.

Sabtu, 25 Mac 2017

PAS - UMNO - INI KALI LAH









PAS nak bersendiri hanyalah ‘lawak petang’, kata aktivis veteran

 | March 25, 2017
Gelombang ke-3 yang didakwa mahu ditubuhkan PAS pada PRU depan sebenarnya tidak wujud, kata Hishamuddin Rais.

KUALA LUMPUR: Seorang aktivis veteran menganggap keyakinan PAS untuk berjuang bersendirian tanpa kerjasama dengan parti pembangkang lain adalah sesuatu yang tidak bertempat di sebalik realiti politik Malaysia.

“Keadaan di Malaysia tidak membenarkan untuk bersendiri, kerana kita hidup dalam masyarakat majmuk. Jika PAS kata hendak bersendiri, ia hanyalah lawak petang,” kata Hishamuddin Rais kepada FMT, di sebalik pelbagai desakan supaya PAS memutuskan hubungan dengan PKR.
Hubungan PAS dengan PKR satu-satunya kerjasama politik yang masih berterusan selepas melibatkan parti Islam itu, selepas Pakatan Rakyat terkubur susulan permusuhan PAS-DAP.

PAS bakal bersidang bulan depan, dalam muktamar yang bakal menentukan hala tuju politik PAS yang masih samar menjelang pilihan raya umum yang perlu diadakan pada 2018.

Muktamar kali ini merupakan kali PAS berhimpun 2 tahun selepas tokoh “progresif” disingkirkan golongan “konservatif” di bawah pimpinan presidennya, Tuan Haji Abdul Hadi Awang, dalam pemilihan pucuk pimpinan.
Umno atau…

Menurut Hishamuddin, muktamar PAS yang akan datang kini berdepan satu lagi gelombang perubahan – sama ada mahu memilih Umno sebagai rakan baharu.

Katanya, walaupun PAS kini hampir kesemuanya diterajui kelompok “konservatif” pro-Hadi dan pemimpin Dewan Ulama lain, garis perbezaan masih wujud.

Ini, kata Hishamuddin, dapat dilihat apabila anak bekas mursyidul am PAS, Nik Mohamad Abduh Nik Aziz, tewas terus dalam pemilihan PAS Pengkalan Chepa baru-baru ini.

Nik Abduh hanya meraih 37 undi melawan Ahli Parlimen Pengkalan Chepa, Dr Izani Husin yang menerima 209 undi bagi mempertahankan jawatan timbalan yang dipertua PAS kawasan itu.
Nik Abduh, yang juga ketua Pemuda PAS, merupakan antara suara utama dalam parti itu yang mengkritik kerjasama dengan Pakatan Rakyat, gabungan yang kini ranap dan digantikan oleh Pakatan Harapan yang tidak disertai PAS.

Sumber dalaman parti memberitahu FMT, kekalahan Nik Abduh, tokoh yang berpengaruh dan rapat dengan pemimpin tertinggi parti, adalah bukti suara akar umbi PAS menolak pemimpin yang dilihat mesra Umno.

“Kalau kita lihat, garis politik yang wujud dalam PAS sekarang ialah sama ada mahu bersubahat dengan Umno atau berterusan menjalankan dasar ‘amar makruf nahi mungkar’,” kata Hishamuddin kepada FMT.

Muktamar kali ini akan diikuti rapat untuk melihat sama ada perwakilan PAS kali ini mahu bersama Pakatan Harapan (PH), meneruskan hubungan dengan PKR, atau berjuang bersendirian pada pilihan raya umum akan datang.

“Tetapi dari maknanya, sudah tentu PAS menyatakan parti itu tidak mahu bersama PH,” kata Hishamuddin merujuk gabungan antara PKR, DAP dan parti serpihan PAS, Amanah.

“Tetapi, menolak PH, itu ertinya bersama Umno, itu makna tersiratnya,” katanya.

