.

Jumaat, 13 April 2018

PENGUNDI KELANTAN






PENGUNDI 

KELANTAN TAK
Kerajaan berniat JAHAT tak mahu ramai rakyat turun mengundi krn ia menguntungkan mrk. SPR (saya yg menurut perintah) pun dgn penuh gembira melaksanakannya. 

SEMPAT PULANG

Kelantan bakal tumbang krn beratus ribu rakyat yg bekerja di singapura tak balik mengundi.(nak balik pun tak semesti majikan bg cuti). Padan muka hj hadi ngok. Tp hadi masih tetap gembira krn walau pun pas kalah tp umno menang. Win-win lah bg dia on RAKYAT AKAN BUANG UMNO
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 4/13/18

-----------

SATU PENCERAHAN







TEPAT

SATU PANDANGAN

YANG MEMBAWA

PENCERAHAN

'Beriman' dengan parti politik satu kesilapan besar

SHAH ALAM - “Sesiapa yang bersemangat mempercayai sepenuhnya apa yang dibawa mana-mana parti, maka dia akan kecewa,” kata Mufti Perlis,  Dr Mohd Asri Zainul Abidin di Facebook miliknya, malam tadi.

Beliau berkata demikian bagi mengulas situasi rakyat dalam memilih parti yang selayaknya menjelang PRU14 nanti.

Beliau mengingatkan sekiranya rakyat cuba ‘beriman’ dengan segala dakwaan dan janji parti-parti yang ada, maka itu sebenarnya satu kesilapan yang besar.


HENDAKNYA

TAK LAMA LAGI

MALAYSIA INI

AKAN DIPENUHI

OLEH PEMILIK

FIKRAH

YANG MEMBAWA

PENCERAHAN


---------------

SABOTAJ PARTY






APA MAKNA

BERITA INI?

Jangan sabotaj parti: Tengku Adnan

KUALA LUMPUR - Setiausaha Agung Umno, Tuan Haji Tengku Adnan Tengku Mansor mengingatkan semua anggota Umno supaya tidak melakukan sabotaj kepada parti, memberikan sokongan kepada pihak yang bertentangan dengan parti atau melaksanakan apa-apa kesalahan berkaitan, menjelang PRU14.

Beliau berkata, semua anggota Umno termasuk yang memegang jawatan dalam mana-mana peringkat adalah terikat dengan Tataetika Parti serta Perlembagaan Umno dan sehubungan itu mereka tidak seharusnya terlibat dalam tindakan yang menyalahi atau melanggar peraturan parti


MAKNANYA

TELAH WUJUD 

UNSUR SABOTAJ

KERANA  YANG

CAKAP INI

UKAN KECIK ANAK

INI SETIAUSAHA

PARTI

GEROMBOLAN


--------------

BERAK BERAK








BERAK BERAK
TT, malaikat tak boleh datang, sbb malam tu dia makan julap, hari mengundi dia berak2 malaikat lain malam tu jatuh sungai, baju basah, hari mengundi dia hantar dobi kahkahkah.. apa punya malang. on JIN TURUN MENGUNDI
Publish | Delete | Spam
Anonymous
at 3:07 PM




-------------

RABU






RABU

RABU = Rakyat Akan Buang Umno! RABU = Reject All Bn + Umno! Silap pilih hari la pulak gurujib! Apa nak buat dah nasib malang dapat badak setan! *setan = 1 tan, bukan iblis on
 RABU ERTI TIPU
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 4/13/18





-----------------

SIAPA DIA CHINA TEMBAM






SIAPA DIA

MAT TEMBAM INI





BILA NAK TANGKAP JHO LOW







BILA NAK 

TANGKAP JHO LOW

BACA DISINI:
https://www.malaysiakini.com/columns/419248



Shasap Asyraff
Tak boleh tangkap jho lo, itu kawan baik najip...adik beradik angkat tu..haha...
Umno dan pas api api isu kaum....takut takutkan malayu pada cina....
B.bos najip pula,
Menyamun bersama.....haha...
Ahli umno dan pas dibodohkan najip.
Sedarlah...
Undilah Pakatan Harapan demi Malaysia tercinta.
SukaBalas113j
TkHamzah Raffar · 
Bila nak tangkap Jho Low?
Jawab nya....Selasa depan.

Dinozoff Valentino · 
hishamuddin nama je melayu kapir laknat kau
SukaBalas1h
John Cilik
Begitu hebat penangan Pahlawan Maling hingga nak menggadai maruah dan negara pd pedagang asing...
SukaBalas21h
Lan Jayjay · 
Sejarah akan tercipta lagi akibat fitnah dan tamak haloba segelintir rakyat Malaysia terutama bani melayu yang gilakan KUASA mengakibat JOHOR DARUL TAKZIM terkeluar dari MALAYSIA. . .HIDUP 1BANGSA JOHOR DARUL TAKZIM. . .
SukaBalas11h
Rosnah Kadir · 
Bekerja di Self-Employed
Ya Allah...selamat kn lh Msia tanahair ku dari china komunis..musnah kn lh pengkhianat bangsa...Aamiin...

