.

Sabtu, 2 Disember 2017

BUKAN HANYA HAJI DAN UMRAH






KE  SAUDI

BUKAN HANYA

UNTUK 

BERHAJI 

BERUMRAH
---
UMAH BOLEH

BERBAPOK

BERPONDAN

SAMBIL

BERRUKOK


PELIK TETAPI BENAR






OH

MALAYSIAKU 


POLIS DITAGKAP

OELH SPRM


Empat Pegawai Polis Ditahan SPRM - Berita Jenayah | mStar

www.mstar.com.my/berita/berita-jenayah/2017/.../sprm-tahan-polis...

Translate this page
Aug 23, 2017 - KOTA KINABALU: Empat pegawai polis di Lahad Datu ditahan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) pada Isnin bagi membantu siasatan kes bersetuju menerima atau ... SPRM Tahan Pegawai JKKP.

SPRM tahan dua anggota polis di Penampang - Malaysiakini

https://www.malaysiakini.com/news/392115

Translate this page
Aug 16, 2017 - Koperal dan Lans Koperal polis itu, masing-masing berumur 39 dan 32 tahun, ditahan di Ibu Pejabat Polis Daerah Penampang semalam ...

6 anggota polis dicekup SPRM | Kes | Berita Harian

https://www.bharian.com.my/berita/.../6-anggota-polis-dicekup-spr...

Translate this page
Sep 8, 2017 - GEORGETOWN: Enam anggota polis dari Bahagian Siasatan Jenayah Narkotik Daerah Timur Laut, ditahan Suruhanjaya Pencegahan .



OH

MALAYSIAKU 


PEGAWAI SPRM

DTANGKAP POLIS 




Pegawai SPRM Pula Ditangkap Polis – MYNEWSHUB

www.mynewshub.cc/utama.../pegawai-sprm-pula-ditangkap-polis/

Translate this page
Jun 10, 2017 - Namun kali ini seorang pegawai SPRM dari Unit Risikan ibu pejabatnya sendiri di Putrajaya, berjaya ditahan pihak polis kerana dilaporkan ..



Dua pegawai SPRM ditahan ketika berhibur - Semasa - Sinar Harian

www.sinarharian.com.my/.../dua-pegawai-sprm-ditahan-ketika-ber...

Translate this page
Nov 10, 2017 - Dua pegawai Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) antara ... Sementara itu, Ketua Polis Kuala Lumpur, Datuk Mazlan Lazim ...


PELIK
SPRM KE
POLIS KE
TIDAK PULA
TANGKAP
NAJIB 
KES 1MDB

---------------

BILA NAJIB MAKIN LEMAH






GADUH 

LAWAN

APA MAKNA

SEMUA INI?

MA63: Pandikar tak perlu ajar kami, kata Pemuda BN Sarawak

 | December 1, 2017
Fadillah Yusof berkata, Pandikar Amin Mulia tidak perlu mencabar ketua menteri Sarawak berdebat mengenai MA63 kerana beliau bukan individu yang diberi mandat oleh perdana menteri untuk menyelesaikan perkara itu.







PETALING JAYA: Pemuda Barisan Nasional Sarawak mengingatkan Tuan Haji  Pandikar Amin Mulia tidak perlu menilai dan mengajar rakyat negeri itu mengenai kepentingan Perjanjian Malaysia 1963 (MA63).
Ketuanya, Tuan Haji Fadillah Yusof berkata, speaker Dewan Rakyat itu juga tidak perlu mencabar ketua menteri Sarawak berdebat mengenai MA63 kerana beliau bukan individu yang diberi mandat oleh perdana menteri untuk menyelesaikan perkara itu.


KAH KAH KAH

BILA KAYU

CONDONG KURA2

PUN AKAN 

BERANI PANJAT

KAH KAH KAH

NAJIB SUDAH

LEMAH

SEMUA MAHU

TIBAI

DAYAK & IBAN

MAHU MERDEKA

KAH KAH KAH




-----------------

BAGAIMANA DEEP STATE BERGERAK




MEMAHAMI

BAGIAMANA

JENTERA DAULAH

BERGERAK

Wayang sebuah siasatan

TIDAK akan licin katak puru, walau berhujan selama mana pun. Ertinya, kalau hodoh, disolek macam mana sekali pun, hodoh juga.