Hishamuddin menjangkakan antara isu yang bakal dibangkitkan PAS pada muktamar yang akan diadakan di Kedah bulan depan ialah peranan “gelombang ketiga” yang diwujudkan parti Islam itu dengan Parti Ikatan Bangsa Malaysia, sebuah parti kecil diketuai bekas menteri, Tan Sri Abdul Kadir Sheikh Fadzir, yang menjalinkan kerjasama dengan PAS di bawah “Gagasan Sejahtera”.

“Gelombang ketiga itu tidak wujud. Adakah dengan adanya Ikatan itu mewujudkan suatu gelombang? Hakikatnya tidak,” katanya.




-----------------

ANAK SALAH ASOHAN




SALAH ASOHAN
kalo ini benar, maka sial sungguh la anak arwah ni aziz dan rakan2 pengajiannya..macam ne la arwah nik aziz didik anak? kalo didikan nik aziz bole jdkan anaknya macam tu, 
agak2nya macam ne dgn mursidul yg lain seperti harun jin dan hashim jasin??ilmu quran dan hadis mana la yg diajar sampai jadi mcm tu... on LEBAI LEBAI REMBAT DUIT
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 3/25/17




-----------------

REKORD CEMERLANG OBAMA






MAKLUMAT 

TER NOWW

SELAMA 70 TAHUN 
SEJARAH PRESIDEN AMERIKA
SAMA ADA  DARI DEMOCRAT
ATAU  DARI REPUBLICAN
PENJUALAN TERBANYAK
SENJATA TELAH DILAKUKAN
OLEH BUDAK ITAM OBAMA

Arms sales analyst William Hartung commented: “Many Americans would be surprised to learn that his administration has brokered more arms deals than any administration of the past 70 years, Republican or Democratic.”









--------------------

UTUSAN MELAYU SUDAH NAZAK




FACE BOOK


Sudah masuk hari ke-2 md isa & umno melempar 'sampah' ke rumah aku & rakyat Perlis dengan harapan dapat terus memperbodohkan rakyat. 'Sampah' ini hanya layak berada dekat rak kasut aku sebelum dibakul sampahkan

















KAH KAH KAH

SUDAH TERUK

BAGI FREE PUN

TAK ADA

SAPA  AMBIK

JADI SAMPAH

AKHIRNYA

KAH KAH KAH


--------------------

BANI MELAYU MASIH TAK SEDAR KE?




AL-FATIHAH

Pekerja Nepal maut jatuh atas gondola, hempap pekerja Bangladesh

 | March 24, 2017
Polis percaya Bhim Bahadur terjatuh dari tingkat 23 atau 17 kerana aras itu saja ada ruang terbuka.
PUTRAJAYA: Seorang warga Nepal maut selepas terjatuh di atas gondola sebelum menghempap seorang pekerja warga Bangladesh yang berada di dalamnya di satu tapak pembinaan di Presint 7, hari ini.
Warga Nepal berkenaan, Bhim Bahadur Katuwal, 31, yang dipercayai terjatuh dari tapak pembinaan bangunan baharu Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM), mati di tempat kejadian.
Rakan sekerjanya pula, seorang warga Bangladesh, Mohammad Abul Hosen, 45, patah tangan kanan selepas dihempap mangsa dalam kejadian jam 8.50 pagi dan dibawa ke Hospital Putrajaya untuk rawatan lanjut.

BAYANGKAN

BETAPA RAMAI

MAT BANGLA

DI MALAYSIA

JATUH DARI

BANGUNAN PUN

HIMPAP KEPALA

MAT BANGLA

BANI MELAYU

TAK SEDAR KE?




-----------------

TAK ADA KARISMA







KARISMA 

NI APA?

INI KISMIS

HARUN DIN KE?

SAJE TANYA

KERANA MAKIN

RAMAI ORANG

CUNTPIUS

Hadi kurang karisma punca Pas tiada pendirian
ALOR SETAR - Presiden Pas, Tuan Haji  Abdul Hadi Awang didakwa kurang berkarisma menyebabkan parti itu tidak tetap pendirian.

