.

Selasa, 9 Disember 2014

DAH TUKAR DARAH ATAU BELUM?





  1. Berita ACCIN mahu Cadbury bayar kos tukar darah umat ...

    www.kinitv.com/video/7333O74
    Translate this page
    May 27, 2014 - Gabungan Pertubuhan Islam bukan kerajaan (ACCIN) mahu kilang coklat Cadbury yang dua produknya dikesan mempunyai DNA babi ...
  1. ACCIN mahu Cadbury bayar kos tukar darah umat Islam ...

    https://my.news.yahoo.com/.../accin-mahu-cadbury-ba...
    Watch the video ACCIN mahu Cadbury bayar kos tukar darahumat Islam on News Malaysia ...

Ridhuan Tee: Tidak guna UMNO simpan 

pemimpin tidak matang

Ridhuan Tee Abdullah
Usia tidak menjadi keutamaan dalam menerajui parti, apa yang lebih penting adalah pemimpin yang benar-benar berkualiti dan matang untuk...More ››

KAH KAH KAH

woit 
cina ini
dah tukar darah ke?
kalau belum
mana boleh dengar cakap

kes anak malaon ini
tipu keputusan apm
apa cerita?

ayah tipu tesis
anak tipu result
babak buret
anak kelentit

KAH KAH KAH


------------

TAHNIAH DAPUR






Dapur Jalan dan Transgender

menang anugerah hak asasi

Dapur Jalanan  dan Transgender dipilih sebagai pemenang Anugerah Hak Asasi Manusia ke-16 anjuran NGO hak asasi Suara Rakyat Malaysia (Suaram).

Keputusan itu diumumkan dalam majlis di Kuala Lumpur pagi ini sempena Hari Hak Asasi Manusia Antarabangsa.

Kedua-dua pihak itu mencuri perhatian tahun ini.



----------

TAHNIAH !






PADAN MUKA
Padan muka. Sekarang memang gah rasa macam kemenangan, kita tengok lepas sebulan dua ni. Sampai bila dia boleh tahan disana. Masa akan menentukan. Aku hairan ada orang Islam yang membela Alvin. Pada hal dia keji Islam, Nabi Muhammad dan memperlekeh ajaran Islam. Ingat pesan ni, kita akan jadi Yahudi walau pun perkataan 'ya' sekali pun mengiakan kezalim yahudi. Sendiri mau ingatlah. on TAHNIAH PADA ALVIN DAN ALI
Anonymous
on 12/9/14
ORANG FELDA
Utk melayu totok dan org2 Felda, tarik passport ni bermaksud hilang tempat tinggal serta hilang tuhan dari kehidupan. Ini yg paling ditakuti penganut2 agama suci UMNO. Bermakna Ali dan Alvin tidak layak lagi tinggal atas mukabumi dan perlu cari tempat tinggal baru di mana2 planet selain bumi. Mmmm bermakna pencerahan minda melayu memerlukan 500 juta tahun cahaya lagi untuk keluar dari kegelapan. on TAHNIAH PADA ALVIN DAN ALI
Anonymous
on 12/9/14
BAHLOL
Ada beza melayu cina bijak dengan jutaan melayu bahalol. Ali & Albin sudah bukti kan. Rakyat bayar cukai bagi makan orang orang bahalol saja lah..,, on TAHNIAH PADA ALVIN DAN ALI
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 12/9/14



--------------

TUKANG JILAT





DARI SWEDEN
ALi Abdul Jalil  kini  sudah tidak lagi tertakluk di bawah undang-undang kerajaan UMNO dan Barisan Nasional serta Sultan.
“Aku tak tertakluk bawah undang undang bangs*t kerajaan UMNO dan sultan… Sini bukan Malaysia….kalo kat Malaysia polis dan mahkamah senang dijadikan anji*g kurap takda maruah..Tidak ada integriti,” tulisnya di dalam Facebook.
Ali yang melarikan diri ke Sweeden turut memberitahu bahawa Malaysia kini sedang menuju negara republik milik rakyat, dan turut menyatakan beliau akan menghasut lebih ramai lagi rakyat Malaysia.
“Kepada barua UMNO dan penjilat bont*t sultan, makin ramai rakyat Malaysia akan aku hasut untuk guling sultan Johor dan raja-raja Melayu…Malaysia sedang menuju Republik milik rakyat..hapuskan fasis dan rasis..Polis dan Mahkamah sudah tidak ada kredibiliti, sudah hilang kepercayaan rakyat,” ujar beliau lagi.


KAH KAH KAH

kah kah kah
kah kah kah
kah kah kah
woit
teruskan lagi
kah kah kah
kah kah kah
kah kah kah

PADAN MUKA

-------------

MARI KITA TEKA






BERITA

 HANGAT

madey mahu najib berambus
madey kata ramai boleh ganti
madey kata najib takuit bini

SOALAN
siapa nak ganti najib?
tukar tiub minta pandangan
dari pembaca




INI GANTI 

NAJIB


kah kah kah
kah kah
kah

------------

TAK ADA SIAPA PEDULI





YA AMPOOON
tahun ini berapa harga
saekor datuk?


Tiada undang-undang baru kekang hina raja

Kerajaan tidak berhasrat menggubal undang-undang baharu bagi mengekang perbuatan menghina institusi Raja, persidangan Dewan Negara diberitahu, hari ini.

Menteri di Jabatan Perdana Menteri Nancy Shukri berkata ini kerana undang-undang sedia ada adalah mencukupi untuk melindungi kemuliaan institusi berkenaan.



