.

Sabtu, 13 Oktober 2018

MINUM AIR DOA





MINUM AIR DOA
Sang German beroktober fest ..keling togok todi ..cina minum samsu. Melayu minum air doa ..akibatnye 9 bontot jambu rabak. on
FESTIVAL BEER
Publish | Delete | Spam
panglimo potaseh
on 10/13/18
Panglimo, ko dah biasa main bontot ke? 
Jgn mare, saje tanye on 
ABAM NUAR DIFITNAH
Anonymous
on 10/13/18




-------------------

GOBENOR MELAKA






GABENOR MELAKA
Tamrin for Malacca Governor! 
on SALUT TAMRIN
Publish | Delete | Spam
Hakimi Abdul Jabar
on 10/13/18


JANGAN  MENCONTENG
  ARANG  DI MUKA

Tamrin Tun Ghafar

Jumaat -  05/10/18
( 1 -  34 )

1.  Sudah beberapa  kali kenyataan karut telah dibuat oleh makhluk yang berselindung di sebalik gelaran TMJ ini.

2.  Sebenarnya  'kehebatan' beliau ini hanya semata - mata bergantung  di bawah  ketiak bapanya, Sultan dan pengawal - pengawal peribadi yang terdiri dari anggota Askar Timbalan  Setia Johor atau Johor Military Force ( JMF ).

3.  Kini pasukan tersebut diletakkan dibawah tanggungjawab beliau yang menggelarkan sendiri diri nya sebagai Mejar Jeneral.

4.  Dari segi undang - undang,  amalan dan protokol Angkatan Tentera, beliau sememangnya TIDAK LAYAK sama sekali menggunakan gelaran tersebut dan ini adalah satu kesalahan.

5.  Bagi menjaga nama baik Angkatan Tentera, Kementerian Pertahanan sepatutnya  mengarahkan beliau tidak lagi menggunakan gelaran tersebut.

6.  Kementerian boleh mengutus surat berbentuk  'nasihat' . Jika beliau berdegil dengan tidak mengendahkan 'nasihat' tersebut , maka Kementerian harus mengeluarkan kenyataan rasmi berhubung perkara itu.

7.  Kepada Sdr. Khairy Jamaluddin, bekas Menteri , saya ucap tahniah diatas sikap tanggungjawab  dan prihatin beliau apabila secara sukarela memulangkan medal tentera yang pernah diterimanya.

8.   Di zaman moden ini , apakah perlunya pasukan Askar Timbalan Setia Johor itu dikekalkan sedangkan Angkatan Tentera  dan Pasukan Polis kita sudah memadai menjaga keselamatan negara, apatah lagi setakat mengawal dan  menjaga keselamatan Istana? 

9.   Sudah sampai masanya pembersihan dan 'reformasi' dilaksanakan oleh Kementerian Pertahanan dengan mengkaji semula  peranan pasukan tersebut.

10.   Kelakuan TMJ ini  tak ubah seperti  'menconteng arang di muka sendiri'  dan ibarat 'sebab setitik nila rosak susu sebelanga' ; ia sedikit sebanyak  mencemarkan Institusi Raja Berpelembagaan itu sendiri.

11.   Sepatutnya apabila seseorang anak itu melakukan kesalahan atau tak reti bahasa maka adalah menjadi tanggungjawab bapanya untuk mengajar dan membetulkan  yang tak betul melainkan jika bapa itu pun sama - sama tak betul atau dalam bahasa Mat Rempit  - 2 x 5 sahaja.

12.  Hormatilah  diri sendiri jika mahu orang lain menghormati kita;  begitu juga Raja -Raja MESTILAH menghormati Perlembagaan dan Undang - Undang agar rakyat terus menghormati mereka.

13.  Apakah mereka sudah lupa Sumpah dan Ikrar mereka semasa menggambil alih jawatan sama ada Agong mahu pun Sultan?

14.  Apa yang rakyat lihat hari ini, sudah terlalu banyak tindakan mereka khasnya Sultan Johor dan anaknya yang melanggar Perlembagaan.

15.  Menuduh Kerajaan PH  pimpinan  Tun Dr. Mahathir kononnya menggunakan peralatan canggih buatan Israel  mengintip ( spying) beliau dan bapanya adalah satu tindakan provokasi yang amat serius ;  apa penting sangat ke mereka berdua ini sehingga Kerajaan terpaksa melakukan pengintipan, atau mereka sedang mencari pablisiti murah bagi menutup kelemahan sendiri?

