIII...MENININGISSSSSS.....kakakkakaa...ptui. on BACA SEKALI LAGI SENARAI GAGALIS 2017
Publish | Delete | Spam
DIDI KOTA BELUD
on 2/15/17





---------------

BELI BURGER DAPAT BABI PERCUMA




BELI BURGER DAPAT
BABI PERCUMA
Laaa...! Masa sekolah dulu aku suka monteng kelas inglen :( akibatnya dari dulu aku dok pikir maksud pork free tu ialah babi bebas, maknanya babi (yang tokey tu tambat nak sembelih) dah lepas lari dari restoran tu macam jail break, jadi takde lagi la babi situ, 

jadi bolehlah muslim masuk restoran tu dan makan minum. Hari ni tt bagitau, baru aku sedar maksud pork free tu amat mudah dan terpampang jelas takde complicated mana pun makna dia: babi percuma! 

Cissss! Cis cis cisss! Patutlah tiap kali aku makan kat restoran tu aku perasan ramai cino kapir harbi je makan situ, diaorang boleh melantak percuma je! Jilakosss! Uwekk!! on MENGANCAM AKIDAH
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 2/15/17



---------`

USTAZ KAKI ENTOT UNTA





F.B




I wonder..ustaz Kazim yang dulu bagi warning nak saman 8 juta kalau ibu yg dakwa anak lelakinya dicabul oleh ustaz di madrasah tu, tak tarik balik tuduhan dia dalamasa 1 minggu - apa ceita ya?
Rasanya by now dah bukan satu minggu lagi, tapi dah sebulan atau 2 bulan (3?) bulan dah...ustaz kazim sudah ada saman ka?
LikeShow more reactions
Comment


Kenapa Ustaz nak saman kami? Tiada niat langsung nak fitnah Ustaz ...

www.therakyatpost.my/.../2449-kenapa-ustaz-nak-saman-kami-tiad...
Translate this page
Aug 29, 2016 - "Kenapa Ustaz (Kazimnak saman kami, Demi Allah kami dari hari pertama tiada niat langsung nak fitnah Ustaz, niat kami hanya ingin ...

Ustaz Kazim Elias Bakal Saman Wardina - Beautifulnara

beautifulnara.com/isu-maahad-tahfiz-dituduh-ada-kes-pencabulan-...
Translate this page
Nov 24, 2016 - Penceramah, Ustaz Kazim Elias bakal mengemukakan saman terhadap ... Kalau naktau, yg dedahkan maahad tahfiz dia ada kes liwat ...

Ustaz Kazim saman RM8 juta penjaga pelajar lelaki dakwa dicabul ...

www.themalaysianmirror.com/ustaz-kazim-saman-rm8-juta-penjag...
Translate this page
Nov 21, 2016 - Pendakwah terkenal, Datuk Mohammad Kazim Elias bertindak menyaman RM8 juta ibu pelajar yang mendakwa menjadi mangsa pencabulan ...

Ustaz Kazim Saman RM8 Juta Wanita Tuduh Anak Dicabul | Suara TV

www.suara.tv/.../ustaz-kazim-saman-rm8-juta-wanita-tuduh-anak-d...
Translate this page
Nov 21, 2016 - KUALA LUMPUR ― Datuk Kazim Elias menuntut RM8 juta daripada ibu pelajar sekolah tahfiznya yang didakwa menfitnah berhubung isu 





-------------