Biar diikat kemas, dipasang kulit yang nampak rasmi dan tebalnya 830 muka surat, laporan Suruhanjaya Siasatan Diraja (RCI) ke atas kerugian forex Bank Negara Malaysia pada 1990-an tidak lebih hanya satu usaha meraih sokongan politik, yang nampak menyedihkan.
Lebih sedih lagi begini: mereka yang mungkin takjub dengan laporan yang tidak ada apa-apa itu ialah:

A) anggota RCI yang tidak berpengaruh yang menyiapkan laporan itu;

B) Perdana Menteri Najib Razak dan tukang angguknya;

C) media arus perdana;

D) orang politik Umno dan pengampu mereka;

E) semua yang di atas.

Berikut adalah beberapa kesimpulan daripada RCI itu:

1) Suatu ketika dulu, RCI ditubuhkan sebagai usaha kerajaan mencari kebenaran dengan serius. Di negara yang institusinya sudah terhakis dan pemimpinnya hilang kredibiliti, langkah menubuhkan sebuah RCI sering diterima pada asasnya sebagai usaha menyiasat dengan jujur.

Tetapi siasatan ini terpalit lumpur dari awal lagi kerana kerajaan Najib menubuhkannya untuk menyelesaikan pertelingkahan dengan seorang individu tertentu yang jadi masalah pada pentadbirannya.

Skandal forex di Bank Negara Malaysia ini berlaku berpuluh tahun dulu. Biarpun tahun demi tahun pembangkang menggesa agar dibuat siasatan untuk mengetahui apa yang sebenarnya terjadi, kerajaan Barisan Nasional langsung tidak menguit. Sampailah sekarang.

Kenapa sekarang? Sebab Dr Mahathir Mohamad sudah jadi pengacau kepada kerajaan Najib.

Jadi dalam hendak membunuh musuh politiknya, Najib pergi kepada satu platform yang masih ada saki-baki kredibiliti.

Dengan berbuat begitu, beliau meneruskan tradisi pemimpin Umno yang merosakkan apa saja yang mereka pegang di negara bertuah ini.

2) Melampaui keraguan munasabah. Tidak ada keterangan dengar cakap. Bukti yang ada sokongan. Tanggapan tidak bersalah.

Ini semua adalah prinsip perundangan jenayah yang diamalkan di seluruh dunia dan dipatuhi dengan ketat di negara benar-benar demokrasi.

Anehnya siasatan itu tidak memberikan perhatian kepada prinsip-prinsip tersebut tetapi berani mengenakan pertuduhan jenayah ke atas Dr Mahathir dan Anwar Ibrahim.

Dan kita juga menasihati negara-negara Afrika tentang kedaulatan undang-undang, sistem keadilan dan tadbir urus?

3) Nor Mohamed Yakcop sudah menjangka keputusan ini. Beliau bertanggungjawab atas kerugian besar itu kerana beliau bertindak semberono.

Tetapi sekurang-kurangnya beliau berani mengakuinya semasa siasatan tersebut. Sebelum siasatan itu, beliau menerima banyak pesanan daripada beberapa orang yang menasihatinya apa yang patut beliau cakap dan buat untuk mengekalkan kedudukannya di Khazanah Nasional Berhad.

Tekanan itu sungguh besar tetapi beliau akhirnya memilih untuk mendengar suara hatinya.

Tidak lama selepas siasatan itu, beliau letak jawatan. Beliau hilang segala-galanya termasuk "kawan-kawan".

Apa ada hal?

Hati nurani yang bersih dan mengakui kesilapan jauh lebih bernilai pada bila-bila masa pun berbanding dengan mengenakan orang lain untuk menyelamatkan diri sendiri.

4) Apa yang patut rakyat Malaysia buat dengan laporan RCI itu?

Campakkan ke bakul sampah sejarah.

