Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Khamis, 17 Mei 2012

DARI ROMBAO KE KOTO LANDAN - NAMPAK BADAKNYA



KOMENTAR TUKAR TIUB


ekao buleh tarek den keluar dari feshen rombao
tapi ekao tak leh tarik rembao dari den

badan yang obese
dengan jaket gucci
dengan baju chanel
tidak akan menghilangkan kehodohannya!



KERAJAAN DIMINTA KENAL PASTI INDIVIDU CUBA BUAT BISING DI LONDON : PERSATUAN BEKAS POLIS
- minsider

KUALA LUMPUR, 16 Mei — Persatuan Bekas Polis Malaysia (PBPM) meminta Kementerian Luar dan Kementerian Pengajian Tinggi mengenal pasti individu yang cuba berbuat bising semasa majlis pertemuan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak bersama rakyat Malaysia di London, semalam.

Ketua Penerangannya Mohd Zainan Yunus berkata tindakan itu memberi gambaran buruk kepada masyarakat luar sekaligus menjejaskan imej serta nama baik Malaysia.

"Tindakan yang dibuat oleh dua tiga orang individu itu sangat kurang ajar dan biadap...mereka yang menjerit sambil melaungkan perkataan 'Bersih' adalah tidak wajar malah tidak hormat kepada Perdana Menteri kita.

"Sekiranya didapati individu berkenaan adalah terdiri daripada golongan pelajar, tajaan pengajian mereka perlu ditarik balik dan pulang semula ke tanah air," katanya kepada pemberita di sini, hari ini.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit.... GAMBARAN BURUK MACAM MANA?.... kah kah kah..

kah kah kah...NAJIB SENDIRI ADA NAMA BURUK.... kah kah kah..

kah kah kah...NAJIB AKAN DI PANGGIL KE PARIS... KES RASUAH KAPAL SELAM..kah kah kah..

kah kah kah...NAJIB ADA TERLIBAT KES BUNUH ALTANTUYA.... kah kah kah..

kah kah kah... NAK BURUKKAN MACAM MANA LAGI...kah kah kah

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


INI GAMBAR LAGI BURUK



KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit... GAMBAR ANAK BADAK DI LONDON INI LAGI BURUK.... kah kah ka...

woit... PEREMPUAN MELAYU CANTIK DAN BEGETAH.... kah kah kah..

kah kah kah...ANAK BADAK INI MACAM BADAK.... kah kah kah..

woit... INI LAGI MEMALUKAN.... kah kah kah..

kah kah kah... DENGAR KHABAR GUCCI NAK BUNUH DIRI.... kah kah kah..

kah kah kah...MALU KERANA ANAK BADAK PAKAI JAKET KULIT GUCCI... kah kah kah..

kah kah kah... BUDAK BUDAK PUNK DAN SKIN HEAD.... SEMUA TAUBAT.... kah kah kah..

kah kah kah.....SUMPAH TAK NAK PAKAI STUD LAGI.... kah kah kah..

woit...INI LONDON LAAA.... SEMUA ORANG PAKAI TRENDY DAN COOL... kah kah kah..

kah kah kah... KAT JINJANG PUN... TAK ADA SIAPA LAGI PAKAI MACAM INI.... kah kah jkah


hanya radio bangsar utama berani melapor kes bunuh altantuya:




MALAM INI JAM 9 - RADIO BANGSAR UTAMA




YB ADUN BATU CAVES - AMIR SHAARI





Bersama Ahli Dewan Undangan Negeri Baru Caves - Amiruddin Shaari

MALAM IN I JAM 9.00 RADIO BANSAR UTAMA

Radio Bangsar Utama akan membincangkan tentang hal pasca Bersih 3.0, pilihan raya, persediaan jentera Pakatan Rakyat di Selangor dan di seluruh negara.

Radio Bangsar Utama juga akan membincangkan peranan anak muda dalam gerakan mahasiswa, Pertubuhan Bukan Kerajaan (NGO), gerakan seni dan parti politik.

Radio Bangsar Utama akan meng'grill' YB muda ini untuk bertanyakan dasar Pakatan Rakyat terutamanya berkaitan anak-anak muda. Tentang manifesto dan tawaran

Justeru, tamu yang diundang untuk berbincang hal ini ialah:

1 - Amiruddin Shaari - ADUN Batu Caves

Amiruddin Shaari juga merupakan Alumni Universiti Bangsar Utama. Beliau pernah memegang watak Tok Ampoo. Jangan terkejut. Tok Ampoo telah menjadi wakil rakyat

kah kah kah
kah kah kah !!