-----------------------------

SIGNAL DARI DUNIA EROPAH









WOW

INI HEBAT

APA MAKNA

BERITA INI



Tinjauan: Mahathir lelaki paling dikagumi di Malaysia


Calon perdana menteri Pakatan Harapan (HARAPAN)  Dr Mahathir Mohamad mendahului senarai lelaki paling dikagumi di Malaysia berdasarkan suatu kaji selidik dalam talian 2018.
Kajian itu dibuat firma penyelidikan pasaran dan analisis data yang berpangkalan di UK, YouGov yang menyaksikan Mahathir mendapat 15 peratus markah kekaguman di Malaysia.
Lelaki kedua dalam senarai itu ialah hartawan teknologi Bill Gates yang ketinggalan jauh dengan markah kekaguman sebanyak 8.3 peratus.
Manakala itu, perdana menteri (kerajaan) sementara  Najib  pula berada di kedudukan ke-14, mendapat 2.5 peratus markah kekaguman.
Bagi senarai wanita yang paling dikagumi di Malaysia, penyanyi  Siti Nurhaliza menduduki tangga pertama carta dengan markah kekaguman sebanyak 14.1 peratus sementara isteri Dr Mahathir,  Dr Siti Hasmah Ali mendapat tempat kedua dengan 10.1 peratus markah.

INI SIGNAL

DARI

MASYARAKT 

ANTARA BANGSA

MERAKA 

TELAH BERSEDIA

MENERIMA 

MAHATHIR

DAN

MAHU TERAJANG

OUT NAJIB


-----------------------

INI SATU POLEMIK NASIONAL




TANGKAP JHO LOW

RAIS YATIM KATA

POLEMiK NASIONAL





LAWAK GILA






LAWAK GILA

KAH KAH KAH



Poster palsu: Ketua Umno Permatang Pauh lapor polis

Ketua Umno bahagian Permatang Pauh Tuan Haji Mohd Zaidi Mohd Said membuat laporan polis semalam berhubung poster bantuan cermin mata pihaknya yang diubah suai menjadi bantuan pakaian dalam wanita.
Poster yang diubah suai menjadi program pemeriksaan dada secara percuma dan bentuk cermin mata diubah menjadi pakaian dalam wanita itu tular di media sosial sejak kelmarin.

TUKANG UBAH

BOLEH BUAT 

SKRIP KOMIDI

ADA BAKAT

HEBAT

KAH KAH KAH

-----------------

DAH BUBRA - NAK LULUS BALAK








DUN DAH BUBAR

TAPI NAK LULUS

HUTAN BALAK

INI  SAH

PARTI ISLAM TIPU

RAKYAT



YAB Ustaz Dato' Haji Ahmad bin Yakob
Menteri Besar Kelantan
KOTA DARULNAIM
15503 KOTA BHARU, KELANTAN,


Assalamualaikum wr wt.

Dengan Nama Allah Maha Pemurah Maha Pengasih

POHON KETETAPAN TIDAK MENGADAKAN MESYUARAT KELULUSAN BALAK DALAM TEMPOH SEBAGAI KERAJAAN SEMENTARA.

Dengan segala hormat perkara di atas adalah dirujuk. 

Saya difahamkan YAB ada memanggil Jawatankuasa Kecil Perhutanan bermesyuarat pada hari Isnin, 16hb Mei depan.

Saya juga difahamkan ada kertas cadangan untuk meluluskan permohonan-permohonan melibatkan Hutan Simpan dengan keluasan yang amat besar pada mesyuarat itu.

Pada hemat saya, susulan pembubaran Dewan Undangan Negeri Kelantan pada 7 April 2018, YAB dan Kerajaan Sementara ini (caretaker) seharusnya mengelak daripada sebarang komitmen baharu, meliputi kelulusan pembalakan membawa ikatan kontrak melepasi tempoh Kerajaan YAB yang sudah berakhir.

Mengikut semangat undang-undang, dengan pembubaran sesebuah DUN, seorang menteri besar dengan sendirinya menjadi “menteri besar sementara tanpa kuasa eksekutif sehinggalah kerajaan baru dibentuk dan ketua eksekutif baru dilantik”.

Saya memetik apa yang ditulis oleh pakar undang-undang mengenai Kerajaan caretaker:

"Major contracts or undertakings. 

The Government will avoid entering major contracts or undertakings during the caretaker period.

