Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Sabtu, 18 Ogos 2012

SELAMAT HARI RAYA DARI TIM TUKAR TIUB



KLASIK MINUM INI









ESOK KITA RAYA - SELAMAT HARI RAYA

malam ini kita main mercun
malam ini kita pasang lampu
malam ini kita main meriam buluh

tapi jaga jaga
jangan buat huru hara
bahaya akan datang
hati hati

tukar tiub akan balik kampong
tapai telah menunggu
juga ada langkow dari miri

malam tadi check internet
di kampong tt tak ada line yang cun
maka tak ada cerita dari kampong
nak buat macam mana
bagus juga
kalau tidak tak berhari raya
tapi tt bawa dua buah buku
nama buku rahsia
siapa pandai boleh teka
ini kalau lewat malam tak boleh tidor
kerana bukan di katil sendiri
maka buku ini akan membantu

SEBOTOL TAPAI DI PAGI RAYA



RAYA TAHUN INI
rasa blues sikit
kerana dikampong dah tak ada oranng tua
tetiba diri sendiri jadi tua
cisssws leceh betul kah kah kah

tapi yang best mercun banyak
yang best dah beli minyak untuk lampu
yang best ada langkow dari miri
yang best duit raya semuanya duit baru

KAWAN DARI KL DATANG
difahamkan geng radio bangsar
akan datang ke jelebu
ini baiknya jelebu
ulu memng ulu
internet connection tak ada
tapi tak jauh dari kl

RASAKAN NIKMATNYA BERHARI RAYA



RENDANG ITIK
tahun ini masa puasa
hanya berjaya gulai itik acheh
dibeli kedai ali di kg baru
dan itik panggang
tak pernah dapat rendang itik

UCAPAN SMS
ucapan sms dah mula masuk
kadang kadang tak tahu dari siapa
kalau dari minah cun
atau dari mamat jambu ok juga
ini nama pun tak tulis

sedang menunggu sms yang berbunyi:
sila datang ke air terjun bukit tangga
i tunggu you di sana tempat biasa
jangan lupa bawa kondom
selamat hari raya!

kah kah kah
kalau sms macam ini
baru hebat
ini sms tak kreatof langung

atau sms macam ini:
muka najib
muka rosmah
selamat hari raya
kah kah kah

jadi cubalah kreatif bila
hantar ucapan selamat hari raya
melalui sms

tukat tiub aakn memilih
yang terbaik untuk dikongsi sama

MENCARI PETAI TERBAIK








MENCARI PETAI TERBAIK

raya tahun ini kalau nasib baik
akan terserempak dengan orang asli
kadang kadang jumpa mereka membawa petai
rendang daging atau ayam makan dengan lemang
dan di sadur dengan ulam petai
adalah makaan terbaik dalam dunia

tak percaya sila cuba!

NOTA:
kalau petai nak tua
kalau jering nak muda
kalau awek nak yang macam mana?
kah kah kah



SELAMAT HARI RAYA



GENG SHAHIDAN KASSIM MULA BUAT HURU HARA DI PERLIS



AWAS MALAON INI ADA MASAALAH GIGI





MB PERLIS NAFI BELI PHD - berita hairan

Kangar: Menteri Besar, Datuk Seri Dr Md Isa Sabu, menolak dakwaan kononnya ijazah doktor falsafah (PhD) dimilikinya sejak 2002 dibeli.

Bagaimanapun Md Isa berkata, PhD dimilikinya dari Newport University, California, Amerika Syarikat pada 2002 itu tidak mendapat pengiktirafan Agensi Kelayakan Malaysia (MQA) namun mendapat akreditasi di peringkat antarabangsa.

PhD diperolehi pada 2002
Katanya, beliau hairan mengapa selepas hampir 10 tahun memegang gelaran doktor falsafah, baru kini ia menjadi isu.

Beliau percaya kemungkinan isu itu dibangkitkan kerana statusnya sebagai Menteri Besar kini.

“Saya tidak beli PhD itu kerana berusaha mendapatkannya dengan mengikuti pengajian selama tiga tahun di Taman Maluri Kuala Lumpur, sebelum dianugerahkan gelaran doktor falsafah pada 22 Ogos 2002.