"Bagaimana mahu lakukan perubahan?
""Anda tidak boleh mencipta pengalaman,
"Anda mesti menghadapinya,
Dengarkan Radio Bangsar Utama.."

Hantar komen anda ke facebook kami >>> www.facebook.com/pages/Radio-Bangsar-Utama

Iklankan program anda dengan menghantar poster dan maklumat ke >>> radiobangsarutama@gmail.com








MALAM INI JAM 9.00 RADIO BANGSAR UTAMA

Berita-berita Bersih
Berita-berita Melawan


UNTUK MAK CIK DAN PAK CIK FELDA - SURAT DARI PEMBACA




KOMENTAR TUKAR TIUB

kalau kita yang ada pengetahun
kalau kita ada pelajaran
kalau kita tahu selok belok perniagaan
kalau kita ada pembelajaran
kalau kita memiliki ilmu ekonomi

dan

kita tidak beri tahu fakta ini
kita benamkan fakta ini
kita sorokan fakat ini
kita pesongkan fakta ini

kerana

kita mendapat untung
kita mendapat
kita menjadi kaya raya
kita menjadi ternama
kita berkereta besar
kitab berrumah besar
kita berbini besar

maka disinilah punca kesakitan yang maha sangat
maka disinilah bermulanya permasalahan
maka inilah yang sedang dihadapi oleh manusia melayu

yang berilmu
yang berkuasa
yang bijak
terus menipu orang melayu

jika ini berterusan
maka akan sampai satu ketika
maka akan sampai satu masa
dimana semuanya telah telambat
dimana semuanya telah terlewat

ini kerana:

terlalu ramai orang yang baik baik
terlalu ramai orang yang warak
terlalu ramai orang yang berilmu
senyap tidak bersuara
maka masyarakat kita dipenuhi oleh orang orang jahat!

LIHAT DAN FAHAMI DARI SOSOK YANG TAHU HAL EKONOMI


TANAH FELDA AKAN TEGADAI
ramai dah tau minyak sawit memang leh bakar bahkan jadi minyak pelincir dan ramai dah pakai hahaha.. :D memang felda dah kaya success pon penyenaraikan ni memang ada udang nak ambik tanah felda gadai ambik duit.. atas nama kemajuan.. sama rampas tanah dengan kata kemajuan.. Lepas tanah dirampas dan di jual dan dibangunkan bekas tuan tanah dan orang kampung tak maju pon...

Yang maju ialah tauke2 yang jual tanah dan mereka2 yang ada kepentingan... Peneroka Felda? memang best dapat durian runtuh.. Tapi apa la sangat durian runtuh kalau kena utang beli saham tuh.. kalau tanya2 orang yang beli saham kat Malaysia ni..

saham ni KEBANYAKANnya awal je macam naik pastu jatuh merundum dan kekal jauh dari nilai awal.. So kalau berhutang untuk beli saham selamat membayar hutang la pakcik makcik.. Jangan utang dapat tanah melepas.. :D nak menyosal pon tak guno dah..
By Anonymous on PENEROKA FELDA KENA TIPU LAGI - KALI INI AKAN LIN... on 5/17/12


PAK CIK DAN MAK CIK FELDA
TT, Saya menulis berkenaan dgn apa yg terjadi kpd peneroka dan waris peneroka di Felda Sg. Tiang, Pendang Kedah. Pd hujung April 2012 sy telah pulang ke kampung di felda tersebut. Utk pengetahuan. Sy merupakan cucu kpd peneroka felda. Kedua datuk dan nenek saya telah meninggal dunia dan urusan felda diambil alih oleh Mak Teh
dan Pak Cik saya.

Felda telah memanggil waris utk satu perjumpaan dan mereka diberi borang pinjaman utk membeli IPO dari Affin Bank ( jika tak salah sbb sy tidak tgk borang tersebut ). Pak Cik saya juga telah diminta utk tanda tangan borang itu dan diberitahu bahawa borang tersebut utk kegunaan pemberian wang durian runtuh. Pak Cik saya ingin membawa terma terma dalam borang tersebut tetapi pegawai tersebut berkata "tak payah la baca. Kerajaan nak bagi duit ambik saja lah".

