.

Isnin, 6 Jun 2016

SEBELUM BERBUKA





SEBELUM BERBUKA PUASA
sebelum buka puasa elok ambil tafsir ar rahman yang ditandatangani kata pengantar oleh che matde bacalah satu helai satu petang habeh puasa dapat jugak 30 helai jadilah dalam 30 elai tu mungkin ada ayat ayat yang menusuk kalbu yang jadi ilmu baru diketahui yang selama ni tak reti reti bahasa arab bahasa al quran yang dipilih oleh Allah kepada NabiNya

 janganlah ada yang membenci mencaci bahasa ini cacilah diri kita sendiri yang sangat istiqomah mempertahankan kejahilan dalam bahasa arab ini yang menjadi pilihan Allah untuk Nabinya apa guna kiat Islam kalau smapai dimati sikit pun takamau ambil potpot pasai bahasa kekasih kita Nabi Muhammad SAW bukan sumua tapi ada ramai yang melekehkan bahasa ini siapalah kita sampai masa dikambus dalam tanah dimakan ulat ulat itulah kita yang sementara didunia ini on SELAMAT BERBUKA
Publish | Delete | Spam
Anonymous
at 8:17 PM




--------------

ENCIK AHMAD DENGAN TUKAR TIUB




ENCIK MAZLAN
TT: encik mazlan... Lama tak nampak.. Dimana tercampak... 3.85: jap jap.. Gambar tengah ambik ni.. Jap... Cina: mama... Papa... Banggalah kalian dengan ku.... on TEATER PUASA PERTAMA
Publish | Delete | Spam
DIdi kota belud
on 6/6/16


    JANGAN BUKA MULUT
Jangan buka mulut lagi Mat. Nanti terserlah kebebalan engko tu. on TEATER PUASA PERTAMA
Suku Samdol
on 6/6/16


AHMAD:
nak masukkan ke mana gambar ini?

TUKAR
nak simpan saje...

MAZLAN:
ooooh.. ni kedai kami support..dana                         dari projek tunas muda...

TUKAR:
makan sedap sini..  
resepi nasik goreng datuk terbaik...
you are a good cook..         

MAZLAN :
iake? tak ada orang kopi..kah kah 

TUKAR
kah kah kah

CINA DI BELAKANG:
apa lagi cina mau ..kah kah kah

------------

SELAMAT BERBUKA






SELAMAT

BERBUKA

K.LUMPUR

REDUP 

NYAMAN

KITA RAYA

LAGI 29 HARI





-------------

JANGAN BUAT SILAP







PEMBACA AMBIL 


PERHATIAN

SEBELUM BERBUKA





INI BUKAN 
WAK MUSTARJO


INI BETUL

WAK MUSTARJO



----------

MELANCAP DI BULAN PUASA





melancap - Dewan Bahasa dan Pustaka

prpm.dbp.gov.my/Search.aspx?k=melancap

Translate this page
melancap, melakukan zina tangan. Kamus Dewan Edisi Keempat. lancap II, ; melancap melakukan zina tangan. Kamus Dewan Edisi Keempat ...

lancap - Dewan Bahasa dan Pustaka

prpm.dbp.gov.my/Search.aspx?k=lancap

Translate this page
lancap II, ; melancap melakukan zina tangan. Kamus Dewan Edisi Keempat. lancap I, licin lagi galir, tirus meruncing. Kamus Dewan Edisi Keempat. puntul, Jk ...
.
FACE BOOK




Setiap tahun bergaduh rakaat taraweh. Tahun ini bukalah debat baru. Ini sebagai contoh. Contoh okay.













PERSOALAN HAKIKI
kenapa gunakan onani
kenapa tak guna melancap
semua melayu tahu melancap
wajib bangga dg bahasa melayu
jangan gunakan faraj
bahasa malayu farah ialah puki
jangan gunakan zakar
perkataan melayu ialah pelir
berbanggakah jadi melayu
bahasa jiwa bangsa

MELANCAP

-----------------

SIAPA TAHU









SAPA TAHU

DIMANA

BOLEH DAPAT

BORANG BELI 

PAHALA?






