Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Sabtu, 17 April 2010

POLITIK BARU DI BAWA OLEH PAKATAN RAKYAT



POLITIK BARU



tidak dapat dinafikan politik baru sedang menjalar dan berkembang
ditanah air kita.

politik lama - politik perkauaman makin terpencil.

pagi tadi d kuala kubu baru telah jelas kelihatan politik baru -
politik yang bukan berasaskan kaum atau agama tetapi berasaskan
kesejateraan umum.

saya ternampak mak cik tua memboceng motosikal membawa sepanduk DAP.
saya nampak anak muda tionghua memakai t-shirt naik aziz.
saya nampak orang india menyebar poster beng hock.

betul - apa yang saya tulis ini hanyalah simbol dan tanda.
tetapi simbol dan tanda ini adalah manifestasi yang dibawa oleh politik baru.

rakyat tidak suka dipecvah dan diperentah
rakyat sudah jemu dengan lagu lama
rakyat mahu perubahan.

AHLI UMNO LAWAN MIC DI HULU SELANGOR

Ketua Pemuda Hulu Selangor JOHAN MOHD DIAH
telah menjadi calon bebas.

mengikut apa yang heboh d kkb pagi ini - johan ini
ada mempuanyai pengikut dan penyokong.
mereka ini telah bosan dengan kerenah MIC.
mereka mahu kerusi ini dipulangkan kepada umno.

apakah garis politik johan ini sama dengan PERRkASA?


MULA LAH DARI SUAMI ANDA !




PM: I AM READY TO MAKE TOUGH DECISION
- malaysianinsiderI

NEW YORK, April 17 — Najib Razak said multi-ethnic Malaysia must work towards forging a genuine national identity and that he stands ready to make difficult decisions needed by the country.

“To those who harbour doubts about whether as prime minister and the government including my other colleagues have the will to bring about these difficult changes, I have this to say: When the going gets tough, the tough get going.

“I am ready to make the difficult decisions that Malaysia needs.”

KAH KAH KAH

kah kah kah... THE FIRST TOUGH DECISION IS ABOUT OBESITY....kah kah kah..

kah kah kah... CAN YOU ASAK YOUR HUSBAAND TO LOOSE WEIGHT FIRST...kah kah kah..

kah kah kah.... START WITH 100 GRAMS.... kah kah kah..

woit.. GEMOKKING IS NOT GOOD FOR KATILING... kah kah kah
..
woit...OBESITY REALLLY POTONG STIM.... kah kah kah




HANGAT HANGAT HANGAT




ORANG ASAL


aku nampak ramai orang asal datang menjadi penyokong pakatan.
hairan macam mana pkatan ini buat kerja. orang asal pun
datang sokong mereka.

aku nampak orang asal ini dibawah jagaan eli wong kah kah kah.
memang baiklaa kerana eli wong ini yang jaga alam sekitar
diselangor.

CIK GU BAD
dia ni memang kaki best. anak muda yang hebat.
dia buat sudut pidato. saoa sahaja boleh berucap. tak
perlu minta kebenaran dari anwar atau wan azizah.

bukan macam sudut pidato d campus kena minta kebenaran dari naib chanselor.
cisss... karut punya kerja.

aku nampak ronnie bagi ucapan
aku nampak sabu bagi ucapan
aku nampak x kepala GERAK macai mat ezam
aku nampak jonah
aku nampak tian chua
aku nampak yb lee

semua ini gedebe dan bakal pkr

MAKAN

kalau ada orang kkb tolong beri tahu dimana terbaik tempat makan.
aku rayau tapi tak bestlaaaa
tak macam permatang pauh

masih mencari dan mencari

hari ini aku makan asalkan jangan tak makan -
nikmat makan tak ada.

JUMPA KAWAN FB

laa.... banyak jumpa kawan fb.
itulaaa baiknya prk ini leh jumpa orang.
sapa tak datang rugi.
macam rugi tak makan tapi di pagi raya kah kah kah..


WARTAWAN MALAYSIA KINI

jumpa wartawan malaysiakini - dia telah sampai ke sebelah sana
bila ditanya mana lebih ramai
dia jawab ...PAKATANLAAAA..

tapi di sebelah sana banyak awek obesee kah kah kah
ini bukan gua cakap. ini wartawan malaysiakini.
ini pandanagn wartawan yang objektif.

mungkin obese ini telah jadi feshen kereana bik mama kah kah kah.







HULU SELANGOR


Awal pagi tidoor telah diganggu - mulanya oleh bunyi rempitan motor. kemudian jeritan REFORMASI - baru aku sedar -gua bukan di rumah tapi d KKB. cisss ! kena bangun pagi aku hari ini.

Laaa... tengok tandas aku terperanjat -ini tandas banyak- ini macam tandas di jelebu - bukan duduk tapi mencangkung. dari segi ilmu perubatan - tandas cangkung ada betul - tandas duduk tidak betuk - macam mana berak duduk - malainkan kita saifool kah kah kah.

susah juga ditandas - tak hampir terjatuh - dulu aku aku pernag terjatuh pakai tandas ini. mat saleh panggil tandas ini TURKISH TOILET - ini kerana zaman hippi tahun 70an dulu - mereka bertemu tandas ini di istanbaul - tapi itu kesah lain.
abis mandi gi minum bawah - laaaaa... orang sudah ramai - muka malaoan tak ada mungkin depam tak ada bujet naksewa bas - mana mana muka PAKATAN - DAP PAS PKR - macam kkb ini sudah di tawan oleh pakatan rakyat - amoi chun - minah cool pagi pagi pun ada - cisss rugi sapa tak datang pilihanraya kecil.

