.

Selasa, 15 September 2015

SABAH SARAWAK TUNTUT MERDEKA






ARKIB



NASIONALISMA DAYAK IBAN
SEMAKIN MEREBAK



MAMAK KERALA
Bro TT, Sabah Sarawak bukan nak merdeka......mamak kerala kata merdeka dah lama dah.....Sekarang sabah sarawak mintak cerai talak 18/20......perkahwinan ini tak sebahagia dan semewah kak mah naik jet sana sini.....sangat bosan perangai ketuanan melayu....tersangat bosan dengan mulut busuk banduan katak perkosa.....mintak kes cerai dirujuk kepada mahkamah icj tuntut harta sepencarian.....

tuntut nafkah........malulah sket....kalau dah gagal dah la......german boleh belah dua cantum balik......korea belah dua tak cantum-cantom....USSR dah pecah belah macam kena c4.....takan hasanmalek lebih pintar dari putin si rusia......takan katak terlebeh pintar dari nelson mandela......kah....kah....kah.....malu la woi.....apa lagi ketuanan mau ? on SABAH SARAWAK NAK MERDEKA
Anonymous
on 11/20/13
 
 OTAK KUTTY
Sultan kiram sama otak dengan mamak kutty,bila otak kitam disimpan dalam lutut, begitulah mamak kerala. bila wang padjakan tidak cukup untuk bail out syarikat perkapalan dan boleh membeli 1 tin arak beer san miguel, maka si mamak kutty mahu buat jambatan melintang patah diselat johor.

Tindakkan ini diteruskan oleh anak mamak kutty apabila minta sewa padjakan pulau pinang dinaikkan kepada kedah.Sudahlah mamak kutty, jangan sampai rakyat malaysia tolak ideologi kolar kuning supaya hak kesamarataan rakyat dalam agama islam dapat diperjuangkan.Jadilah mamak yang jujur dan jangan jadi melayu yang penipu. on SABAH SARAWAK NAK MERDEKA
Anonymous
on 11/19/13
 
BORNEO KAYA RAYA
Putrajaya memperkudakan kekayaan borneo dan pemimpin borneo pula memerkudakan putrajaya demi keselamatan salahlaku mereka tapi harus diingat,.......putrajaya cakap sama borneo......you boleh kaya sampai berbilion-bilion tapi you jangan pintar sangat kalau tak you jumpa Abang ISA.....kah....kah....kah.........

sangat brutal projek memelayu rayakan sabah sehinggakan masuk dewan dengar ceramah pon dah jadi mualaf....pendatang haram baru sampai kelmarin pon dah dapat ic blue...disarawak pula lebih halus sebab jauh pilipina dan suweylasi indon.....kerja semua ada kouta.....kouta hanya untuk yang berugama islam saja....kalau rakyat bodoh, maka 40 kalilah bodohnya pemimpin yang memimpin.... on SABAH SARAWAK NAK MERDEKA
Anonymous
on 11/19/13

 KENAPA UNDI GEROMBOLAN?
heyyyy sibodoh sarawak dan sabah.Kalau engkau tidak mahu semenanjung kenapa engkau undi BN.Kau sendiri yang bodoh atau orang semenanjung?.Kalau kau orang sarawak dan sabah pandai dan kompeten berilah orang lain masuk secara adil.tidak perlu visa kerja,passport seperti kami disemenanjung, Tapi takutt.kesimpulannya rakyat sarawak dan sabah lagi rasict dari UMNO. kah kah kah on SABAH SARAWAK NAK MERDEKA
Anonymous
on 11/19/13

 

------------

BUDAYA DEMO BERJAYA!









KOMENTAR
tukar tiub
dalam kegumbiraan
pada 7.37 petang
29 ogos 2015
mahathir muhamad
penentang demo jalan raya
menuduh demo bukan budaya kjita
turut sama ke jalan raya

demo merah berjalan esok
demo hijau bulan depan
ini buktinya demo jalan raya
telah jadi budaya politik

ini buktinya pegang teguh
pada satu garis politik
akhirnya terbuktiu tepat
kita ke jalan raya 
sebelum ke pilihan raya





Selepas kuning dan merah, Pas pula anjur himpunan baju hijau

 | September 15, 2015
Himpunan 60,000 itu bakal diadakan pada 17 Oktober di Kota Bharu bagi menunjukkan parti itu masih mendapat sokongan di sebalik berlakunya kemelut dalam Pas.






Jerebu hilang malam ini kerana himpunan dapat berkat-Jamal Yunos

 | September 15, 2015
Jamal Yunos percaya keajaiban akan berlaku kerana perhimpunan tersebut akan mendapat keberkatan kerana disertai dengan solat hajat dan doa.




















