.

Selasa, 26 Disember 2017

JANGAN BUAT SILAP





JANGAN SILAP

TT ..Kalau Lu tak ckp lagu Araab ni lagu Kerismas ..mampuih Gwa ingat lagu ni nasyid yang memuji Ilahi dan Rasool. on 
SELAMAT MENYAMBIT MAULUD NABI
Remove content | Delete | Spam
panglimo potaseh
on 12/25/17





HARA KAH TAK LAKU











APA SUDAH

TERJADI?

INI AKHBAR

COOL PADA

ERA REFORMASI

350,000 KEPING

TERJUAL

DITIAP KELUARAN

Harakah runding lunas hutang lebih RM2 juta minggu depan

PENGURUSAN akhbar Harakah, lidah rasmi PAS, mengaku menanggung hutang lebih RM2 juta kepada pencetaknya tetapi kesal isu perniagaan itu dipolitikkan sehingga tular di media sosial, kata ketua pegawai eksekutifnya, Zainal Abidin Kidam.

“Memang betul hutang terkumpul Harakah kepada penerbit yang dimaksudkan ialah RM2.2 juta,” kata Zainal kepada The Malaysian Insight menerusi aplikasi WhatsApp.


MAKNANYA

BILA  PAS BELOT

TAK BERSAMA

MELAWAN MAKA

PEMBACA 

TIDAK MAHU BELI

HARAKAH

TAK AMBIL POT

KESIAAAAAAN






---------------------

KENAPA HANYA FELDA?







SETUJU

SOKONG 

TAPI.... TANAH

YANG NAJIB GADAI

DI TERENGANU

DI MELAKA

DI JAY BEE

MACAM MANA

Gadai aset Felda adalah khianat kepada orang Melayu


TERAS Pengupayaan Melayu (Teras) amat kesal aset penting iaitu empat lot tanah milik Felda di jalan Semarak di Kuala Lumpur berpindah tangan kepada syarikat swasta yang disifat sebagai transaksi yang mencurigakan.

Pendedahan kes tersebut hanya diketahui apabila media melaporkannya sedangkan ia berlaku pada 2015.

Teras tidak boleh menerima kenyataan dari pihak yang diamanahkan untuk menjaga kepentingan bahawa kes ini hanya diketahui sekarang.

Selama dua tahun pemindahan milik tanah tersebut diketahui oleh pihak pengurusan, kenapa sekarang baru hendak disiasat dan tapak itu mahu dikaveat untuk dipulangkan semula kepada Felda.

Apakah pihak pengurusan sengaja mahu menyembunyi transaksi yang telah merugikan Felda ratusan juta ringgit ini?

Nampaknya Felda yang diletak secara langsung dibawah Pejabat Perdana Menteri masih gagal menjaga ketelusan dan kepentingan peneroka Felda.

Dari satu isu kepada satu isu, Felda kini telah mengalami kepincangan yang sangat mengecewakan.

Dari isu FGV sehingga isu aset yang dibeli di London, keyakinan rakyat bahawa Felda berada di bawah pengurusan yang cekap dan amanah kini sangat diragui.

Felda adalah aset bangsa Melayu terbesar. Jika ia disalahurus , maka tidak ada pengkhianatan yang lebih besar dari ini.

Dulu peneroka Felda LBJ terpesona dengan pampasan yang lumayan sehingga ramai yang menjual tanah kepada pemaju. Kini pihak pengurusan Felda sendiri yang melakukan hal yang sama, malah lebih buruk lagi. Nilai tanah Felda itu yang mencecah lebih RM1 bilion kini dipindah milik hanya dengan nilai RM270 juta sahaja.

Lebih buruk lagi, pengerusi Felda sendiri menyatakan sehingga hari ini Felda tidak menerima sebarang pembayaran daripada pemindahan milik tapak tersebut.

Siapakah yang membuat keputusan tersebut? Siapakah pemilik syarikat Synergy Pormenade Sdn Bhd yang diberi kuasa penuh membangun tapak tanah tersebut?

Reaksi GWF dan Majlis Belia Felda yang melenting terhadap isu ini adalah wajar. Peneroka bukan sahaja rasa ditipu malah mereka rasa dikhianati.

Teras menegaskan jika aset Felda digadaikan dengan kecuaian sebegini, lambut laun aset Melayu akan akhirnya terhakis semuanya.

Kami mendesak rombakan dan status pengurusan Felda perlu disemak semula. Terlalu banyak kepincangan yang berlaku sehingga ia sudah dilihat sebagai skandal. – 25 Disember, 2017.

