Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Khamis, 25 Ogos 2011

HARI KE 25 - TAK LAMA LAGI HARI RAYA





MUSAFIR BERBUKA DI RIVERVIEW





MENCARI CIK MEK MOLEK


aku telah mendengar kesah ini – lama dulu
dari mulut ke mulut - dari perawai saheh
dari perawi kurang saheh
dari tukang labon
yang memungut cerita dari mulut ke mulut
kesah erotik cik mek molek
cik mek yang bergetah dan cun

lalu aku pulak ingin menjdi perawi yang saheh
ingin menurunkan kesah ini


lalu aku turun ke sini
merayau dan merayau rayau
tidak adalah nikmat yang paling nikmat
dalam bulan puasa ini
melainkan berjalan di bazar ramadan
bukan bazar di bangsar
bukan bazar di cheras
atau d kuala selangor
ini bazar ramadan di kota baru
bazar yang aku rasa terbesar di timur terusan suez
seluas setengah padang bola
kalau bukan bulan ramadan ini mungkin tempat letak kereta
wilyah yang tidak susah untuk di cari

GULAI KAWAH - BUKAN DAGING IMPOT



lima lorong yang kiri kanannya penuh dengan kueh dan mueh
pelbagai jenis masakan
pelbagai lauk dan pauk
mimpikan apa saja
ianya aklan muncul depan mata

dalam hidup ini
kalau mengaku rakyat malaysia
wajib datang sekali ke bazar ini
sekali pun cukup

di bazar ini aku berjumpa
dengan nasi kerabu nasi berlauk nasi kuning nasi pulut
yang aku tak jumpa hanya nasi kang kang
ada ikan bakar ikan percik
ayam percik ayam sira
pulut lepo akok apong ambun
seri ayu seri muka
buah gomoh puteri mandi
rosmah berendam
cucur rosmah
jalan mas
roti jalan net bat jemput malas biji nangka kueh kuci
cik mek molek jumpa batang buruk

untuk aku
tarikan yang paling jadi tarikan
pastilah air tuak
beli segar
atau kalau rajin simpan sekejap lagi nikmat
hanya di bazar kota baru kita akan bertemu dengan ait tuak kelapa
tuak segar
membugarkan selera

dalam berpusu-pusu
dalam berasak asak
kita akan temui yang yang diidamkan
cari dan carilah pasti bertemu
aku rambang mata
tapi inilah nikmatnya

awas !
mata kita dibulan puasa ini
mungkin lebih lapar dari perut kita
jadi berhati hati bila membeli

cik mek molek memang ramai dalam bazaar ini
yang molek molek ramai
slim dan cun
colel lote
balak pulak ok je
tapi kulit ke laut dak tak cerah lagi
kah kah kah

akau ternampak ramai yang telah jadi ratu kentuki
ramai yang telah jadi ratu mek dogal
ramai yang kelihatan menjadi keluarga kentuki friend chicken yang bahagia
tapi belum kelihatan yang dapat menandingi bik mama
tapi potensi untuk berkilo kilo macam bik mama kelihatan jelas
ini bahaya besar
akan berakhirkah cik mek molek kerana makan kentuki?

BUAT LAH PILIHAN



nota:

berhati hati dengan sontam atau kerabu siam
agak banyak campuran aji no moto

APA YANG AKU BELI

ikan pecik
ondeh ondeh
gulai siput sedut ( sayng sekali siput agaj kecik)
gulai batang keladi
acar kota bahru
sambal petai
serunding daging

DIMANA BERBUKA - JIKA MUSAFAIR

di tepi sungai – riverview – wilayah cool
kerana kami nasib baik tak jauh dari meja kami
ada 3 orang cik mek molek juga berbuka puasa

APA YANG KAMI MINUM

air tuak sepanjang masa

PESANAN
untuk warga yang bukan dari kelantan
datanglah sekarang ke kota bahru
sebelum kota bahru rosak
kerana kerajaan pas telah dan sedang terpengaruh
untuk mendirikan lebung bertiang betul betul di tengah bandar
siapa punya idea bangang ini walalh hulaam