-----------------

MAI KITA BERGONJENG








ESOK MALAM

DATARAN


PUBLiKA










---------------

SIAPA DI LAUT CHINA SELATAN





 SIAPA DAN SIAPA 
LAUT CHINA SELATAN


LAUT CHINA SELATAN
Asal namanya saja laut china selatan dalam peta dunia, semua wilayah itu hendak disapu sepenuh2nya oleh negara china. Padahal semua negara asean yang memiliki pesisirnya memiliki hak dari segi sejarah dan jaraknya yang lebih dekat dengan daratan jika dibandingkan dengan benua china.

 Yang kita kasihan adalah negara filipina dan vietnam. Negara kecil ini tiap2 hari menjerit2 minta china jangan menceroboh atau membuat apa2 pembangunan di puluhan pulau2 spratly itu. Malaysia tentulah tak berani dengan china2 ini awal2 lagi.

 Nama saja perserikatan negara2 asia tenggara tapi tak berani melawan china. Tentera jin alam ghaib sahaja kononya ada berjuta2 di indonesia tapi tak berani dikerah lawan tentera china. Pergi mamposlah tentera2 jin dan kau2 sekali wahai jawa. Kepada Allah taala kau tak minta kekuatan, pada jin2 juga kau buat kawan tu buat apa? Keberanian china makan babi ini adalah kerana tentera lautnya sangat kuat dan memiliki kapal2 selam yang amat canggih. Belum ada radar dan on AWAS - LAUT CHINA SELATAN MAKAN HANGAT
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 9/15/15



----------

LEDAKAN EKONOMI SEDUNIA








LEDAKAN

EKONOMi

SEPTEMBER

OKTOBER

sekali lagi ingatan bersama
hari khamis ini 
federal reserve bank
akan bermesyuarat
dunia kapitalis memerhati
apakah akan dinaikkan
kadar bunga bank?
atau bagaimana
sistem ekonomi kapitalis
diseluruh dunia sedang sakit
sakit yang bermula pada
september 2008 dahulu
berulang sekali lagi



Markets slip on China worries, ahead of US Fed meeting - as it happened

Shanghai stock market posts its biggest fall in three weeks, after investment and factory output data miss forecasts
Shanghai market falls 2.7% after weak data
Oil price dips...
... but eurozone factory growth beats forecasts
Shiller warns of US market bubble
...Wall Street opens lower


CHINA
China’s stock markets have just posted their biggest falls since the last week of August, despite a late (and somewhat suspicious) rally.
The benchmark Shanghai Composite shed 2.7%, having been down 4% in late trading, as traders reacted to the slowdown in business investment, and subdued factory growth, in August.
This latest data follows a 13% tumble in imports last month, adding to concerns that the Chinese economy is softening fast.
Analysts at Mizuho Bank reckon the slowdown could encourage the US Federal Reserve to leave interest rates on hold this week:
RUSSIA
Russia’s largest port operator has just reported a sharp fall in profits and revenues, highlighting its weak econony. 
Pre-tax profits at Global Ports halved in the first six months of 2015, as revenue shrank by 25%.
EROPAH
Good morning, and welcome to our rolling coverage of the world economy, the financial markets, the eurozone and business.
It’s going to be an exciting week. Economists and investors are already looking towards Thursday’s Federal Reserve meeting, when America’s interest rates could be raised for the first time since the crisis began.
On balance, the Fed is expected to sit tight again, given the recent ructions in the global economy, but no-one knows for sure.



----------------

MAT PA CHU CHENG







BERiTA BAiK



Jerebu hilang malam ini kerana himpunan dapat berkat-Jamal Yunos

 | September 15, 2015
Jamal Yunos percaya keajaiban akan berlaku kerana perhimpunan tersebut akan mendapat keberkatan kerana disertau dengan solat hajat dan doa.






PETALING JAYA: Ketua UMNO Bahagian Sungai Besar, Jamal Yunos yang terlibat secara langsung dalam penganjuran ‘Himpunan Rakyat Bersatu’ atau ‘baju merah’ yakin jerebu akan hilang menjelang tengah malam sebelum perhimpunan tersebut berlangsung pada Rabu ini.
Jamal berkata, keajaiban itu berlaku kerana perhimpunan tersebut akan mendapat keberkatan kerana disertai dengan solat hajat dan doa.
“Hari ini saya rasa akan berlaku satu keajaiban kerana perhimpunan tersebut disertai dengan solat hajat, doa dan kebaikan.