Kemudian pakcik saya pun tandatangan. Bila saya balik ke kampung, saya lihat ada syarat syarat pinjaman pembelian IPO dari Affin Bank tersebut dan saya bertanya kpd Pak Cik saya mengapa nak bg duit durian runtuh kena isi borang pinjaman IPO. Pak Cik saya pun tidak faham berkenaan dgn IPO tersebut dan saya rasa semua peneroka dan waris peneroka pun tak faham berkenaan dengan IPO ini.

Kenapa Felda menyembunyikan hal sebenar pinjaman pembelian IPO ini dan kenapa tidak ada penjelasan dengan jelas sebelum peneroka dan waris tandatangan. Di siang hari dan dalam terang mereka ditipu di sebalik pemberian durian runtuh. Saya berkata kpd pakcik saya. "Kita tunggu saja lah. Depa nak bagi duit ka depa nak bagi saham!" Sekian, Elsyet Cucu Felda Sg. Tiang
By Elsyet on PENEROKA FELDA KENA TIPU LAGI - KALI INI AKAN LIN... on 5/17/12


radio bangsar utama sedang cuba mencari tarikh untuk menemu bual mazlan dari anak:






TIM TUKAR TIUB MINTA MAAF - KAMI TIDAK ADA PILIHAN




MINTA MAAF DAHULU


tim tukar tiub
penulis dan pengarang
juru gambar dan stokis
meminta maaaf dari pembaca

kami amat sedar
apa yang dilihat
akan menggangu hidup
akan menggangu makan tengah hari
akan menggangu cuti hujung minggu
akan menggangu taste bud
akan menggangu estetika

minta maaf

kami tidak ada pilihan
kami tidak ada banyak jalan
kami tidak ada cara lain



SILA KLIK UNTK BESAR





pemberita kami dari kota london
hanya dapat menghantarkan gambar ini
pemberita muda ini tidak terlatih
inilah kerja seni terbaik darinya

NOTA
untuk yang tak selera makan tengah hari ini
atau hilang selera selama seminggu
anggaplah ini baik untuk kesehatan
anggaplah ini julap untuk menguruskan badan

NOTA:
untuk yang ada sakit sembelit
gunakan ketika duduk di tandas
selamat memerut
kah kah kah


NOTA: ( ini surat dari pemberita kami)

TT...wajib tayang gambar ni...dpt from my friend di london...
kah kah kah
pakai bengels tuuuuu

MAAF LAGI
kepada mat punk
yang pakai butang tajam
yang pakai sarong lengan butang tajam
jangan pakai lagi
assesori ini telah jatuh hina
kah kah kah



sila tunnggu pangung drama - senyum kak janda - diradio bangsar utama:





PERDCUMA - JANGAN LUPA AHAD INI - JEMPUTAN MINUM PAGI PERCUMA




JEMPUTAN UNTUK MINUM PAGI




KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit... PADAN MUKA... kah kah kah




TOSAI PERCUMA DI LUAR RUMAH TIMBILAN IGP
- mkini

Mula-mula burger, kemudian senaman punggung... dan Ahad ini tosai pula.

Mengambil kata-kata Timbalan Ketua Polis Negara, Datuk Seri Khalid
Abu Bakar, sekumpulan NGO vokal India memutuskan untuk menyajikan tosai percuma di luar rumahnya di Ampang, dari jam 10 pagi hari berkenaan

Setiausaha WargaAMAN, S Barathidasan berkata, NGO-NGO tersebut akan bertemu malam ini untuk membincangkan mengenai persiapannya.

Bagaimanapun, Barathidasan menegaskan ia bukan satu protes, atau ada sebarang kaitan dengan 'protes burger' di depan rumah Pengerusi Bersama BERSIH, Datuk S Ambiga minggu lalu.

"Ini sebenarnya satu kempen kesedaran. Tosai adalah makanan yang sihat dan sajian sarapan bagi masyarakat India. Kami mahu mempromosinya," katanya ketika dihubungi.

Kumpulan itu memilih untuk membuka gerai di luar rumah Khalid di Taman Bukit Teratai.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit... PADAN MUKA.... kah kah kah..

kah kah kah.... DEMO SUDAH JADI BUDAYA KITA.... kah kah kah..

kah kah kah... MADEY FRUS MENONGENG... kah kah kah...

