.

Isnin, 18 Mac 2019

KLIP VIDEO BAHAYA







AMARAN

KANAK-KANAK DILARANG MENONTON
DINASEHATKAN JANGAN MENONTON
KLIP INI SEBELUM MAKAN





NGOK TIDAK RASIS






NGOK

TIDAK RASIS
Mana ada Kita rasis. Orang yg ckp ini, kurang ajar. Kita difitnah sedangkan kita bersatu untuk beri pemimpin kita peluang jadi kaya. Kalau kita rasis kita takkan jadi kaya raya benarkan bangla berjuta-juta duduk di negara kita. 
Kita berjuang utk bangsa dan agama. Percayalah hai Melayu, bangsaku. Undilah kami, beri kami kuasa, kita melayu akan jadi kaya raya. 
on 
BAHAYA TOK HENG
Publish | Delete | Spam
cikminah
on 3/17/19

Bila





------------------

ESOK MALAM










ESOK MALAM

UITM SKUDAI


Seminar Naratif Malaysia: Melayu Dalam Persoalan Nasional Selasa 19 Mac '19 UTM Skudai jam 8 mlm Jemput hadir






----------------

BE END TUMBANG





BE END TUMBANG
Yang diterbitkan oleh TT dalam blog ni bukan semua idea TT atau Isham, sesetengahnya adalah komen luahan perasaan atau dari apa yang difikirkan oleh pembaca blog ni, tapi memang blog ni macam OTC, serupa juga orang kutuk Isham, ada yang kata Isham jilat TUN, tapi ada tak yang berfikir kenapa Isham sokong TUN sedangkan dulu Isham lari lintang pukang takut dengan TUN, 
dan ada tak yang berfikir kenapa dalam usia yang sepatutnya TUN duduk berehat tapi sanggup mengorbankan usia, masa, tenaga dan segala galanya untuk negara, ingat tak PRU 13 TUN masih menyokong BE END, tapi setelah ada yang datang mengadu (bukan adu domba) masalah yang dihadapi oleh negara dan mengadu berkenaan penyelewengan , salah guna kuasa dan macam macam kepada TUN, 
TUN cuba nasihatkan XPEEYEM, bila XPEEYEM tak mahu dengar TUN sanggup ......(tak tahu apa nak sebut) bergabung dengan orang orang yang pernah menjadi musuhnya dan orang orang itu juga pernah memusuhinya, untuk menumbangkan BE END, bila BE END tumbang, 
on 
SYAITAN ITU BUAH KE?
Publish | Delete | Spam
hamim
at 4:50 PM

Kalau a


----------------

BACA SEKALI LAGI






Najib hanya mahu lengahkan perbicaraan, kata peguam negara



BACA

SEKALI 

LAGI

KENYATAAN AKHBAR
 TUAN PEMILIHARA ANJING - HISHAMUDIN RAIS 

Saya Hishamuddin Rais memilihara anjing. Malah dari zaman kanak-kanak lagi saya telah memilihara   bintang. Saya  ada pemgalaman memilihara tupai, musang dan  kura-kura. 

Di rumah keluarga kami di Jelebu sentiasa ada kucing piliharaan. Arwah ayah saya  - yang belajar di Sekolah Pondok Lebai Maadah Batu Kikir - ada juga  memilihara anjing.  Jadi memilihara anjing ini  bukan satu yang asing dalam budaya suku Biduanda  Negeri Sembilan’

Kelmarin saya terbaca berita tentang peguam Shafee Abdullah  yang mewakili Najib  Razak  dalam kes pengalihan wang haram SRC  (AMLA) SRC  peguam telah patah tangan. Belaiu diberitakan telah   diserang atau hasil terkaman anjing. Yang menerkam ialah anjing piliharaan peguam Shafee sendiri.

Justeru kes SRC -  pembicaraan Najib di tangguh.

