Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Khamis, 18 Ogos 2011

LEPAS TIPU INI - TIPU INI PULAK



MATA DITUTUP JADI LEMBU



nota:

bila mata kabur
bila mata kena tutup
senang jadi lembu
untuk undi gerombolan




WAN AZIZAH : JAWATANKUASA PILIHANRAYA HANYA UNTUK KABURI MATA RAKYAT
- keadilan daily

Presiden KEADILAN, Dr Wan Azizah Wan Ismail berkata penubuhan Jawatankuasa Pilihan Khas Parlimen yang diumumkan Najib Razak sekadar untuk mengaburi mata rakyat.

Ini kerana penubuhan jawatankuasa tersebut untuk menambah baik proses pilihan raya, tidak dirunding bersama Ahli Parlimen Pakatan Rakyat dan bersifat berat sebelah.

“Kalau dikatakan ada jawatankuasa khas yang ditubuh, itu hanyalah untuk mengaburi mata kita sebab ini tidak dibincangkan dengan pihak pembangkang di parlimen. Sistem ini juga berat sebelah,” katanya.

nota:
apa yang sedang dilakukan oleh mat mongol
ialah percubaan untuk menimbulkan imej
bahawa gerombolan sudah berubah
gerombolan mahu pilihanraya yang bersih

kah kah kah
kah kah kah
kah kah kah

inilah perangai gerombolan
mula mula merompak
lepas tu pergi surau

buat apa di surau?
nak tunjuk lebai
pada orang ramai
kah kah kah

tunggu lepas ini mat mongol
akan pergi umah lagi
raya haji mat monggol
akan buat koran

poooraaaaah
anak nak beancuk pun pakai
duit kerajaan kah kah kah

semua yang dibuat oleh mat mongol
ini adalah bohong dan tipu
semua nak tipu orang kampong
semua nak tipu orang melayu
semua nak tipu mak cik felda
kah kah kah


FIKIR BETUL BETUL




SELAMAT HARI RAYA







nota:
antara ketupat dengan jais
lebih baik ketupat'
kah kah kah




PERTIKAI TINDAKAN JAIS MAKNA PERSOAL KUASA SULTAN, KATA MAIS
- malaysian insider

Majlis Agama Islam Selangor (Mais) menegaskan mana-mana pihak yang mempertikaikan tindakan Jabatan Agama Islam Selangor (Jais) ke atas sebuah gereja di Petaling Jaya baru-baru ini secara tidak langsung bermakna tidak menghormati Sultan Selangor selaku ketua agama Islam negeri.

Ketika ditemui The Malaysian Insider, Pengerusi Mais Mohd Adzib Isa menegaskan, ini kerana Jais tidak terikat dengan kerajaan negeri Selangor, sebaliknya agensi penguatkuasaan itu terletak di bawah kuasa Sultan Selangor.

“Sultan Selangor adalah ketua agama negeri Selangor dan dari segi strukturnya Mais terletak di bawah Sultan Selangor dan Jais terletak di bawah Mais.

“Jais adalah badan bebas... tidak terikat dengan kerajaan negeri Selangor dan Jais adalah pelaksana atau badan pentadbiran,” katanya.

Justeru beliau meminta semua pihak tidak mempertikaikan tindakan Jais yang melakukan pemeriksaan ke atas majlis malam malam muhibah di Gereja Methodist Damansara Utama pada 3 Ogos lalu.

Tindakan Jais itu bagaimanapun mendapat kritikan banyak pihak.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH

woit... JAIS INI APA?.... kah kah kah..

woit... MAIS NI APA?.... kah kah kah...

woit...SULTAN INI APA?.... kah kah kah...

kah kah kah...SILA TUNJUKAN AYAT MANA DALAM QURAN YANG ADA SEBUT JAIS.... kah kah kah..

kah kah kah...SURAH MANA ADA MENYEBUT MAIS... kah kah kah...

kah kah kah....AYAT MANA ADA SEBUT SULTAN.... kah kah kah..

woit...KENAPA TAK BOLEH PERTIKAI...kah kah kah...