KAH KAH KAH
woit
kah kah kah
kalau macam ini
tiap kali ada jerebu
minta mat pa chu cheng ini
buat demo baju meraj
kah kah kah
selesai kes jerebu
tak perlu tembak awan
selamatkan juta juta bujet
kah kah kah
kalau nak hentikan jerebu
selama lamanya
hantar mat pa chu cheng
ini ke sumatra
biar dia buat demo disana
kes selesai malaysia cerah
kah kah kah

PA CHU CHENG

------------

AWAS - LAUT CHINA SELATAN MAKAN HANGAT









AWAS

LAUT CHiNA 

SELATAN

MAKi

HANGAT


Third South China Sea airstrip being built, says expert, citing satellite photos









China appeared to be building a third airstrip in contested territory in the SouthChina Sea, a US expert said on Monday, citing satellite photographs.
The photographs taken for Washington’s Center for Strategic and International Studies (CSIS) thinktank on 8 September are said to show construction on Mischief Reef, one of several artificial islands China has created in the Spratly archipelago.


-------------------

PROJEK PEMBODOHAN







 | September 14, 2015
mary-ann
Penyiaran dokumentari pembunuhan Altantuya melanggar etika kewartawanan kerana kes itu sudah selesai di mahkamah. More ››

KAH KAH KAH
woit
tolonglah sikit
jangan tipu mak cik felda
jangan tipu bani melayu
bani melayu ramai yang ngok
mustahil wartawan australia
ini akan disiasat 
kentut wartawan ini
pun tak tercium
ini bodohkan melayu
macam kes sarawak report
minah bernama claire brown
sampai kiamat pun
calire tak akan disiasat
hentikan projek pembodohan
hentikan membodohkan melayu
beri pencerahan pada melayu
biar melayu dapat befikir

PEMBODOHAN






----------------

INDONESIA TAK ADA RAJA RAJA









INDONESIA TAK ADA RAJA
Semalam gwa jumpa 1 mamat riau..katanya..kepulauan riau itu lebih besar kawasannya dari tanah semenanjung..gwa bilang sama dia..16 ni turun ke...dia dengan tegas..dengan slang melayu key el yang masih terminang minag tu bersuara...

apelah nak turun..baik duduk rumah..diurang ni mengacau je..kena paksa turun..tengok bersih...sukereleh je turun..susahlah diurang ni..ini punca dio ..meereke ni apo tau...gwa nanya...apo...?...ini pasal meereke ni ada rajelah..

tengok indonesia..teda raja..aku ni melayu riau...minang..tapi kalau pekat minang nogori tu..tidak sama dengan minang aku..sini dah modified minang dio...sana..raden raden tak kena layan pun..cuma jadi alat pelancongan..kalau kira indon ada beribu raja...tapi sekarang sini le...korang tahan juga yer ada 9 raja sini...mcm mana korang hidup...bagi dia makan lagi..gst lagi..ringgit jatuh lagi...kira tahan lasak juga korang malaysia ni yer...kalau aku..dah lama aku tutup raje raje ni..aku nanya ...ko kosong ke wak.....aaaa ahhhh...kosong on BANI KETUANAN MELAYU
Publish | Delete | Spam
DIDI KOTA BELUD
on 9/15/15


--------------

SIAPA BERI ARAHAN BUNUH ALTANTUYA








SIAPA BERi

ARAHAN?



Altantuya: Kenapa Najib tidak disoal kes pembunuhan Altantuya






--------------

CAKAP SAJE - TAK ADA TINDAKAN






BERAPA KALi

NAK BERi 

AMARAN


Dokumentari Al Jazeera: Komen  Mahathir sama seperti hina mahkamah

Komen Mahathir Mohamad mengenai filem dokumentari terbitan Al Jazeera berhubung pembunuhan wanita warga Mongolia Altantuya Shaariibuu pada 2006, adalah sama seperti menghina mahkamah, kata Salleh Said Keruak.
"Mula-mula sekali mahkamah  pun membicarakan kes ini dan  membuat keputusan.
"Adakah Mahathir menyatakan  mahkamah di Malaysia tidak boleh dipercayai dan  hakim-Hakim di Malaysia tidak jujur?
- See more at: http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/dokumentari-al-jazeera-komen-dr-mahathir-sama-seperti-hina-mahkamah#sthash.utjY4xlp.dpuf

KAH KAH KAH
woit
cakap tak guna
tok no yus
berani tangkaplaaa
tok ezi
no eksion
kah kah kah
ini bukan hina mahkamah
ini tibai mahkamah
kah kah kah

CAKAP AJE

---------------

SPRM BUAT LAWAK








SPRM akan jejak Jho Low di luar negara


Sumber memberitahu bahawa SPRM sudah pun berhubung dengan keluarga tiga lelaki itu.



SPRM BUAT 

LAWAK

kah kah kah
kah kah kah
kah kah kah
selamat mencari
kah kah kah

KALAU JUMPA



-----------------