Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Jumaat, 3 Ogos 2012

SELAMAT BERBUKA PUASA




AYAM HUTAN CANTIK DAN LIAR




TELAH DUA MINGGU KITA BERPUASA

hari ini di kuala lumpur redup
jerebu disana sini
tadi aku ke kuburan
berjalan dengan jai dan ezi
aku ternampak seluruh kuala lumpur jerebu

kita membayar harga mahal
untuk modeniti

kita membayar harga malah
untuk keselesan

kita meracun diri kita sendiri

PETANG INI DI TANAH PERKUBURAN

burung pipit uban
burung pipit padi
balam dan terkukur
burung onget bumi
burung ayam ayam
dilembah kuburan ini
adalah dunia mereka

anak anak sungai
laluan ikan ikan
rancak menari nari
anak anak air meremaja
belalang dan kupu kupu

PIPIT UBAN


apa akan jadi pada wilayah ini
apabila dibangunkan bangunan
di tapak lapangan terbang sungai besi



TERKUKUR DAN BALAM


apa akan jadi bila tanah
seluas ini menjadi rebutan
apa akan jadi dengan ayam denak
apa akan jadi dengan ayam hutan
apa akan jadi dengan helang dan ungas
yang rumah rehatnya ialah batu nesan

apa akan jadi
bila semua menjadi simin dan batu
apa akan jadi bila
mata mata air ditutup
apa akan jadi kepada
600 hektar tanah kuburan ini





ULAR ULAR DAN ULAR
dua malam dulu
lewat pagi jam dua
aku dalam perjalanan pulang
dari pekan brickfeild
aku terserempak dengan ular sawa
cantik indah besar dan panjang
sedang melintasi dari paya kubur
untuk ke satu wilayah yang lagi subur

apakah ular ini tahu
waktu yang terbaik
melintasi jalan ialah lewat pagi
dimana kereta tidak ada
yang ada hanya aku pejalan kaki

BERBUKA - SELAMAT BERBUKA
hahah
seperti aku katakan
hidup seorangan memang enak
tapi yang tak seronok
petang ini aku makan
semua yang aku beli kelmarin

kueh yang sama
malah masih ada lagi
sambal undang petai

SINGGANG IKAN UNTUK PETANG INI



buah buahan pun masih yang sama

tapi ada penambahan
aku masak singgang ikan terubuk
hahah
hahah
lengkuas
halia
serai
bawah merah
bawang puteh
lada

singgang adalah masakan terbaik
tanpa minyak

NOTA:
siapa tahu dimana singgang
terbaik di kuala lumpur
kalau tahu tempatnya
maka boleh dinobatkan
sebagai foodie





NEGARA KU LAGU CIPLAK DARI LAGU TERANG BULAN





BENDERA CIPLAK DARI AMERIKA








KOMENTAR TUKAR TIUB
tiap tahun kita
timbulkan ajenda ciplak ini
sehingga gerombolan sedar
bahawa untuk mereka menipu telah berakhir

makin ramai anak anak muda
yang semakin sedar tentang
pembohongan yang mereka mainkan

selama ini mereka mengatakan
bahawa british meningalkan
tanah melayu tanpa pertumpahan darah
ini bohonng

rashid maidin
shamsiah fakeh
adbulalh sidi
chin peng
mat indera semua angkat senjata
lawan british

malah mat indera
dihukum gantung oleh british

NOTA:
terima kaseh ronalad reagan
kerana beri dunia internet
sekarang semua pembohongan
gerombolan dapat dilawan


2008 CIPLAK DARI TAIWAN










KEMENTERIAN SIASAT DAKWAAN CIPLAK LAGU MERDEKA - mikini

Rais Yatim mengumumkan penubuhan panel siasatan bagi menyiasat lagu kemerdekaan yang didakwa menciplak lagu gereja Indonesia.

"Satu panel telah dibentuk untuk mengenalpasti sama ada dakwaan bahawa lagu merdeka 'Janji Ditepati' telah diciplak.