“Saya pun tidak faham mengapa selepas 10 tahun, ada pihak yang mempersoalkan status PhD saya sedangkan gelaran doktor falsafah itu digunakan sejak 2002.

“Mungkin sebab ada orang yang kurang senang dengan saya kerana memegang jawatan sebagai Menteri Besar,” katanya di sini, kelmarin.

Baru-baru ini, ada pihak membuat laporan polis menuntut siasatan dilakukan ke atas Md Isa mengenai PhD dimilikinya selepas mendakwa ijazah doktor falsafah berkenaan diperoleh dari sebuah sebuah institusi pengajian tinggi (IPT) yang tidak mendapat akreditasi daripada MQA mahu pun Amerika Syarikat.

Md Isa berkata, Newport University yang dijenama semula sebagai Janus University tahun lalu mendapat pengiktirafan ISO 9001 pada 1994 dan ANSI/ASQC Q9001:1994 daripada Llyod's Register Quality Assurance Limited (LRQA).

“Saya mengaku PhD itu tidak mendapat akreditasi MQA namun ia bukan ijazah beli kerana saya bekerja keras untuk mendapatkannya,” katanya.



KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit...INI BUKAN MASALAH BELI PHD....kah kah kah..

kah kah kah...RAKYAT PERLIS WAJIB SELIDIKI.... kah kah kah..

kah kah kah..BUKAN TAHAP PHD.... kah kah kah..

kah kah kah.... MALAON INI LULUS TAK LCE?.... kah kah kah..

kah kah kah...DAPAT GRADE BERPA SC DAN MCE.... kah kah kah..

kah kah kah.... INI KERANA MALAON INI BANGANG SANGAT.... kah kah kah...

kah kah kah.... BUAT IJAZAH DENGAN SYARIKAT.... kah kah kah..

woit... NAK BAUT IJAZAH MASUKLAN SEKOLAH MENENGAH DARMA DULU.... kah kah kah..

kah kah kah.... BOLEH BUAT MALAY STUDY DI UM MACAM SHAHIDAN KASSIM.... kah kah kah..

NOTA:
kesian orang perlis
mb dulu belajar malay study
yang kini beli degree
kah kah kah







NOTA:
lce
sc dan mce
hanya oldtai yang tahu





LAGI CERITA CERITA BERHARI RAYA DARI KAMPONG





KENANGAN BERHARI RAYA DI KAMPONG







MAIN MERIAM BULUH PAKAI NENAS
Seminggu lepas aku buat meriam buluh.aku lilit gune getah tiub.sebab klu pecah pun xterburai.sebelum rasmi aku 3org kwn aku rendam dulu meriam smlman.sbb mnjadi petua temurun.kateye baru kaw2 au2 meow2. Tba mlm perasmian slpas redah parit dpt la mlihat hasil.kahkahkah ini dia.org pun dah blik trawih.aku kluo awal dr msjid.bile bedok dan kentong bunyi mkna ye semua dah blik.aku pun dah ready.smbil kawan lain mnyediakan lenteng utk dirase brsame.

KORBAN SETIA ABANG KEPADA ADIK

pembkaran dibuat semua gelak meriam jdi plite.3 kali juga.air set semula dan kali ni kabet direndam dgn myk gas.tapi msih xckp pwer.smbil lenteng brgerak dr mulut ke mulut. Kami perbykn lg kabet.peging telinge dan sorakn.tp kami msih xpuas hti dimne brand kabet xtrbaik.kmi tukar jenama dr pelite ke nenas.agak puas hati kurng habuk.tp xsame kabet tmbng kilo mmg trbaik.cuma skrg dah xde.

Esok mmg ramai buat.geng budak sekolah gune teori baru dgn buluh bngkok.bleh thn.kate ye gas lg pdat.kg sblah buat lg dasat.buat mriam tnah.fuh! Terbaik aku pun melawat sbb die bdk klas aku kt sekolah dulu.meriam tnah mmg baik tp nk set lame. Mmbr aku mula trcabar dan buat meriam besi.welding kt bngkel hujung kg.buluh kami msih rndam.mlm rasmi agak memuaskn tp bunyi bkn degong ada kepiing skit.

