.

Jumaat, 17 Oktober 2014

PAGI ESOK KOLUMPO KITO PUNYO







KUALA LUMPUR ZINE FEST 2014
Kuala Lumpur Zine Fest 2014 (KLZF14) bakal diadakan pada 18 Oktober 2014 di Dataran Undgrnd, Dataran Merdeka Kuala Lumpur bermula jam 10 pagi hingga 10 malam. Acara ini diadakan dibawah acara utama iaitu Kuala Lumpur Writers and Readers Festival atau nama komersilnya Kolumpo Kita Punya!

Antara mereka yang akan berdagang di acara kali ini adalah penerbit-penerbit zine seperti Norifumi, Fragranfrantik, Psychotic Art Zine, Mosh dan lain-lain. Beberapa kolektif penerbit zine juga bakal turut serta seperti Geng Gelabah, 321 Go Create dan Serak-serak.

Disamping itu, pelbagai karya DIY/independen yang lain akan dijual seperti hasil seni, muzik dan juga pakaian. Kebanyakannya adalah hasil buah tangan pengusaha DIY tempatan.

Pengunjung juga bakal dihiburkan dengan persembahan muzik dan puisi dari artis-artis independen tempatan seperti The Mindless Show, Orkes Rakyat Tertindas, Jabatan Audio dan Petak Daud. 

MENGENAI KUALA LUMPUR ZINE FEST
KLZF kali ini adalah kali keempat penganjurannya. Ia mula diadakan pada tahun 2010, kemudian pada tahun 2012 dan 2013 di tempat-tempat yang berlainan. Sambutan untuk KLZF pada tahun lepas di MIA Arts Center sangat menggalakkan, jadi ia diteruskan tahun ini dan diharapkan berterusan di tahun-tahun mendatang.

APA ITU ZINE?

Zine merupakan publikasi amatur yang diterbitkan sendiri oleh penulis. Kebiasaannya ia dibuat dirumah dan dicetak/diperbanyak dengan menggunakan teknik yang murah seperti fotostet. Topik dan tema zine yang popular diketengahkan dalam zine-zine di Malaysia adalah seperti muzik, literature, puisi, politik dan komik.

Tarikh: 18 Oktober 2014
Tempat: Dataran Undrgrnd (bawah Dataran Merdeka)
Masa: 10 pagi-10 malam
Masuk percuma

Hubungi: 017-963-93-16 (Nizam)


atau 012-254-37-14 (Atiqah)



------------

LAGI HUDUD BERHUDUD






INI CONTOH HUKUM HUDUD




KULIAH RADIO BANGSAR
bangang punya pas..mbodo2kan org..satu dunia tahu saudi n qatar pbiaya Fsa. semua tahu askar amerika yg hilang dulu dijadikan pembebasan kpd 5 warga arab. kelima2 warga arab ni ada hukuman mati di saudi, kmudian ditawarkan pencen kpd familynya dgn syarat jd kepala taik fsa.warga amrika ditebus di us, di kelima2 warga arab itu ditebus di qatar.walhal mrk bukan warga qatar..hudud pe lancau..tak abis2 mbodokn org dgn hudud..kuliah rb(radio bangsar bukan RT) smlm mmg hebat..syabas..

ketika selangor ditgn umno, yg ada hnaya belly dancing halal utk ahli umno je. skrang selangor bwh pakatan, takkan ceramah ust don atau ust/ustz tv alhijrah je. takkan kuliah mhukum.syorkan lebih byk program mcm RB..kalo tak mampu, bg je RB buat..aku masih ingat satu ayat ketika di show pust komuniti suabngjya " jgn biarkan kemanisan anda dirampas". masa tu bro tt kata kalo tak paham2 gak maksudnya, lebihbaik jgn mgabiskan oksigen.. on BERHUDUD HUDUD DI HUDUD
Anonymous
on 10/17/14

KELUARGA RAJA 
Nak cakap pasal Qatar ... Keluarga Al-Thani tu pakai duit gas / minyak untuk konon2nya pembangunan negara kecik mereka serta songlap sebahagian besar duit itu dalam bentuk Qatar Foundation. Siapa chairwoman utk Qatar Foundation? Emak kepada Emir yg baru naik takhta tahun lepas tu lah. Kawan baik suami Mat Monggol tu. 

