Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Sabtu, 17 September 2011

KESAH BENAR LAGI SAHEH




NASARUDDIN WAITING FOR GODOT




KESAH AL HASASAN AL BANI ALI DAN MAT BACOK

adalah dikesahkan oleh sehibul hikayat seorang yang bernama al hasasan al bani ali yang telah membeli ijazah phd. tak tahu dimana dibeli ijazah ini. mengikut kata madey al pandy kutty harganya amatlah mahal.

betul mahal – mahal betul betul. akhirnya kerana terlalu mahal maka al hasasan al bani ali meminjam duit dari along. along ini macam maybank. macam ada orang buat loan kalau nak buka training center di hulu selangor

kesah ini disambung lagi dengan seorang jantan bernama mamat dari bacok. mat bacok ini bercita-cita tinggi tapi sayangnya tidak memiliki otak dan gigi. kerana al hasasan ada phd maka mat bacok ini merasa rendah diri. lalu untuk dilihat bijak bistari mat bacok telah mencari seorang peguam untuk jadi juru fikir dan juru mudi

maka mat bacok dan al hasasan berdua ini siang dan malam bermimpi nak jadi menteri. yang ini semua orang sudah tahu.

pukul punya pukul gendang punya gendang al hasasan dan mat bacok kalah bertanding. kalah bertanding ini samalah macam yb hasan ali dan yb nasaruddin mat isa yang bertanding untuk merebut pucuk pimpinan pas beberapa bulan dulu tapi kalah.

hangat punya hanga cerita disambung lagi.

al hasasan adan mat bacok kerana amat kecewa kini sedang merancang. maka telah tersebar berita bahawa al hasasan ini telah bertemu dengan seorang menteri. ini macam berita hasan ali berjumpa hishamudin hussein dua hari lalu.

al hasasan ini merancang untuk terjun kapal. opps... bukan terjun kapal tetapi bertukar kapal. ini macam mat ezam masuk jadi ahli gerombolan.mat bacok juga akan turut sama.

mat bacok dan al hasasan ini akan melunchaikan diri mereka – biarkan biarkan!

adalah juga mengikut kata sahibul hikayat al hasasan dan mat bacok ini telah dapat projek besar. projek berjuta runggit ini adalah untuk mengenangkan jasa baik mereka.

ini samalah seperti berita yang sudah tersebar bahawa hasan ali dan nasarudin mat isa telah mendapat projek di pekan pahang. projek di pekan ini pastiklah telah mendapat restu najib opps... maaf rosmah kerana pahang kini di jaga dan dikawal oleh rosmah mansor

mengikut tuan yan empunya cerita mat bacok dan al hasasan ini dipilihara oleh seorang ahli perniagaan dari negeri sembilan. ahli perniagaan ini amat lah kaya lagi raya. harta bertimbun tambah memiliki perniagaan diluar negara.

lalu orang ramai akan bertanya bila agaknya hasan ali dan nasaruddin amt isa akan meninggal kan parti pas dan masuk jadi ahli united malay national organisation?

semuanya bergantung kepada perancangan yang sedang berjalan di selangor. semua ini adalah sebahagian dari rancangan untuk merampas selangor

BIJAK BERLAKON JUAL ISLAM




SELANGOR


selangor bagitu penting untuk al hasasan kerana dia bermimpi untuk menjadi menteri besar menggantikan mat ezam. mat ezam ketika ini ialah menteri besar kerajaan buangan gerombolan di selangor hari ini. kalau tak percaya kesah ini sila tanya lokman adam musuh ketat mat ezam. lokman adam akan sedia bercerita tentang kesah kesah mat ezam.

selangor amat amat penting untuk mat mongol. selangor pasti akan jatuh ke tangan gerombolan. semua telah dirancang. apabila selangor jatuh ke tangan gerombolan maka rosmah mansor selamat sebagai fat lady of malaysia.

rancangan tawan selangor ini cukup senang:

1 – pengundi indon
2 – pengundi bangla

semua sudah sedia. ada lagi persedian?

rancangan najib nak mansuhkan isa itu bertujuan untuk melicainkan undi tipu ini. kemenangan di selangor akan dilihat masuk akal. ertinya gulungan middle class telah kembali menyokong gerombolan. ini sebahagian dari perancangan tawan selangor

mat bacok dan al hasasan ini adalah sebahagian dari strateji ini

tak percaya?

kalau tak percaya pergi mapoooslaaaaa kah kah kah

BUKAN KESAH DONGENG

kesah ini adalah saheh belaka kerana:

ada manusia bernama hasan ali
ada manusia bernama nasaruddin mat isa
ada peguam yang bantu nasaruddin
ada ahli perniagaan dari negedri sembilan yang menjadi payung
ada projek di pekan pahang


semua ini adalah fakta bukan fitnah atau tohmah

PARA YANG BERHORMAT JANGAN JADI BANGANG!