-------------

DARI RUMAH A KE RUMAH B






AL- FATIHAH



June 6, 2016
muhammad-ali2
Muhammad Ali kini disegani segenap lapisan rakyat Amerika Syarikat walaupun pernah dibenci kerana beberapa kenyataan tegas menentang dominasi kulit... More ››

INGAT INGATAN

muhamad ali
bertinju dengan
joe bugner
pada pagi 30 jun 1975
di stadium negara

pada malam 29 jun 1975
gua yang sedang 
dicari polis
ambil kesemptan
pindah rumah
dari RUMAH A
ke RUMAH B
kesah ini akan muncul
dalam memoir yang
sedang ditulis

--------------

APA SUDAH JADI?





AWEEEE

APA SUDAH

JADI?



Ceramah Perdana PAS di Kuala Kangsar kurang sambutan

Ceramah Perdana PAS pada Pilihan Raya Kecil (PRK) Kuala Kangsar yang turut dihadiri kepemimpinan tertinggi parti itu malam semalam dilaporkan kurang mendapat sambutan.
Menurut portal Berita Harian Online, ceramah yang berlangsung di padang di Taman Bunga Raya, di Kuala Kangsar yang adalah ceramah sulung PAS sempena PRK kali ini itu hanya dihadiri kira-kira 200 hadirin termasuk penyokong parti.
Antara pemimpin PAS yang hadir termasuk presidennya,  Abdul Hadi Awang serta naib presidennya, Ahmad Idris serta calon parti itu, Najihatussalehah Ahmad.

KAH KAH KAH

mat sotong ada

mana ilang

mat kupang?

mana pergi

mat german?

tak dengar nafas

kah kah kah

KENA HUDUD




-------------

LAGI KES JUAL AGAMA






FACE BOOK

NAMPAK TAK.. Bila isu YaPiem terbongkar, maka kecohlah para umarak mempertahankan YaPiem dan dakwa semua itu fitnah...
HAKIKATNYA dlm masa yang sama Ketua Wanita UMNO Kubang Kerian yang terima gaji dari pelbagai jawatan yang disandang, diarahkan bercuti dan akhirnya meletakkan jawatan.. Kes masih dalam siasatan SPRM...
Ya.. Musuh ISLAM adalah Orang Islam itu sendiri..
ORANG ISLAM MANA ??
Islam MELAYU-UMNO !!!


























---

ADA BERITA BAIK







SILA TUNGGU

BERITA BAIK

ADA BORANG

BOLEH DIISI

UNTUK DAPAT 

PAHALA BESAR

ADA USTAZ 

JUAL BORANG

PAHALA







-----------

TEATER PUASA PERTAMA







CUBA TULIS

DIALOK TT

DENGAN 3.85



KUNCI DIALOK

1 - meja makan
2 - pinggan kosong
3 - mangkok kosong
4 - sb china dibelakang



-----------

LUCU YANG TAK LUCU







YA AMPOON

YA MAULANA

LUCU?




'Bukan TMJ atau PM tentukan Johor keluar Malaysia'


Rakyat Johor yang akan menentukan sama ada Johor patut keluar dari Malaysia dan bukan Yang di-Pertuan Agong mahupun perdana menteri, kata bekas editor The Malay Mail, Ahirudin Atan.
Ahiruddin menambah, beliau bagaimanapun belum berjumpa mana-mana rakyat Johor yang mahu melihat perkara itu berlaku.
Bekas editor itu berkata demikian sebagai respon kenyataan Tengku Mahkota Johor, Tunku Ismail Sutan Ibrahim di Facebook baginda Rabu lalu, yang menyatakan mereka yang tidak senang hati dengan negeri itu boleh bertemu perdana menteri untuk mengusulkan agar Johor keluar daripada Malaysia.
Ahiruddin berkata, beliau mendapati kenyataan Tunku Ismail itu sebagai lucu dan pada masa sama membimbangkan.
KAH KAH KAH

lucu tu gapo?

natang berok ko?