Saya merasa pelik bin hairan.  Ini kerana dalam sejarah  pemiliharan anjing tidak  pernah saya terbaca Tuan Anjing  diserang oleh anjing piliharaannya sendiri. Dalam pengetahuan saya anjing ialah binatang piliharaan yang amat setia kepada tuannya. 

Dunia akan terus mengingati   Hachiko saekor anjing  milik Profesor Hidesaburo Ueno dari Tokyo Imperial  University. Setiap  petang - hujan, panas atau bersalji - si  Hachiko akan datang menunggu tuannya  Profesor Ueno pulang dari Univeriti di stesen Shibuya Tokyo. 

Hachiko dipilihara oleh Profesor Euno semenajk tahuan 1924. Hubungan intim antara Profesor Ueno dengan Hachiko ini  tamat pada  25 may 1925.  Pada petang hari itu ,  Profesor Ueno yang dinanti oleh Hachiko tidak  pulang pulang.

Profesor Ueno telah meninggal dunia ketika memberi kuliah di University.

Dari petang itu -  setiap petang selama 9 tahun Si Hachiko akan datang menunggu kesampaian Prof Ueno. Akhirnya Hichoko  sendiri mati dalam penungguan pada  8 March 1935.

Hari ini tugu Hachiko telah didirikan dihadapan stesen kereta api Shibuya Tokyo.

Hanya sekali dunia diperanjatkan  dengan berita seorang tuan empunya anjing yang telah mati diserang oleh anjingnya sendiri. 

Ini berlaku pada pada bulan September 2011 di Minado Indonesia. Tuan  empunya anjing telah pergi bercuti selama dua minngu. Dia telah tidak meninggalakan makanan dan minuman untuk anjingnya yang terkurung dalam rumah. 

Bila pulang dari becuti di diserang oleh anjing piliharan yang lapar dan dahaga.

Justeru saya menjadi hairan lagi pelik  kenapa Tuan Peguam ini diserang oleh anjingnya sendiri. Atau diterkam dengan bagitu  kasar hingga mengakibatkan tangan patah.

Berita peguam ini bertambah pelik apabila peguam Shafee Abdulah ini dapat pula hadir dalam satu kes yang lain pada hari yang sama.

Maka saya terfikir apakah Sang Peguam ini sedang melancarkan  perang bailoji.

Apa dia perang bioloji ini?

Mahathir telah berumur 93 tahun. Najib Razak baru melintas  65 tahun. Dalam konteks bioloji Najib masih muda.  

Dalam parang bioloji  secara saintifik Mahathir Muhamad pasti akan tewas.  Lagi cepat Mahathir tewas lagi baik. Apabila Mahathir tewas maka  besar kemungkinan Najib boleh membuat ‘ perjanjian baru’ dengan kerajaan baru yang dipimpin oleh sosok yang berkemungkinan  bersimpati dengan Najib.

Justeru memperlambat  kes Najib berjalan adalah sebahagian dari taktik perang bailoji. Memperlambatkan  Najib meneriam hukuman adalah perang bioloji. Lagi lambat Najib masuk penjara lagi baik.

Inilah yang saya takrifkan Perang Bioloji.

Justeru saya sebagai pemilihara anjing  marah dan  merasa terkilan binatang yang paling setia kepada manusia telah dijadikan sebab untuk digunakan sebagai senjata perang bailoji. 
Terima Kaseh

Hishamduuian Rais
Tuan Ezi dan Tak Tak






-------------------

BETUL TAK TT BILANG








BETUL  BETUL 

SAMA SAPERTI 

APA KATA

TUKAR TIUB


Najib hanya mahu lengahkan perbicaraan, kata peguam negara

RAYUAN Najib Razak terhadap penarikan balik sijil pemindahan berkaitan pendakwaan kes SRC International hanya taktik untuk melengahkan perbicaraan kes terhadapnya, kata Peguam Negara Tommy Thomas.

