.

Jumaat, 15 Julai 2016

AL-FATIHAH






AL-FATIHAH


saudara muda telah pergi petang tadi. arwah adalah antara teman2 wartawan (istilah ketika itu wartawan reformasi) yg awal yg terlibat langsung merakam dan menulis momen2 dan berita2 pasca reformasi 98 melalui portal media malaysiakini
marilah kita doakan arwah muda
salut buat mu muda


     1961-2016




















-----------

COOL DUDE





COOL DUDE



Rakaman jemaah menari dalam masjid tersebar


JEDDAH - ARAB SAUDI.  Imam dan muazin sebuah masjid di Jeddah dipanggil Kementerian Ehwal Islam Arab Saudi setelah rakaman video yang menunjukkan sekumpulan jemaah sedang berpesta dalam masjid tersebut sempena Aidilfitri tersebar luas, lapor Arab News.

Kedua-dua mereka dipanggil untuk disoal siasat tentang isu itu sebelum kementerian tersebut memutuskan hukuman yang perlu dikenakan terhadap mereka, lapor Saudi Gazette.

DAPAT WAHYU DIRECT



WAHYU DRECT
Lu komen macam dapat wahyu direct tuhan... Gwa rasa lu ni sama geng dengan ahli cium tapak kaki atau pun geng movie german on JAI MASIH DALAM HOSPITAL


in response to ekau anon 9.16 Pm dan saudara isham reti ke cemana nak bermazhab ni. Pegang satu satu mazhab la , mana boleh ikut suka hati nak tukar tukar. bukan kain baju, awek , motosuikal , keto nak tukar ikut sodap ea... ekau kan duduk di nusantara bukan di india, poganglah mazhab shafie... dinusantara ini mazhabnyo shafie, jangan kerano teringin bonar, sayang sungguh pada najing mako di ciluk mazhab lain. Sonang ea modified cara beragama yo. 

awak tu orang tokonal, jadi ikutan, yang dikhuatirkan jadi konpius orang awam.. kalo dah raso nak poluk anjing tu , tido ngan anjing tu buat sonyap sonyap.. jangan dohebohkan, bergogar satu dunio. ni ha, apasal nak banding pegang awek bagai, tu dah jolas haram.. pogang anjing dah jolas pogang najis mughollazah, masing masing ada hukum tersendiri. 

suka naar banding ni mesti nak HALALKAN perbuatan memogang anjing kan tanpa rasa bersalah dari sudut feqah / mazhab shafie. kalau dah anjing hidup serumah, mano tompek lagi ekau nak sujud, atas katil , bawah , by Nur Barzakh.
Publish | Delete | Spam
Anonymous

on 7/14/16





-----------

BUKAN SATU RAHSIA




RAHSIA DIBUKA 

UNTUK UMUM

Image result for 9/11

sebenarnya ledakan 9/11
dirancang oleh ORANG DALAM
dirancang untuk agenda imerialis amerika
untuk projek new american century

peranan CIA
peranan SAUDI ARABIA
dalam merancang menyusun
ledakan 9/11 telah diketahui umum
ini bukan rahsia lagi

28 muka surat yang dibuka ini
bukan lagi rahsia yg tidak diketahui 
fakta ini telah diketahui ramai

tapi apabila dibuka maka
apa yang diketahui ramai
itu menjadi resmi

bermakna kaum keluarga
yang gugur boleh menyaman saudi

 





9/11 report: Secret 28 pages showing possible Saudi links 'to be released in days'


US Congress is expected to release 28 pages of classified information that contains information about alleged ties between the Saudi government and the September 11 terror attacks
The 28 pages, which have been kept secret since the 2002 congressional investigation into the attacks that killed nearly 3,000, could be released as early as Friday, CNN reports. 
The top secret documents are said to contain information about "specific sources of foreign support for some of the September 11 hijackers”.
According to Tim Roemer, who took part in both the bipartisan Congression inquiry and the 9/11 Commission, described the 28 pages as a "preliminary police report". 
“There were clues. There were allegations. There were witness reports. There was evidence about the hijackers, about people they met with – all kinds of different things that the 9/11 Commission was then tasked with reviewing and investigating,” Mr Roemer, a former Democratic congressman, told the Associated Press.
Image result for 9/11


-----------

KATAK MUNCUL KEMBALI








ibrahim ali
Ibrahim mengakui didekati beberapa pemimpin parti politik yang turut menawarkan jawatan kepada beliau.More ››

KUALA LUMPUR: Tuan Haji Ibrahim Ali mendedahkan akan menyertai parti politik semula menjelang Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU14) akan datang.
Presiden Perkasa itu bagaimanapun tidak mendedahkan parti mana yang akan disertainya.
“Saya sekarang ini tidak berparti selepas saya gugur sebagai ahli Umno. Sebagai orang politik saya amat memerlukan parti.
“Boleh jadi selepas Dewan Rakyat dibubarkan barulah saya isytihar sertai parti politik ataupun sampai hari penamaan calon barulah saya akan (umum) wakili parti mana,” katanya di Ibu Pejabat Perkasa hari ini.

Mari kita lihat, parti mana yg sanggup nak kutip balik Raja Katak 1 Malaysia...
"Saya tidak akan memohon masuk Umno, sebaliknya sedia kembali ke pangkuan parti itu jika dipelawa" -Ibrahim Ali, 9/12/2012.
UMNO gak parti yg diharapkan & disukainya....
Krikk.. Krkk.. Krikk.
.

-------------

SILA TEKA - APA INI







SILA TEKA

INI APA?
INI KOTAK




INI APA?
INI KATAK
ATAU
INI TOK HENG?