DISEBELAH MAMAT JUAL BAJU BESIH


FORUM DAN BENGKEL

cukup seronok
tapi yang paling seronok ialah aku
berjumpa dengan mamat yang kena tangkap jual baju t bersih
ini sms darinya:

ceritanya bagini aku jual baju tu sepuluh helai
modal 18 aku jual 25 untuk aku akan gunakan
untuk bubuh minyak untuk ke bersih dengan van
pergi seramai 10 orang
aku suruh abang syam letak nama aku kat tukat tiub pasal
aku menjadi bannga nama aku ada disitu
kalau abg syam letak nama mamat penjual baju sapa pun tak tahu
kah kah kah
best tak cerita


MALAM MALAM DAN MALAM

jangan lupa malam ada colek
ini tradisi kota bahru
sesudah tarawih semua
akan mencari colek

kami ke kampong kota
berjumpa dengan bekas yb
dan pemimpin pkr
bekas yb ini belanja kami
makan colek - sekali dalam hidup
mesti pandai colek mencolek

LEWAT MALAM HINGGA PAGI


sesudaj mencolek kami ke wakaf che yeh
ini tempat paling cool
tempat minah cun
dan awang kiut
berjalan dan mencari cari

apa yang dicari aku pun tak tahu

sesiapa datang ke kb
wajib ke sini
tapi paling meriah adalah
ketika ini - sebelum raya
tarikan yang paling cool
ialah lagu lagu dangdut nyanyian
cik mek moleh dari petani
lagu lagu dikir erotik dari
minha cun selatan siam

ketika disini tidak ada yang sedar
bahawa kita sesdang berada di serambi mekah
kerana semuanya cantik dan menarik

NOTA:
terima kaseh kota bahru
pasti datang lagi
walau pun akhirnya
tidor dengan batng buruk sendiri
kah kah kah

p/s
gambar dirembat
dari album topeng perak


Selamat Berbuka Puasa

HARI HARI AKHIR SAEKOR NAJIB 1




BERNAFAS DALAM LUMPUR








ADA KOMPLOT JATUHKAN NAJIB DALAM UMNO
– keadilan daily

Ketua Penerangan KEADILAN Selangor, Shuhaimi Shafiei berkata bukan setakat Mohd Khir Toyo, tetapi Najib Razak juga menjadi mangsa konspirasi oleh pihak tertentu dalam Umno.

Ia berhubung dakwaan bekas Menteri Besar Selangor itu bahawa tiga menteri kabinet, termasuk seorang dari negeri itu, mahukan beliau dipenjarakan dalam kes rasuah yang dihadapinya.

Menurut Shuhaimi, selain Khir, wujud perancangan serius untuk singkirkan Najib selaku perdana menteri dan Presiden Umno yang didalangi bekas Mahathir Mohamad.

Malah katanya, suara-suara untuk memaksa Najib berundur didengar semakin keras menjelang perhimpunan Agung Umno yang akan bermula pada penghujung November ini.

“Dalam Umno ini bukan setakat Khir Toyo, bahkan Najib juga akan dikonspirasikan di Putrajaya. Bukan satu rahsia bahawa ini adalah perancangan Mahathir,”

“Ini kerana di Selangor, Khir Toyo adalah liabiliti, di peringkat pusat Najib menjadi liabiliti kerana peranan isterinya bukan tinggalkan legasi tetapi tinggalkan liabiliti kepada Najib Razak,” kata beliau kepada Keadilandaily.com.

Ditanya samada dakwaan konpirasi terhadap perdana menteri itu hanyalah spekulasi pembangkang semata-mata, Shuhaimi berkata ‘Dalam Umno ini spekulasi itu lah yang benar’.

“Ini bukan rahsia dan bukan cerita baru di dalam Umno,” ujarnya lagi.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


NOTA:
dimasa mat ngantuk dulu lama juga baru ada komplot
masa mat mongol ini belum sampai tiga tahun dah ramai berkomplot

komplot ini bukan saj nak jatuhkan toyo
komplot ini nak jatuh kan mat mongol juga

apa nasib punya badan
siang ternampak nampak yang slim melim
malam terlentang berkhayal yang slim melim
raba punya raba teraba badak tua
kah kah kah

SELAMAT HARI RAYA YEOP



NOTA:


siapa dekat wilayah ini
sila lah datang berhari raya kampong ini
nikmatilah suasana kampong\
nasib nasibn baik
jumpa cik gu shida
kah kah kah

ini lagu raya
lagu rakyat
orang perok kah kah kah


nota:

siapa ada klip saloma
lagu selamat hari raya yang ada
seni kata:


...dam dam dum bunyi mercun
kanak kanak datang berduyun duyun...


sila hantar untuk kita sama sama
merayakan untuk sama sama kita
berdam dam dum


KEJOR YEOP KEJEOR JANGAN LUPA RENDANG TOK


BAIK UNTUK ANDA!