16.  Beliau perlu tampil dengan bukti kukuh  terhadap dakwaan yang dibuat itu,  bukan menyerang secara membabi buta sahaja.

17.  Rakyat mula bertanya apakah ada dua bentuk Perlembagaan dan Undang - Undang yang wujud , satu untuk Sultan dan keluarga mereka dan yang satu lagi untuk rakyat?

18.   Amat malang sekali jika sekiranya Polis tidak tahu atau tidak memahami Perlembagaan.

19.   Sepatutnya Polis boleh menyiasat dan mendakwa beliau atas kesalahan yang serius ini walaupun bergelar  Tengku Mahkota Johor.

20.  Perlu diingatkan sekali lagi Tengku Mahkota , Raja Muda dan lain - lain ahli keluarga Sultan , mereka TIDAK punyai perlindungan kekebalan atau imunity; taraf mereka sama saja seperti rakyat biasa ; boleh diheret ke muka pengadilan bila - bila masa sahaja jika melanggar undang - undang.

21.  Undang - undang tetap undang atau dalam bahasa Inggerisnya law is law.

22.  Polis harus bertindak secara profesional , bukan pilih bulu atau hanya bertindak mengikut arahan.

23.  Ketua Polis Negara TIDAK SEPATUTNYA berpeluk tubuh dalam perkara sedemikian.

24.  Menyarankan Kerajaan Negeri Johor  membayar gaji minima kepada pekerja juga satu tindakan yang boleh dilihat sebagai mencampuri Pentadbiran Negeri - jika gian sangat , serahkan saja gelaran Tengku Mahkota Johor itu dan bertandinglah dalam Pilihanraya.

25.  Jika menang , Sultan lantik anaknya itu sebagai Menteri Besar Johor - itu kan lebih baik!!

26.  Baru - baru ini  secara sinis beliau cuba mempersenda orang tertentu dengan kekayaan kononnya hanya orang tersebut sahaja dengan wang ringgit yang banyak mampu membeli kelab bolasepak Real Madrid, sebuah kelab terkemuka dunia; mengapa   tidak ada angin  tiba - tiba  beliau mengaitkan orang tersebut?

27.  Ini adalah motif jahat; tindakan ini boleh dianggap sebagai  biadab dan kurang ajar oleh seorang budak yang bergelar Tengku Mahkota.


28.  Jika  jaga Persatuan Bolasepak Negara atau FAM pun gagal, janganlah cuba menonjol diri seperti Mat Jenin.

29.  Melalui peguamnya beliau menafikan kononnya  kenyataan yang dimuat-naik dalam facebooknya bukanlah ditujukan  kepada
seorang Menteri yang menyatakan Tun Dr. Mahathir ialah seorang 'perfectionist' ;  tetapi umum bukanlah sebodoh itu.

30.  Saya berpendapat mulai sekarang tak perlulah lagi sesiapa Menteri sibuk nak menyembah dan mencium tangan mereka.

31.  SULTAN  BUKAN  TUHAN  YANG  PERLU  DISEMBAH dan BUKAN  TOK  GURU  ATAU  IBU  
IBU  BAPA  KITA  YANG  BAIK  TANGAN  MEREKA  DICIUM.

32.  Akhir nya  Majlis Raja - Raja patut
menasihatkan Sultan  Johor agar beliau menasihatkan anaknya, Tunku Ismail agar jangan terlalu celupar, hormat dan pelihara Perlembagaan dan Undang - Undang , hormat orang yang lebih dewasa dari kita dan hormatlah perasaan rakyat jelata.

33.   Saya sedia menghadap beliau di mahkamah  pada bila - bila masa jika beliau ingin mengambil tindakan undang-undang berhubung tulisan ini.

34.  JADILAH  PAYUNG  YANG  SEMPURNA  SEBAGAI  TEMPAT  RAKYAT BERTEDUH.

Terima Kasih.