kah kah kah...JAIS INI MACAM NABI KE?.... kah kah kah...

kah kah kah....KALAU BUAT SALAH TAK BOLEH PERTIKAI.... kah kah kah...

kah kah kah...JAIS INI LEBIH BERKUASA DARI TUHAN KE?.... kah kah kah

nota:
jelas di malaysia ini
warga bukan takut kepada api neraka
tetapi warga takut kepada jais dan mais
kah kah kah


nota:

kavita singh apa khabar
makan baik
berak baik
berak cangkong
semua tanggung
beri punggung
kung kung kung

MACAM MACAM PUNYA GILA




KANG KONG JADI GILA







UM ALAMI KRISIS KEMEROSOTAN
- meloya

Universiti Malaya (UM) didakwa sedang mengalami krisis kemerosotan ilmuwan dan pakar berikutan peletakan jawatan 146 staf akademik sejak 2009 kerana dikatakan tidak berpuas hati dengan kepimpinan Naib Canselornya, Ghauth Jasmon .

Mereka yang meletak jawatan melibatkan profesor, profesor madya, pensyarah dan ahli akademik dari pelbagai fakulti yang sudah lama menabur bakti dan berkhidmat di universiti itu.

Presiden Persatuan Kakitangan Akademik UM (PKAUM), Prof. Madya Dr. Azmi Sharom semasa mendedahkan perkara itu berkata, antara yang meletakkan jawatan ialah 52 orang dari Fakulti Perubatan, 12 dari Fakulti Perakaunan, 10 Fakulti Sains dan 8 orang dari Fakulti Kejuruteraan.

Pada tahun ini sahaja, katanya, kira-kira 20 staf akademik meletak jawatan atas alasan yang sama.

"Berikutan itu, pihak pengurusan universiti telah melantik 576 pensyarah baru dengan 80 peratus daripada mereka dari negara lain seperti Bangladesh, Nigeria, Filipina, Sri Lanka, India dan Jordan.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH LAH


woit...KANG KONG DI MALAYSIA INI MACAM MACAM GILA...kah kah kah...

kah kah kah...ADA GILA NAK JADI CALON YB.... kah kah kah..

kah kah kah...ADA GILA NAK BODEK MENTERI.... kah kah kah..

kah kah kah...ADA GILA NAK JADI KETUA BAHAGIAN... kah kah kah...

woit...YANG INI GILA RANGKING..... kah kah kah...

kah kah kah...LIHAT 80 PERATUS TENAGA PENGAJAR DARI MANA... kah kah kah...

woit..DARI NEGARA NEGARA CEKAI.... kah kah kah..

woit...UNIVERSITI DI BANGLADESH KIPAS ANGIN PUN TAK ADA....kah kah kah...

kah kah kah...UNIVERSITI DI NIGERIA.... LAMPU LETERIK PUN ATA ADA.... kah kah kah....

kah kah kah...INDIA...SRI LANGKA... JORDAN... POOORAH.... kah kah kah..

kah kah kah...PATUT LAAA MAHASISWA UM BANGANG.... kah kah kah...

kah kah kah...MI NO SPIK INGLIS.... kah kah kah..

kah kah kah... WAT IS DE BIKAUS.... kah kah kah...

kah kah kah...DIS IS DE BIKAUS.... kah kah kah...


nota:
universiti malaya
telah dibuktikan
semenjak ada gagak
sebagai tenaga pengajar
menjadi lebih unggul
dari universiti oxford street
opsss... lebih tunggul
kah kah kah


MAT TUNGGUL

TEKANAN SEKSUAL YANG MELAMPAU




BADAK



BUKAN PILIHAN RAYA SONGSANG - berita hairan

Najib Razak menegaskan keputusan kerajaan menubuhkan Jawatankuasa Pemilih Parlimen bagi melakukan reformasi pilihan raya bukan bermakna pilihan raya di negara ini songsang, sebaliknya ia mencerminkan keikhlasan kerajaan untuk melakukan pembaharuan supaya pilihan raya dilihat bersih dan adil.