NOTA:
freeloader
tak perlu datang


layari sekarang untuk lagu lagu counter culture:






TULISAN TUKAR TIUB DALAM YAHOO









DURIAN RUNTUH JADI TEMPOYAK
- yahoo.com.my

Projek memberi duit dari kerajaan Barisan Nasional telah dan sedang berjalan lancar. Ketika sekolah baru dibuka awal tahun ini ibu, ayah dan anak telah diberi 200 ringgit untuk membeli buku. Ini diikuti dengan pemberian 500 ringgit untuk keluarga yang berpendapatan dibawah 3000 ringgit sebulan. Ini 'sedekah jariah' yang tidak berulang.

Orang ramai sedia maklum bahawa tahun ini ialah tahun pilihan raya. Justeru, duit ini juga adalah duit untuk membeli sokongan mereka. Kesampaian duit-duit ini menjadikan orang ramai dan para pengundi sedar tentang hikmah PRU12 yang lalu.

Akibat dari melesetnya sokongan orang ramai terhadap Barisan Nasional dan United Malays National Organisation, maka duit ringgit ini mula menyusur masuk. Para pengundi tahu bahawa dengan tindakan mereka menafikan Barisan Nasional kuasa dua pertiga dalam Parlimen, maka ' duit sogok' ini mula mencurah datang.

baca seterusnya:

http://my.news.yahoo.com/blogs/yahoo-malaysia-newsroom/durian-runtuh-jadi-tempoyak-040931734.html


http://www.radiobangsarutama.blogspot.com/

http://www.radiobangsarutama.blogspot.com/




SILA TUNGGU DAN SILA NANTI



TUNGGU DAN NANTI


semua pembaca tukar tiub
diharap bersabar

akan sampai satu gambar klasik
dari kota london

gambar ini masih dalam proses
penglulusan sidang redaksi

siapa yang bijak sila teka
gambar apakah dari kota
london ini?


sementara menunggu gambar itu sila layari rabu:





BERSIH INI TELAH MENJADI GERAKAN MASSA YANG AMPOH





KOMENTAR TUKAR TIUB


sila baca dua berita ini
isinya sekali imbas seakan akan sama

tetapi waspada isi nya tidak sama

apa yang dikatakan ialah:
pada tahap ini jawatankuasa pemandu
tidak membincangkan bersih 4.0

akhbar mstar telah memutar
memberikan makna seolah-olah
bersih 4.0 tidak ada

sama ada bersih 4.0 ada atau tidak
tidak ada dalam ajenda jawatankuasa pemandu bersih


TIADA BERSIH 4.0 : HISHAMUDDIN RAIS - mStar

KUALA LUMPUR: Gabungan Pilihan Raya Bersih dan Adil (Bersih) tidak merancang meneruskan siri bantahan jalanan menuntut reformasi pilihan raya menerusi perhimpunan Bersih 4.0.

Ahli Jawatankuasa Pemandu Bersih, Hishamuddin Rais berkata, jawatankuasa berkenaan mengambil pendirian tersebut selepas mengadakan perbincangan dengan 84 pertubuhan bukan kerajaan (NGO) yang menyokong gabungan berkenaan.

"Pada tahap ini kami tidak merancang untuk adakan Bersih 4.0.

"Jawatankuasa ini bersama 84 lagi NGO mengambil keputusan tidak menganjurkan Bersih 4.0," katanya pada sidang media di Dewan Perhimpunan Cina Kuala Lumpur dan Selangor (KLSCAH) di sini, Rabu.

Sehingga kini Bersih telah mengadakan tiga siri bantahan jalanan di ibu negara termasuk yang terbaru pada 28 April lalu.


SATU GERAKAN MASSA YANG AMPOH








BERSIH TIDAK ADA PERANCANGAN UNTUK BERSIH 4.0
- minsider

KUALA LUMPUR, 16 Mei — Gabungan Menuntut Pilihan Raya Adil dan Bersih (Bersih) hari ini menegaskan, mereka masih lagi tidak mempunyai perancangan untuk mengadakan perhimpunan menuntut pilihan raya adil dan bersih bagi siri Bersih 4.0.

Ahli Jawatankuasa Pemandu Bersih, Hishamuddin Rais ketika sidang media di Dewan Perhimpunan Cina Kuala Lumpur Selangor (KLSCH) di sini berkata, badan bukan kerajaan yang dianggotai oleh 84 NGO itu setakat ini masih belum mengadakan perbincangan berhubung perkara itu,

“Ketika ini, pada tahap ini, Jawatankuasa Pemandu Bersih tidak ada merancang perkara berkaitan perhimpunan siri Bersih 4.0,” katanya kepada pemberita.