Semua badut yang terlibat siasatan itu pun, sama juga. – 1 Disember, 2017.





-------------

TANYA KERANA PELIK










TAHUKAH ANDA

DI MALAYSIA ADA

14 MUFTI

TIDAK ADA

SAORANG PUN

MUFTI INI

TAK PERNAH

BERCAKAP

BERI PANDANGAN

TENTANG

RASUIAH 1MDB

APAKAH INI

 CONTOH AJARAN

  MAZHAB

SUNNI 

WAL RASUAH

SAJE  TANYA

KERANA PELIK








---------------

BERITA BAIK UNTUK KELANTAN





BERITA BAIK

KERANA

LAMA SANGAT

BUAT SERAMBI

RUMAH TAK SIAP

ASIK ASIK 

SERAMBI

BILA RUMAH SIAP?
BN tiada masalah ‘tawan’ Kelantan

SHAH ALAM – BN dijangka boleh menambah negeri pentadbiran dengan merampas Kelantan daripada Pas pada PRU14.

Sejak sekian lama Pas memegang tampuk pemerintahan Kelantan, tidak banyak pembangunan yang dibuat di ngeri itu.

Pensyarah Pusat Pengajian Antarabangsa Kolej Undang-undang, Kerajaan dan Pengajian Antarabangsa, Universiti Utara Malaysia (UUM), Prof Madya Dr Mohd Azizuddin Mohd Sani berpendapat, BN boleh menawan Kelantan dengan kekuatan yang dimiliki parti itu.

BERITA BAIK

ADIK KAKOK

MEK  DAN AWE

TOLAK PARTI

ISLAM BALAK 






---------------

ENTOT PATUH SYARIAH





ENTOT PATUH 

SYARIAH
Betul la teguran tuu. Kita org islam, mesi ikut syariah. Semua garis panduan dah ada, ikut la. Bukan setakat teater, curi balak patuh syariah dah ada, entot2 di bilik hotel di pokdiksen patuh syariah pun hado, klepet duit rakyat patuh syariah pun dah ada panduan, susah sangat ke nak ikut? Contoh; klepet duit 1mdb billion2 lepas tu hantar jkk 1000org pegi haji.... kawtimmm. on SEJARAH TEATER BILIK SULIT
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 12/1/17





----------------

FORUM CULT - RABU MALAM






FORUM

CULT





RADIO BANGSAR

SIARAN TERUS






--------------------

TUHAN KEPALA TUJUH






KEPALA TUJUH
Adui .. islam ni ada berapa byk cawangan dah.. dah macam tak real. Dah macam tuhan Greek kuno ular kepala tujuh. Nak tanya.. Athies ada berapa cawangan TaT??? on 
WAHABI NI NATANG GAPO?
Publish | Delete | Spam
panglimo potaseh
on 12/1/17



ISLAM BALAK
Ugama islam hanya cerita bab manusia. Boleh makan babi ke tak.. entot tak pakai kondom apo hookomnye.. entot bini org bole tak. Islam tak cerita pasal balak .. nogori nabi mano ado balak .. kok ado pon rumput padang pasir tumbuh mcm bulu pantek omak kau. on 
GENG KARUT JUAL AGAMA
Publish | Delete | Spam
panglimo potaseh

on 12/1/17





-----------

HULUQ KIRI






HULUQ KIRI
apa nak dikato, polisi malaysia 95% melayu islang, sumul, terbaik, kalau kafir apa lagi, polisi singapora entah lagu mana bang woit? lagi teruk rasa...kalau huluq kiri, tangan kanan tak nampak...apo nak dikato...masih blues geng...

COVER LINE

apa pon tak apa lah orang KITA, demi bangsa, agama tanah air bang woit...cover line lah sikit...itu cerita BALI apa sudah jadi? gunung berapi pun meletus...nyah orang BALI ya... syukur msia masih aman...kah kah kah on 
SUDAH TAMAT
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 12/1/17




-----------------

WAJIB DILARANG






DILARANG

Wahabi ke syiah ke...dua-dua jgn masuk Malaysia on WAHABI NI NATANG GAPO?
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 12/1/17






---------------