“Ini bukan pengakuan tidak langsung yang pilihan raya songsang dalam negara kita. Jika songsang, kita tak ‘serah’ Selangor kepada pembangkang. Kita kalah pada pilihan raya lalu, tetapi kita pinjamkan sementara saja kepada pembangkang.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit...INI TANDA TEKANAN SEKSUAL YANG MELAMPAU..kah kah kah...

kah kah kah...HASILNYA..BUKAN SAHAJA BODOH... BANGANG PULAK...kah kah kah..

kah kah kah... BUKTI DEMI BUKTI DAH KELUAR.... MASIH NAK MENIPU... kah kah kah...

kah kah kah... MEROYAN MACAM INI KERANA APA?.... kah kah kah..

kah kah kah...TANDA BERAHI TAK SAMPAI... kah kah kah..

kah kah kah...FRUST MENONGGENG.... kah kah kah

kah kah kah... MIMPIKAN MINAH SLIM CUN.... kah kah kah...

kah kah ka...PELOK PELOK ANAK BADAK.... kah kah kah...

kah kah kah... TAPI ADA SATU KEBAIKAN ANAK BADAK... kah kah kah..

kah kah kah... ANAK BADAK ADA TIGA TETEK.... kah kah kah

kah kah kah...TAK CAYA TANG CHUNG WEI...SAMPAI TAK BERNAFAS...kah kah kah..

kah kah kah...HINGGA HARI INI BELUM PULEH ...kah kah kah...

NOTA:
ingat bagaimana cara
membaca media dalam negara ini?

kalau dinafikan ertinya betul
kalau akhbar kata tak ada ertinya ada
kalau akhbar kata tak jadi ertinya jadi

ini cara membaca akhabar di malaysia
kah kah kah

ANAK MUDA JANGAN DI TIPU LAGI !




INGATANKAN GAMBAR INI




nota:

anak muda!
jika kalah kali ini
ertinya penipuan telah berjaya



BEKAS TENTERA DAKWA MENGUNDI SAMPAI LENGUH - malaysiakini

Seorang bekas anggota tentera mendakwa, beliau telah menanda ribuan kertas undi pos semasa bertugas sebagai kerani tadbir ketika pilihan raya ketujuh dijalankan.

Kamarulzaman Ibrahim, 53, mendakwa beliau bersama beberapa lagi rakannya diarahkan supaya berbuat demikian oleh pegawai pemerintahnya.

Beliau mendakwa berbuat demikian sepanjang tiga hari menjalankan tugas berkenaan di Kem Terendak, Melaka.

Beliau mendakwa telah menanda kertas undi berkenaan "sehingga lenguh tangan" dan turut menandatangan setiap borang yang dikepilkan bersama kertas und


EMPAT BEKAS TENTERA MENGAKU PANGKAH KERTAS UNDI - keadilan daily

Empat bekas bekas tentera hari ini mendedahkan penglibatan mereka dalam proses pengundian pos termasuk memangkah bagi pihak anggota tentera dan isteri mereka semasa pilihan raya.

Mereka mengaku memangkah ribuan kertas undi bagi pihak lain di kem-kem tentera, di markas sempadan antara Malaysia-Thaland, Pengkalan TUDM di Pulau Pinang, Kem Terendak, Melaka dan Sandakan.

Kesemua mereka mengakui menjadi pegawai yang terlibat dalam pengundian pos dan melakukannya mulai dari pilihan raya umum 1978, 1986 hingga ke pilihan raya umum 1999.

Pendedahan itu dibuat di ibu pejabat Pas Pusat, Jalan Raja Laut Kuala Lumpur.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit.... LENGOH TANGAN.... kah kah kah..

kah kah kah....TAHUN 1978..... kah kah kah...

kah kah kah...TAHUN 1986.... kah kah kah...

kah kah kah...TAHUN 1999 ..... kah kah kah...

woit... SEPATUTNYA GEROMBOLAN DAH MAMPUIH LAMA .... kah kah kah...

kah kah kah.... JELAS UNDI POS ADALAH PENYELAMAT GEROMBOLAN.... kah kah kah...