IKLAN LEBAI SAUH




HISHAMUDDIN TERIMA UGUTAN ,PELURU HIDUP - meloya

Hishammuddin Hussein mengesahkan beliau menerima dua butir peluru hidup dalam sepucuk surat yang diposkan ke pejabatnya di Putrajaya kira-kira pukul 2 petang hari ini.

Dia berkata, surat yang turut mengandungi nota ugutan tulisan tangan itu dialamatkan kepadanya dan diterima oleh kerani kepada Pegawai Khasnya, Wan Najmuddin Mohd.

"Dalam surat yang di pos ke pejabat saya itu, di dalamnya terdapat sebuah buku yang di tengahnya ditebuk dan diletakkan dua butir peluru hidup beserta nota ugutan.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH



BAIK UNTUK ANDA







NOTA:
rakyat satu negara wajib bersimpati
dan mengutuk kerja jahat ini
ini kerja jahat untuk merosakkan negara tercinta kita
negara yang syumul untuk digomol
justeru mari kita sama sama berfikir siapkah
yang membuat kerja lakna ini:


kemungkinan satu : ini kerja kompeni whiskey
kemungkinan dua: ini kerja syarikat todi
kemungkinan tiga: ini kerja syarikat air anggur peranchis
kemungkin empat: ini kerja syarikat sake jepun

kenapa?

kerana malaon ini iklankan syarikat sauh
syrikat lain jaki dan cemburu
mereka naik bengang kah kah kah


ATAU

ini kerja syarikat besi dari negeri china
syarikat ini marah kerana bil keris 5 tahun
dahulu masih belum dibayar
kah kah kah

SILA GUNAKAN BAHASA MELAYU




NOTA:

kenapa tetiba tidak mengunakan bahasa melayu
kenapa tak gunkan bahasa yang mak cik felda faham

pasal apa guna sperma?
apa itu sperma?

pasal apa rasa malu nak berlapik lapik

pasal apa guna perkataan dubur
ini bukan perkataan rakyat
ini bukan perkataan mak cik felda

tahuk berita ini mengikut pejuang bahasa melayu ialah:
JARANG BOLEH DITEMUI AIR MATI AKTIF SELEPAS 65 JAM BERHUJUR KATA PAKAR

kah kah kah
kah kah kah
kah kah kah

nota:
jangan malu
jangan segan
jangan beronani
melancaplah!







JARANG BOLEH TEMUI SPERMA AKTIF SELEPAS 65 JAM SEKS KATA PAKAR - minsider

Patologi forensik dari Australia mengakui kemungkinan boleh menemui kepala sperma pada badan seseorang sehingga satu tempoh selama 65 jam selepas mengadakan hubungan seks, tetapi mengakui penemuan saintifik tidak boleh bersandarkan pada keadaan yang jarang-jarang wujud.

Dr David Wells, saksi pakar pasukan peguam pembela dalam kes Datuk Seri Anwar Ibrahim berkata demikian ketika disoal oleh pendakwa raya mengenai kewujudan kepala sperma selepas 65 jam hubungan seks diadakan, mandi dan membuang air besar.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH

JANGAN MAKAN HASIL LENDIR ORANG




SIAPA MENGARAP DIA MENUAI




GALAK PETANI USAHA LADANG KONTRAK :NOH OMAR - meloya

TANJONG KARANG 24 Ogos - Para petani digalakkan menyertai program ladang kontrak kendalian Lembaga Pemasaran Pertanian Persekutuan (FAMA) yang turut menyediakan pasaran bagi produk tanaman mereka.

Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani, Noh Omar berkata, melalui program itu, mereka juga boleh mendapatkan pembiayaan mikro kredit dengan dana sebanyak RM4 juta yang sebelum ini disalurkan melalui Agrobank.

"Melalui dana tersebut para petani boleh mendapatkan pinjaman maksimum RM50,000 bagi mengusahakan ladang kontrak di kawasan masing-masing dan proses kutipan pembayaran balik akan dikendalikan oleh FAMA.

''Konsep ladang kontrak ini mempunyai prospek yang baik dari segi pemasarannya," katanya.