----------

LEBIH ENAK MAKAN BABI





F.BOOK

Kenapa UMNO tidak berdemo dan merusuh kerana isu rasuah..??
HAKIKATNYA...
KERANA mereka itu sebahagian dari parasit itu..



------------

BINI ROSMAH MAKIN BODOH




       SAYA INGAT

Yar yar Saya ingat sangat pesan kepala pahlawan bugis ini yakni:- 1. Jgn culi luit olang. Tapi saya mau tambah satu pesan- jgn hantam mulit olang yg bukan bini sendili. 2. Saya juga sangat picaya sama ini olang pahlawan mappadulung bugis pesan yakni- jgn jadi olang munafiq yang bila cakap lia mohong lagi bila janji lia capati lagi bila di beli amanah lia khianat. 

Lagi ini sanrobone ala pesan kalau mau ambil derma jangan masuk akaun sendili takut2 jadi lasuah. Misti mau angkat utk derma dlm akaun parti supaya tak boleh culi itu luit. Sekalang tengok apa sula yadi olang bugis cakap tarak selupa bikin punya. Luit derma sula masuk akaun sendili tapi sula sumpah tarak guna itu lui untuk sendiri punya...manyak jujur ini macam punya olang.

Manyak susah cali ini macam jujur punya olang. Ini macam punya bugis bole jadi ketua sampai lia mati pun olang manyak ingat lia punya jujur. Gua sangat suka ini macam olang tarak sifat munafiq sama manyak korban wang negara. Manyak tengkiu. on LAWAK BANGANG DARI BINI ROSMAH
Publish | Delete | Spam
bakri
on 7/14/16





------------

SIAPA LEBIH BERKUASA






NAJIB PERLU

UNDI CINA

PASTI AKAN

MASUH AKTA

KAWALAN

HARGA


Kerajaan mungkin mansuh akta kawal harga
 | July 15, 2016
Ia selepas sekumpulan tokoh peniaga dan ahli industri Cina mahu kerajaan memberikan peniaga kebebasan menetapkan harga barang.






KUALA LUMPUR: Kerajaan sedang mempertimbangkan pemansuhan Akta Kawalan Harga dan Anti Pencatutan 2011 selepas mengambil kira rungutan peniaga, lapor The Star hari ini.
Ia memetik Menteri Perdagangan Dalam Negeri dan Hal Ehwal Pengguna, Hamzah Zainuddin sebagai berkata kajian sedang dilakukan kementeriannya melibatkan mereka yang berkepentingan.
“Ia bagi memastikan akta itu tidak disalah guna,” kata Hamzah.
Menurutnya, permintaan supaya akta itu dimansuhkan dibuat Gabungan Dewan Perniagaan dan Perindustrian Cina Malaysia (ACCCIM) dalam satu pertemuan dengan Najib.

MANA LEBIH

BERKUASA

PARTI MELAYU?

PARTI ISLAM?

DARI PEMODAL

KAPITALIS 

CINA?

SAJE TANYA

TAKUT TAK

FAHAM FAHAM



---------

KERANA ISLANG






GUA SUDAH

BILANG

TUAN BRAHIM

AKAN KENA

TENDANG


Genjatan serangan bukan pendirian Pas


KOTA BHARU - Cadangan supaya parti pembangkang melaksanakan gencatan serangan sesama sendiri bagi memberi tumpuan kepada "musuh sebenar" bukan pendirian Pas sebaliknya hanya lontaran idea daripada timbalan presiden parti itu,  Tuan Ibrahim Tuan Man.

Demikian kata Setiausaha Agung Pas, Tuan Haji  Takiyuddin Hassan yang menegaskan parti itu tidak pernah membincangkan perkara itu dan sesuatu pendirian parti perlu diumumkan  Hadi  atau wakil yang diamanahkannya.
    
"Bagaimanapun, lontaran idea daripada timbalan presiden itu akan dibincangkan dalam mesyuarat biro politik yang akan diadakan di Pejabat Agung Pas di Kuala Lumpur, Ahad ini.



PAS KINI

BARUA SETIA

GEROMBOLAN

BUDAK KHADAM

NAJIB ROSMAH

BUKAN KERANA

DEDAK TAPI

KERANA ISLANG



-------------

HUTANG HUTANG HUTANG




BANYAK BERHUTANG

1mdb dah jual tanah bawah harga pasaran dari china.nak waspada apa?nak lawan china? ko dah gila, diorg tu ada senjata pelbagai, malaysia ada apa?barang sume made in china.china nulear pun sudah masuk malaysia, china chemical pun sudah mau beli syngeta.china suda beli ibm. malaysia beli apa?beli jet peribadi utk bawak badak betina?perang melibatkan kos.kerajaan uthmaniah kalah sebab banyak berhutang.ketika ini malaysia berdefisit berhutang berjumlah 500bilion. 


agak2 mane duit nak beli bom tangan. lihat lahad datu, komondon disembelih sb ditangkap , nape ditangkap sb takda senjata.ingat perang ni bole hantar jin, bole pakai pedang nabi, bole pakai pelepah kurma.kita bole test.kita kumpulkan kiyai2 ulama2 imam2 alam gaib utk lawan china sekarang.agak2 bole menang tak?ingat pas ada senjata nuklear kat kelantan.senjta pas hanyala ilmu sutut, air dikelantan pun masih kotor.perang itu kos. on BERHATI HATI DENGAN CHINA
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 7/14/16



-----------

TANDA DAN MAKNA








BILA RAKYAT

TAKUT DENGAN 

PEMERENTAH

ITU TANDA

NEGARA ZALIM


BILA 

PEMERENTAH

TAKUT DENGAN

RAKYAT 

ITU TANDA

NEGARA MAJU

BEBAS MERDEKA




------------