Pengerusi Bersatu, Dr Mahathir Mohamad berkata, Pas bawah pimpinan Abdul Hadi amat berbeza berbanding ketika era pentadbiran Allahyarham  Fadzil Noor dan Allahyarham  Nik Abdul Aziz Nik Mat.

 “Saya lihat begitulah, Tuan Haji Abdul Hadi kurang karisma berbanding dua tokoh Pas itu.  Macam-macam tuduhan dibuat terhadapnya yang tidak dapat dijawab olehnya,” katanya.

MAD
MADEY NI

SENANG CAKAP

KALAU BERANI

AJAK HADI

LAWAN CANDAT

SOTONG DILAUT


-------------

PAK LEBAI IKUT ARAB





HUDUD ARA
di arab saudi ada ustaz yg mempunyai dua org isteri kemudian memrogol dan membunuh anak dari isteri keduanya kemudian kenakan denda ratusan ribu riyal dan beribu rotan..sang ustaz ini tidak dihukum bunuh kerana beliau adalah saud..kalo bangsa lain dah lama mati kena pancung...
huudud arab, nyawa dibayar nyawa..hudud saud, rakyat saud hanya dikenakan denda dan rotan..ini teknik yg sama dgn ruu..naikkan denda dan jumlah rotan..utk meperkasa ruu, tidak perlu akal dan penyelidikan yg panjang, hanya copy and paste dari saudi..tak cya, lu org tanya org2 saudi...
mufti wlayah pun pakai fukwa vape dari saudi walhal saudi tak isap vape, saudi isap shisha sebesar tempayan..ko tu cuma mufti tunduk tawaduk je, mana tau hal2 lain...makan besar, nafsu besar... on PAK LEBAI KENCING
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 3/24/17


-------------------

TERUS MENIPU





TERUS MENIPU
Jangan mimpi. Selagi ada Polis, Tentera, Guru, Rela, Penerima BR1M, Jabatan Kerajaan, selagi ada SPR.. BN akan terus menang.. Orang kira undi makan gaji Kerajaan BN.. Polis makan gaji Kerajaan BN...kalau tak undi BN.. Jadi derhaka pada kerajaan.... TQ Ancient Mariner on JIKA INI BERLAKU
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 3/24/17




---------------

PERNIAGAAN AMAT LUMAYAN






DATUK KENA JUAL
Tt, siapa yang tergamak sampai hati jual datuk ni? Tak patut. Kejam. Ini bukan budaya kita. Tapi lebih heran seribu kali heran ialah siapa pulak yang sanggup beli tu? 
Apa faedah dia ada datuk? Mengabis boras jo.
 Kalau dia beli cucunya anak dara sunti buat teman berkelah di hotel tepi pantai, atau beli china doll dari mongolia buat teman shopping kapalselam ke, adalah jugak rasional nya, atau kalau masih tak paham boleh gak tanya pada pm. on MENIAGA JUAL DATUK
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 3/24/17





---------------

ANAK MUDA TAK ADA KERJA




320 Ribu Anak Muda Menganggur, AMK Kesal Kerajaan BN Gagal Memperkasakan Kehidupan Anak Muda Malaysia

Saya merasa kesal terhadap Kerajaan Barisan Nasional yang sehingga kini gagal menyelesaikan masalah pengangguran anak muda di dalam Malaysia.

Merujuk kepada laporan Bank Negara yang terbaru, kadar pengangguran anak muda telah meningkat daripada 9.5% pada tahun 2014 kepada 10.7% pada tahun 2015. Ini bermakna seramai 320,000 daripada 3 juta anak muda di dalam Malaysia kini menghadapi masalah pengangguran!

Merujuk kepada laporan tersebut, Malaysia menghadapi masalah pengangguran anak muda yang lebih serius daripada negara berhampiran seperti negara Thailand (3.4%) dan Vietnam (6.3%), malahan lebih serius daripada negara Korea Selatan (10.5%).

Saya mendesak kerajaan supaya memandang serius terhadap isu ini kerana anak muda seharusnya meluangkan masa keemasan mereka dengan menceburkan diri dalam pelbagai bidang kerja dan menyumbang kepada ekonomi serta pembangunan negara.