"Pembangkang tidak sepatutnya membuat tuduhan secara sewenang-wenangnya," katanya dalam laman Twitter pagi ini.

Paparan Twitter itu merupakan penafian keras Rais - yang juga ahli parlimen Jelebu - bahawa melodi lagu itu diciplak, menurut laporan New Straits Times hari ini.

"Kami menyangkal dakwaan penulis blog itu dan akan mencari jalan penyelesaian perundangan jika dia gagal untuk mempertahankan dakwaannya," Rais.

TERANG BULAN CIPLAK DARI LAGU INDONESIA


KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit... SATU LAGI CIPLAK.... kah kah kah..

kah kah kah...LAGU NEGARA KU CIPLAK DARI TERANG BULAN... kah kah kah

kah kah kah... BENDERA CIPLAK DARI BENDERA AMERIKA.... kah kah kah..

kah kah kah...LOGO TAHUN 2008 LOGO CIPLAK DARI TAIWAN...kah kah kah..

kah kah kah...LAGU MEMBODEK PUN CIPLAK DARI INDONESIA... kah kah kah..

LAGU KRISTIAN SEMBAHYANG PUN DI CIPLAK GEROMBOLAN

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit... INI LAGU ORANG SEMBAHYANG....kah kah kah,...

woit...MANA DIA HASAN ALI?.... kah kah kah..

kah kah kah...MANA DIA PUKIPM... kah kah kah...

kah kah kah...MANA DIA PUKISA.... kah kah kah..

kah kah kah...MANA DIA PUKIDA.... kah kah kah






TER HOT TERKINI TERNOW - TER TAKUT - DUA KES BUNUH



INI JANJI RAKYAT - KES BUNUH





BEKAS PM FIJI DIPENJARA KERANA RASUAH - ajensi berita

SUVA: Bekas Perdana Menteri Fiji, Laisenia Qarase dihukum penjara 12 bulan selepas didapati bersalah atas dakwaan rasuah, hari ini.

Qarase, yang menjadi perdana menteri pada 2000 dan digulingkan pihak tentera, didapati bersalah atas sembilan tuduhan menyalahguna kedudukan dan gagal menunaikan tugas ketika menjadi kakitangan awam pada 1990-an. - AFP

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit... BERITA INI MENAKUTKAN MADEY.... kah ah kah..

kah kah kah...BERIA INI MENAKUTKAN NAJIB.... kah kah kah..

kah kah kah...NAJIB TERLIBAT KES BUNUH ALTANTUYA.... kah kah kah...

kah kah kah...MADEY TERLIBAT KES BUNUH DI MAMALI.... kah kah ka..

kah kah kah.... DUA KES BUNUH SUDAJ CUKUP... kah kah kah..

kah kah kah...KES RASUAH BOLEH TUNGGU LAIN ZAMAN.... kah kah kaj

TERLIBAT KES BUNUH DI MEMALI





NOTA:

sampai kiamat
jangan dilupakan
penglibatan madey
dalam kes bunuh di memali


MARI KITA DENGAR PENCERAHAN DARI PEMBACA TT





SIAPA DIA INI?




hiSHAMUDDIN RAIS PENGECUT CABUT LARI berkata...<-- BUKTI MANA BUKTI??
By Anonymous on KACAU SUARAM SEKARANG TAK GUNA - KES DI PARIS TE... on 8/1/12

sokong cina sial kominis ni buat kacau ,nampak sangat hishamuddin rais ni bwk masuk kominis dlm fuckatan . bulan puasa pun dia tulis benda-benda hina Islam. korang pembaca tak sedar ke blog kominis ni.
By anti tukar tiub on JANGAN LUPA MALAM 30 OGOS SEMUA PAKAI KUNING SAMB... on 8/1/12



SILA TONTON KLIP KEDUA INI
siapa dia hishamuddin rais ini
apa pandangannya
apa falsafah yang dipegang
kenapa dia kata 31 ogos hari malapetaka