Qatar Foundation pakai duit utk mcm2 acara promosi termasuk menaja kelab bola Barcelona. Ada sekali tu bayar Pavarotti USD1.6 juta utk membuat persembahan singakt kat Qatar. Harga petrol kat Qatar tu baru QR 1.00 per liter walaupun mereka tidak memproses minyak yg digali / curi dari Iran tu. Cerita pasal minyak / gas yg di curi dari Iran ini menjadi perbalahan antara Iran dan Qatar dah lama.

 Qatar mengambil kesempatan mengerudi konon2nya mencari minyak di perairan negara dia tapi bila menggerudi tu boleh konar baring lak arah sempadan Iran. Selagi Iran masih tak stabil selagi itu Qatar mencuri gas / minyak Iran kat laut tu. Inilah negara Qatar pengamal hudud yg Kelantan on BERHUDUD HUDUD DI HUDUD
Suku Samdol
on 10/17/14










-----

PASMA MAKIN POP







Jangan tumpang nama parti,

kata PAS Terengganu kepada PasMa 

PAS Terengganu mencabar Persatuan Ummah Sejahtera Malaysia (PasMa) untuk keluar daripada parti Islam itu dan menubuhkan parti baharu jika terus menjadikan badan bukan kerajaan (NGO) itu sebagai platform mengkritik parti.

Pesuruhjayanya, Satiful Bahri Mamat berkata, dengan meninggalkan PAS, NGO berkenaan dapat membuktikan sejauh mana PasMa dapat berdiri teguh dengan aliran baru yang dibawa kepada ahlinya.

“Kita cabar dia keluar PAS, buat parti baharu supaya orang boleh lihat kredibiliti dia. Jangan tumpang atas nama PAS tetapi merosakkan imej pimpinan dan mengkritik Majlis Syura Ulama.

- See more at: http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/jangan-tumpang-nama-parti-kata-pas-terengganu-kepada-pasma#sthash.amm2Yu8s.dpuf


KAH KAH KAH

apa makna berita ini?
maknanya pasma
makin pop
maknanya pasma  
makin cool
maknanya pasma
jadi ikutan anak muda






---------------

KAH KAH KAH PAGI JUMAAT








MINTA MAAF
jika menggangu selera makan
minta maaf jika terganggu
hujung minngu
KAH KAH KAH

BERITA TIPU MELAYU





KOMENTAR
apa makna berita ini?

berita ini bertujuan
untuk menipu pembaca
menipu?
bagaimana menipu?

berita ini dipaparkan
untuk menggambarkan sprm
menjalankan tugas
bukan makan gaji buto
juteru sekali sekala
wajib ada tangkapan
sekali sekala wajib ada dakwaan

ini mondus operandi
ini cara kerja sprm

jadi yang dijadikan mangsa
ialah kes 300 ringgit
yang di jadikan contoh
ialah kes 900 rinngit
korpral pow mat rempit
pekerja dbkl pow warung tak berlesen

rasuah berjuta juta
saperti 250 juta hilang
dalam kandang lembu shahrizat
tidak ada dakwaaan

rasuah 645 juta ringgit pkfz
tak jadi apa apa

rasuah kapal selam scorpene
termasuk altantuya di bunuh
tak jadi apa apa

inilaha dia contoh
negara ketuanan melayu

KUALA LUMPUR 16 Okt. - Dua anggota polis dan dua pembantu penguat kuasa Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) antara lima lelaki yang dihadapkan ke Mahkamah Sesyen di sini hari ini atas tuduhan meminta dan...
JOHOR BAHRU 16 Okt. - Seorang anggota polis berpangkat koperal dihadapkan ke Mahkamah Sesyen di sini hari ini atas enam pertuduhan meminta dan menerima rasuah RM900 untuk melepaskan tiga lelaki yang disyaki...