-------------------

TUAK & TAPAI





 TUAK & TAPAI
Tak paham paham.. . Napa orang malayu boleh makan tapai... Minum nira nyoq... on
 BER TAPAI
Publish | Delete | Spam
ycmun
on 10/13/18


-------------------

INI ARAHAN AZMIN




ARAHAN AZMIN

BUKAN DASAI

JANGAN FITNAH

Dan Menteri atau Menteri Perdana bila buat kerja rasmi 2-7 hari di luar negara Tak payah sewa hotel mahal2...cukup tinggalkan di rumah Duta Malaysia Dan seumpama. Lagi jumaat duit negara DetKecik on
BETUL KE ARAHAN INI
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 10/13/18
Menteri semasa lawatan tidak boleh bawa bini ..ini musti arahan daripada Abam Nuar .. ..? on BETUL KE ARAHAN INI
panglimo potaseh
on 10/13/18

---------------------

ANAK TUN GAFAR





ANAK TUN GAFAR
Salute pada tamrin kerana berani berkata jujur. Tamrin lagi berani berkata benar berbanding tt. Tt kononnya raja hasut tapi masih takut2 utk sentuh hal raja. Tt, berani provoke sikit2 jer. Tapi kalau bab lubang jubur tt la paling kuat menghasut. Reformasi kepala bana la asyik dok tibai hal lubang jubur yg tak membangunkan negara.. phuiii! on PADAN MUKA
Anonymous
on 10/12/18
Tt ni sdg mencari perhatian. Sejak dah menang ni, tak tau nak menghasut rakyat ape ke benda nya tah. Jalur hasut dlm darah dh sebati. Sudah lah tt. Hasut lah rakyat bekerja kuat demi ekonomi negara yg punah ni. Itu lah hasutan yg akan mndpt perhatian. on PADAN MUKA
Publish | Delete | Spam
Nole
on 10/12/18



--------------------

BETUL KE ARAHAN INI







TEPAT KE 

ARAHAN INI?



Menteri tidak boleh bawa isteri ke lawatan kerja rasmi luar negara

Kabinet memutuskan untuk tidak membenarkan anggota jemaah menteri membawa pasangan masing-masing ke luar negara sekiranya lawatan kerja rasmi kurang daripada tujuh hari, kata Menteri Hal Ehwal Ekonomi Mohamed Azmin Ali.

Beliau berkata arahan itu yang berkuat kuasa serta-merta merupakan satu langkah penjimatan dalam perbelanjaan awam


NANTI MENTERI

AKAN BAWA

TEA BOY

KALAU TAK ADA

ISTERI NAK

BACUH TEA

SAJE  BERI

INGATAN

JANGAN MARAH
-------------------

CILAKA KAU TT




CILAKA KAU TT
cilaka ko tt..kasi derma tabung harapan sudah. semua benda ko nak klim.. cilakak tt on TAHNIAH PAKATAN
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 10/12/18

------------------

SALUT TAMRIN




SALUT TAMRIN
Semua manusia takut untuk komen ; kenyataan Tamrin tepat dan benar sekali. intitusi raja2 melayu yang baik dan berotak bijak cerdik dan bertanggungjawab adalah tempat rakyat berlindung, kalau begini perangai nya maka jangan harap pihak istana akan pertahankan tanah air ini jika perang berlaku. 
mereka lah lari membawa harta yang banyak untuk selamatkan diri. bahkan mereka sanggup bersekongkong dengan pemimpin politik yang korup seperti terbukti pada pemerintahan yang lepas.
 Bagaimana ada pihak istana menyokong PM yang lepas walaupun mereka tahu rasuah dan perompakan harta rakyat berleluasan berlaku hingga negara hampir hancur sistem ekonominya menuju kebengkrapan. mujur ada orang tua Tun M yang sanggup kehadapan berjuang untuk negara ini.kita nok harapkan pihak istana amat tidak bolih diharapkan. 
on PADAN MUKA
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 10/13/18



--------------------

TAK MAU MASUK SYURGA






TAK NAK MASUK

SYURGA TAKDA

JOHN LENNON
TT Isham Rais liberal jalanan, Siti Kassim liberal lawyer, Anwar Ibrahim liberal politician, Isa Samad liberal kleptocrat, Hadi Awang liberal Islam ortodoks conservative, Saifol Bukhari liberal bontotekrat juborisme. Apa pasal mahu gaduh sesama sendiri? Kita memang sama-sama liberalisme maaaaa... Sama-sama masuk syurga. on JANGAN FITNAH PAK SHEIKH
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 10/12/18



----------------

LU TOP KE?