Lu Hisham lagi bawak suwey kepada ANWAR,Lu balik MALAYSIA macam2 musibah melanda ANWAR ......LU tahu mandi wajib ke tak?
By Anonymous on SUWEY MENIMPA NAJIB BERKALI KALI - APA PUNYA TUUU... on 8/2/12

BILA NAK KAHWIN
Nak komen pasal hal terakhir dalam video tu. Macam yg ko ckp dlm video tu, ramai yg takut bila berhadapan dgn individu yg bebas. Kalau tak takut pun, mereka akan pelik. Mereka tak boleh terima individu yg lain dari mereka. "herd mentality" - mentaliti gerombolan. Contoh paling baik: tiap hari bulan puasa ni bila TT buat catatan pasal berbuka,mesti ada je yg komen "kau kahwin la,TT", "kau carila bini". Walaupun bukan ditujukan kat aku tapi bloody annoying sial.



Menjengkelkan nak mampus orang2 yg komen camtu. Suka hati la dia atau mana2 individu kalau tak nak kahwin. aku tahu kahwin tu sunnah nabi, tapi kalau tak nak adakah menyusahkan org ramai?? kalau seseorang tu tak minat dgn agama, menyusahkan seluruh populasi ke?? benda2 yg menyusahkan org semua, tak nak lak kecoh.

kalau benda yg lain sikit dari biasa semua org buat,terus kecoh padahal tak kacau org pun. Ni la bagi aku satu contoh paling ketara orang kat Malaysia ni terutamanya org Melayu tak boleh nak diterima something yg See more...
By Hell is other people on KITA SAMBUT HARI MALAPETAKA DENGAN BAJU KUNING on 8/2/12

Siapa Hishamuddin Rais ni? Adakah dia dekan? profesor madya? Ahli akademik? Atau hanya penjilat bontot ANUar Berahi?
By Isham Rais pengecut cabut lari on KITA SAMBUT HARI MALAPETAKA DENGAN BAJU KUNING on 8/2/12



Pandangan TT dalam Youtube itu menyebabkan aku terfikir perkara-perkara berikut: 1. Aku dilahirkan pada tahun 1961 di negeri Sabah manakala Sabah mencapai taraf berkerajaan sendiri dua tahun kemudian iaitu pada 31 Ogos 1963

2. Malaysia ialah negara persekutuan yang ditubuhkan oleh Persekutuan Tanah Melayu, Sabah, Sarawak dan Singapura pada 16 September 1963. Maksudnya: Sabah, Sarawak dan Singapura bukan menyertai Malaysia tapi Malaysia ditubuhkan dengan persetujuan dan penyertaan negeri-negeri berkenaan

3. Ketika mula-mula Malaysia ditubuhkan, TYT Sabah, Sarawak dan Singapura bergelar Yang Dipertua Negara. Tapi kini TYT Sabah dan Sarawak hanya bergelar Yang Dipertua Negeri, sama macam Melaka dan Pulau Pinang

4. Setiap kali 31 Ogos, peranan pemimpin Sabah dan Sarawak tidak disebut dalam penubuhan Malaysia seolah-olah penduduk tempatan tidak pernah berjuang menuntut kemerdekaan daripada British

5. Sabah, Sarawak dan Brunei sama-sama memiliki hasil minyak tetapi Brunei yang tidak jadi menyertai Persekutuan Malaysia dulu kini lebih makmur dan penduduknya hidup lebih senang berbanding penduduk Sabah dan Sarawak

6. Apakah negeri Sabah dan Sarawak akan kekal sebagai sebahagian daripada Persekutuan Malaysia atau akhirnya akan menjadi negeri-negeri jajahan Malaysia @ Semenanjung
By Anonymous on KITA SAMBUT HARI MALAPETAKA DENGAN BAJU KUNING on 8/2/12




JEMPUTAN UNTUK BERSETIA KAWAN PETANG INI




LEPAS SEMBAHYANG JUMAAT





HIMPUNAN DESAK MYANMAR HENTI PEMBUNUHAN


Sahabat ROHINGYA kita telah dizalimi sekian lama. Kini pembunuhan etnik Rohingya Islam di sempadan Myanmar/Bangladesh tidak terkawal. Kerajaan Myanmar terlibat dengan tidak mengendahkan penghapusan etnik yang berlaku.

Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM) menjemput semua NGO, NGI, Aktivis masyarakat dan juga semua parti politik dalam negara ini untuk menyatakan bantahan terhadap kekejaman yang berlaku ke atas umat Islam Rohingya.

Ayuh bersama Himpunan Desak Myanmar Henti Pembunuhan. Bersama mendesak dan menekan kerajaan Myanmar melalui kedutaannya di sini, juga penyerahan memorandum bantahan. Berikut adalah maklumat perhimpunan;

Tarikh: 3 Ogos 2012
Masa: 2.00ptg (lepas solat Jumaat)
Lokasi Berkumpul: Menara PERKESO Jalan Ampang
(Sebelum bergerak beramai-ramai ke Myanmar Embassy)
Pertanyaan : 012-2231239


Sila hadir sebagai wakil NGO atau individu. Kami perlukan juga sokongan anda untuk mengiringi penyerahan memorandum.

Ayuh bergerak sekarang!! setiap hari ada saudara kita yang mati disana.

PS: Boleh bersolat jumaat di Masjid Tabung Haji dan bergerak ke PERKESO Jln Ampang selepas solat. Kepada yang tiada transport, boleh turun di LRT Jelatik dan jalan ke arah PERKESO di Jalan Ampang (lingkungan 500m).

WAL MUSLIPON WAL NAJIBUN WAL TIPURON KUNTUM




KOMENTAR TUKAR TIUB

wal najibun wal tipuron
inkana min kuntum tipuron

najibon ikutiron kitabbon
min al li wal tipuron

al najibon cakapon hal islamun
wal babiron akan terbang


WAL MUZAKAR RAH NAJIB BUN





NOTA:
al haj najibon al-sigaron
sedang bermuzakar
membincangkan hal elwah ummah
juga turut sama bermuzakar
ialah hajjah rosmah al-shopping
mereka sedang membicangakan ayat ayat
suci dari kitab wal shopping al-rembat
tulisan ibnu haj dubai al jaccob


PENTABIRAN BERPAKSI AL -QURAN - meloya

Najib Razak hari ini menjelaskan bahawa falsafah dan prinsip beliau mengurus tadbir negara ini adalah berpaksikan kepada al-Quran dan sunah.

Kata Najib , falsafah yang dipraktikkan tersebut adalah lebih baik daripada teori Barat kerana ia berpaksikan kepada prinsip dan semangat berteraskan kepada agama.

''Kita mesti memperjuangkan berdasarkan agama dan syariah. Kita mesti jaga negara, akal, ilmu, keturunan, harta, keamanan dan kelima-lima tuntutan agama, yang mana menjadi landasan yang diperjuangkan oleh kerajaan," katanya.

Kata Najib lagi, rakyat jangan tertipu dengan pihak yang kononnya memperjuangkan Islam tetapi sering gagal mengotakan janji.

''Perjuangan kita jelas kerana kita ada agenda dan pengisian. Bila kita lakukan sesuatu, kita fikir jauh ke hadapan dan bukan bersikap populis, janji itu dan ini, tetapi belum tentu janji itu boleh dibuat," ujar beliau.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit.... INI BETUL TERGOLEK DOG BACA BERITA INI...kah kah kah..

kah kah kah..KETAWA SAMPAI TERKENTUT.... kah kah kah...

kah kah kah... AYAT AYAT MANA YANG DIPAKAI OLEH NAJIB.... kah kah kah..

kah kah kah.... AYAT BERI KONTREK BUAT LRT KEPADA SYARIKAT BUAT METER PAIP..... kah kah kah

kah kah kah... AYAT MANA AGAKNYA YANG DIRUJUK TENTANG DUIT KOMISEN KAPAL SELAM...kah kah kah..

kah kah kah..AYAT MANA AGAKNYA YANG BOLEH UPAH SIRUL DAN AZILAH BUNUH ALTANTUYA...kah kah kah...