  • Mengapa SPRM senyap tentang Skandal PKFZ, Rakyat ...

    maidoali.wordpress.com/.../mengapa-sprm-senyap-ten...
    Translate this page
    Nov 9, 2009 - Ini bermakna wang rakyat sebanyak RM645 juta hilang begitu sahaja. ...Berapa banyak pula duit rakyat yang sudah dilesapkan kalau seluruh ...
  • PKFZ | maidoali.wordpress.com

    maidoali.wordpress.com/tag/pkfz/
    Translate this page
    Dec 14, 2009 - Posts about PKFZ written by admin. ... Ini bermakna wang rakyat sebanyak RM645 juta hilang begitu sahaja. ... Berapa banyak pula duit rakyat yang sudah dilesapkan kalau seluruh projek PKFZ yang bernilai lebih RM7 ...
  • Detikdaily - Angkara siapa semua ni ha!

    www.detikdaily.net/v6/modules.php?name...file... - Translate this page
    Feb 6, 2010 - Masa BN dulu berapa ramai Melayu telah lari ke Tanah Besar . ... buat pilihanraya, aku masih disokong rakyat, lepas tu enjin hilang ke, PKFZ berulang ke ... defisit RM35 juta tetapi sebaik sahaja kerajaan bertukar kepada PR, ...
  • Tak Nak BN - RM12 bilion duit PKFZ hilang kita diamkan,...

    https://www.facebook.com/permalink.php?id...
    Translate this page
    RM12 bilion duit PKFZ hilang kita diamkan, mahkamah pun kata tiada yg ... Sathish Sreedharan Nair asalkan orang BN pasti boleh lepas !!..semua ada share juta juta mah ! ... Mahmud Awang berapa 12 billion? sikit tu mana sampai laksa lagi!
  • KAH KAH KAH

    woit
    jangan lah tipu melayu
    jangan tipu mak cik felda
    jangan tipu pak cik felda
    nanti jadi  bodoh
    lagi tambah bangang

    KAH KAH KAH



    -----------

    KJ TIBAI ANAK ISKANDAR KUTTY





    KOMENTAR
    apakah betul khairy jamaluddin
    pangghil mahathir
    anak lelaki iskandar kutty?











    KJ kesal jadi mangsa fitnah

    SHAH ALAM - Menteri Belia dan Sukan, Khairy Jamaluddin kesal menjadi sasaran kepada pihak tidak bertanggungjawab yang dikatakan cuba menjejaskan nama baiknya dengan menyebar artikel berunsur fitnah terhadap dirinya.

    Menerusi laman Facebooknya, beliau bertegas akan membuat laporan polis terhadap artikel palsu tersebut.

    “Saya amat kesal dengan mereka yang menyerang saya tentang artikel ini tanpa usul periksa atau sebarang usaha untuk mengesahkan perkara tersebut.

    “Saya menafikan sekeras-kerasnya artikel ini. Saya tidak pernah buat kenyataan tersebut terhadap Mahathir Mohamad,” tegasnya.
    KAH KAH KAH

    woit
    ini fitnah ke?
    sapa punya kerja?
    madey tak suka kj
    kj pun tak suka madey
    semua orang tahu
    kj menang ketua pemuda
    pakai duit kata madey
    anak madey kalah
    kerana kj rasuah kata madey
    nak fitnah macam mana
    ini berita orang tahu

    KAH KAH KAH




    -------------

    APA ORANG LAIN KATA




    PERBINCANGAN
    dalam era pasca moden
    apakah
    idealoji masih relevan?

    1. ": bravo! Politik baru Msia spt ini seharusnya diteruskan..." politik ilmu. RT
    1. Kls falsafah politik di memang terbaik. kepentingan ideologi bagi pejuang politik
    2. Trima kasih hujahan& input ttg soalan saya tadi dan . Tq juga perbincangan menarik :)
    3. 3 seconds ago
       retweeted a Tweet you were mentioned in
    1. 1 minute ago
       favorited a Tweet you were mentioned in

    Ketika sy pulang dari Malaysia, sy ditahan ISA. NGI muncul ketika sy disoal siasat oleh SB ketika dlm tahanan

    1. 2m
      My personal project is menjatuhkan United National Malay Organisation
    2. My personal project is menjatuhkan United National Malay Organisation


    1. Saya mengambil sosialisma kerana ini adalah satu fikrah saintifik yg paling jelas bg saya
    2. Centrist; adakah ini masa depan idealogi? Soalan utk &

    1. D baru saya tau ideologi Dato social democrat tapi hujah Dato bernas...terbaik!
    ---------