kah kah kah

HUDUD HUDUD




---------

RUPA MEMANG SAMA




Digelar Pendekar Mustar, PAS tak kecil hati

Tuan Ibrahim sebaliknya berkata PAS bangga kerana mengenakan pakaian pahlawan Melayu.
       Bernama    





















KAH KAH KAH

rupa sama

tapi mamat

orang lurus

baik hati

tu pasal

mat sotong 

tipu dia selalu

kah kah kah

WAK MUSTAJO


----------

POLITIK MALAYSIA BERUBAH







PERUBAHAN

LATAR POLITIK

TANAH AIR


KOMENTAR
menurut mahathir
united malays national organisation
sudah jadi parti najib rosmah
maka calon di sundaui besar
makan calon di kuala kangar
adalah calon najib rosmah
mengalahkan calon ini
adalah mengalahkan najib rosmah

yang ditentang oleh rakyat sekarang
ialah najib rosmah

justeru deklarasi rakyat
bertujuan menjatuhkan najib
jatuh najib maka jatuh rosmah


Mahathir akan bantu calon PRK Kuala Kangsar, Sg Besar

KUALA LUMPUR - Mahathir Mohamad mengesahkan akan turun berkempen sekiranya ada pihak memerlukan bantuannya pada Pilihan Raya Kecil (PRK) Sungai Besar dan Kuala Kangsar.

Bagaimanapun katanya, beliau hanya akan membantu calon di PRK yang menyokong Deklarasi Rakyat.

"Saya tidak mewakili mana-mana parti. Bukan Pas, bukan Amanah dan bukan Umno.

"Ini kerana Umno bukan lagi parti Umno‎. Bukan lagi parti Melayu," katanya ketika ditemui, hari ini


KAH KAH KAH

woit
bayangkan bila najib jatuh
kemudian bayangkan
rosmah pulak tersembab jatuh
bergoncang bumi melayu
kah kah kah
bergegar tanah semenanjung
retak selat melaka
runtuh gunung tahan
beralih sungai pahang
kah kah kah
jika jatuh terkentut pulak
bergulung angin taufan
kah kah kah

BATAL PUASA

------------

NAFI ERTINYA BETUL




INGAT TAK

MACAM MANA

MEMBACA MEDIA

GEROMBOLAN



Mastura nafi dipaksa jadi calon

BUKIT CHANDAN - Calon BN, Mastura Mohd Yazid menafikan dakwaan mengatakan beliau dipaksa untuk menjadi calon dalam PRK Kuala Kangsar.

Menurutnya, beliau dengan rela menjadi calon bagi parti tersebut dan melakukannya kerana ALLAH di samping menyambung legasi arwah suaminya.

Ujar beliau, kasih sayangnya kepada rakyat Kuala Kangsar menguatkan semangatnya untuk bertanding di parlimen itu.


KALAU DINAFI

ERTINYA BETUL

----------

NASI PANGGUNG







NASI PANGGUNG

petang kemarin
kali akhir
dapur jalanan
rehat sabentar
sebelum mula kembali


TERIMA KASEH

KELAB ENACTUS UITM

KITA JUMPA LAGI








---------

KITA MENYAMBUT HARI PERTAMA



MELALAK MENANGIS
Hai orang-orang yang beriman, diwajibkan atas kamu berpuasa sebagaimana diwajibkan atas orang-orang sebelum kamu agar kamu bertakwa, macam mana nak lakukan ibadah puasa ni kita telah diajar oleh mak pak kita kalau mak pak tok tokwan kita pun jahil masatu mungkin kita telah diajar oleh ustaz disekolah maka jadilah kita pandai berpuasa sampai lani kita pun diajar jugak perkara yang boleh bataikan puasa lagi diajar perkara yang boleh kurangkan pahala puasa itulah kita belajar dari orang terdahulu beriman dari kita bukan keluar mai dari perut mak kita maka kita pun pandai satu saja yang kita pandai masa diberanakkan melalak menangis

 kalau hidup hanya sekadar nak hidup babi dihutan pun pandai hidup jadilah manusia sepertimana yang dikehendaki oleh Allah yang mencipta manusia Hai manusia, jika kamu dalam keraguan tentang kebangkitan (dari kubur), maka (ketahuilah) sesungguhnya Kami telah menjadikan kamu dari tanah, kemudian dari setetes mani, kemudian dari segumpal darah, kemudian on SELAMAT DATANG PUASA
Anonymous
at 9:08 PM