*Mohd Azmi Abdul Hamid
adalah presiden 
Majlis Perunding 
Pertubuhan Islam Malaysia (Mapim)



NAPA FELDA

KHIANAT TAPI

NAJIB GADAI

TANAH MELAYU

PADA 

CHINA MERAH

TAK BERSUARA


---------------------

ZAKAR NAIK KAKI PUTAR





ZAKAR NAIK
laa..lu tak tau ke bro..zakir naik ada kat malaysia..cuba tanya dr asri..atau cuba cek kat terengganu, zakir naik tgh jadi nelayang tangkap ikang di musim tengkujuh..atau tanya menteri kdn..mana zakar naik meyorok.. on 
KAKI PUTAR
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 12/18/17








-------------------

SUSU TIPU




SUSU TIPU
susu tiruan dari china dan dijumpai di bangsa johor??apa nak pelik bro..bukan ke johor itu darul china..bangsa johor pun tak kecoh, org luar jgn buat kecoh..bila la johor nak keluar dari malaysia, kalo johor kuar dari malaysia, selamat sket malaysia dari china2 yg bukan komunis yg beli umah kat tanah air johor.. on 
MINUMLAH SUSU IBU
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 12/18/17









----------------------

AWAS PRU MAKIN DEKAT







AWAS

WASPADA 

PRU14

MAKIN

DEKAT


Surau dipecah masuk, al-Quran dibakar

JOHOR BAHRU - Penjenayah yang memecah masuk ke Surau Al Hidayah, Jalan Pertanian, Taman Universiti di sini bukan sahaja cuba mengambil wang dari tabung surau tetapi turut bertindak melampau membakar beberapa naskah dipercayai al-Quran.



INI KES

DI JOHOR LAGI

DULU SURAU

KENA SIMBAH CAT

APAKAH INI

SALAH ASOHAN

SALAH RUMAH

ATAU

SALAH BENDERA

---------------

TAK DAPAT BIDADARI




SOKONG WAJIB

SOKONG 

SATU PANDANGAN

AMAT BIJAK



Hanya beragama Islam boleh jadi ahli kabinet, kata Presiden Pas

Presiden Pas, Tuan Haji  Abdul Hadi Awang berkata, ketua negara dan anggota kabinetnya mestilah mereka yang beragama Islam.

Islam meletakkan mestilah ketua negara dan anggota kabinetnya yang beraqidah Islam daripada bangsa yang paling berpengaruh, tetapi pada masa sama, Islam memberi hak yang lebih banyak kepada penganut bukan Islam dalam aspek politik, ekonomi dan lain-lain urusan kehidupan, lebih daripada hak yang diberi oleh pendukung dan pejuang ideologi ciptaan manusia dan agama lain terhadap pihak yang berbeza dengan mereka, kata beliau dalam tulisannya bertarikh 22 Disember yang disiarkan Harakahdaily.

SAPA TAK SOKONG

ADALAH AJEN

KAPIR LAKNAT

SAPA TUDUH

PEMIMPIN ISLAM

MAKAN RASUAH

AMBIL DUIT 1MDB

ADALAH AJEN

KAPIR LAKNAT

DISUMPAH 

MASUK NERAKA

TAK DAPAT ENTOT

BIDADARI SAMPAI

BILA BILA

----------------------

SOKONG TUAN HAJI









BETUL

SOKONG SETUJU

TUAN HAJI

CAKAP BETUL

INI TUAN AJI

JUJUR LAGI

WARAK

SELALU HANTUK

KEPAPA PADA

BATU HITAM

Kes Felda di Jalan Semarak tak perlu RCI

SHAH ALAM - Pas berpendapat Suruhanjaya Siasatan Diraja (RCI) tidak perlu ditubuhkan bagi menyiasat isu pindah milik tanah kepunyaan Felda di Jalan Semarak memandangkan skandal itu mudah diselesaikan.

Setiausaha Agung Pas, Tuan Haji  Takiyuddin Hassan berkata, langkah yang perlu diambil Polis Diraja Malaysia (PDRM) dan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) adalah dengan melihat dan mengkaji secara teliti kronologi kes itu.


RCI

TAK PERLU

BUANG MASA

SIASAT PUN 

TAK PERLU

MUSTAHIL NAJIB

PEMIMPIM ISLAM

TERLIBAT

BUAT KERJA

 JAHAT

SEMUA KERJA 

DIBUAT OLEH

CHINA DAP

ORANG ISLAM

TAK BUAT

 KERJA JAHAT


------------------

BAHAN PENYEDAP DI SYURGA





BAHAN
Dalam syurga, perempuan solehah adalah bahan penyedap lelaki solehah. Supply mmg cukup TT, malah lebih berbillion2 bidadari Allah sediakan. Jika di dunia dia berkahwin, isterinya menjadi ketua bidadari.