Noh berkata, bagi memastikan projek ladang kontrak tidak mengalami kerugian, FAMA akan membantu dari segi pemasaran produk selain menggalakkan para petani mengusahakan ladang secara berkelompok.

Terdahulu, pada majlis tersebut, Noh yang juga Ahli Parlimen Tanjong Karang menyampaikan wang pendahuluan sebanyak RM1,500 setiap seorang bagi pinjaman Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional (PTPTN) kepada 96 pelajar dari seluruh kawasan Tanjong Karang.

NOTA:
fahami berita ini
lihat bagaimana gerombolan ingin membebankan
kaum tani dengan hutang

felda hutang
ptptn hutang
sekarang nak berkebun juga hutang

kenapa kaum tani ini tidak diberikan tanah
kenapa mereka perlu diikat dengan hutang
hutang ini akan mengkayakan bank
hutang ini akan mengikat kaum tani ini
hutang ini kan memastikan kaum tani ini tunduk pada gerombolan

dalam sistem ini yang kaya raya ialah birokrat fama
ini sama konsepnya dengan birokrat felda
lihat berapa kali peneroka menang dimahkamah
selama ini felda rendahkan grade minyak mereka
sengaja beli sawit dengan harga murah

para birokrat felda dan fama
tak sehari pun turun bertani
tapi bergaji lumayan

yang gaji kuli batak kaum tani
yang berpanas berhujan kaum tani

ini lah contoh ketuanan melayu
inilah contoh melayu tipu melayu!


NOTA:
tanah untuk petani yang tidak bertanah
tanah untuk yang menggarap
siapa mengharap dialah makan

jangan makan atas titik peloh orang lain
siapa bekerja dia yang makan
siapa menanam dia menuai

MINTA BANTUAN DARI PEMBACA




SAFIAN MENUNGGU RAWATAN





MEMINTA BANTUAN PEMBACA

Adik Safiah Mardhiah, 5 tahun akan menjalani pembedahan 'open heart surgery' bagi menutup lubang pada jantungnya. Dia merupakan anak kepada salah seorang aktivis Anwar Ibrahim Club (AIC) dan anggota Angkatan Muda KeADILan, Mohd Zulfadzli Abdul Halim atau lebih dikenali sebagai Zul Bumilangit.

Ini adalah pembedahan kedua setelah prosedur pertama pada disember 2010 menggunakan tiub TEE gagal kerana diameter lubang yang terlalu besar. Pembedahan kedua ini lebih berisiko kerana melibatkan tulang dadanya dibelah untuk mengeluarkan jantung.

Untuk pengetahuan, semua kos perubatan dan pembedahan ini tidak ditanggung oleh pihak insuran kerana ia dikira kecacatan sejak lahir. Dalam pembedahan kali kedua ini akan dijalankan di Institut Jantung Negara pada hari raya ke 10 (10 September 2011) dan dijangka menelan kos sebanyak RM25,000 yang mana sebahagian daripadanya ditanggung pihak Jabatan Kebajikan Masyarakat.

Selain itu, isteri beliau terpaksa berhenti kerja untuk penjagaan pos surgeri yang mengambil masa sekitar 2 - 3 bulan sebelum Safiah boleh ke sekolah semula.

Harapnya, disebalik kemeriahan kita menyambut hari raya, ada yang sudi menghulurkan bantuan dan sumbangan bagi meringankan beban, apatah lagi pada bulan Ramadhan ni.

Sumbangan boleh disambungkan terus kepada Mohd Zulfadzli (Maybank) 162209905368

atau hubungi beliau di 0192717548 atau melalui emel di

mohdzulfadzli.abdulhalim@malaysiaairlines.com atau jonbuobage@yahoo.com

Kes adik Safiah Mardhiah boleh dirujuk di IJN melalui no MRN: 215319

WILLIAM LEMBING BERGOYANG




MAMAT LEMBING BERGOYANG







HISHAMUDDIN TERIMA UGUTAN , PELURU HIDUP
- meloya

Hishammuddin Hussein mengesahkan beliau menerima dua butir peluru hidup dalam sepucuk surat yang diposkan ke pejabatnya di Putrajaya kira-kira pukul 2 petang hari ini.

Beliau berkata, surat yang turut mengandungi nota ugutan tulisan tangan itu dialamatkan kepadanya dan diterima oleh kerani kepada Pegawai Khasnya, Wan Najmuddin Mohd.