nota:
bukti telah ada
orang yang buat kerja jahat telah mengaku
jelas kerajaan selama ini adalah kerajaan haram
kerjaaan yang ditubuh kerana menipu

rakyat wajib sedar
penipuan sedang di rancang lagi
secara licik pendatang haram akan datang mengundi
secara tesusun mat indon dan mat bangla di beri kad pengenalan

jika ini bukan khianat
maka rosmah mansor masih dara dan slim

laporan laporan risikan telah mula bocor
bahawa piliharaya akan datang gerombolan akan tewas

mat mongol mahu adakan pilihanraya pada 11.11.11
tapi laporan saheh gerombolan akan bungkus

apa yang kita pelajari ialah:
jika pilihanraya akan datang pakatan rakyat kalah
maka kekalahan ini adalah kerana di tipu

NOTA:
empat tuntuan bersih:

- panjangkan masa berkempen
- bersihkan senarai nama pengundi
- gunakan dakwat kekal
dan
dan
dan

- hapuskan undi pos

jelas undi pos adalah undi tipu


APA KATA PEMBACA TENTANG POLIS




SURAT DARI PEMBACA


kah kah kah kah kah kah.... moral down... kah kah kah kah... gaji x cukup... belanja tinggi.. minyak mahai... polis pon kedarah rasuah... kah kah kah kah kah.... mana mau cari camera macam tu... aku selalu kena road block bro tt.... mau record load dalam utube... kah kah kah kah kah kah...
By Anonymous on POLIS MALAYSIA CUKUP BERHEMAH on 8/18/11

salam. aku pn pernah kena tahan dgn polis. dia ckp aku drive laju.. aku ckp aku bawa 90 ja. dia ckp rekod nya 93.. wah, 90 dgn 93 pun boleh nampak beza..aku ckp mcm na? jd dia tanya berapa aku ada. aku ckp 20 ja. din minta. semua lg tu. ngam2 utk isi minyak aku. dr saat tu aku menyumpah dgn polis. skrg aku da kerja krjn.. bila kena tahan, aku x ckp byk aku ckp aku kerja krjn , kalo nk saman, saman je xda masa nk dgr polis punya ceramah itu ini. itu saman bukan skrg byr. 30 hari maa.. boleh minta diskuan lg.. drpd bg2 duit kopi masuk poket c haram jadah, bgs bg derma pada krjn. hahaha
By Anonymous on POLIS MALAYSIA CUKUP BERHEMAH on 8/17/11

penah kena dgn polis kat NKVE tahun 2005 dulu.....kena kejar dgn peronda...kena tahan dan nak saman kerana no. plate dah jadi gelap..almaklumla plate dah lama, mesti dah pudar... polis bagi option, nak saman or duit..,kat poket ada duit rm30, dah janji dgn anak nak beli KFC masa balik...kena pau RM30....duit nak bayar tol pun ngam2..tu pun kena lalu tol murah sbb tak cukup duit... Bukit Lanjan tutup masa tu sbb tanah runtuh....
By Anonymous on POLIS MALAYSIA CUKUP BERHEMAH on 8/17/11

aku baru bawa barang-barang binaan untuk buat rumah..aku sendiri punya lalu kat jeli...ermmm polis tahan. dia minta RM50 kat aku kalau tak nak bawak aku pi balai...isshhh bawa barang sendiri pun tak boleh pulak..
By Anonymous on POLIS MALAYSIA CUKUP BERHEMAH on 8/17/11



jika ada saudara mara kita ditahan.... pasti akan ada pihak yg 'call' dan 'deal' untuk memberi peluang untuk membebaskan okt... dan mesti ada senior officer yang nasihat begini... encik sepatutnya jangan beri duit pada orang tu, ini sidiket penipuan... okt tetap tak dibebaskan..." jelas dan nyata ditipu berkali-kali... pertama siapa yg bagi 'contact' dan maklumat pada 'caller', bila duit lesap 'nasihat' dari orang perihatin pon dapat... sindiket kunun... dan dia pon salah seorang dr ahli sindiket.
By Lang on POLIS MALAYSIA CUKUP BERHEMAH on 8/17/11