LU TOP KE

LU BOTTOM?

Cukup cukuplah lu dah tunjuk kebodohan lu .. Lu melalak siang malam bontot, lebih teruk dari Papagomo atau Lokman Adam, bahalol2 Najib. So apa beza lu dgn mereka? Upah lu ciput? Ingat Hari ini time lu menibai orang, esok lusa lu pulak kena tibai kaw kaw. 
on KEPUTUSAN PIDI
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 10/12/18




-------------------

KUPRAAK






KUPRAAK 

Padan muka Yang Ahmat Muliye TMJ ..Lu nak main konkalikong Jomm kita main ..bila lengit pi ngadu pada ayohando bagindo Sultan .. kah kah kah ..patuuui 
on PADAN MUKA
Publish | Delete | Spam
panglimo potaseh
on 10/12/18


-----------

OOO MAT SONGEL






MAT SONGEL
Harap harap mat songel tergolek dok....jadikan bodek bodekan pada sultan sampai bongkok 3 tidak nampak buka jalan. Nanti boleh pulak bodek bodekan dewa dewarata pulak....ekkk!? on KEPUTUSAN PIDI
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 10/12/18
Masaalah nya mat songel ada pegi jumpa itu meja-kerusi punya tokong cium tangan sampai bongkok tiga, apa cerita huhhh???? on 
PADAN MUKA
Anonymous
on 10/12/18



----------------

YA AMPOON







YA AMPOON
Cuba cuba tengok kat Melaka ada hari gabenor Ada ke kali ini ada lelongan atau lambakan jualan bintang2 atau antara 2 darjat dan darjah2 kebesaran di lelong kan seperti zaman umno atau di hadiah kan kpd wakil wakil rakyat yg baru tumbuh kuku untuk menyerang rakyat demi untuk panjang kan riwayat jawatan gabenor Mantan org politik bekas menteri dan menteri besar kalil berpanjangan menjadi raja berangan...
 on PADAN MUKA
Publish | Delete | Spam
saffron rice
on 10/13/18



---------------------

CUNT PIUS





CUNT PIUS
Ada dosa individu - dosa dia dengan tuhan saja. Tak kacau orang lain Ada dosa komunity - curi duit rakyat tak amanah macam najis eh najib. Tapi aku cunt fuse ni TT, pasaipa haram hadah tu tak tau malu sangat ah? Sama dengan perangai suami dia bik mama tu. Depa tak minum arak kot. Tapi perangai macam setan 
on FESTIVAL BEER
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 10/13/18



----------------

SAPA TOP SAPA BOTTOM






SAPA TOP

SAPA BOTTOM
Interesting TT. Tapi kalau saifool behind anwar in the poll macam mana was pulak tu. Ada ka posisi bottom kat belakang. Hahahahahaha on KEPUTUSAN PIDI
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 10/13/18



----------------

DAH MATI TAKDA APA2






DAH MATI

TAKDA APA2
Makan tanggung berak cangkung syok sendiri ja. Depa ni ingat nanti mati masuk kuboq ada kulibatak macam kat dunia ka. Fuck aku tak paham macam mana depa pikiaq depa kebal. Lepas tu depa doa mintak ampun kat tuhan tak? Bongkak sangat aku tengok sekoq2 ni. Takkan fungsi hidup makan tanggung berak cangkung ja? on PADAN MUKA
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 10/13/18

---------------

BER TAPAI




PESTA TAPAI
Orang kapiak nak minum ayiak setan tu berapa gantang pun dia punya suka lah yg hangpa dok kalut pasai apa? bukan nya depa hantar surat minta anak Bini kita join mabuk sama2 depa... on FESTIVAL BEER
Whiteeagle Brando
on 10/13/18


----------------

BELUM CUBA BELUM TAHU




BELUM CUBA

BELUM TAHU

lobai suko tapai taksuko 
biaa tp mngidam duwit 90 juta 
on FESTIVAL BEER
Tanah Melayu Dulu
at 6:24 PM
Belum cuba belum tahu
....bila cuba baru tahu lah TT
 on ABAM NUAR DIFITNAH
Publish | Delete | Spam
Anonymous
at 5:53 P




------------------