PENYEDAP

 Utk lelaki cikai imannya, disediakan 70 bidadari utknya.

JANTAN

 Itu blom yg tinggi imannya spt lebai2 suci walaunta. Kerjanya ahli syurga mmg sibuk mengentot la TT. Ini mmg lumrah hidup di syurga. Tiada rasa jeles sedikitpun antara mereka. Ko jgn ingat lelaki ja suka ngentot. Pompuan pun sama. Pompuan gak ngentot kuat tanpa henti jugak derang dlm syurga pun. 

DI SYURGA

Kalo ko x caya, cuba tanya pompuan sewaktu sdg ngentot derang. Pompuan makin lagi ganas bila kita tanya soklan ni. Try la. Sumber: Ko rajin2 dengar ceramah Maulana Wan Helmi. Banyak kat youtube. 
on PEREMPUAN DAPAT APA?
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 12/24/17





--------------------

HUKUM REMBAT BALAK






REMBAT BALAK

PAS amik balok itu sah dan halal itu bukan bukan rasuah dan takde RASUAH langsung! Banjir selut masuk romah 4kaki dan balak2 salam depan pintu romah tu, itu cuma ujian kecik jer sebelum ujian besor mati SYAHID bila lori balak belanggor dgn kreta Audi Bmw Cooper n Alphad n Vellfired or Hellfired!! 


ADALAH HALAL

Duit 90juta tu pong bukan bukan n no no NO RASUAH at all! Itu cuma duit derma ala-ala mcm derma ceramah tin Milo dolu2 tu, tapi sekarang senyap2 melalui Affin Bank bhai, tu jerr! Sbb lobai dah makin advance tiru mcm mana derma pak Arab 2.6b masuk akaun Ambank sampai pengasas Ambank tu terkulai layu kena peluru idup sudahnya, betapa SUCI nya derma tu kan, mesti ada yg jd SYAHID, simple gitu jer ceritanya bab2 derma nih ha ha.. 
on SERAMBI BALAK
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 12/24/17





-----------------

PANTEK BOTO





PANTEK BOTO
UsTaT.. kita Kalau ikut sama nyambut Ari Natal, kita boleh jatuh Kapir ye TaT. Jadi esok Tanah Melayu coti.. untuk sesamo kito nyambut Ari Natal. Jadi somuo rakyat jadi Kapir Laknat .. adoi ..tak pepasal jadi Kapir. Pan TaT boto. on 
DI AMBANG MAULUD NABI
Publish | Delete | Spam
panglimo potaseh
on 12/24/17






---------------------

ENTOT DI GERMAN




ENTOT
Bilo usTAT2 lobai menghonjut panTAT dio urang semuo duduk dibawah selimut takleh nak tengok takleh nak belek n takleh nak nampak urat cumo dio urang dapek raso panTAT gitu dan torus honjut laju hu hu! 

DI GERMAN

Tapi bilo usTAT lobai sampai kek German hukum buleh bertukar jd harus utk tengok porno bugil n klu meLANCAP sekali pun takpo sobab ehh, dah lobih 90juta marhalah dari Tomorloh.. on 
ENTOT BIDADARI
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 12/24/17







------------------

AL-FATIHAH









Shahnon Ahmad meninggal dunia pagi tadi

BANGI - Sasterawan Negara (SN), Prof Emeritus Tuan Haji  Shahnon Ahmad meninggal dunia di Hospital KPJ Kajang dekat sini, kira-kira jam 8 pagi ini.

Memetik laporan sebuah portal berita, Setiausaha Agung Persatuan Penulis Nasional Malaysia (Pena), Saifullizan Yahaya berkata, beliau dimaklumkan oleh anak Allahyarham, Asrul Sani.


SHiT
------------------

SUPPLY CUKUP







JANGAN RISAU
Saya nak tanya, kenapa dalam sebarang diskusi mengenai dizaman akhirat nanti, begitu mengutamakan/fokus kepada isu berapa wanita yang akan diterima sebagai balasan memasuki syurga? Rasa-rasa apa yang dibuat ni cukup ke syurga nanti? Bukankah yang mencipta manusia tu mencukupi sebagai balasan memasuki syurga? 

SUPPLY CUKUP

Bukan Sang Pencipta manusia dapat memenuhi segala kehendak manusia? Apakah syurga orang Islam hanyalah mengenai "bidadari" yang boleh memenuhi nafsu? Apakah syurga tu brothel? 
on SUPPLY CUKUP ATAU TIDAK NANTI?
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 12/24/17





----------------