rasuah budaya polis kah, rasuah berlaku kerana gaji kecil kah, memang polis makan rasuah kah, sekatan jalan raya tujuan nya untuk menambahkan gejala rasuah kah, sekatanjalan raya utuk tampong bonus kerajaan kah. rasuah haram dan menjadi api dlm badan untuk dimakan keluarga
By pasulukinta on POLIS MALAYSIA CUKUP BERHEMAH on 8/17/11

tt, aku pun pernah kena pau kat polis di kota bharu. lampu kereta satu tak menyala. dia mintak rm50. aku cakap aku ada rm50 sekeping je duit, dah tak ada duit lain. dia kata ok la, bagi rm30 kat dia. so aku bagi duit sekeping rm50, dia bagi kat aku balance rm20. macam pergi beli ikan kat pasar pulak. memang hampehh...
By mek on POLIS MALAYSIA CUKUP BERHEMAH on 8/17/11

pati berbau duit... undang2 pon berbau duit... kalau jumpa pulis, muka jadi pucat... pulis dah berbau duit... kalau jumpa pulis, cakap gagap2... pulis dah berbau duit... kalau jumpa pulis, saudara mara kena tahan... pulis dah berbau duit... tak perlu kaya raya untuk berbau duit... tiga contoh diatas boleh membuatkan anda berbau duit depan pulis..
By Lang on POLIS MALAYSIA CUKUP BERHEMAH on 8/17/11

Taniah kepada polis kita mengharumkan nama negara....taniah...salute u polis....contoh teladan .....hahaha
By Anonymous on POLIS MALAYSIA CUKUP BERHEMAH on 8/17/11

polis malaysia memang polis paling hina di dunia..lagi mulia polis di israel @ yahudi...lagi mulia bai di hutan...hahahaha
By Anonymous on KESAH POLIS MALAYSIA BERHEMAH on 8/17/11

KANGKONG MENTAL


nota
:
saekor kang kong
tak tahu salah benar
kerana sibuk membodek

WAYANG PAK DALANG



MESTI ADA TAJAAN




nota:

semua boleh diatur
untuk memastikan
kerajaan pakatan
di selangor kucar kacir




UMNO DALANG: MUSTAFA PERTAHAN KENYATAAN - harakah daily

Setiausaha Agung PAS, Mustafa Ali mempertahan kenyataannya bahawa isu pemeriksaan Jabatan Agama Islam Selangor (Jais) ke atas Gereja Methodist Damansara Utama (DUMC) adalah 'perangkap' Umno.

Sehubungan itu katanya, beliau tidak akan tunduk kepada desakan mana-mana pihak terutama Umno yang memohon beliau memohon maaf kerana mengaitkan isu pemeriksaan itu dengan parti mereka.

"Saya tetap mempertahan apa yang saya kata sebelum ini. Tidak timbul soal mintak maaf ni," katanya kepada Harakahdaily.

Beliau berkata demikian ketika diminta mengulas gesaan setiausaha badan perhubungan Umno Selangor Mohd Zin Mohamed yang menuntut beliu memohon maaf secara terbuka kerana mengaitkan mereka sebagai dalang pemeriksaan terhadap DUMC pada 3 Ogos lalu.

Mohd Zin semalam juga berkata, Umno bersedia mengambil tindakan undang-undang jika beliau gagal berbuat demikian.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH AKH


woit... SEMUA ORANG TAHU.... kah kah kah...

kah kah kah...SELURUH NEGARA TAHU.... kah kah kah...

kah kah kah...INI RANCANGAN GEROMBOLAN...kah ah kah....

kah kah kah...TUJUAN NAK KACAU KERAJAAN PAKATAN DI SELANGOR.... kah kah kah...

kah kah kah...NAK MINTA MAAF BUAT APA?.... kah kah kah..

woit... TAK KAN BERCAKAP PEKARA YANG BENAR DI ANGGAP SALAH....kah kah kah...

nota:
bercakap benar
dalam negara zalim
adalah tindakkan yang revelisineer