Masalah pengangguran anak muda bukan sahaja bermakna pembaziran sumber dan tenaga telah dilaburkan dalam bidang pendidikan dan pembangunan anak muda, malahan akan mengakibatkan negara Malaysia kekurangan daya persaingan berbanding dengan negara yang lain.

Saya turut merasa risau dengan pendedahan laporan tersebut di mana anak muda graduan universiti yang memiliki sijil pendidikan tinggi menghadapi masalah pengangguran yang jauh lebih serius berbanding dengan anak muda yang tidak pernah belajar di kolej dan universiti.

Laporan Bank Negara turut mendedahkan bahawa daripada semua anak muda yang mengadapi masalah pengangguran, 23% daripada mereka merupakan pemegang sijil pendidikan tinggi. Ini bermakna 15.3% daripada anak muda lepasan pendidikan tinggi kini gagal mencari kerja di pasaran dan ini adalah lebih tinggi berbanding dengan 9.8% anak muda tidak berpendidikan tinggi yang menganggur.

Keadaan ini amat merisaukan kerana statistik itu telah memberi gambaran bahawa sistem pendidikan tinggi di Malaysia yang menerima peruntukan RM13.38 bilion pada tahun 2016 dan RM7.4bilion pada thun 2017 gagal melahirkan modal insan yang sejajar dengan keperluan pasaran dan 15.3% daripada anak muda lepasan graduan gagal mencari pekerjaan.

Selain itu, hasil kajian majikan turut mendapati bahawa kebanyakan graduan lepasan universiti kini menghadapi masalah untuk berkomunikasi dengan orang lain serta tidak berupaya untuk melaksanakan tugas-tugasan yang diagihkan kepada mereka. Ini bermakna sistem pendidikan tinggi di dalam Malaysia telah GAGAL dalam melahirkan modal insan dan satu REFORMASI Sistem Pendidikan Tinggi perlu dilaksanakan dengan segera.

Maka, saya mendesak Kerajaan Barisan Nasional supaya membuat kajian semula terhadap sistem pendidikan tinggi dan memastikan bahawa graduan lepasan kolej dan universiti tempatan adalah berdaya saing dan sejajar dengan keperluan tenaga kerja pasaran.

Anak muda memerlukan sebuah kerajaan yang dapat menjamin kehidupan dan masa depan mereka tetapi bukan memerlukan sebuah kerajaan yang hanya pandai menganjurkan program rekreasi dan hiburan anak muda tetapi gagal menangani masalah pengangguran anak muda.

Lee Chean Chung
ADUN Semambu
Ketua Penerangan 
Angkatan Muda KEADILAN Malaysia




--------------

BADAK AFRIKA TAK PUPUS




BADAK AFRIKA TAK PUPUS
bukan itu saja bro..kalo rosmah suami najib berkata ikhlas, maka badak diafrika takkan pupus, tanduk badak takkan dipotong dan dijual kpd china..kulit badak takkan dijadikan kulit gendang tarian jawa barongan di negara bangsa johor china.
maka rosmah suami najib akan jd ikon mak badak sedunia..sb tu la yg dijemput itu adalah mak2 badak dari afrika..lu tak perasan lagi ke...sekarang ni china dah menharamkan segala import gading dari afrika, maka itu mak badak sudah berani berkata ikhlas dgn menjemput china2 berststus hak milik kekal dinegara bangsa johor china..dulu johor riau, kini johor china..apa salahnya..kahkahkah.. on MUNTAH TAIK BILA TERDENGAR
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 3/24/17





------------

NAK KENCING TANYA SUAMI






NAK KENCING
Kah kah kah kah kah kah kah kah....Kak ros kata muke dia haram setitik botox pun tak pernah guna. Kak ros kate anak dia si Aziz tu blajar hafiz mana ada buat filem porno kah kah kah kah....Najib kata batang dia nak kencing pun tanya kt Kak Rosmah dulu kah kah kah on MUNTAH TAIK BILA TERDENGAR
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 3/24/17




------------