JAGUH PEKAN HEBOH SEKAMPONG




KENYATAAN MUHYIDDIN PADA NAJIB





MALAYSIA JAGUH PENTABIRAN EKONOMI: PM - mStar

SEREMBAN: Malaysia boleh dianggap sebagai jaguh dalam pentadbiran ekonomi apabila berjaya mencapai kadar pertumbuhan ekonomi yang memberangsangkan berbanding negara lain terutama dalam keadaan ekonomi semasa yang tidak menentu.

Najib Razak berkata, pencapaian Malaysia juga adalah lebih baik jika dibandingkan dengan negara-negara maju di Eropah apabila ada antara negara itu mengalami beban hutang yang tinggi dan kadar pengangguran di kalangan orang muda mencecah 45 peratus.

"Sepanyol mungkin boleh menang (bola sepak) Piala Eropah, tetapi meski pun kita kalah dalam bidang bola sepak, tetapi kita boleh dikatakan jaguh dalam bidang pentadbiran ekonomi negara kita," katanya.

Beliau berkata, walaupun kerajaan sentiasa memberi tumpuan kepada syarikat-syarikat besar atau menarik pelaburan dari dalam dan luar negara bagi membangunkan ekonomi, rakyat dan golongan yang memerlukan sentiasa mendapat pertolongan dan nikmat pembaharuan yang diperjuangkan.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit... CUBA BANYANGKAN NEGARA YANG TIDAK JAGUH... kah kah kah..

kah kah kah...MACAM MANA AGAKNYA EKONOMI NEGARA YANG TIDAK JAGUH... kah kah kah..

kah kah kah...BAGAIMANA AGAKNYA EKONOMI GERMAN YANG TIDAK JAGUH... kah kah kah..

kah kah kah...ATAU FINLAND YANG JUGA TIDAK JAGUH MACAM MALAYSIA... kah kah akh..

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit.... AGAKNYA MESTI BANYAK RASUAH DALAM NEGARA TAK JAGUH...kah kah kah..

kah kah kah..AGAKNYA YANG BUAT LANDASAN KERETAPI DI SWEDEN MESTI SYARIKAT BELI BESI BURUK.... kah kah kah

kah kah akh...DI GERMAN SYARIKAT YANG BUAT LANDASAN LRT BERLIN HANYA SYARIKAT BELI SURAT KHABAR LAMA.... kah kah kah





KRONI BESAR AL- HAJ NAJIBUN WAL PIKUM DAPAT KONTREK MELALUI AJARAN ISLAM BERPANDU AYAT MEJA




KOMENTAR TUKAR TIUB

kenapa agaknya syarikat
yang hanya ada pengalaman
membuat meter paip air
mendapat kontrek ini?

sebenarnya di belakang
syarikat meter paip ini
ialah syarikat thales
yang terlibat dalam jual
beli kapal selam scorpene

ingat?
tukar tiub ada menyatakan
malaysia juga akan membeli
loji nuklear dari peranchia

kenapa?


sama amacm kes tanah ktm di singapura
najib telah terperangkap
pasti syarikat thales dari france
ini tahu najib mengentot altantuya
pasti gambar najib dan altantuya
ada dalam tangan mereka

perdana menteri yang ada masalah
adalah perdana menteri yang lemah
perdana menteri ini akan terus kena pau

justeru telah sampai masanya
kita humbankan perdana menteri ini
dalm ke dalam tong sampah sejarah



