.

Selasa, 23 Februari 2016

KANG KONG HILANG KEBVUN






BILA 

KANG KONG

HILANG KEBUN

TANDA LEDAKAN

AKAN SAMPAI


Tiada bajet, Putrajaya tamatkan kontrak 156 profesor 
KUALA LUMPUR, 23 Feb — Majlis Profesor Negara (MPN) menjelaskan seramai 156 profesor berstatus kontrak berusia 61 hingga 70 tahun di universiti awam tidak dilanjutkan perkhidmatan susulan kekangan bajet.  
Ketua pegawai eksekutifnya Prof  Dr Raduan Che Rose berkata sumbangan profesor kontrak sewajarnya dihargai kerana lebih separuh daripada mereka berumur dalam lingkungan 55 tahun.  
“Untuk meraih gelaran profesor, seseorang itu memerlukan proses yang panjang kerana mereka perlu diiktiraf menerusi kepakaran masing-masing. Namun begitu, apabila sampai umur 60 tahun, mereka diberhentikan pula.
- See more at: http://www.themalaymailonline.com/projekmmo/berita/article/tiada-bajet-putrajaya-tamatkan-kontrak-156-profesor#sthash.dyibRjfc.dpuf


----------------

JAUH LAGI







YANG 

MENGHULUR

TERIMA KASEH

SASARAN

JAUH LAGI

RM75,160


KUTIPAN
Terbaek tuan tt.sentiasa lah update jumlah kutipan utk memudahkan org menderma..secara tak langsung kutipan ini menampakkan brp rmi sokongan rakyat kpd mat sabu.bykn penduduk Malaysia brp ramai.katalah sorg kasi singgit.. Kalau 500 ribu derma singgit bkn ke byk tu.blh buat dan pembangunan Unit Amanah..tapi sila gunakan dgn amanah,siarkan kemana perbelanjaan,apa yg diusahakan pasti rakyat makin menyokong...Mmg stkt ni Amanah yg terbaek berbanding parti lain,Pkr nmpk xberprinsip,dap dan pas x habis2 gado pasal hudud. Bosan woi... on LAPORAN SAHABAT MAT SABU
Anonymous
on 2/22/16
SEMOGA
Dah pergi separuh TT.. RM250.00..Semoga berjaya hendaknya mencapai RM200K tu.. Ada RM250 lagi.. tunggu gaji ya.. on SAHABAT MAT SABU
Anonymous
on 2/22/16

MEK
Mek dah derma. Tapi mek ada satu soale. Kalu duit lebih Abe Mat Sabu pulang balik pada penderma tak? Kah Kah Kah... on SAHABAT MAT SABU
mek
on 2/22/16

GILIRAN
Hallamak.. insyaAllah..hari ni giliran gua masukkan 250.00 ya TT. Target gua x banyak.. dlm 500.00 ja. Mmg gayat la sikit nak sumbang kaddaboom gitu. Apapun gua masukkan separuh dulu. Gaji pun 2-3 hari lagi dah nak dpt. Selamat berjuang Abg Mat Bronson. InsyaAllah.. kalo kene saman lagi, gua spare siap2 RM1000.00 pulak ya.. skrg mmg gua tengah sengkek botoi2. on TERIMA KASEH DARI SAHABAT MAT SABU
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 2/22/16

TOK ARAB
Wow.br brp hari dah 70k...kalau mcmni rsnye nt mau dpt lebih pulak, kalau dibiarkan terus mau lebih drp derma 2.6 bilion tu nt marah pula penderma2 arab.kih on TERIMA KASEH DARI SAHABAT MAT SABU
Anonymous
on 2/21/16

MAY BANK

5642 5857 6644
-----------------

BERITA BAIK








BERITA BAIK

PERSOALAN

BERAPA LAMA

BOLEH BERTAHAN?



US, Russia reach deal on ceasefire in Syria to begin Feb. 27 – reports: Islamic State (IS, former ISIS/ISIL) and the Al-Qaeda-linked Al-Nusra Front are excluded from the plan.. The document has yet to be signed by all the parties to the Syrian conflict – with an obvious exception of IS and Al-Nusra, as they are on the UN Security Council’s list of terrorist organizations.