NOTA:


kepada semua ahli
dan semua penyokong
pakatan rakyat

selangor akan jatuh
dengan undi tipu

selangor perlu dirampas oleh najib
bila selangor dirampas
maka najib akan selamat

kunci najib ialah selangor
nak hapuskan isa itu
hanya gula gula agar
penipuan yang dilakukan
dengan undi mat indon dan mat bangla
dilihat cantik dan meyakinkan
seolah oleh gulungan urban dan kelas menengah
kembali menyokong gerombiolan

tak kan ini pun tak faham
kalau tak faham jangan campur politik

ciis.. pergi main teloo dalam reban
biar orang tak nampak
kah kah kah


SILA TAMPALKAN INI




PM BANGLADESH AKUI RAKYATNYA DAPAT HAK MENGUNDI DI MALAYSIA – keadilan daily

Naib Presiden KEADILAN, Fuziah Salleh mendesak siasatan dibuat terhadap pengakuan Perdana Menteri Bangladesh, Sheikh Hasina Wajed mengenai rakyatnya di Malaysia, mudah memperoleh status penduduk tetap (PR) dan layak mengundi.

“Kita desak tubuhkan Suruhanjaya Siasatan Diraja bagi menyiasat kenyataan Perdana Menteri Bangladesh berkenaan perkara ini.
“Jika perkara ini berlaku, Najib perlu bertanggungjawab dan berani tampil memberikan penjelasan,” katanya kepada Keadilan Daily, hari ini.

Beliau berkata demikiana apabila diminta mengulas pengakuan Sheikh Hasina yang dipetik dari www.ngoab.gov.bd - laman rasmi Hal Ehwal badan bukan kerajaan (NGO) Jabatan Perdana Menteri negara itu.

Mengikut laman itu, Sheikh Hasina berkata pekerja Bangladesh di Malaysia diberi kewarganegaraan dengan mudah asalkan mengundi parti yang mewakili kerajaan pemerintah.

Beliau juga mengesahkan sebilangan pekerja Bangladesh dalam beberapa sektor di Malaysia, diberi taraf kewarganegaraan sejak tahun lalu

NOTA:
pekara ini telah saheh
yang penting bukan buat kenyataan
tetapi apa tindakan

orang ramai hanya menunggu apa yang patut dibuat
bukan desak siasat
bukan beri amaran

orang ramai mahu tindakkan

apa yang wajib dilakukan
tindakan lebih mujarab
dari buat laporan polis
buat sidang akhbar
buat ek ek ek ek
buat oing oing oing
semua buang masa

sudaj ada bukti kena tipu
masih lagi buat kenyataan akhbar?



AKAN MENGALAHKAN PAKATAN




SURAT DARI PEMBACA

"Today, Prime Minister’s office has allegedly received a confirmation from some of our citizens those working in several sectors in Malaysia since last year that they were given more than citizenships from Malaysian Government.

" "Another highly placed source from prime minister’s office has confirmed that Bangladeshi workers may easily conferred Malaysian citizenship with the condition to vote for party that represents the government in power.

" WOW! ini bukan Berita Hairan atau Utusan Meloya nih...ni banglades punya website... http://www.ngoab.gov.bd/Main.php?Id=66 tengok link...dot-GOV adalah untuk website KERAJAAN jabatan kerajaan banglades punya website tu... :D
By panglima on TUKAR TIUB PEMECAH BERITA on 9/16/11

ALAM SEMUA, PATUTLA NAJIB MANSUHKAN ISA...PM BANGLA DAH BOCORKAN RAHSIA DEPA...CUBA KORANG KAT SINI ablestable.blogspot.com

ATAU SINI http://www.ngoab.gov.bd/Main.php?Id=66....

RAKYAT BANGLA DIGALAKKAN DATANG KE MALAYSIA UTK DAPAT WARGANEGARA...JANJI UNDI UBN...JANGAN MANSUH DULU ISA...BIAR DIORANG MERASA DULU BILA UBN TUMBANG...ANAK2 MUDA DAN TUA WAJIB HUMBANKAN GEROMBOLAN KE BANGLA...BIAR DIORANG JADI RAKYAT SANA...KITA TUKAR..
By GoRinGgO on 16 HARIBULAN SEPTEMBER on 9/16/11




MAT MONGOL AKAN DITENDANG KELUAR




KES ALTANTUYA DIBUKA DI PARIS



nota:
mat mongol nak cepat
untuk selamatkan diri

gerombolan nak cepat
nak tendang mat mongol

kalau tak tendang mat mongol
kapal gerombolan akan tenggelam




PM MANSUH ISA DISAAT TER$DESAK: TG NIK AZIZ - harakah daily

Tuan Guru Nik Abdul Aziz Nik Mat menyifatkan cadangan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak memansuhkan Akta Keselamatan Dalam Negeri sebagai langkah di saat-saat terdesak.

“ISA sepatutnya dihapus sejak lama dulu dan bukan di saat-saat terdesak seperti sekarang. Zaman komunis sudah lama berlalu, lagi pun tidak ada lagi fahaman komunis kecuali sekular di Malaysia.

“Sejak dahulu ISA telah membuat jenayah kepada alim ulama di Kelantan. Sebab itulah saya menyertai PAS kerana melihat pengkhianatan Umno terhadap alim ulama.