KESELAMATAN DIJAGA RAPI -IKAT KUAT



tp ok a bley fight kg seblah.wlaupun kg sblh kuat skit tp letupan kami lg byk.tp mlm ni kecewa bila nk guna buluh semula.air parit sdah kring.buluh sudah kring sikit jd kmi biarkn.jd tgu mlm trakhir esok.trwih pun xde bley mula awal.kahkah set yg trbaik akn kami buat.
By Anonymous on KENANG KENANGAN BERHARI RAYA DARI PEMBACA on 8/18/12







NOTA:
dikampong sila buka cerita bersih
dan jangan lupa ajak geng yang muda muda
yang cun cun
yang kiut kiut
yang slim meliom
yang jambu mambu
untuk turun pada malam 30 ogos

UCAPAN SELAMAT HARI RAYA DARI PARTI KEADILAN RAKYAT





KERAJAAN BARU MALAYSIA 2013 - PAKATAN RAKYAT












PERUTUSAN HARI RAYA DARI PARTI KEADIKLAN RAKYAT


Allahu Akbar! Allahu Akbar! Allahu Akbar! Walillahilhamd

Begitulah syahdunya seruan takbir dan tahmid di pagi 1 Syawal. Pastinya perasaan syukur ke hadrat Ilahi itu memuncak di kala kita semua bergembira menyambut kedatangan Syawal.

Dikesempatan ini, saya ingin mengucapkan Selamat Hari Raya Eidulfitri kepada seluruh umat Islam di Malaysia yang tercinta. Semoga kehadiran Syawal terus memperkukuhkan perjuangan kita mempertahankan hak dan keadilan rakyat.

Ramadhan yang baru berlalu, sesungguhnya telah menunjukkan kita kembali arah fitrah kehidupan manusia yang sangat memerlukan kesabaran dan ketabahan. Bahkan Ramadhan jugalah mendidik kita untuk menjadi seorang muslim yang bersungguh sungguh mencari keredhaan Illahi.

Dalam kita menyambut kegembiraan Syawal, marilah kita bersama-sama berdoa akan keselamatan saudara kita yang kini berdepan dengan tekanan dan kezaliman daripada mereka yang tidak punyai nilai kemanusian. Doakanlah keselamatan dan kesihatan saudara kita di Rohigya, Syria, Palestin dan juga seluruh umat Islam di merata dunia yang sering ditindas.

Tidak lupa kepada rakyat Malaysia juga yang terbeban dengan harga barang yang mahal, keselataman awam terutamanya ibu-ibu dan kaum wanita yang mejadi mangsa jenayah ragut, rogol, bakar dan bunuh. Semoga Syawal ini kita semua bersama-sama menjaga keselamatan diri dan keluarga, Insya Allah.

Selangor juga tidak ketinggalan untuk terlibat sama dalam musim perayaan ini. Sumbangan dan bantuan terus diberikan kepada rakyat tanpa membedakan fahaman agama dan politik. Di samping itu KEADILAN juga terus dengan agenda membela rakyat dengan kempen terbaru untuk menurunkan harga kereta. Ini secara tidak langsungnya akan membantu peningkatan ekonomi rakyat. Oleh yang demikian, matlamat untuk menurunkan harga minyak, kawalan harga barang akan lebih terancang untuk dilaksanakan kelak.

Akhir kalam, dari saya dan seluruh kepimpinanan serta ahli KEADILAN, kami ucapkan Selamat Hari Raya Eidulfitri Maaf Zahir dan Batin. Semoga Syawal ini diiberkati Allah. Kepada yang akan pulang ke kampung halaman, pastikan kenderaan diperiksa sempurna. Pandulah dengan sabar dan berhemah agar kegembiraan Syawal dapat disambut dengan keluarga tercinta.


Selamat Hari Raya Eidulfitri

Maaf Zahir dan Batin

Dr Wan Azizah Wan Ismail
Presiden
Parti Keadilan Rakyat




PERUTUSAN EIDUL FITR 1433 H

Syawal yang menjelang adalah keraian kepada kemenangan ruhiyyah. Kemenangan setelah umat Islam keluar daripada Ramadhan yang menjadi medan tarbiyyah ruhiyyah serta kejayaan menundukkan hawa nafsu serta mempertingkatkan amalan dan ketaqwaan untuk mendapat keredhaanNya.