If it is not possible to defer the commitment until after the caretaker period, for legal, commercial or other reasons, a minister could consult the Opposition, or agencies could deal with the contractor and ensure that contracts include clauses providing for termination in the event of an incoming government not wishing to proceed. Similar provisions cover tendering".

Pertama, Kerajaan caretaker tidak boleh meluluskan kelulusan besar yang mempunyai kesan melampaui Kerajaan sedia ada.

Kedua, jika sekiranya ada kelulusan yang tidak boleh dielakkan, Pembangkang hendaklah dirundingi kerana ada kemungkinan mana-mana Pembangkang akan membentuk Kerajaan baru selepas PRU. Mereka terpaksa memikul beban apa yang diputuskan sekarang.

Ketiga, jika sekiranya kelulusan diteruskan, satu clausa hendaklah dimasukkan untuk menyatakan kelulusan itu boleh ditarik balik oleh Kerajaan baru.

YAB boleh merujuk tulisan mengenai perkara ini, antara lain dalam link di bawah;

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Caretaker_government_of_Malaysia.

Dalam link berkenaan, terdapat buku rujukan yang ditulis oleh Dr Abdul Aziz Bari, Tan Sri Rais Yatim dan Datuk Dominic Puthucheary.

Saya telah mendapatkan pandangan Datuk Dominic Puthucheary mengenai isu ini. Berikut adalah pandangan beliau:

"Hi Husam, a caretaker government has no executive powers and any decisions made without executive powers is unconstitutional, illegal and against the oath of office in the State constitution. You can write a letter to the MB or ask a lawyer to write and copy to the MB stating what i have said. dominic puthucheary".

Saya dengan ini, mencadangkan YAB membatalkan mesyuarat berkenaan atau mana-mana mesyuarat yang membawa kesan seperti itu.

Saya juga ingin menegaskan, jika mesyuarat berkenaan diteruskan, saya mohon untuk hadhir memerhati perjalanan mesyuarat itu bersama peguam saya atas kapasiti sebagai Pembangkang di negeri ini.

Saya mohon respon segera YAB.

Sekian terima kasih.

Husam Musa

12 April 2018





-------------------

RAKYAT AKAN BUANG UMNO







RABU
Hari RABU...Hari Rakyat Akan Buang Umno on RABU PILIHAN RAYA
Anonymous
on 4/11/18


RAKYAT AKAN 

BUANG UMNO
Ambik cuti tahun hari rabu, khamis dan jumaat. Sabtu ahad sambung cuti. 5 hari berderet boleh mengundi sambil jenguk emak bapak. Habis la opis kejaan tutup mcm cuti hari raya. on
 RABU PILIHAN RAYA
Anonymous
on 4/10/18


----------------

AJARAN EDY WANG







AJARAN EDY WANG
Mengambil pengajaran ajaran Islam yg dicipta oleh ulamak TGHH yg meminta calon lelaki PAS berbaiah taklik talak 3 jika lompat parti, sebagai mengiktiraf keilmuan TGHH, penyokong lelaki PAS yg benar2 percaya dgn PAS hendaklah mengikutinya dgn berbaiah taklik talak 3 kpd isteri masing2
 JIKA kemudian nnt anda tidak sokong PAS. Bagi yg berbaiah seperti ini anda layak utk undi PAS PRU14 nnt. Bagi yg tidak berbaiah, xperlulah hipokrit dgn nak undi PAS kerana anda sendiri tidak yakin dgn ajaran TGHH. on 
SAKIT MENTAL MAKIN PARAH
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 4/12/18






------------------

LE KING LE GAP







LE KENG LE GAP
Apa pasal orang India nak kecoh dengan panggilan Keling ni, nama arwah bapak mentua aku berbinkan Keling x rasa terhina pun.. kalo perkataan keling adalah sesuatu yang menghinakan kenapa orang Melayu dulu siap bagi nama kat anak lagi.. pundek betul la diorang ni. on KELING JANGAN MARAH
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 4/12/18





-------------------

JIN TURUN MENGUNDI





BANTUAN JIN

Suruh malaikat tu bagi demam tak leh bangun bakal calun2 pru14 dari PH dan BN kan lagi senang... pas terus menang tanpa bertanding.... tak semenggah..... on 
JIN DATANG MENGUNDI
Publish | Delete | Spam
haron haron
on 4/12/18




---------------

NAK GELI GELI







NAK GELI GELI
 Bukan setakat kemut dan pancot je.. Haji Isa di khabarkan dah punya mata kambing jantan.. nak kasi geli-geli dan lagi syook. on 
KUASA PANCUT KEMUT
Publish | Delete | Spam
panglimo potaseh
on 4/12/18




----------------