PRK ialah fiesta untuk rakyat - kalau di sepanyol ada fiesta lawan lembu kita ada fiesta lawan orang. BEST !

tiba tiba nama aku kena panggil - ingatkan warder kamunting yang panggil - 2504 !!! tidak satu mamat datang bersalaman dan ajak dudk di meja mereka. nama dia wan dan kawan dia rama - ini pebyokong tegar reformasi - masuk ' pusat serenti' pun - tak akan meninggalkan REFORMASI.

budakdua orang ini cukup cool - wan kerja di pejabat tanah - rama driver lori - wan berasali kampong baru - ini betul betul kaki busuk kg baru - rama pemandu lori.
rama menyumpah ' cilaka tempat aku ada katak ....' mula mula tak faham bila rama ternagkan baru aku sedar - kawasan dia satu katak telah muncul - tapai mengikut rama - 'ada 18,657 undi - satu katak hanya ada satu ekor - dan '... aku bukan undi si jamal ini ... aku undi parti... yang 18,000 laian tu semua undi parti - pooodah laaa dengan katak.

wow ! rama ini cukup cool dia bawa lori 6 tan - gaji hampir 4000rm. '..... pilihanraya bukit gantang aku berhenti..... mana boleh... aku mesti nak pewrgi...'

'sekarang kau buat apa? aku pulak bertanya.

' bawa lori juga - tapi kecik siskit - gaji murah sikit....'

wantan mee aku sampai. tc kosong aku sampai. aku sarapan pagi.

(sapa yang tak pernah datang prk -memang rugi - boleh jumpa kawan lama - jumpa geneg lama - aku dengar geng lama aku lokman adampun ada tapi... gua tak jumpa kah kah kah...)

MEMANG HEBAT FIESTA PAGI INI

kawat berduri dipasar macam cerita perang lawan jerman.
cilaka ! kita tak nampak pun malaon. kerana itu
aku tak dapat jumpa kawan lama bernama lokaman adam -
aku nak jumpa dia ... nak mintak projek kah kah kah..

dengar besok malam KJ akan datang d kkb - hotel dan bbq disediakan.
urut happy ending boleh diatur.

PANAS

cuaca panas gila
tapi polis bangang marah cik gu bad pakai baju altantuya.
polis ini tak tahu di paris telah ada laporn polis dibuat
untuk siasat najib dan razak baginda kah kah kah...

ZUNNAR

zunar ini betul betul karton
dia buat payong hitam dengan lukisan karton
dapatkan segera
tapi yang kurang seronok ialah dia tekah ambil imej bik mama
tanpa kebenaran dari isterinya.

besar kemungkinaan zunar akan di saman.

tunggu dan lihat.





MAHATHIR MARAH BAYAR DUIT JUMPA OBAMA




MARAH LAGI



Madey telah marah kerana kerajaan Malaysia
membayar Apco syarikat zionis isreal 75 juta rinngit
untuk menyusun rancangan agar najib dapat bertemu
dengan obama.

madey amat marah kerana membazirkan duit rakyat.




GEMPAR DI PARIS



POLIS PERANCHIS SIASAT NAJIB


laporan telah muncul bahawa polis peranchis
akan memulakan sissatan terhadap kes rasuah
syarikat peranchis dalam hal jual beli kapal selam.

siasatan ini akan membuka kembali kes pembunuhan
altantuya dan tuduhan razak baginda yang dituduh membunuh altantuya.

akhbar le monde telah membuat beberapa laporan tentang kes ini dua minggu
yang lalu.





BERITA BERITA DARI HULU SELANGOR



HULUR HULUR HULUR HULU SELANGOR



Jam tiga pagi polis telah menutup jalan-jalan di dalam pekan Kuala Kubu Baru.
Ini untuk memastikan tidak ada kesesakan yang amat sangat.

PETANG

penjual warong dari merata merata telah membuka warong dalam pekan.
mereka telah dilaranng.
kesian. ingatkan dalam menuai tapi bala sampai.

MASJID

masjid besar KKB telah dipenuhi oleh pelancung politik.
kereta berasak asak.jam tiga pagi hari sabtu semakin banyak kereta
menuju ke masjid.

tak tahu dari mana mereka datang.

PARTI POLITIK


merata rata bilik gerakan kelihatan.
yang paling menonjol ialah PKR dan PAKATAN RAKYAT.

BILIK GERAKAN MIC

bilik gerakan MIC elek.
poci.

MUGELAN BUAT DRAMA

mugelan yang tak jadi bertanding
kerana dilihat sebagai barua umno
berkata yang dia dijanjikan duit
untuk berkempen melawan mic.

(pandai betulandek ini buat auta)

PALANAVEL

malaoan ini hilang.
sila beri perhatian di sungai klng.
takut takut malaoan ini terjun untuk
menakut nakutkan sami kah kah kah.