Perjuangan sepanjang bulan Ramadhan yang berlalu kini disambut dengan Eidul Fitr yang bermakna kembali kepada fitrah sebagai seorang manusia yang bersih dan suci. Terdapat dalam fitrah manusia juga adalah semangat keadilan dan kebencian kepada kezaliman. Maka merayakan fitrah juga bermakna merayakan semangat keadilan dan menggilap iltizam menentang kezaliman. Sesungguhnya perjuangan melawan hawa nafsu dan memperbaiki diri ke arah kebaikan merupakan jihad yang dituntut oleh Islam. Namun, Sheikh Yusuf Qardawi dalam Taurah Sha'ab turut mengingatkan kita kepada hadis yang menyebut bahawa :

"Sebaik - baik jihad adalah menyatakan kebenaran pada penguasa yang zalim"

(Riwayat Imam Ahmad)

Justeru saya menyeru para pencinta kebenaran agar memperkukuh tekad perjuangan yang kian bersemarak ini. Kita harus sedar negara Malaysia ini harus diselamatkan daripada budaya rasuah, fitnah serta ketidakadilan yang merosakkan jalinan ukhwah dalam masyarakat. Nilai moral dan akhlak yang baik perlu dipupuk agar mengembalikan kemuliaan insan yang kian tercemar.

Kemuliaan Insan, atau Dignity of Man merupakan tema utama yang diungkapkan pemikir Islam seperti Ibnu Qutaibah yang kemudiannya mempengaruhi pemikir utama zaman Renaissance iaitu Pico Della Mirandola. Tidaklah lengkap "weltanschauung", pandang dunia pemikiran manusia sekiranya tidak meletakkan peranan insan atau manusia sesuai dengan fitrahnya. Hasrat ini pastinya merentasi sempadan keyakinan, warna kulit mahupun ras.

Oleh kerana itu tidaklah salah menjelang sambutan Eidul Fitr, hari kemenangan menawan nafsu serta kejahatan, hari insan kembali kepada fitrah iaitu kepada kebaikan, kita bersama-sama merenung tema Sambutan Hari Kemerdekaan ke 55 yang disaran Pakatan Rakyat; Sebangsa Senegara Sejiwa. Apatah lagi Sambutan Kemerdekaan ke 55 kali ini juga dalam bulan Syawal. Tema tersebut sejajar dengan gesaan fitrah sekaligus mengangkat harakat kemuliaan insan kerana ianya meraikan persamaan dan menerima perbezaan. Bukanlah asing terutamanya buat umat Islam untuk meraikan persamaan antara mereka yang punya keyakinan berbeza dan ras kerana pesan Al Quran untuk kita saling kenal mengenali; Li Taarafu dan Kalimatus Sawa. Dengan semangat ini rakyat Malaysia yang berbilang kaum dan agama boleh mencipta zaman baru, satu Renaissance bangsa Malaysia.


Akhir kata, saya dan keluarga mengucapkan salam eidul fitr kepada seluruh umat Islam khususnya rakyat Malaysia. Semoga kemenangan ini menguatkan azam dan tekad kita untuk bersatu demi rakyat dan menegakkan keadilan.

Minal 'aidin wal faidzin, maaf zahir dan batin.

Eid Mubarak

Mohamed Azmin Ali

TEORI GIGI BECABANG DI TERUSKAN LAGI






TIGA TIGA EKOR ADA MASALAH GIGI







KARPAL MULAKAN PROSIDING FITNAH TERHADAP NASHA - mkini

Karpal Singh memulakan prosiding fitnah terhadap Nasharudin Mat Isa ekoran kenyataan bekas timbalan presiden PAS itu berhubung pendirian beliau berkaitan isu hudud dan Islam.

"Kenyataan Nasharudin bahawa saya bukan hanya menentang hudud malah menentang Islam, adalah tidak bertanggungjawab, tidak berasas dan kejam," katanya dalam satu kenyataan semalam.

Sebuah akhbar melaporkan semalam bahawa Nasharudin mempersoal pakatan politik PAS dengan pihak yang 'menentang Islam'.

Artikel itu memetik beliau sebagai berkata "Karpal Singh bukan hanya menentang hudud, malah Islam".

Dalam reaksinya, Karpal, yang juga ahli Parlimen Bukit Gelugor, berkata kenyataan Nasharudin bahawa beliau menentang Islam, tidak mendapat sokongan PAS.