--------------

JIN OOO JIN LAGI
















TANGKAL
hebat..syabas..manusia harun jin dan zamihan ni bole pegang beribu2 jin.agaknya jin2 milik guru ji atau puaka kok ros tu bole tangkap dan ditangkal ke?mcm ne manusia bole confident dgn pengakuan islamic si jin2 tu?jin2 ada ic islam ke ada halal jakim ke?sedangkan manusia yg ada mgucap dua kalimah syadah pun kini masih kukuh sebagai penguasa yg memiliki negara dan memerintah dgn rasuah, akta2
baginda, akta2 zalim, gst cukai mekai yg menjerut leher tak kira rakyat islam ke rakyat hindu ke rakyat cina ke..apakah manusia2 spt zamihan dan harun jin ini bole merasuk ke sultan2 saudi agar tidak mbunuh warga yemen?cite2 alam jin ini kelihatan sgt hebat..sedangkan perkara2 kezaliman yg tuhan allah tunjukkan depan mata dgn mata kasar manusia, dgn mata syarit manusia, tp manusia tak dpt melihat, inikan pulak hal2 gaib yg langsung tak nampak.wajib la manusia zamihan dan harun jin ni bersatu dan mengumpulkan tentera2 gaib atau jin2 yg diislamkan serta disunatkan agar laknattullah amerika si taghut on HARUN JIN LAWAN ZAMIHAN JIN
Anonymous

on 2/22/16


TOK PAWANG
Kalau tukang batu kerje nye seharian ngikat batu, tukap atap buat atap .. ustaz dah tentu ngajar ugama, ngajar supaya manusia ini bermoral dan berintegreti, tak buat dua kerja
dalam satu masa, tak makan rasuah, tak dagangkan ugama .. bukan ajar camne nak masuk surge, itu kerja tuhan. Yang berurusan dengan hantu dan jin, sejak dulu lagi kita tahu ini urusan Tok Pawang, Bomoh dan Dukun.
Tapi sejak nama Harun Din terpacul aku tengok orang ugama dah pandai tangkap hantu. Aku kaanfiyus, memikirkan macamana pemain bola boleh masuk acara renang, macamana pelacur tetiba jadi uztazah. Uztaz dah tentu ramai di gajikan untuk ngajar ugama .. jadi ngajar jelah jangan curi masa jadi Pawang, nanti Pawang nak makan apa. Ustaz bukan setakat ngajar baca dan apal tapi secara praktikal untuk hadapi tata hidup hari ini .. supaya budak melayu tak stim dan terjerit-jerit lagi lihat lembu pakai baju kurung melintas dan nanti bila tua sikit tak makan rasuah. Tengok je lah kes buli dan pukoi hampir on HARUN JIN LAWAN ZAMIHAN JIN
panglimo potaseh


on 2/22/16



-------------

BERITA JAM TIGA PETANG








JAM 3 PETANG

 23/02/16

SETAKAD INI

RM75,650 

TERKUMPUL

TERIMA KASEH

TERUSKAN LAGI

MAY BANK

5642 5857 6644






------------

TAK ADA APA NAK CAKAP





TERGOLEK

DOG KETAWA



Pembentangan laporan akhir 1MDB ketua audit negara PAC ditangguh lagi

23 Feb — Menggunakan alasan komitmen ahli, Jawatankuasa Kira-kira Wang Negara (PAC) menangguhkan pembentangan Laporan Akhir Ketua Audit Negara berhubung syarikat sarat hutang 1Malaysia Development Berhad (1MDB) ke satu tarikh yang akan ditetapkan. Ketua audit…

KAH KAH KAH

KAH KAH KAH

KAH KAH KAH

PUNDEEEK

WAK KRAAAAK






-------------

MAT BANGLA OOO MAT BANGLA




Keputusan U-turn ambil pekerja Bangladesh buktikan suara rakyat penting

Pengumuman oleh Timbalan Perdana Menteri untuk menangguhkan pengambilan pekerja asing termasuk 1.5 juta pekerja Bangladesh membuktikan bahawa suara rakyat itu penting dan berkesan. Angkatan Muda Parti Keadilan Rakyat (AMK KEADILAN) menyeru agar rakyat untuk terus bersuara dan menyampaikan pandangan tentang pelbagai dasar kerajaan untuk mengingatkan pihak pemerintah supaya tidak melaksanakan dasar-dasar yang tidak memberikan manfaat kepada rakyat dan negara.