"Dalam surat yang di pos ke pejabat saya itu, di dalamnya terdapat sebuah buku yang di tengahnya ditebuk dan diletakkan dua butir peluru hidup beserta nota ugutan.

"Peluru hidup itu akan saya hantar ke Jabatan Forensik untuk disiasat dan mengenai surat ugutan dan kandungannya, saya serahkan kepada pihak polis untuk menyiasat," katanya pada sidang akhbar sebelum majlis berbuka puasa anjuran Parlimen Lembah Pantai di sini hari ini.

Mengulas lanjut, Hishammuddin berkata, tindakan tersebut merupakan perbuatan orang tertekan dan terdesak.

"Bagi saya, ia perkara biasa dan saya sedikit pun tidak akan gentar dan akan terus bersemangat untuk menjalankan tugas yang diamanahkan kepada saya," katanya.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH




SANDIWARA


Dari Wikipedia bahasa Indonesia, ensiklopedia bebas

Sandiwara disebut juga drama, adalah sebuah pertunjukan pentasan sebuah cerita atau disebut pula lakon dalam bahasa Jawa. Sebuah sandiwara bisa berdasarkan skenario atau tidak. Apabila tidak, maka semuanya dipentaskan secara spontan dengan banyak improvisasi.

Secara umum istilah "sandiwara" dalam bahasa Indonesia diartikan sama dengan drama. Akan tetapi secara khusus istilah sandiwara mengacu kepada kesenian pertunjukan teater drama tradisional rakyat Indonesia, khususnya di daerah Jawa Barat. Kelompok Sandiwara Sunda atau Sandiwara Indramayu dapat ditemukan di Jawa Barat (terutama sekitar Cirebon danIndramayu) dan Jakarta, salah satunya yang terkenal adalah kelompok Sandiwara Sunda Miss Tjitjih di daerah di Cempaka Baru Timur, Jakarta Pusat. Kisah sandiwara ini dapat bersifat percintaan, komedi, horor, tragedi, atau kisah roman sejarah.

APA AKAN TERJADI PADA 7 SEPTEMBER NANTI?




KITA TUNGGU 14 HARI




nota:

kita sabar dan tunngu
hari ini 24 ogos
kaklau 14 hari lagi
maka hari itu ialah

7 september

apa yang akan berlaku
pada 7 september nanti?
sama sama kita tunggu


PAS: DAFTAR PEMILIH KOTOR UNTUK TUMBANGKAMN SELANGOR - malaysiakini

Dewan Pemuda PAS Pusat mendakwa pihaknya mempunyai "daftar pemilih kotor" yang didakwa boleh menumbangkan kerajaan negeri Selangor pada pilihan raya umum akan datang.

Timbalan Pengerusi Lajnah Pemulihan Demokrasi dan Mobilisasi Mohd Adram Musa berkata pihaknya mempunyai data seramai "puluhan ribu" yang didakwa "pengundi klon".

"Apa yang kami ada, daftar pemilih kotor yang sudah cukup untuk menjatuhkan kerajaan negeri Selangor.

"Adakah ini kerja-kerja seperti mana yang disebut oleh perdana menteri yang berkata melakukan apa sahaja untuk mengambil balik Selangor?

"Apa yang kami ada, sudah cukup (untuk) menjatuhkan kerajaan Selangor," katanya.

Menurutnya lagi, berdasarkan analisis pihaknya jumlah pengundi klon itu, membolehkan BN merampas sekurang-kurang sepuluh kerusi DUN di negeri itu.

Sehubungan itu, beliau mendesak Suruhanjaya Pilihan Raya dan Jabatan Pendaftaran Negera menjelaskan jumlah pengundi dari daftar pemilih yang telah digugurkan dan yang akan digugurkan.

Pihaknya memberi masa 14 hari kepada kedua-dua pihak tersebut untuk membuat penjelasan.

NOTA:
semua sudah jelas
semua telah dibuktikan

undi pos undi tipu
mat indon
mat bangla
dijadikan pengundi

beri 14 hari?

lepas 14 hari berlalu apa jadi

orang ramai sudah bosan
dulu ada amaran:
ada 7 hari
ada 9 hari
ada 3 hari

tapi hari berlalu tak ada apa apa
satu habuk taraak
tolong jangan tipu rakyat

tolong jangan jadi nato
nato: no action talk only

nota:
di libya nato tak cakap banyak
dia bom gadaffi

nota:
tolong jangan keraskan
tapi tak pancut pancut
kah kah kah