Thomas memberitahu Mahkamah Rayuan Hari ini bahawa keputusan Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur untuk membenarkan pihak pendakwa raya menarik balik sijil pemindahan pertuduhan rasuah itu adalah sah dan mengikut perlembagaan



GUA  SUDAH

BILANG

NAJIB MAU

LAMBATKAN

BICARA  HINGGA

MAHATHIR MATI

BILA MAHATHIR

TAK ADA

NAJIB ROSMAH

BUAT DEAL BARU



-------------------

SYAITAN ITU BUAH KE?









SYAITAN ITU 

BUAH KE?
Ini blog dipengaruhi oleh tipu daya syaitan. Orang beriman tak tulus macam ini. Semoga bila mati..digelar mampuih..bakar bukan tanam!!! Hihihihihi.... 
Aiiik..kenapa marah...kata orang sedap .. Bila kena kata ...aiiiik tengok tuuuh marah pulak... Kah kah kah... Baru ada kepala otak nsk pikiaq bila nak mati!!! 
on 
GENG SONGKOK TINGGI
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 3/18/19

Kalo


--------------

PROJEK ISLAM ISLAM









KEBENARAN 

SAMPAI

WALAU PUN

LAMBAT


Spread of Wahhabism was done at request of West during Cold War – Saudi crown prince

The Saudi-funded spread of Wahhabism began as a result of Western countries asking Riyadh to help counter the Soviet Union during the Cold War, Crown Prince Mohammed bin Salman told the Washington Post.

Speaking to the paper, bin Salman said that Saudi Arabia's Western allies urged the country to invest in mosques and madrassas overseas during the Cold War, in an effort to prevent encroachment in Muslim countries by the Soviet Union.

He added that successive Saudi governments had lost track of that effort, saying "we have to get it all back." Bin Salman also said that funding now comes mostly from Saudi-based "foundations," rather than from the government.

SEMUA TAHU

PROJEK 

ISLAM ISLAM

NI PROJEK

CIA

DUIT DARI KUWAIT

DARI ARAB TELOK

SOKONG PELAJAR

SOKONG  TOK LEBAI

SOKONG PARTI

ISLAM

BUAT HURU HARA

SEKARANG

PADAN MUKA



-------------------

KAPIR LAKNAT SIASAT










CILAKA LAKNAT

KENAPA KERAJAAN

BENAR PEMIMPIN

MELAYU ISLAM

TUAN HAJI NAJIB

YANG WARAK

YANG  SELALU 

PERGI UMARH

YANG SELALU

HANTU KEPALA 

PADA BATU ITAM

YG BERI SALAM 

PADA KUBUR NABI

DISIASAT  OLEH

KAPIR LAKNAT

DI NEW YORK



Siasatan kes Najib bawa Bukit Aman ke New York, kata laporan

SEBUAH pasukan dari Bukit Aman menghabiskan masa 10 hari melawat peruncit barangan mewah di New York untuk mendapatkan nilaian barangan yang dirampas dari kediaman berkaitan    Tuan Haji Najib  Mei lalu, lapor akhbar China Press.

Akhbar harian itu melaporkan yang pasukan anti pengubahan wang haram dan anti pembiayaan keganasan itu turut melawat beberapa penjual barang kemas.

“(Mereka) melawat banyak kedai yang khusus menjual barangan berjenama. Mereka buat perbandingan dan kutip bukti,” kata laporan.

Pada 17 Mei lalu, polis merampas barangan mewah, barangan kemas dan wang tunai dari kediaman didakwa milik Najib dan isteri, Rosmah Mansor di Pavillion Residences yang terletak di kawasan segi tiga emas Kuala Lumpur.

Ketika itu, polis membuat anggaran nilai rampas mencecah RM1 bilion. Masih tiada individu yang didakwa berkaitan rampasan itu.

Laporan turut menyebut, dengan lawatan ke New York, pasukan polis hampir selesai menjalankan siasatan dan pertuduhan bakal dibuat tidak lama lagi. – 14 Mac, 2019.