Kedegilan pihak kerajaan untuk membawa masuk 1.5 juta pekerja dari negara Bangladesh sebelum ini telah membangkitkan kemarahan dan ketidakpuasan rakyat, kerana pengambilan pekerja asing secara besar-besaran bermaksud pekerjaan rakyat dirampas, gaji rakyat ditekan dan kemungkinan mendatangkan pelbagai masalah sosial. Sesungguhnya, AMK KEADILAN memahami kemarahan dan ketidakpuasan rakyat tentang keinginan pihak kerajaan untuk membawa lebih banyak pekerja asing.

Jelasnya, penangguhan pengambilan pekerja asing ialah satu pertimbangan politik berikutan kebangkitan rakyat dan lahirnya semakin banyak musuh politik pentadbiran Najib akibat daripada isu 1MDB, isu RM2,600 juta dalam akaun peribadi Perdana Menteri dan isu menukarkan Menteri Besar negeri Kedah. Jika tidak, kerajaan BN tidak akan mengumumkan penangguhan pengambilan pekerja asing sehari selepas menandatangani perjanjian dengan kerajaan Bangladesh untuk membawa masuk pekerja dari negara tersebut.

Hal ini  juga membuktikan bahawa jika suara rakyat itu lantang dan jika rakyat terus bersuara, pihak pemerintah tidak akan bertindak sewenang-wenangnya, dan suara rakyat itu boleh mengubah nasib negara.

Sebelum ini, Menteri Sumber Manusia pernah menyatakan bahawa jumlah pekerja asing yang mempunyai permit dan pekerja asing haram di negara kita telah mencecah 6.7 juta orang. Jika kerajaan membawa masuk lagi 1.5 juta pekerja Bangladesh lagi, bilangan pekerja asing di negara kita akan tidak jauh daripada 10 juta orang; populasi negara kita sekarang hanya sekitar 30 juta orang.

Kebergantungan kepada pekerja asing yang keterlaluan dalam pelbagai sektor terutamanya sektor pembinaan merupakan satu perkembangan yang tidak sihat dan perlu diperbetulkan oleh kerajaan. Pada zaman 1980an, kerja-kerja sektor pembinaan dalam negeri dipikul oleh pekerja tempatan, dan tidak kurang juga golongan wanita di kalangan mereka, malah seorang penyanyi tempatan pernah menyanyikan sebuah lagu untuk memuji pekerja wanita di sektor pembinaan.

Sementara itu, kerajaan juga perlu menyekat pelaburan asing dan syarikat asing yang bergantung kepada pekerja asing. Pada kebiasaan, kerajaan memberikan insentif cukai kepada pelabur asing untuk menarik pelaburan mereka ke negara kita, jika mereka dibenarkan untuk mengupah pekerja asing secara besar-besaran dan bukannya pekerja tempatan, ia tidak akan memberikan sebarang manfaat ekonomi kepada rakyat dan negara.

Selain dasar kerajaan, majikan-majikan tertentu juga perlu melakukan perubahan dalam pemikiran dan pengurusan mereka. Mereka harus mengerjakan kecekapan dan keberkesanan pekerja, bukannya hanya kerajinan dan waktu bekerja yang panjang.

Terdapat satu berita ringkas bergambar dalam akhbar hari ini yang boleh menjadi rujukan kepada para majikan: Penyelidikan daripada Universiti Hokkaido di Jepun membuktikan bahawa walaupun masyarakat semut mempunyai satu sistem berehatnya sendiri, iaitu dalam setiap sarang semut, terdapat 20% hingga 30% ‘pekerja simpanan’ yang khusus untuk memikul kerja-kerja secara bergilir-gilir, jika tidak, kelangsungan operasi sarang tersebut akan terjejas. Kata wakil pasukan penyelidikan tersebut, ini bermaksud jika manusia hanya mengerjakan pencapaian jangka pendek dan meminta pekerja untuk bekerja lebih masa dengan kerap, ia akan memberikan kesan buruk kepada perkembangan organisasi tersebut.
  
YB Lee Chean Chung
Ketua Penerangan
Angkatan Muda KEADILAN
Parti Keadilan Rakyat





---------------

SATU CADANGAN BAIK






FACE BOOK
23 hrs 
 
"Boleh saja mah"...
Abang lagi suka kalau mah yg gantikan Zeti...
Senang sikit nak buat kerja kita...
Huhuhuhu....

