“Ulama PAS dikenakan ISA sedangkan kita ada mahkamah, hakim dan peguam,” katanya ketika ditemui pada sambutan Hari Kemerdekaan ke-54 dan Hari Malaysia di padang Majlis Daerah Machang di sini, hari ini.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH...


kah ka kah ...RIGHT ON COOL DUDE.... kah kah kah...

kah kah kah...TEPAT BAGAI KAN MATAHARI TERBIT DI TIMUR.... kah kah kah..

kah kah kah...MAT MONGOL MEMANG TERDESAK.... kah kah kah..

kah kah kah...MAT MONGOL NAK KENA HUMBANKAN OLEH GENG GEROMBOLAN... kah kah kah..

NOTA:
tahu kenapa madey mahu pilihanraya lambat?
kerana nak tekan lagi najib

tahu kenapa mat mongol mahi pilihanraya awal?
kerana selangor adan diram[as kembali dan najib selamat

lagi ada apa?
kes najib akan dibuka di paris

NOTA:
inilah baiknya najib yang lembik
tuntutan rakyat terpaksa diterima
kalau tidak kena tendang kah kah kah


MULUT INI AKAN TELAN MAT MONGOL

BANGUN DAN LAWAN!




GERAKAN DEMO ANTI ISA




NAJIB , BEBASKAN TAHAN ISA SEKARANG JIKA IKHLAS - minsider

Najib Razak digesa membebaskan kesemua tahanan Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) sekarang sebagai langkah keikhlasan pertama ekoran pengumuman beliau untuk menghapuskan undang-undang tersebut.

Ketua Penerangan PAS Tuan Ibrahim Tuan Man berkata, amat dikesali apabila kenyataan Hishammuddin Hussein yang sekali lagi mengikut langkah melawan arus seperti dalam hal menangani perhimpunan Bersih 2.0 dengan mengumumkan bahawa tahanan ISA akan kekal sehingga dua akta baru menggantikan ISA siap.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit... TUAN HAJI INI PUN SILAP.... kah kah kah...

kah kah kah...NAJIB NAK MANSUK KAN ISA... kah kah jah...

kah kah kah...KUNCI PERKATAAN IALAH NAK..NAK... NAK.... kah kah kah..

kah kah kah... DENGAN SYARAT LEPAS PILIHANRAYA.... kah kah kah...

kah kah kah...UNTUK MEMASTIKAN TIDAK KENA TENDANG OLEH MADEY ... kah kah kah...

kah kah kah.. ISA .INI ADALAH PENYAMBUNG NYAWA UNTUK ROSMAH DAN NAJIB...kah kah kah

kah kah kah...LU TOLONG GUA... GUA TOLONG YOU.... kah kah kah..

kah kah kah...LU UNDI GUA...GUA BUANG ISA.... kah kah kah...

kah kah kah...LU PIKIR LAAAA SENDIRI.... kah kah kah

NAJIB KENA TEKAN LAGI





SUSAH KALAU BODOH MACAM INI




PRO- ISA: ROH ISA TAK TERJEJAS - mikini

Kumpulan pro-ISA beranggapan pemansuhan ISA dan memperkenalkan undang-undang baru sebagai ganti satu petunjuk bahawa "roh ISA" untuk menjamin keselamatan dan ketenteraman negara tidak terjejas.

Gabungan NGO Pembela Negara (Magaran) mengibaratkan langkah terbaru kerajaan itu sebagai proses penjenamaan semula dan bukan "melenyapkan produk" dari pasaran.

"Pemansuhan ISA ini bukan kejayaan GMI (Gerakan Mansuhkan ISA) , tetapi GMI juga selepas ini perlu re-branding nama mereka mengikut aksara akta baru yang bakal diumumkan nanti," kata Penasihat Undang-undang Magaran Mohd Khairul Azam Abdul Aziz.

Najib Razak malam tadi mengumumkan keputusan memansuhkan ISA dan Akta Buang Negeri 1959 serta akan mengkaji semula beberapa undang-undang lain bagi memastikan ia memenuhi kehendak semasa.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH...


woit....INI LAH RUPA RUPANYA GENG PRO ISA... kah kah kah...

kah kah kah.... NAK REBRANDING ISA?.... kah kah kah...

woit...KENYATAAN INI BUKAN NAK REBRANDING...kah kah kah...

kah kah kah.....TAPI NAK TAKUT TAKUTKAN MAT MONGOL... kah kah kah..

kah kah kah...NAK BERI TEKANAN PADA MAT MONGOL... kah kah kah

kah kah kah... TAK PERCAYA TUNGGU DAN LIHAT....kah kah kah...

kah kah kah....MAT MONGOL AKAN FLIP FLOP... kah kah kah...

kah kah kah.... KITA AKAN KAJI LAGI.... kah kah kah..

nota:
geng anti najib sudah mula
keluarkan kenyataan yang berbunyi pro isa
ini bertujuan untuk beri tekanan

tunggu apa madey cakap
bila madey beri komen
geng ini akan seraang bertalu-talu
bik mama pun tak boleh bantu
kah kah kah