KAH KAH KAH

woit
ada undang undang ke
tak ada ke
anak muda tak ambil pot
jangan nak paksa paksa

NOTA
mana nak beli datuk
kah kah kah

LANCHOOOOO

KOPPRAK

DUBRAK

kah kah kah


-----------

TAK TUTUP KES ROGOL




KES RAIS YATIM 
ROGOL AMAH
dalam 
WIKILEAKS



Atasi masalah perpaduan melalui pemerkasaan Sekolah Kebangsaan, kata Rais


Isu perkauman di negara ini boleh diatasi jika sekolah kebangsaan dapat diperkasakan sehingga menjadi pilihan kaum bukan Melayu.
Rais Yatim berkata, jika sekolah kebangsaan itu menjadi pilihan semua kaum sudah pasti generasi sedia ada dan akan datang dapat bercampur gaul secara harmoni dan mempelajari budaya dan sejarah masing-masing dengan lebih aman.
- See more at: http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/atasi-masalah-perpaduan-melalui-pemerkasaan-sekolah-kebangsaan-kata-rais#sthash.r9SLuTyH.dpuf

KAH KAH KAH

woit
malaon ni
tak payah cakap
hal besar besar
tak terbawa oleh badan

gwa baru balik dari jelebu
orang kampong tanya
amah indon tu
bunting ke tak?

KAH KAH KAH


------------

BURUNG SUDAH TERBANG






KOMENTAR
lagi banyak songel
dari tanah air
suaka politik
lagi cool para dilihat
lagi banyak tuduahan
lagi jelas penindasan


SIAPA DALANG INI - GELAP LAH



Perkasa mahu ‘dalang’ di belakang Alvin dan Ali dibongkar


Kumpulan pendesak Melayu, Perkasa mendakwa wujud dalang di sebalik provokasi yang dilakukan oleh blogger Alvin Tan dan aktivis Ali Abdul Jalil, dan berkata kedua-duanya hanya dijadikan boneka oleh pihak tertentu.
‎Ahli Dewan Tertinggi Perkasa, Azrul Akmal Saharudin dalam kenytaaannya berkata, Perkasa yakin kedua mereka ditaja pihak tersebut dan digunakan demi kepentingan politik semata-mata.
- See more at: http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/perkasa-mahu-dalang-di-belakang-alvin-dan-ali-dibongkar#sthash.B9VWF8Qd.dpuf

KAH KAH KAH

woit
burung dah lepas
nak cari dalang apa?
kah kah kah

tangkaplah pesawat
THAI dan SAS
yang terbangkan
ali  ke sana

kalau terer sangat
buatlah demo
depan duta sweden
jangan cakap no action

PAAAADAN MUKA


------------

NASI PANGGUNG PETANG AHAD







NASI 

PANGGUNG


petang ahad lalu
Tetamu-tetamu di Jalan Panggung
Bergalas beg, berbaju lusuh, berseluar koyak
Gaya bersahaja, Duduk dibahu jalan
berkongsi makanan, bertukar-tukar cerita

Menu & kontributor 
di Jalan Panggung minggu ini:-
Tim Dapur Jalanan - Koey Teaw Tomyam
Tim Syed Shahir - 
Roti Canai / Roti / Air Mineral
Tim UKM Cheras - Kueh Mueh / Buah 
Tim Akak-Akak TM - Buah Epal / Kek
Qish Awek Cun - Cucur Sayur

DATANG BERATUR

Anak semua bangsa yang bersolidariti, berkerja bakti & buat ramai:-
Husin, Fauzi, Fazzy & kawan,
 Syu, Cikgu Nad, William,
Awatif, Fitrah & Tim Recycle,
 Akak-Akak dari TM,
Aisyah, Izzah & tim UKM Cheras,
 Vince, Awanis & kawan-kawan UM,
Qish, Azen, Hijrah, Amir,
 Sarah, Acino, Kawan2 dari T'ganu
& semua yang hadir, berkongsi kasih, bersetiakawan di Jalan Panggung!

BERATUR MENUNGGU

minggu depan macam biasa,
jangan segan-segan nak datang
nak menyumbang boleh talipon dulu 
kasi tahu
Keep cool, keep rock N roll! 
TERIMA KASIH SEMUA!!!

DATANG MEMBANTU

++ Beg Pasar Dapur Jalanan
 sudah keluar, RM15.00.
 Boleh dapatkan juga Apron Dapur
 pakai masak, simpan buat koleksi.
 Membeli sambil menyumbang RM20.00. 
Boleh didapati di Jalan Panggung & kroni-kroni terdekat. 
 Untuk maklumat terkini, info-info mengenai kami boleh cari & tekan like Facebook page DapurJalananKualaLumpur & follow twitter - @dapurjalanan & instagram - dapurjalananKL. Cari, follow & LIKE!!

TOM YAM SUP
Untuk yang mahu menyumbang boleh masuk ke akaun Dapur Jalanan, 
CIMB: 8001-7278-49 
SPKL Collective

DUDUK MAKAN
Untuk yang ingin 
sama-sama potong bawang
 atau sumbang makanan 
atau apa-apa nak disumbang
 boleh talipon:
 ezzuandi 0192671285 
atau Hadi Khalid 0126648873

Solidariti untuk miskin kota

BERSETIA KAWAN
 DAPUR JALANAN
Dapur Jalanan Kuala Lumpur
*Makanan Adalah Hak Anak Semua Bangsa*
9 December 2014




-------------