Nasharudin, katanya, kini hanyalah 'ikan bilis' dalam PAS dan kenyataan beliau tidak mencerminkan pendirian parti itu.

"Memandangkan dakwaan serius telah dibuat terhadap saya, saya tidak mempunyai pilihan selain memulakan prosiding fitnah terhadap Nasharudin," katanya.- Bernama



KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit...HABIS LAAA PELUANG NASHA NAK REPAIR GIGI.... kah kah kah...

kah kah kah...PAK SING INI TAK BAGI CHAN.... kah kah kah...

woit.... JANGAN INGAT KES GIGI INI FITNAH.... kah kah klah..

kah kah kah... TENGOK GAMBAR BETUL BETUL.... kah kah kah..

woit.... SAHEH ATAU TAK SAHEH?..... kah kah kah





MACAM MACAM PUNYA BANGANG






JANGAN JADI BODOH







MALAYSIAKINI PERLU PERJELAS DAKWAAN EJEN PEMBANGKANG
- meloay

KUALA LUMPUR 17 Ogos - Ketua Pengarang portal berita Malaysiakini, Fathi Aris Omar digesa menjawab persoalan dan keresahan rakyat berhubung dakwaan mengaitkan portal itu sebagai ejen pembangkang.

Yang Dipertua Jaringan Melayu Malaysia (JMM), Azwanddin Hamzah berkata, ini kerana portal itu sering kali melihat apa jua inisiatif kerajaan untuk pembangunan dan kebaikan rakyat sebagai negatif.

Ujarnya, ia jelas menampakkan sikap tidak profesional Malaysiakini termasuk ruangan Cartoonkini yang memaparkan bahan jenaka keterlaluan dan berniat jahat.

“Malaysiakini bukan sebuah portal berita yang profesional dan agenda mereka adalah untuk memburuk-burukkan kerajaan dan pemimpin. Jadi tak terkejut, apa sahaja kebaikan untuk rakyat akan dilihat negatif oleh Malaysiakini.

“Mereka ini agenda pembangkang dan menjadi barisan depan media pembangkang,’’ katanya ketika dihubungi Utusan Malaysia di sini hari ini.

GAMBAR INI LAGI?


AKH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH

woit... KALAU MALAYSIAKINI AJEN PEMBANGAKANG APA ADA PASAL... kah kah kah..

kah kah kah... KALAU MALAYSIAKINI TAK PROFESIONAL ... APA ADA PASAL... kah kah kah..

kah kah kah... KALAU MALAYSIAKINI TAK PROFESIONAL PERGI MAMPOOSLAAA... kah kah ajkh..

kah kah kah... KALAU TAK PROFESIONAL.... MALAYSIAKINI YANG TAK ADA PEMBACA...kah jkah kah..

woit...YANG KEPALA BANA MANGKOK INI HEBOH PASAL APA?.... kah kah kah...

kah kah akh... BUAT LAH LAMAN SENDIRI... kah kah kah...

kah kah kah...BUATLAH PORTAL BERITA YANG PROFESIONAL.... akh kah kah....

kah kah kah...LUKISLAH KARTON YANG BERNIAT BAIK.... kah kah kah..

kah kah kah...LAKAR LAH SENDIRI KARTON YANG BERSOPAN.... kah kah kah....

kah kah kah.... KALAU MALAYSIA KINI BURUKKAN KERAJAAN... BUAT LAH PORTAL YANG BARU KAN KERAJAAN... kah kah kah..

kah kah kah... KALAU MALAYSIA KINI MEMBURUK BURUKAN PEMIMPIN... BUATLAH PORTAL YANG MEMBARU BARU KAN PEMIMPIM.... kah kah kah..

kah kah kah...DUA SIBER LUAS DAN PERCUMA...kah kah kah









turun untuk janji demokrasi
dataran merdeka malam 30 ogos


JANJI DEMOKRASI UNTUK JANJI MERDEKA UNTUK JANJI DI TUNAIKAN




KIBARKAN SANG SAKA TANAH MELAYU




KENYATAAN AKHBAR GABUNGAN JANJI
JUMAAT 17 OGOS 2012


Gabungan JANJI ialah sebuah gabungan yang dianggotai oleh 49 NGO yang akan bersama-sama dengan anak semua bangsa untuk merayakan ambang kemerdekaan di Dataran Merdeka pada malam 30hb Ogos ini. Di bawah tema “Janji Demokrasi”, Gabungan JANJI akan bersama rakyat Malaysia pada pukul 10 malam di kawasan pancuran air sekitar Dataran Merdeka dengan mengenakan pakaian KUNING sebagai warna tema.