TAK GENTAR UNTUK KE PARIS






SKANDAL GEORGE KENT-LRT AMPANG:
SURUHANJAYA DIRAJA UNTUK MENYIASAT SALAHGUNA KUASA PERDANA MENTERI

Anugerah kontrak bernilai RM1.1 bilion kepada Konsortium George Kent bagi pembinaan tambahan laluan LRT Ampang mengesahkan campur tangan dan salahguna kuasa Perdana Menteri, Najib Razak seperti yang didedahkan sebelum ini.
Sehingga kini, beliau tidak menafikan bahawa:

1. Jawatankuasa Perolehan Menteri Kewangan dalam mesyuarat bilangan 1/2012 telah memutuskan bahawa Konsortium Balfour-Beatty adalah pembida terbaik dari segi harga dan kepakaran teknikal;

2. Jawatankuasa yang sama dan dipengerusikan beliau dalam mesyuarat bilangan 5/2012 telah membatalkan keputusan tersebut dan melantik Konsortium George Kent, walaupun pembida itu diputuskan tidak layak oleh penilai pakar kerana markah penilaian teknikal antara yang tercorot;

3. Daripada 8 pembida, 3 pembida adalah syarikat yang ditunjangi oleh Thales, sebuah syarikat besar dari Perancis yang sebelum ini dikaitkan dengan dakwaan merasuah Najib dan sekutu kanan beliau; dan

4. Pemilik George Kent dilaporkan sebagai seorang kenalan rapat Najib.

Fakta-fakta yang tidak dinafikan ini secara jelas menunjukkan ada unsur-unsur salahguna kuasa dan penyelewengan apabila syarikat milik rakan karib Najib dianugerahkan kontrak besar walaupun tidak mempunyai pengalaman atau kepakaran.

Walaupun saya telah membuat laporan polis dan saya sendiri telah disiasat polis, itu tidak mempunyai apa-apa kesan kepada keputusan yang akan melibatkan nyawa jutaan rakyat dan berbilion ringgit wang rakyat. Jelas sekali bahawa pihak polis dan SPRM tidak berkuasa untuk menyiasat Najib sehinggakan anugerah kontrak tersebut terus dibuat tanpa mengira kemarahan rakyat.

Mengambil kira kegagalan pihak polis menyekat perlakuan salahguna kuasa di peringkat tertinggi kerajaan ini, saya mendesak supaya sebuah Suruhanjaya Diraja ditubuhkan untuk menyiasat peranan dan campur tangan Najib di dalam penganugerahan kontrak tersebut kepada rakan karibnya.

Lebih-lebih lagi apabila ada beberapa persoalan besar mengenai kepentingan awam yang berkait dengan kes ini:

1. Campur tangan Dato’ Seri Najib di dalam proses perolehan projek-projek negara menggambarkan kroniknya amalan rasuah dan salah gunakuasa di peringkat tertinggi negara;

2. Kemungkinan wujudnya campur tangan Najib di dalam institusi-institusi negara seperti Kamar Peguam Negara, Bank Negara Malaysia dan Polis Diraja Malaysia apabila individu yang terlibat mendedahkan skandal beliau terus dihadapkan ke mahkamah kurang 24 jam dari pengumuman anugerah kontrak kepada George Kent;

3. Persoalan mengenai hubungan Najib dengan Thales yang didakwa terlibat dengan penjualan dokumen sulit pertahanan negara membayangkan penglubatan pimpinan tertinggi negara dalam kegiatan yang mengkhianati negara.

Persoalan dan tuduhan-tuduhan ini hanya boleh dirungkai melalui sebuah Suruhanjaya Diraja yang mempunyai kuasa penuh menyiasat seorang Perdana Menteri.

Jika Najib yakin beliau tidak bersalah, beliau tidak perlu gentar untuk menubuhkan Suruhanjaya Diraja untuk menyiasat semua dakwaan ini.

MOHD RAFIZI RAMLI
PENGARAH STRATEGI KEADILAN