KAH KAH KAH

JANGAN KETAWA

INI CADANGAN

YANG BAIK

KAH KAH KAH
---------------

MALAM DI TEMERLOH





MALAM INI

TEMERLOH

JEMPUT

 DATANG 

BERI SOKONG

SILA DATANG

BUAT RAMAI









-------------

HIDUP INI ADALAH PETAI











FACE BOOK



Bab petai
- Pyan, tolong ajar cara kamu buat petai jeruk. Rebus atau tidak? Gua sudah rebus. Petai dalam minyak Zaitun sudah siap. Ada satu botol untuk kamu.
+ Brader, kopek buang kulit. Ambil isi petai. Jangan rebus. Taruh garam sesedap rasa. Itu saja. Simpan di dalam atau di luar peti sejuk. Ops, petai kasi taruh dalam balang, balang kasi taruh air.
- Yang kamu beri ada kulit.
+ Elok buang kulit, elak isi kecut dan boleh tahan lama. Kalau air keruh, boleh ganti. Bla bla bla. Bla bla bla.
: : Demikian beberapa SMS antara Tukar Tiub dan gua sepanjang 18 Ogos 2013 hingga 18 Ogos 2015. Tukar Tiub yang kaki petai meminta gua ajar cara-cara buat petai jeruk. Sudah berkali-kali diajar, gua harap dia sudah khatam. Keh keh keh!




---------------

HAJEE AZEEZ ABDEEL RAHEEM





EE


HAJEE AZEEZ ABDEEL RAHEEM PERLU LETAK JAWATAN DARI TABUNG HAJI JIKA TIDAK MAHU TABUNG HAJI JADI TUMPUAN POLITIK

Saya berterima kasih kepada Hajee  Azeez Abdeel Raheem yang memberi maklumbalas yang pertama semalam (seperti dilaporkan BERNAMA) sejak isu kedudukan kewangan Tabung Haji mula timbul. Beliau dilaporkan meminta supaya pihak-pihak tertentu tidak mempolitikkan Tabung Haji dan mengugut untuk mengambil tindakan undang-undang kepada pihak yang menyebarkan fitnah terhadap Tabung Haji.

Sebagai Ahli Parlimen yang selalu memberi perhatian kepada kedudukan kewangan institusi milik kerajaan, adalah menjadi tanggungjawab saya untuk terus menyemak kedudukan kewangan dan pelaburan besar Tabung Haji. Apatah lagi rekod Hajee Azeez Abdeel Raheem sebagai Pengerusi Tabung Haji dalam menerangkan keputusan-keputusan pelaburan Tabung Haji yang mengundang kontroversi bukanlah baik.

Saya rujuk kepada penyata Dewan Rakyat bertarikh 16 Mac 2015 iaitu kali pertama saya menimbulkan risiko yang dihadapi oleh Tabung Haji jika terbabit dengan 1MDB. Penyata Dewan Rakyat mukasurat 79 adalah seperti berikut:



 EE


Semasa saya mula-mula menimbulkan perkara ini, reaksi Hajee Azeez Abdeel Raheem di dalam Dewan Rakyat ialah dengan menjerit “bohong” sedangkan sebulan kemudiannya beliau sendiri terpaksa mengakui bahawa Tabung Haji telah membeli tanah kerajaan yang dianugerahkan kepada 1MDB pada harga yang berlipat kali ganda.

Sehingga kini, beliau tidak pula menampilkan angka-angka untuk menafikan perkara-perkara yang saya timbulkan selain dari mengulangi bahawa ini adalah fitnah belaka.

Sebab itu, jika beliau tidak mahu Tabung Haji menjadi tumpuan politik, maka sebaiknya Tabung Haji tidak boleh ada campur tangan politik. Maka saya mengulangi desakan saya supaya beliau meletakkan jawatan agar seorang tokoh bukan politik dilantik menjadi Pengerusi Tabung Haji.

Sementara itu, minggu ini saya akan terus mengemukakan 3 lagi pelaburan Tabung Haji yang mengalami kerugian besar pada hari Selasa, Rabu dan Khamis.

RAFIZI RAMLI
NAIB PRESIDEN/SETIAUSAHA AGUNG
AHLI PARLIMEN PANDAN

EE

------------

KAHWIN DENGAN KUCING






22 Februari 2016
LONDON - BRITAIN. Selepas melalui pengalaman putus cinta yang menyakitkan, seorang pereka laman web mengambil keputusan untuk mengahwini kucing peliharaanya sendiri


berita ini

khas untuk

kawan gwa

nama rahsia

gwa hanya

beri tahu

kawan gwa ini 

dari utara

KAH KAH KAH


--------------------