INI  MESTI KERJA

GERAKAN 

ANTI MELAYU

ANTI BUMIPUTEA

GANGGU AKIDAH

INI MESTI KERJA

CHINA DAP

ATAU PUN 

KERJA JAHAT

TIAN CHUA



-------------------

GENG SONGKOK TINGGI





GENG 

SONGKOK TINGGI
geng songkok tinggi ni 
kumpulan bodoh punya orang
 senam punggung , kumpulan hidung darah , kumpulan tongkat sewel dah tua , kumpulan menyalak sana sini tak ada akal ,
 kumpulan kangkong , kumpulan nasi goreng boleh makan kera kalau ayam mahal .. sekarang sudah bangkit . dulu ada yang lari dalam kebun kelapa sawit di indon .. ini lah kumpulan perempuan puaka . 
on 
TAK PERLU ANTI ANJING
Publish | Delete | Spam
abu
on 3/17/19

Sapa




------------

ADA BERANI





ADA BERANI
Tu dia X makan pau C U At world court 
Ada berani... 
Spore kena pau balik Hahahahaha 
on 
TAK MAKAN PAU
Publish | Delete | Spam
Nuar
on 3/17/19

Proj




-------------

DEDAK MAHATHIR TAK SAMPAI SAMPAI








DEDAK MAHATHIR

TAK SAMPAI2

KAU BOLEH URUS
TT Kuat jilat Madey..
dedak masuk on terus..
hehehhe.. 
on 
TAK MAKAN PAU
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 3/17/19

Proje





----------------

PROJEK ENTOT






PROJEK ENTOT

Ko jgn salah faham tt. 
Ni projek hijaukan hutan simpan 
yg mungkin tak cukup ijauuuu kikiki 
on 
PROJEK GILA ?
Anonymous
on 3/18/19
kahkahkah padang golf dalam hutan simpan?? di negara joho?? kahkahkah lantak la weyy.. warganegara joho mmg pelik2.
 patik tiada apa2 lagi soklan
 nak ditanya mi lord! kahkahkah 
on 
PROJEK GILA ?
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 3/18/19

Tu di




---------------

TOK CHIP








TOK CHIP

Jgn cakap jer. 
Sila semak segera perjanjian air tu. 
on
 TAK MAKAN PAU
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 3/18/19

Ko




-----------------

KERIS ISLANG





KERIS ISLANG
Apa punya tahap pariah anjing parti politik sanggup tunggang agama dan bangsa dan menghasut untuk mendapatkan sokongan. Lama-kelamaan, serban yang digunakan untuk menyejukkan ubun-ubun kepala dari sinaran matahari dan menutup rambut dari dimasuki pasir menjadi simbol kealiman seseorang. 
  Begitu juga sang keris, diguna disaat mempertahankan diri pada masa dahulukala telah disalahgunakan untuk dicium-cium masa perhimpunan dan digunakan untuk potong kek pulut hijau.Kebodohan apakah ini???..
kahkahkahkah 
on
 UMNO DAN PAS
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 3/17/19

Bu



-------------

ANA TAU ANA JUAL UNTA








ANA  TAU

ANA JUAL UNTA

Kalau dalam filem p.ramli dah ada kisah jual manusia lagi untung dari jual unta, apatah lagi zaman sekarang yang dah berpuluh taun kehadapan.
Tengoklah apa yang berlaku sekarang lebih untung lagi berbohong dari bercakap benar...ana tahu anatahu..kahkahkahkah 
on 
JUAL BANGSA
 JUAL AGAMA
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 3/17/19

Apa





------------------

HENTIKAN PROJEK GILA








HENTIKAN

PROJEK GILA
singapor kate berambus kat projek gila... undang-undang malaysia pun kata tak boleh... akal yg waras pun tak boleh terima... ini negeri bangsa siapa punya... mau jadi najib ka, sign surat pun tarak baca... haiyaaaa... tarak baca punya orang... 
on 
PROJEK GILA ?
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 3/17/19

K




-----------------