RAHMAT DAN REDHO
Ramadan Kareem... Semoga ibadah kita mendapat Rahmat dan Redho Allah Dah Bertemu lailatul qadar Inshaallah... on SELAMAT DATANG PUASA
budiman gestapo
at 7:39 PM





DITUNGGU TUNGGU
Kedatangan bulan Ramadan memang ditunggu2 datang cepat oleh orang politikus dan agamawan yang mempunyai kepentingan tertentu. Kini golongan ini akan bersiap sedia untuk meraikan pengikut2nya pada event iftar di hotel2 yang berbintang yang mana juadah puasa yang mega lagi mahal disajikan dan makanan itu pula akan menyumbang kepada fenomena obesiti dan juga budaya membuang makanan (food wastage).

 Golongan politikus yang berada ini khasnya dari negara2 Islam yang berada buat2 dono yang apa erti sebenarnya melakukan ibadah puasa. Puasa seperti yang diamalkan dek Nabi tidak dicontohi melainkan mereka ghairah untuk menctuskan budaya pesta makanan pada masa beriftar.

 Satu lagi yang dapat kita observe ialah betapa semua orang muslim begitu punctual pada saat nak beriftar, tidak lewat sesaat pun, mereka kureng punctual pada aktiviti 2 lain sehingga hari ini. Memanaglah semua tabiat negatif yang dilakukan pada bulan suci ini akan di'cover' dengan iringan doa2 yang memuji Allah dan sentiasa on SELAMAT DATANG PUASA
UNCLE RAMLI
at 5:22 PM

DIGARI
Puasa dah mari. Semua hantu jembalang dah digari. Cerita terbaru LCE masuk ICU. on SELAMAT DATANG PUASA
panglimo potaseh
on 6/5/16

PAU PAU PAU
Puasa datang dan pergi Pau Pau Pau tetap menjadi jadi Kan nak Raya lah Abang !!!!!!!! on SELAMAT DATANG PUASA
Anonymous
on 6/5/16

STOK PETAI
Stok petai kau cukup tak utk puasa? Btw, selamat menjalani ibadah puasa utk semua tukang hasut dan semua yg dah terkono hasut. Semoga ibadah kita lebih baik dari tahun lepas. on SELAMAT DATANG PUASA
Anonymous
on 6/5/16

URUSUN MENUNGGU
Bagai satu penungguan rutin, penganut agama Islam akan menyambut Ramadan, bulan yang akan mendisplinkan umatnya menjauhi beberapa rutin asas lain seperti makan, minum, seks dan mengumpat. Lepas itu mereka akan menunggu ketibaan hari wahyu pertama diturunkan kalu tak silap pada 17 Ramadan, kemudian menunggu ketibaan Lailatul Qadar dan akhirnya Aidil fitri atau satu Syawal. 

Urusan menunggu itu diteruskan dengan menunggu ketibaan Aidiladha dan banyak lagi rutin hari2 atau bulan yg mempunyai makna yang diasosiasikan dengan kerohaniahan, istimewa, kebesaran dan yg sakral lantas apabila diperhatikan dengan setia semua rutin penungguan menjadi satu urusan hidupan yan harus dilaksanakan oleh individu2 muslim sehingga malaikat maut mencabut tali hayat mereka.

 Apakah rutin2 itu semua membawa erti signifikan dan sudahkah manusia yang menjalankan rutin2 terbatin nilai2 yang rutin2 itu sepatutnya memberi mereka, atau kita akan sentiasa seperti melakukan puasa tapi hanya untuk mendapat pahala lapar on SELAMAT DATANG PUASA
UNCLE RAMLI
on 6/5/16

BIK MAMA
Agak agak korang lepas sebulan berpuasa berat bik mama turun berapa kilo?? ...ermmm on SELAMAT DATANG PUASA
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 6/5/16





--------------