Gabungan JANJI juga ingin memaklumkan kepada rakyat bahawa kami bukan mewakili BERSIH 2.0 sepertimana yang telah dilaporkan oleh sesetengah pihak. Tujuan utama kami berkumpul adalah untuk meraikan malam ambang kemerdekaan dengan semangat "Janji Demokrasi".

Justeru, Gabungan JANJI sekali lagi dengan terbuka hati ingin menjemput semua rakyat Malaysia untuk bersama-sama menyambut detik ketibaan hari merdeka yang cukup istimewa kali ini. Kami akan berkumpul di Dataran Merdeka secara aman dan damai bersama anak semua bangsa. Kami juga menyarankan semua rakyat Malaysia, dari Perlis ke Johor serta Sabah dan Sarawak agar memakai KUNING pada malam ambang Merdeka.

Kami juga meminta sesiapa sahaja – dalam kota kecil dan besar, dalam kampung dan desa - diseluruh negara untuk keluar pada malam ambang Merdeka dengan memakai KUNING.

Pada malam ambang Merdeka di Dataran Merdeka, Sasterawan Rakyat A. Samad Said akan bersama-sama untuk meraikan malam ini dengan mendeklamasikan sebuah puisi istimewa.

Akhir sekali, kami dari Gabungan JANJI mengambil kesempatan mengucapkan Selamat Hari Raya Aidilfitri kepada semua yang menyambutnya.

Terima kasih. Selamat Hari Raya

NGO YANG IKUT JANJI

EMPOWER
Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM)
Persatuan Anak Peneroka Felda Kebangsaan (ANAK)
Kebajikan Rangkaian Veteran dan Bekas Angkatan Tentera – Army Veteran (KERABAT)
Jaringan Rakyat Tertindas (JERIT)
Suara Rakyat Malaysia (SUARAM)
Memacu Arus Perjuangan (MAP)
Malaysian Civil Liberty Movement (MCLM)
Jingga 13
Solidariti Mahasiswa Malaysia (SMM)
Gabungan Mahasiswa Islam seMalaysia (GAMIS)
Kumpulan Aktivis Mahasiswa Independent (KAMI)
Pro-Mahasiswa Nasional
Aksi Mahasiswa Peduli (AKSI)
Asalkan Bukan Umno (ABU)
Pertubuhan Kemajuan dan Kebajikan Rakyat Selangor (Pro-Rakyat)
KILL THE BILL
WARGA AMAN
SEED
Malaysian Youth and Democratic Movement (DEMA)
Angkatan Rakyat Muda (ARM)
Saya Anak Bangsa Malaysia (SABM)
HIMPUNAN HIJAU
STOP LYNAS COALITION (SLC)
Radio Bangsar Utama (RABU)
UBU - Universiti Bangsar Utama
Unit Ehsan Malaysia
Alumnus Sekolah Politik (ASP)
Agent of Change (AoC)
Akademi Pak Sako (APS)
Selamatkan Teluk Rubiah
Revolusi Anak Muda Malaysia (RAMM)
Gagasan Majlis Permuafakatan Rakyat Terengganu (MAMPAT)
Pertubuhan Kebajikan Rakyat Perlis (PKR Perlis)
Gerakan Mansuhkan ISA (GMI)
Dewan Perhimpunan Cina Kuala Lumpur / Selangor (KLSCAH)
Kumpulan Aktivis Media Independent (KAMI)
Gerakan Bertindak Kembalikan Royalti Kelantan (GEGAR)
Solidariti Anak Bachok Daratkan Minyak (CABAR)
Majlis Permuafakatan Kampung Warisan KL/Selangor (MUAFAKAT)
Kumpulan AL-FATEH Rompin
Gabungan Profesional Menuntut Royalti, Hak Pendaratan Minyak dan Gas Ke Kelantan (ROYALTI)