NOTA:

bersih ini bukan dimiliki
oleh jawantan kuasa pemandu
atau dimiliki oelh 84 ngo

bersih adalah milik rakyat malaysia
anak semua bangsa

bersih adalah satu gerakan masssa
yang ampoh dalam sejarah negara bangsa



layari radio bangsar utama untuk maklumat bersih:






PENEROKA FELDA KENA TIPU LAGI - KALI INI AKAN LINGKUP SEMUA














ASAS FGVH ADALAH LEMAH, IPO DIDORONG OLEH POLITIK BUKAN EKONOMI


Keadilan mengulangi pendirian kami bahawa FELDA kini adalah terlalu dipolitikkan. Berdasarkan analisis terkini, kami percaya bahawa IPO ini didorong oleh politik dan bukannya berdasarkan kekukuhan kewangan FGVH. Kami merujuk kepada laporan semalam dari Wall Street Journal mengenai IPO FGVH, di mana kebimbangan telah dibangkitkan mengenai keuntungan FGVH kerana profil pokok kelapa sawit yang tersangat teruk.

Pada amnya, sesuatu syarikat akan cuba IPO di bursa apabila ia berada dalam kedudukan yang kukuh (untuk mendapatkan penilaian maksimum) atau apabila masa hadapan kewangan syarikat tersebut adalah ternampak sangat cemerlang. Bisnes FGVH bukanlah berada didalam kedudukan yang kukuh dan masa hadapan untuk pertumbuhan yang tinggi adalah sangat terhad. Prospektus IPO mendedahkan bahawa kedudukan sebenar FGVH di dalam pengurusan perladangan adalah memang lemah.

Pada asasnya, profil umur pokok sawit FGVH mendedahkan bahawa lembaga pengarah FELDA tidak memberi tumpuan sewajarnya kepada pengurusan penanaman pokok. Sangat mengejutkan adalah 53% daripada pokok-pokok sudah tua, 31% muda dan tidak matang dan hanya 16% pokok sawit pada tahap matang perdana. Bayangkan sebuah syarikat yang berprestasi hanya pada tahap 16% daripada potensi sebenarnya membuat percubaan IPO.

Sebagai perbandingan am, sebuah ladang yang sihat diurus dengan baik akan mempunyai profil pokok berusia 7% pokok tua, dan 15% muda dan belum matang dan 78% matang perdana.

FGVH perlu menanam balik dan menunggu selama sekurang-kurangnya 10 tahun sebelum majoriti pokok pokok sawitnya menjadi matang perdana. Jadi jika anda membeli saham FGVH pada hari ini, kemungkinan besar anda perlu menunggu sekurang-kurangnya 10 tahun sebelum FGVH pulih ke tahap pengurusan perladangan yang baik.
Oleh demikian, jika pada asasnya FGVH memang tidak bersedia untuk IPO kerana pengurusan ladang yang lemah, mengapa pula Kerajaan dan FELDA tergesa-gesa untuk menyenaraikan?

FELDA dan kerajaan perlu menjawab mengapa mereka begitu gila sangat mengejar IPO ini. Adakah IPO ini sebenarnya satu corporate exercise yang didorong politik dan disokong oleh lembaga pengarah yang kual berpolitik? Adakah dorongan utama bertujuan untuk memperkayakan bank, dan penasihat, pengarah-pengarah FELDA dan juga untuk menyediakan pembayaran durian runtuh kepada peneroka untuk membeli sokongan politik di dalam pilihan raya yang akan datang?

IPO FGVH adalah satu IPO yang sebesar RM10.2 billion, ianya yang kedua di dunia tahun ini dan pihak bank dan penasihat kepada IPO ini akan untung yuran berpuluh-puluh juta ringgit.

Keadilan menuntut dari FELDA dan kerajaan satu pendedahan yang terperinci mengenai yuran-yuran yang bakal diterima oleh pihak bank dan penasihat, hasil daripada IPO ini yang tidak masuk akal.

WONG CHEN
PENGERUSI BIRO PELABURAN DAN PERDAGANGAN
16 MEI 2012



layari radio bangsar utama untuk laporan jelas: